ONKO MUISTISSA

KELLÄÄN

tämän Bodom hössäkän kestäessä miten tarkkaanottaen tapahtui edellisenä vuonna siis 1959 tulilahden surmat.

10

3792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Born in 70

Mitähän tuolla tulilahdella sitten tapahtui. Näet minulla ei ole aavistustakaan. Ois ihan kiva mielenkiinnosta tietää

• asdfafa

Taisi katketa erään assin autosta.

• tapettiin
        asdfafa kirjoitti:

Taisi katketa erään assin autosta.

kaks tyttöä,sen tarkemmin ei ole mullakaan tietoa.Jospa joku muistais sen tapauksen tarkemmin,tekijä ilmeisesti saatiin kiinni,vai oliko se oikea syyllinen.Eikö nekin ollu telttailemassa.
        Kirjoitelkoon se joka muistaa.

• holmström
        tapettiin kirjoitti:

kaks tyttöä,sen tarkemmin ei ole mullakaan tietoa.Jospa joku muistais sen tapauksen tarkemmin,tekijä ilmeisesti saatiin kiinni,vai oliko se oikea syyllinen.Eikö nekin ollu telttailemassa.
        Kirjoitelkoon se joka muistaa.

siitä pidätettiin. hirttäyty sellissään pidätysaikana. oli ilmeisesti hiukan jälkeenjäänyt tyyppi. sitä ilmeisesti pidettiin melko loppuunkäsiteltynä. runarista ollaan yhtä monta mieltä kuin NG:stäkin. tuohon suuntaan se juttu meni. en muista tarkkaan koska olin vasta 10v silloin :)
        muuten en oo löytäny googlella linkkejä vanhoihin sanomalehtiin, lähinnä noilta ajoilta. siis -60 luvulla ilmestyneitä.

• itsekin
        holmström kirjoitti:

siitä pidätettiin. hirttäyty sellissään pidätysaikana. oli ilmeisesti hiukan jälkeenjäänyt tyyppi. sitä ilmeisesti pidettiin melko loppuunkäsiteltynä. runarista ollaan yhtä monta mieltä kuin NG:stäkin. tuohon suuntaan se juttu meni. en muista tarkkaan koska olin vasta 10v silloin :)
        muuten en oo löytäny googlella linkkejä vanhoihin sanomalehtiin, lähinnä noilta ajoilta. siis -60 luvulla ilmestyneitä.

hakea ei löytynyt siitä tapauksesta tästä bodomista pilvin pimein.
        Säilytin aikanani vuosikaudet niitä lehtileikkeitä olin jotain 11 vuotias,vuosien saatossa heitin ne pois,nyt harmittaa.

• Heikki Pelkonen
        holmström kirjoitti:

Tulilahdessa on ennemmin tarvinnut olla kaksi tekijää kuin bodominjutussa. Runarilla olisi ollut aika urakka aamyön tunteina.
        Miksei tässäkään jutussa tutkittu metsuripoikien syyllisyyttä sen tarkemmin, kaikki vain uskoi mitä pojat puhuivat.

Itse tiedän tuon jutun yksityiskohdat aika hyvinkin, mutta kyllä ne löytyy netistäkin.

• mahtaa
        Heikki Pelkonen kirjoitti:

Tulilahdessa on ennemmin tarvinnut olla kaksi tekijää kuin bodominjutussa. Runarilla olisi ollut aika urakka aamyön tunteina.
        Miksei tässäkään jutussa tutkittu metsuripoikien syyllisyyttä sen tarkemmin, kaikki vain uskoi mitä pojat puhuivat.

Itse tiedän tuon jutun yksityiskohdat aika hyvinkin, mutta kyllä ne löytyy netistäkin.

löytyä itse en löydä kuin viittauksia bodomin yhteydessä

• sairaanhoitoalan
        mahtaa kirjoitti:

löytyä itse en löydä kuin viittauksia bodomin yhteydessä

opiskelija neitosta oli polkupyöräretkellä ja majoittui Tulilahden leirintäalueelle telttaan.Paikalla ei luultavasti ollut muita? jossain vaiheessa neitoset puukotettiin hengiltä ja haudattiin, kuten myös polkupyörät.Pitkään etsittiin tuntematön mopedistia joka oli nähty alueen lähettyvillä.Runar Hollström nimistä miestä epäiltiin vahvasti murhaajaksi.koska häneltä tiettävästi löydettiin tytöille kuulunutta omaisuutta.Hänen vähän jälkeenjäänyt veljensä oli myös kysellyt millaisen rangaistuksen saa ihminen joka laittaa irtohavuja maahan.Tyttöjen kätköpaikka oli naamioitu irtohavuilla. Runar hirttäytyi pidätyssellissään vähän myöhemmin.

• vänrik

tiedän herralan kartanon joka on heinävedellä lähellä tulilahtea, hollström oli usein yötä tuossa kartanossa reissuillaan ja noin kolekymmentä viisi vuotta sitten kävin kartanossa ja jututin talon emäntää jonka nimi oli tyyne hän tunsi hyvin tämän kulkurin siis hollströmin koska oli tarjonut tälle monta kertaa yösijan ja emäntä että holsti ei tehnyt niitä murhia oli pikku rikollinen mutta erittäin hyvä luontonen mies, oli vain hiljainen koska oli ruotsin kielinen ja siksi kai outo joidenkin mielestä.

• Anonyymi00010
        UUSI
        vänrik kirjoitti:

tiedän herralan kartanon joka on heinävedellä lähellä tulilahtea, hollström oli usein yötä tuossa kartanossa reissuillaan ja noin kolekymmentä viisi vuotta sitten kävin kartanossa ja jututin talon emäntää jonka nimi oli tyyne hän tunsi hyvin tämän kulkurin siis hollströmin koska oli tarjonut tälle monta kertaa yösijan ja emäntä että holsti ei tehnyt niitä murhia oli pikku rikollinen mutta erittäin hyvä luontonen mies, oli vain hiljainen koska oli ruotsin kielinen ja siksi kai outo joidenkin mielestä.

Pitääkö tämä paikkansa?
        Silloinhan alue olisi Runarille tuttua seutua.
        Miksi Runar olisi ollut useasti Heinävedellä ryöstöreissuillako? Tunsiko Runar Heinävedellä ketään?Tunsiko heinäveteläuset Runarin jos oli usein yöpynyt tuolla?

Ettei nyt vain sekotettaisi johonkin muuhun henkilöön? Onni Pölläseen tai Otto Karviseen?

Onko tämä tarina keksitty eli kyläpuheita?
        Milloainen oli Tyyne Keräsen maine onko sanomisiin luottamista? Oliko sama Tyyne kuin eräs Karvion majatalon Vieno Keränen joka todisti Onni Happosen tapauksessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      39
      3570
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      3458
    3. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      152
      3359
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2645
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      74
      2625
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      1558
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1445
    8. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      400
      1166
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      53
      1096
    10. Kaikkea hyvää kaikki

Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa
      Ikävä
      6
      910
    Aihe