Onko täällä Harvardissa opiskelijoita? Olitko vaihdossa vai suorititko koko tutkinnon siellä? Paljon on ollut täälläkin sanomista, ettei suomalainen tutkinto mitään merkkaa esim. USAn huippuyliopistoon haettaessa. Itse olen kuullut Harvardissa opiskelevalta, että Hgin yliopisto on arvostettu ja huippuyliopisto heidän silmissään (ranking listalla joku 70).
Olen kuullut, että Harvardiin haettaessa ei merkkaa se mitä olet lukenut, vaan mistä olet kandi/maisteri tutkintosi saanut. Voisiko joku vielä valaista, mitä tutkintoa Suomen oikeusnotaarin-, sekä maisterin tutkinto vastaavat kansainvälisesti? Undergrad tai grad schooliin?
Joku sanoi, että ulkomaille kannattaa lähteä, jos on rahaa: Euroopassa saa opiskelupaikan euroopan parhaisiin kouluihin, tulee paljon halvemmaksi kuin jenkit. Sitten vasta kannattaa mennä graduate schooliin jenkkeihin. Euroopassa kaikki toimii suhteilla, joten sillä tavalla pääsee helpommin kuin suoraan sinne menemällä.
Hienoa jos joillakin on hiukkasen enemmän tietoa näistä!
Harvard
6
4252
Vastaukset
- juristipuristi
Jos sinua Harvard Law School kiinnostaa, olet VARMAAN jo tutustunut kyseisen opinahjon nettisivuihin, eli
http://www.law.harvard.edu
Sisäänpääsystä on tässä: http://www.law.harvard.edu/admissions/
J.D.-ohjelmaan eli jenkkien juristitutkintoon vaaditaan LSAT-koe (The Law School Admissions Test), 2 suositusta, personal statement ja todistukset undergrad-tutkinnosta (college certification).
Lämäriä opiskelemaan tietysti kannattaa lähteä, jos ei varsinaisesti aio jäädä jenkkeihin juristiksi. Toisaalta, olen lukenut, että ainakin joissain osavaltioissa LL.M. antaa oikeuden osallistua bar examiin (miten on sellainen mielikuva, että ainakin NYU:n LL.M. näin tekisi.?.). Mutta ongelma on tietysti se, että Harvardinkin LL.M. ohjelmaan on hirveästi hakijoita, eli täytyy olla hyvät arvosanat kotimaasta, hyvät suositukset jne. Harvardiin vaativat "ulkomaankielisiltä" max. 2 vuotta vanhan TOEFLin.
Kyllä Suomen oikeustieteen kandin tutkinto AINA ulkomailla käännetään Master of Law:iksi.- Mainio
Minulla tarjoutuisi ehkä suhteilla mahdollisuus päästä Harvardiin tai Cambridgeen vaihtoon puoleksi vuodeksi.
Silloin olisin opinnoissani Bachelor of Education ja sisällyttäisin vaihto-opinnot tulevaan luokanopettajatutkintooni.
PISA:n jälkeen varsinkin JKL:n OKL:n opiskelijat ovat kuulemma tervetullutta porukkaa vaihtoon USA:aan. Näitä vissiin potuttaa Suomen ylivoimaisesti parhaat oppimistulokset ja opettajankoulutus.
Pitänee katsoa. Jos Harvardiin menisi vaihtoon uskoisin että he haluaisivat tarkat kuvaukset meidän koulutusjärjestelmästämme ja yhteiskuntastruktuuristamme.
Vaihdossa ainakin huhujen mukaan vaan se opiskelu on lähinnä näennäistä, ja olisi kypsää mennä sinne käytännössä töihin että saavat pumpata tietoa minusta, kuin itse opiskella tai rentoutua.
Toki se olisi meriitti että on ollut Harvardissa, mutta uskon että hyödyllisempää heillekin olisi ottaa sinne jos valmiita maistereita esim. jatko-opinnoissaan. - HÄH?!
Onko noin todellakin että oikeustieteen kandi olisi Master of Law ulkomailla? Ei voi pitää paikkaansa. Ettei olisi Barchelor of Law? Mikä hitto ois sitten Suomen maisteri ulkomailla, jonkun sortin professori vai?
- itsekin
HÄH?! kirjoitti:
Onko noin todellakin että oikeustieteen kandi olisi Master of Law ulkomailla? Ei voi pitää paikkaansa. Ettei olisi Barchelor of Law? Mikä hitto ois sitten Suomen maisteri ulkomailla, jonkun sortin professori vai?
Ylesestihan bachelor = kandi, master = maisteri ja doctor's degree = tohtorin tutkinto.
Kuitenkin bacheror-tutkinnon jalkeen 6 opiskeluvuotta Med Schoolissa -> Doctor of Medicine
Laakarituttuni sanoi, etta Usan M.D olisi erikoisyleilaakari Suomessa.
Law Schoolista en ole niinkaan varma. - Tiedänpä
itsekin kirjoitti:
Ylesestihan bachelor = kandi, master = maisteri ja doctor's degree = tohtorin tutkinto.
Kuitenkin bacheror-tutkinnon jalkeen 6 opiskeluvuotta Med Schoolissa -> Doctor of Medicine
Laakarituttuni sanoi, etta Usan M.D olisi erikoisyleilaakari Suomessa.
Law Schoolista en ole niinkaan varma.Nykyään Suomessa oikiksessa ollaan eka oikeusnotaareja ja sitten valmistuessa oikeustieteen maistereita. Aikasemmin oikiksesta valmistuttiin oikeustieteen kandidaatin nimikkeellä. En osaa sanoa miksi.
- Anonyymi
minkä tasoinen Yliopisto on Jenkeissä Fordhamim Yliopisto/Pensylvian Yliopisto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824180
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391447Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071249
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301150- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441008