Ihmetyttää kuinka asiat muuttuvat vuosien myötä ja kun siihen lisätään vielä nykymedian kohu niin Gustavson säilyi rytäkässä lähes vammoitta?
Ihmettelen myös tutkivan poliisin tarkoitushakuista Gustavsonin vammojen vähättelyä varsinkin kun tuo vähättely on vuodettu julkisuuteen. Häntä sairaalaan ja taikaisin kuskannut taksikuski muistaa Nilsiin vammat hyvin ja tässä juttu 25-vuoden takaa, koska silloin ei vielä Gustavsonia oltu julkisuudessa tuomittu.
"NILS EI MUISTA
Nils Gustafsson muistaa tapahtumista vain ne hetket, kun he menivät nukkumaan ja sen, jolloin hän herää Töölön sairaalassa. Hänen ensimmäiset sanansa ympärillä oleville hoitajille olivat: "Miten minä jouduin moottoripyöräkolariin?" Hirveästä surmatyöstä hän ei muistanut mitään.
- Minulla oli kasvoissani kaikkiaan noin 10 pistohaavaa, ylä- sekä alaleuka murskana sekä lisäksi noin 10 sentin kokoinen ruhjevamma päässä mikä ilmeisesti tuli siitä kivellä tai putkenpätkällä suoritetusta iskusta. Viiltohaavoja oli myös kyynärpäissäni ja molempien käsien rystysistä olivat nahkat poissa. Kai minä jotenkin olen yrittänyt suojautua...
- Kaikki päässäni olleet haavat tulivat vasemmalle puolelle, sillä nukuin oikealla kyljelläni. Yksi pistoista vaurioitti tasapainoelintä, sillä jouduin toipumiseni jälkeen opettelemaan kävelemisenkin uudelleen.
- Siitä en ole varma, että pääsinkö itse pois teltasta vai vedettiinkö minut. Joka tapauksessa murhaaja yritti vetää minut veteen, sillä paikalla oli minun kantapäitteni jäljet. Joko hän ei ollut jaksanut tai sitten hän pelästyi jostakin, koska oli lopulta jättänyt minut makaamaan telttakankaan päälle.
Kun murhaaja oli suorittanut hirveän tekonsa poistui hän vähin äänin paikalta. Mukaansa hän otti noin 5000 markkaa rahaa - nykyrahassa noin 50 mk - lompakot, nahkapuseron, kantokassin, tytön huivin, pyyheliinan sekä kaksi kulunutta kenkäparia. Paikalla olleet moottoripyörät hän sen sijaan jätti koskemattomina paikalleen. Näistä tavaroista edelleen osa on kateisssa, mm Sepon nahkapusero sekä surmatyössä käytetty veitsi.
Surmatyön jälkeen joutuivat Nils ja hänen kuolleet retkikumppaninsa virumaan murhapaikalla useita tunteja. Vasta kello 11.00 tienoilla saapui muuan espoolainen kirvesmies yhdessä kahden poikansa kanssa rantaan uimaan. Kirvesmies huomasi ennen veteen menoa niemessä kokoon luhistuneen ja revityn teltan. Hän kiiruhti tarkastamaan sitä lähempää ja näki Nils Gustafssonin vääntelehtivän verissään sen päällä.
Mies ryntäsi lähimpään puhelinkoppiin ja hälytti poliisin. Kun Espoon poliisin partioauto saapui sireeni ulvoen paikalle ei mennyt kauaa kun partioauton kuljettaja ilmoitti hengästyneenä poliisipiirin päivystäjälle: "Iso remmi päälle ja äkkiä! Täällä Bodominjärvellä on loukkaantuneen lisäksi kolme ruumista."
Yksi Suomen rikospoliisin historian suurimmista ajojahdeista käynnistyi. Mukaan murhaajaa takaa-ajamaan lähtivät sadat poliisit ja sotilaat, tuhannet yksityiset, järkyttyneet kansalaiset. Ajojahti käynnistyi kuitenkin liian myöhään. Murhamiehen saavuttamaa etumatkaa ei koskaan saavutettu."
EIKÖ NILSSILLÄ VAMMOJA?
9
1950
Vastaukset
- nilsintr
Nilsin silloisia puheita ei enää uskota. Mutta ehkä syyttäjä on nyt liiankin ehdoton nykyisessä linjassaan. Vuonna -60 mentiin liian lujaa toiseen suuntaan, siis metsään. Nyt mennään lujaa vastakkaiseen suuntaa. Periaatteessa vaikka Nils olisi murhannut ystävänsä yksin, paikalla on voinut olla myös ulkopuolinen, se näppynaamainen pellavapää. Jos Nilsiä on lyöty kivellä takaraivoon, sen on täytynyt olla joku muu kuin Nils. Mutta Nils ei saanut puukoiskua, mikä todistaa siitä, että puukko oli hänellä. Pistohaavoja kasvoihinsa hän on voinut tehdä itse.
- oletkaan
tuommoisia päähäsi saanut, ettei Nilsiä enää uskota. Tuo syyttäjän "valehteluteoria" on vetänyt vesiperän ajat sitten. Eikä hän itse ole tehnyt pistohaavoja kasvoihinsa, oletko vähäjärkinen?
- asiaa
oletkaan kirjoitti:
tuommoisia päähäsi saanut, ettei Nilsiä enää uskota. Tuo syyttäjän "valehteluteoria" on vetänyt vesiperän ajat sitten. Eikä hän itse ole tehnyt pistohaavoja kasvoihinsa, oletko vähäjärkinen?
valokuvia sairaalassa jo muutamia päiviä tapahtuman jälkeen jolloin pistohaavoista ei ole jälkeäkään. Pistohaava ei katoa jäljettömiin parisa päivässä, edes kunnon raapaisu ei ole voinut kadota näkymättömiin niin nopeasti.
- Lautapäämies
"Pistohaavoja kasvoihinsa hän on voinut tehdä itse"
Joopa joo, tätä juuri ounastelinkin, että Nils hakkasi ja puukotti itsensä sairaalakuntoon, jos hän näin teki varmaan hän pystynyt tappamaan ystävänsäkin.
Muuten älkää vähätelkö 60 luvun rikostutkijoita, vaikka siihen aikaan nykyvalossa teknisessä osassa tunaroitiin. Kyllä he aivan varmasti ottivat mukaan myös sen tutkintalinjan, että Nils olisi tehnyt murhat, mutta silloin asiat/detaljit nähtiin tuorreeltan toisin ja se linja unohdettiin.
Nyt sen sijaan Nilssin syyllisyytä ajetaan kun "käärmettä pyssyyn", hupaisin jopa kyseenalaisin keinoin. - jasyysiihen
Ehkä etsitiin liian kaukaa...
- Nisulla on
hyökkäysvammat ja muilla puolustusvammat sekä murjottu keho? Miksi isoin kännisin ja vihaisin mies jäi eloon?
näyttääkö kuvan mies siltä, että olisi ollut teltassa tai uhrina tilanteessa jossa 3 ihmistä murjottiin kivellä ja tikattiin puukolla totaalisen huolella?
http://www.kolumbus.fi/bodomnow/kuvat/nils_sairaalasta_ kotiin.html
Kuvan analyysi:
Syytetyn epämuodostuneet kasvot vakavien vammojen jäljiltä ovat vahvin näyttö siitä että Nilsu oli itsekin UHRI ja hillittömän vihan kohde. Nilsun kasvoista näkyy selvästi, että ne on murskattu kivellä joka tappoi muut ja häntä on myös viillelty ympäri päätä kuvottavalla tavalla sillä veitsellä joka puhkaisi pojan keuhkot ja tikkasi tytön niskan juustoksi. Nilsu on hirviön näköinen niin brutaalin hyökkäyksen jäljiltä ja ansaitsee sääliä sekä kosmetologin plastiikkakirurgin pikaista huomiota. ei kukaan joka on noin murjottu ja kitunut 45v. voi olla syyllinen. - xxx
Mahtoi Nisulla tulla aika pitkäks, kun piti odotella monta tuntia että joku tulisi, että pääsisi vääntelehtimään ja esittämään tajutonta?Oscarin arvoinen suoritus kaikenkaikkiaan! Aploodeja.
- nisse
olisi jossain vaiheessa elämäänsä edes kännipäissään sanonut jollain sanalla asiasta jotain! Ei kenenkään mieli ole niin luja, että voi elää normaalia elämää 45 vuotta ilman sekoamista. Nissen tapasin ensimäisen kerran lapsena ja tiesin tapauksesta.....tiesin että hän on se ainoa eloon jäänyt....Asuin samalla paikkakunnalla tuolloin. Vasemmassa poskessa oi tuolloin arpi. Lähituttavani oli aikoinaan hänen työkaverinsa...istuivat monasti iltaa yhdessä ja Nisse aina vain sanoin sinisin silmin, että ei muista tapauksesta mitään! Murhaaja hän ei ole! Ei kenenkään psyyke kestäisi järkkymättömänä näin kauan jos syyllisyys olisi itsellä tiedossa!
- kysyjä, teiltä
kansanliike, jossa Suomi24 valopäät menevät oikeusviranomaisten edelle ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!992218- 841955
- 511543
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481486- 1531466
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481364Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441294Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261156- 1091095
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251074