Gerbiililtä häntä poikki

Gerbiili-rakas

hei kaikille! minun gerbiililtäni on lähtenyt häntä irti... en tiedä mistä syystä vai onkohan ne tapellut toisen gerbiilin kanssa? kasvaako häntä uudelleen? ja siltä tuli verta sitten kun se oli irronnut.

20

3957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sansku

      häntä ei kasva uudelleen. Meidän yhdeltä edesmenneeltä gerbulta irtosi myös häntä, ja tynkä parani siistiksi. ei hätää, ellei haava tulehdu.

      • Gerbsugirl

        Mullakin on 2 gerbua ja toiselta on kans lähtenyt häntä..Se ei kasva enää ollenkaan.en tiedä missä se oli lähtenyt,kun kerran tulin koulusta ja aloin siivoamaan häkkiä niin huomasin että pesässä oli häntä.Ja nyt häntään on kasvanut karvoja niin ettei siinä enää näy mitään haavaa..


    • noopeli

      Gerbiili pudottaa hänätnsä ikään kuin sisilisko, kun se säikähtää jotain. Luonnon puolustuskeino. =)

      • Janhenia

        en ole ennen kuullutkaan vaikka olen gerbiileistä lukenut kirjoista ja netissä ja kaksi gerbiiliä omistankin. Oletkohan nyt ihan varma asiasta, että säikähtäessä pudottavat häntänsä? Luulis nimittäin että silloin monet gerbiilit olisivat hännättömiä...


      • Janhenia
        Janhenia kirjoitti:

        en ole ennen kuullutkaan vaikka olen gerbiileistä lukenut kirjoista ja netissä ja kaksi gerbiiliä omistankin. Oletkohan nyt ihan varma asiasta, että säikähtäessä pudottavat häntänsä? Luulis nimittäin että silloin monet gerbiilit olisivat hännättömiä...

        Puhuinpas nyt vähän väärin, eli siis pudotta kyllä häntänsä jos siitä nostetaan tai jää kiinni, mutta säikähtäessä... tuskimpa...


      • Helunna
        Janhenia kirjoitti:

        en ole ennen kuullutkaan vaikka olen gerbiileistä lukenut kirjoista ja netissä ja kaksi gerbiiliä omistankin. Oletkohan nyt ihan varma asiasta, että säikähtäessä pudottavat häntänsä? Luulis nimittäin että silloin monet gerbiilit olisivat hännättömiä...

        ne eu pudota sillom häntääsä jos ne säikähtää. sillon ne pudottaa jos esim sinä nostat niitä hännästä mutta kyl mullakin on Gerbiileitä mutta mun veli sano että niittä ei saa koskaan nostaa hännästä muuten niillä irtoo häntä.


    • Nimetön

      niin... no yleensä gerbiileillä lähtee häntä kun niitä nostaa sitä! mut... onks sul niitten häkis juoksupyörää? jos on se on voinut vaurioitua siinä tai jopa jäädä sen väliin ja irronnut. Häntä amputoituu ittestään mut ei kasva uudelleen. Hännän irtoaminen on gerbiilille suuri kipu mutta kyllä se kestää:):):)

      T:Habuli-93

    • tiitu

      moi! mun kahdelta gerbulta on kans irronnu hännänpää...mun sisko vahingos repäsi ne...mut kyllä se sunkin gerbun häntä paranee, mutta ei valitettavasti kasva takasi...

    • ÖÖ

      Kaveri kuuli yöl vikinää häkistä ja kun se katto sinne niin toiselt oli hännästä irronnu pala, mut se luu jäi viel siihen häntään. :/

    • hyppymyyrä

      noopeli// ei ne mitää liskoja ole!! et tiedä mitään gerbiileistä!!

      Häntä on tippunut vain ..

      .. koska ihminen on vetänyt /nostanut sitä hännästä.
      tai..

      .. koska se on jäänyt johonkin väliin /kiinni ja gerbiili riuhtaisi itsensä irti.


      Se on joko oma vikasi, muuta en tiedä gerbiilien omistajana..
      .. mutta haava paranee ellei se tulehdu /ole tulehtunut, muistakaa kun hankitte gerbiilin pieneläinlääkäri pitäisi olla valmiina tiedossa varalta, gerbiilit tarvitsevat pikaista hoitoa!

      • Anonyymi

        Itse et tiedä kuule Pien älin lääkä teitä ei oo paljon joten aika moni ei sais olla Pien eläin 😡😡😡😡


    • joko sitä on roikotettu hännän päästä....

      tai se on jäänny kiinni johonkin ja Gebu on riuhtassu ittensä irti.

      toivottavasti oli apua ees jonku verran.

      :3 :) :D XD

    • hyppymyyrä

      ÖÖ // EI GERBIILEILLÄ SAA OLLA HÄKKIÄ!!

      • Gerbeeroshullu

        kyllä SAA olla häkki, mutta se ei ole kovin SUOSITELTAVAA.


      • Anonyymi

        Saapas mun gerpiilillä on lasi häkki eli alhaalta Terra ylhäältä ähhi eikä oo vahingoittanut häntää joten lupeppa gerpuista enemmän ennennkö kommentoitu😡🙄


    • ääk!

      häntä irti!!! tarkoittaa sitä että gerbiilillä ei ole enää tasapainon antajaa :( huono juttu....

    • Gerbiil_Tytsy^^

      Ei yhtään mitään hätää. Minunkin Gerbiilin häntä on mennyt poikki Eikä se kasva enään uudelleen...Gerbusi saattaa olla Apaattinen ja yksinäinen päivän tai pari mutta se toipuu ja häntään kasvaa karvoja mutta jää lyhyeksi :)

    • cam8811

      hei ei mitää hätää minun degultani lähti häntä kun se pelästyi koiraani.
      asialle ei voi tehdä mitään tai ei ainakaan kannata/ tarvitse.
      jos haluat (jos asut turussa) soita 0100100 ja kysy tuhatjalka eläin lääkäri aseman numeroa ja osoitetta se on tänään auki. jos haluat voit ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse: [email protected]

    • Anonyymi

      Aa mun gerbiilil on sama😭

    • Anonyymi

      Minkä helvetin takia pitää gerbiiliä tai muuta lemmikkiä jos ei tiedä niistä mitään???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe