hikka

koiralla on

Minulla on outo ongelma, tai siis koirallani. aina kun se on syönyt sille tulee hikka. Siis koko kroppa heiluu sen hikan tahdissa ja se kestää n. 10 minuuttia. Mitä voisin asialle tehdä?

3

280

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10-v collie

Kun olin pieni minullakin oli hikka. Ei tiedetty mistä johtui. Se jäi melko pian pois kun kasvoin isommaksi.

• Salla

Aina kun mulla on hikka, se satuttaa silleen jännästi sielt jostai selästä eikä se oo kivaa.....

• hikka-apua

Ei ole kokemusta koiran hikasta (omasta kylläkin). Tuli kuitekin mieleen, että syökö koirasi ruoan hotkimalla? Syötätkö isoja annoksia kerralla? Eli kokeilisin ensin esim. sitä, että antaa ruoan pienempinä annoksina useamman kerran päivässä. Toisekseen eläinkaupasta löytyy erityiskuppeja, jotka on tarkoitettu hotkiville koirille, eli kuppeja, jotka pakottavat syömään rauhallisemmin, kun koira joutuu ns. vähän kaivamaan ruokaansa. Ja koiralle on tärkeää antaa ruokarauha, ettei se hotki sen vuoksi, että pelkää jonkun vievän ruokansa pois.

Jos ongelma ei ole hotkimisessa eli liian nopeasti syömisessä, niin sitten voi miettiä, että onko ruoan laadussa jotain vikaa. Tai onko ruokailutilanne jotenkin stressaava?

Nämä tällaisia arvauksia, toivottavasti edes joku asiantuntevakin vastaa tähän viestiin. Vaikkei hikka ole todennäköisesti vaarallinen, niin onhan tuo varmasti koiralle epämiellyttävää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      358
      1327
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      1175
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      915
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      847
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      832
    6. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      52
      766
    7. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      110
      763
    8. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      756
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      690
    10. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      686
    Aihe