Suomessa kuulemma liikkuu saksalais-brittiläinen katras, joka etsii Sampoa. Siis ei asiantuntevaa luotonantajaa, vaan sitä tuottavampaa Sampoa.
Kenelle tuo mylly kuuluu, jos se löytyy? Suomussalmi kuului miehillä olevan määränpäänä ainakin hki-vantaan lentokentällä viime viikon lopulla.
Kellä on asiasta tietoa?
Sammon omistaja?
12
1012
Vastaukset
- jaina
joku niille, että se on kansainvälinen osakeyhtiö, jonka osakkeita saa jokainen halutessaan ostaa.
- Elonkorjaajat
Minulle perustellen että se on suomalais - mytologinen kulttiesine ja minulla on 100%puhtaat suomalaiset sukujuuret.
Eli JOS löytyy ei sitä sakemannit saa eikä sen enempää engelsmannitkaan.Itselleni alan vaatia..- Skylight
Jos sitä porukkaa näättee ni kertokaa et vaiva on turha. Sampo on mun vintil ja mää en sitä myy enkä lainaa.
- on rikki
Skylight kirjoitti:
Jos sitä porukkaa näättee ni kertokaa et vaiva on turha. Sampo on mun vintil ja mää en sitä myy enkä lainaa.
eikös se kalevalan lopussa hajonnu tuhannen pillun päreiksi.
- ukko
on rikki kirjoitti:
eikös se kalevalan lopussa hajonnu tuhannen pillun päreiksi.
Ei se todellisuudessa paljoakaan rikkoutunut, eli se on ilmeisesti korjattu tai osat on tallella ja hyvässä turvassa.
Kyllä, säilytyspaikka on kainuussa. - arvo
ukko kirjoitti:
Ei se todellisuudessa paljoakaan rikkoutunut, eli se on ilmeisesti korjattu tai osat on tallella ja hyvässä turvassa.
Kyllä, säilytyspaikka on kainuussa....se Kainuu onkin niin tunnettu rikkauksistaan, ja sinne kaikki niin kovin halajaa!
Sampo taitaa olla vertauskuva saavuttamattomalle rikkaudelle.
Tai ihan vain Pohjantähti =D
Ei se lähde Pohjan kylmiltä aroilta ikinä.
Ja jos lähtee on aika koota Kalevalan nuoret miehet miekkoihin ja RYÖSTÄÄ SE! (taas.)
=)- oli...
Siitähän löytyi kaikki tieto...Oli kultakirjokannetkin....
Tietojensa takia se niin jumalattoman arvokas olikin....
Nykyuskovaiset väittävät sitä Raamatuksi, Liiton Arkiksi, islamistit puhuisivat Koraanista jne.
Minäpä veikkaan sen sisältäneen matematiikkaa, astrologiaa, artimetiikkaa, fysiikkaa, kemiaa, jne......
-Granne - - Liekki
Sampo on meillä jokaisella. Meillä jokaisella on pala sampoa sydämessä, sitä ei ainutkaan enkelsmanni voi viedä. Vuosisatoja sitä tietoa taitoa ja suomalaisuutta on meiltä yritetty riistää, mutta ei sitä kukaan muu kuin me itse voida poistaa.
- Luu-kas-vi-tura
Olikohan samaa porukkaa instituutin tiloissa? Yks oli semmoinen rillipää asiallisen näköinen kaveri ja ne muut näytti ihan joltain itäsaksalaisilta.
- gruuveh
...tuli telkkarissakin. äijät ihan tosissaan, dillet.
- -_-
On energiasta taottu ja tuotettu esine joka hajoitettiin osa jäi suomeen henkisenä tietona ja voimana .
Mikäli pyrkivät sitä raahaamaan mihinkään niin olisi kuin veden kantamista kaivoon . : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999