Kaasutin valuttaa bensaa

bensaaa

Mikä on vikana kun kaasuttimesta vuotaa jostain putkesta joka roikkuu alaspäin bensaa kun ajaa lujempaa ja sit kun pysähtyy tulee putkesta tippa kerralla bensaa ? Ajon aikana en tiedä tuleeko sieltä bensaa mutta kun on pysähdyksissä ja mopo käynnissä niin tulee.

8

11059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhamopoilija

      Ja tietysti olet viritellyt......No kun ajelet täydellä kaasulla tulee bensaa suuttimen täydeltä kohokammioon, mutta koska kone syö löpöä reilusti niin kammio ei pääse ylitäyttymään. Kun sitten pysähdyt tai hidastat tulee bensaa edelleen enemmän kuin nykytilanne vaatisi ja näin kohokammio ehtii tulvia ennenkuin neulaventtiili ehtii sulkea tai rajoittaa bensapintaa. Tämä ylimääräinen bensa valuu sitten ylivuotoputkesta pois.

      Tämä on minun veikkaukseni.

      Asian voit korjata laskemalla luistin neulaa alemmas, eli nostamalla neulassa olevaa prikkaa, jolloin pääsuuttimesta tulee vähemmän bensaa. Tosin jos mopo toimii hyvin nykyisillä säädöillä, eikä bensaa vuoda kuin muutaman tipan pysähtymisen jälkeen, älä tee mitään. Ei se vuotaminen vaarallista ole. Jos bensaa valuu jatkuvasti niin silloin kohokammion kohon neulaventtiili ei pidä ja vaatii puhdistusta tai sitten bensapinta on muutoin liian ylhäällä.

      Ps. Siitä kun itse olen mopoja ruuvailllut on niin kauan aikaa, että saatan olla väärässäkin.

      • paikkaansa

        Tuo edellinen vastaus on ihan lööperiä.

        Luistin neula on kaasarin bensasysteemissä kyllä uimurin jälkeen. Sillä ei ole mitään tekemistä uimurikammion pinnankorkeuden kanssa.
        Luistin neulaa säätämällä ylös/alas säädetään koneeseen menevän ilman/bensan suhdetta. Ylivuoto voi kyllä johtua takertekevasta uimurikammion venttiilistä. Ota auki ja puhdista. Jos vielä laitat bensletkuun tarvikeliikkeestä parilla eurolla löytyvän suodattimen niin eipä ole enää pikkuroskista harmia.


    • korjaantui

      Minulla oli täsmälleen sama vika keeway focus skootterissa.

      Ruuvaile kaasutin irti ja avaa kohokammio kaasuttimen pohjasta. Seillä on koho joka "kelluessaan" tarpeeksi korkealla (bensapinnan ollessa max rajassa) tulisi sulkea bensa tulo ja avata venttiili jälleen kun pinta laskee. Joko neulaventtiilissä on roska tai sitten venttiili sulkeutuu liian myöhään.

      Puhalla tötsään johon tulee bensaletku ja paina samalla siten että koho sulkee venttiilin. Jos ei sulkeudu => roska.

      Jos taas sulkeutuu niin taivuta hyvin hyvin varovasti ja vähän liparetta joka painaa venttiiliä, siten että venttiili sulkeutuun aikaisemmin kohon "kelluessa".

      Minun tapauksessa ongelma ratkesi juuri tuota liparetta taivuttamalla, noin 1-2mm alaspäin.

      Toivottavasti tämä epäselvä ohje auttoi ongelmaan.....

    • bensaaa

      vastanneille. Pitää pyytää joku tutkimaan asiaa kun itse on peukalokeskelläkämmentä näiden tekniikkajuttujen kanssa

    • gggg4

      gg

    • SYLINTER

      itsellä on ihan sama homma honda monkeyssa ja bensaa vuotaa vaikka mopo ei olisi käynnissäkään en ole löytäny mitään keinoa tämän loppumiseen tietääköhän kukaan keinoa ja toivottavasti löydät vian

      • JessePee

        Tuskin enää näät tätä, mutta joo ittelläki kiiwi vuotaa bensaa ja aika useassakin kiiwissä tyyppivikana on että vuotaa bensaa tyhjäkäynnillä, ja hetken sen jälkeen.. jos sulla vuotaa vain hetken (ei yli 3 min) vika on kaasuttimessa. siellä on roska tai on muuten vaan tukkoinen. jos vuotaa kauankin että ei edes ole käynnissä niin tulee varmaan tankin letkulta?


    • tässä_syy

      siinä letkun päässä pitäis olla semmonen kokki, josta näet onko vettä mukana. jos korkki on hävinnyt tulee bansa pois ylivuodosta johtuen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe