Meille sattuu usein hassu juttu, kun lapsen nimeä kysytään ja kolmas nimi on Sammeli, niin ihmiset luulevat sitä sukunimeksi! poika kun on osaksi saamelainen, oletteko te kuulleet nimestä?
Sammeli-poika
5
1288
Vastaukset
- mami
Olen kyllä kuullut Sammeli-nimen. Minun kuopukseni nimi on Unna; eikös sekin nimi ole Lapista?
- Pikkupiika
myös Unna on ehkä saamelaista perua, ainakin se kuullostaa ihan siltä. Kiva nimi muuten =) Aion laittaa kaikille lapsille yhden saamelaisen nimen!
- kaisa87
kylla ymmarran ihan hyvin, etta sita luullan sukunimeksi. minulle ainakin oli aivan outo nimi, ja olisin itsekin varmaan kuvitellut sen olevan sukunimi, jos jossakin olisin siihen tormannyt.
aina viisastuu. ihan kiva ja persoonallinen nimi, ei siina mitaan.
mukavaa vaan, kun on erilaisia nimia ihmisilla. - Minttu
Tiedätkö muuten mitään hyvää kirjaa/nettisivua, josta löytyisi saamelaisia etunimiä?
- santra
on ainakin tilattavissa, jos ei paikalla ole. Mutta surkee opus on, tavallisia suomalaisia nimiä joihin on lisätty h:t väleihin taikka heittomerkkejä jotta lausuttaisiin erilailla.
Sammeli on meidänkin perhepiirissä pojalla kolmantena nimenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462