monkeyn vennttiilien ajoitus????

manaaja

Olen yrittänyt etsiä netistä mankin venttiilien ajoituksen ohjetta, kun olen tässä kohta vaihtamassa pyttyä, eikä mun kaveripiirissä ei löydy ketään "ammattitaitoista". joten löytyisikö netistä mitään linkkiä, jossa on ohjeet?

6

11231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iceman

      Laita vauhtipyörä yläkoho-kohdan kohdalle (jälkimmäinen merkki) ja tällöin pitää venttiilien olla kiinni. PS: nokka-akselin rattaassa on jonkinlainen merkki myös, eli sekin tulee johkin loogiseen kohtaan (taisi olla "kannen" tiiviste kohdassa merkki)

      • jukumaa

        elikkäs.vauhtipyörästä se "f" merkki siihen kolon kohtaan jolloin mäntä on kaikista ylimpänä.sitten venttiilit menee silleen että ekana pako ja sitten imu.pistät sen silleen ja sitten se nokkaratas kiinni ja katsot että se rattaan merkki menee siihen merkkiin joka on siinä kannen reunassa.jos menee liian ylös tai alas niin pykällät niitä hampaita yhden tai kaksi ylös taikka alas että se osuu siihen merkkiin.eli kun se mäntän merkki "f" on vauhtipyörässä niin silloin pitää se nokkarattaan merkki osua siihen siinä kannen vieressä olevaan lokoon,merkkiin.kyllä sen huomaa näyttää yläviistoon ylös.nokkaratas on sen pyöreän suojan sisällä kannessa.se lähtee irti toiselta puolelta yhdellä pultilla.läpipultti.aukase se kansi ja sit se magneetonkoppa ja kato miten se moottori rullaa niin voi avautua se tekniikka.joka kierroksellahan ne merkit ei mene tasan vaan joka toisella.


    • uhbtgf6rfgt

      pöö

    • mek

      Laita sysytysmerkki kohdillee ja kannesta nokka-akseli siten että se olisi savutumassa ja sen jälkeen pyritätä konetta 180 astetta metkista ja sitten ruuvaat hammaspyörän jossa nokkaketju apikoilleen nokka-akselin päähän niin on riittävän kohdillaan. Istellä oli manki -70 luvulla ja tuolla systeemillä sain ajoituksen kohdilleen niin hyvä tulee. Kysy maahantuojalta niin löytyy ohjeet ja netistäkin voi löytyä. Nykyisin itselläni honda CB 750 four 1973 ja netistä löytyy riitävästi ohjeita ja säätöarvoja kyseiseen pyörään.

    • mmmm3

      Kanneat keinuvipu siihen kohtaan että pakoventtiili alkaa aueta ja nokkaketjun ratas on irti. Litat sytysmerkin kohdalle ja pyörität konetta 180 astetaa ja sen jälkeen laitat nokkaketjun rattaan ketjuinene kiinni niin ajoitus kohdillaan. Itse omsitin mankin -70 luvulla ja tuollatavalla sain ajoituksen kohdilleen.

      • manaaja

        Kiitostiedosta mutta myin Monkeyn pois jo kuusi vuotta sitten!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1656
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe