Älkää uskoko vanhempianne kaikessa!

vihainen tyttö

Älkää uskoko kaikkea, jonka vahaa aikakautta elävät vanhempanne teille sanovat! Suurin osa jutuista voi olla täyttä puppua...

Olen esimerkiksi itse saanut kärsiä muutamista äitini sepityksistä. Äitini näes väittää, että huippumalleilla olisi huonommat chanssit miesten suhteen kuin tavallisilla naisilla. Herran jestas, HUIPPUMALLEILLA!
En sitten tiennytkään, etteivät miehet arvosta kauneutta... (heh, ironiaa..)

Mutta joka tapauksessa, älkää uskoko aina sitä, mitä se teidän ikäloppu äitinne tai isänne teille sepittää! Lasten lorujahan ne ovat. Ja niillä loruilla on lisäksi niin paljon takaa-ajatuksia (suojella lapsiaan jne.), että sekaviahan ne ovat kuin mitkä!
Joten ajatelkaa tästä lähtien vain omilla aivoillanne.

50

2541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri aikuistunut

      Kaikkia miehiä eivät viehätä langanlaihat luisevat silikonihuuliset ja -rintaiset akat jotka ovat usein vieläpä aivan hirveän itsekkäitä. Mihin on kadonnut sisäisen kauneuden arvostus? Toki miehet arvostavat kauneutta, mutta ovatko huippumallit sinusta oikeasti jotenkin kauniita?
      Lisäksi kirjoituksesi sävy osoittaa suurta kypsymättömyyttä. Mitä vikaa on siinä, että vanhemmat haluavat suojella lapsiaan? Mitä vikaa on siinä, että vanhemmat ovat (?) ikäloppuja?
      "Ikälopun" vanhemman sisälle kätkeytyy enemmän vuosien tuomaa elämänkokemusta ja arvokasta käytännön viisautta enemmän kuin ikinä osaat kuvitellakaan! Minäkin olen vasta alkanut ymmärtää sitä.
      Mutta siinä olet osittain oikeassa, että kaikkea ei kannata uskoa. Eli esim. jos he sanovat, ettet ole minkään arvoinen tai et ansaitse heidän rakkauttaan, ne ovat silkkaa skeidaa. Niitä ei tarvitse uskoa, sillä ne eivät pidä paikkansa kenenkään kohdalla.

      • elämääni.

        olen samaa mieltä sinun kanssasi.itsekkin olen aikuistunut(tai siltä musta tuntuu). ei minustakaan langanlaihat"huippumallit"ole todellakaan mitään hyviä malleja pikkutytöille,eikä vanhemmillekaan...
        minun "ikäloput" vanhempani ovat ainakin opettaneet minulle käytännöllisyyttä ja patistanet järkevään elämään,eikä sitä minun ole tarvinnut hävetä tai arvostella vanhempia huonosta kasvatuksesta.


      • oikeasti...

        säälittävä, haukkuisitko mua? Tuskin! En usko, että olet kaikesta suunsoitosta huolimatta kuitenkaan niin tunnevammainen.

        Jos sua jotenkin ottaa päähän toi huippumallien kauneus, mitä sulle ei ole ilmeisesti annettu, niin älä kuitenkaan ala VALEHDELLA. Kuinka kieroutunut päänuppi pitääkään ihmisellä olla, että ottaa valehtelun yleiseksi puolustuskeinokseen! Kyllä aika sairas taidat olla... ja mä olen mielelläni sitten "lapsellinen". Kyllä se aika lievä sana taitaa olla verrattuna suhun.


      • ........................
        oikeasti... kirjoitti:

        säälittävä, haukkuisitko mua? Tuskin! En usko, että olet kaikesta suunsoitosta huolimatta kuitenkaan niin tunnevammainen.

        Jos sua jotenkin ottaa päähän toi huippumallien kauneus, mitä sulle ei ole ilmeisesti annettu, niin älä kuitenkaan ala VALEHDELLA. Kuinka kieroutunut päänuppi pitääkään ihmisellä olla, että ottaa valehtelun yleiseksi puolustuskeinokseen! Kyllä aika sairas taidat olla... ja mä olen mielelläni sitten "lapsellinen". Kyllä se aika lievä sana taitaa olla verrattuna suhun.

        Jotenkin musta tuntuu että olet joku 15v pissisteini jonka elämässsä ei ole muuta sisältöä kuin viikonloppuisin ryyppääminen ja naiminen ventovieraiden poikien ja miesten kanssa, vittuilla puolelle maailmalle, vetää röökiä koulussa ja syljeskellä kaduille jotta luulisit saavasi "kovan" imagon. Ja mitä sinä otat pulttiisi siitä jos äitisi sanoo oman mielipiteensä huippumalleista? Ei se estä sinua ryhtymästä sellaiseksi kunhan vain vähän kasvat kakara.


      • nyt puhut
        ........................ kirjoitti:

        Jotenkin musta tuntuu että olet joku 15v pissisteini jonka elämässsä ei ole muuta sisältöä kuin viikonloppuisin ryyppääminen ja naiminen ventovieraiden poikien ja miesten kanssa, vittuilla puolelle maailmalle, vetää röökiä koulussa ja syljeskellä kaduille jotta luulisit saavasi "kovan" imagon. Ja mitä sinä otat pulttiisi siitä jos äitisi sanoo oman mielipiteensä huippumalleista? Ei se estä sinua ryhtymästä sellaiseksi kunhan vain vähän kasvat kakara.

        väärälle henkilölle.

        177-178cm/ 19 vuotta. Joten siinä on sulle sitten kakara! Hah hah... anna kun mä nauran ja oikein kunnolla!


      • vähän..
        ........................ kirjoitti:

        Jotenkin musta tuntuu että olet joku 15v pissisteini jonka elämässsä ei ole muuta sisältöä kuin viikonloppuisin ryyppääminen ja naiminen ventovieraiden poikien ja miesten kanssa, vittuilla puolelle maailmalle, vetää röökiä koulussa ja syljeskellä kaduille jotta luulisit saavasi "kovan" imagon. Ja mitä sinä otat pulttiisi siitä jos äitisi sanoo oman mielipiteensä huippumalleista? Ei se estä sinua ryhtymästä sellaiseksi kunhan vain vähän kasvat kakara.

        autoin sua, kun sä et pystynyt päätellä tota omin avuin. Suuta soitit, mutta mitään todellista asiaa ei tullut vielä sanottua. Haluutko sä korjata tilanteen?

        Mutta toisaalta, onhan erehtyminen ihan inhimillistä. Ihmisen järki ja päättelykyky kun ovat sellaisia, mitkä hänelle on annettu.


      • ......................
        nyt puhut kirjoitti:

        väärälle henkilölle.

        177-178cm/ 19 vuotta. Joten siinä on sulle sitten kakara! Hah hah... anna kun mä nauran ja oikein kunnolla!

        Ketjun aloittajalle.


      • juuri aikuistunut
        nyt puhut kirjoitti:

        väärälle henkilölle.

        177-178cm/ 19 vuotta. Joten siinä on sulle sitten kakara! Hah hah... anna kun mä nauran ja oikein kunnolla!

        olisin luullut että max 14. varsin lapsellinen hyökkäys. ja tämäkin oli tarkoitettu ketjun aloittajalle. Ja jos se aloittajaa miellyttää, otan ekasta otsikostani sanan "säälittävän" takaisin, vaikkakin ilman tarvittavia argumentteja.


      • voit tietää
        juuri aikuistunut kirjoitti:

        olisin luullut että max 14. varsin lapsellinen hyökkäys. ja tämäkin oli tarkoitettu ketjun aloittajalle. Ja jos se aloittajaa miellyttää, otan ekasta otsikostani sanan "säälittävän" takaisin, vaikkakin ilman tarvittavia argumentteja.

        olenko säälittävä vai en, kun et kuitenkaan tunne mua? Yhden viestinkö perusteella??
        Just... onpa sulla sitten syvällinen ajatusmaailma :D


      • hetkonen
        oikeasti... kirjoitti:

        säälittävä, haukkuisitko mua? Tuskin! En usko, että olet kaikesta suunsoitosta huolimatta kuitenkaan niin tunnevammainen.

        Jos sua jotenkin ottaa päähän toi huippumallien kauneus, mitä sulle ei ole ilmeisesti annettu, niin älä kuitenkaan ala VALEHDELLA. Kuinka kieroutunut päänuppi pitääkään ihmisellä olla, että ottaa valehtelun yleiseksi puolustuskeinokseen! Kyllä aika sairas taidat olla... ja mä olen mielelläni sitten "lapsellinen". Kyllä se aika lievä sana taitaa olla verrattuna suhun.

        viestissä ei puhuttu mallien ULKONÄÖSTÄ mitään.vain ULKOMUODOSTA.


    • puer86

      Kuule, täytyy sanoa ettei se kauneus merkitse kaikkea. Sitä pitää olla jotakin siellä päässäkin.
      "Ja niillä loruilla on lisäksi niin paljon takaa-ajatuksia (suojella lapsiaan jne.)"
      Jep, olen aivan oikeassa. Tuollainen taka-ajatushan siinä on. He haluavat suojella lapsiaan. Hyi hyi vanhempia, kun rakastavat lapsiaan ja haluavat suojella heitä.
      Vai, etkö sinä pieni lapsukainen tajunnut että kyllä ne ihan oikeasti välittää?
      No, ei tietenkään kannata aivan kaikkea uskoa mitä he sanovat, mutta jokainen esimerkkisi oli kyllä juuri niitä joihin pitää uskoa.

      • vihainen tyttö

        Mulle tulee vääristynyt kuva maailman menosta, kun vanhemmat ovat ylisuojelevia!
        Sen saavat "välittämisellään" aikaan... (jos on varsinaista välittämistä, enemmänkin oman omantunnon palvomista).


      • ...
        vihainen tyttö kirjoitti:

        Mulle tulee vääristynyt kuva maailman menosta, kun vanhemmat ovat ylisuojelevia!
        Sen saavat "välittämisellään" aikaan... (jos on varsinaista välittämistä, enemmänkin oman omantunnon palvomista).

        kykynsä nähdä maailma on hieman laajempi, kuin sinulla. Jos puhutaan oikeasti vanhanaikaisista vanhemmista niin silloin kenties maailma voi ollakin vääristynyt, mutta tuossa avauskommentissasi ei sellaista näy.


      • se, mitä tarkoitankin
        ... kirjoitti:

        kykynsä nähdä maailma on hieman laajempi, kuin sinulla. Jos puhutaan oikeasti vanhanaikaisista vanhemmista niin silloin kenties maailma voi ollakin vääristynyt, mutta tuossa avauskommentissasi ei sellaista näy.

        Kun heidän näkemyskykynsä on kokonaisuudessaan parempi kuin mulla, niin siksi uskonkin KAIKEN. Jopa älyttömät kommentit, mitä äiti on suutuspäissään sanonut. Se siinä juuri on, pitäisi itse harkita mitä uskoa ja mitä ei.


    • ......................

      Oli tarkoitettu tän ketjun aloittajalle.

    • ----

      Kommentoin nyt tähän kun siitä niin vaahtoat. Eli äitis varmaan tarkotti sitä, ettei ehkä suuri osa miehistä haluakaan sellaista barbie-naista, vaikka niin voisi ajatellakin. Hän laskee sinua maanpinnalle, ettet odota liikoja ja ylpeilisi tollain. Tottakai sitä aina löytyy joku malleista pitävä, mutta pitempi aikasta suhdettapa ehkä ei. Varmaan sunkin äitisi lukee monien naisien tapaan lehdistä, kuinka niiden mallien suhteet yleensä menevät.

      • yleistää?

        Eivät kaikki mallit ole bimboja, joita miehet käyttäisivät vain hyväkseen. Ei todellakaan. Joten tuo äitini kommentti oli aivan hatusta temmattu...


      • -----
        yleistää? kirjoitti:

        Eivät kaikki mallit ole bimboja, joita miehet käyttäisivät vain hyväkseen. Ei todellakaan. Joten tuo äitini kommentti oli aivan hatusta temmattu...

        No joo ei ehkä ihan kaikki, mutta yleistyshän toimii.

        Jos yksi ihminen sadasta syö puuronsa haarukalla ja loput lusikalla, niin onko aivan hatusta temmattua sanoa, että ihmiset syövät puuronsa lusikalla?


      • että..
        ----- kirjoitti:

        No joo ei ehkä ihan kaikki, mutta yleistyshän toimii.

        Jos yksi ihminen sadasta syö puuronsa haarukalla ja loput lusikalla, niin onko aivan hatusta temmattua sanoa, että ihmiset syövät puuronsa lusikalla?

        mallien suhteen kävisi muka tuo vertaus?


        Mistä voi "tietää", että yksi sadasta on vain järkevä???


      • siis........
        että.. kirjoitti:

        mallien suhteen kävisi muka tuo vertaus?


        Mistä voi "tietää", että yksi sadasta on vain järkevä???

        mistä SINÄ voiT sen tietää?
        Tuskinpa yhtään mistään! Taitavat olla pessimistisiä arvailuja pelkästään


      • ......................
        yleistää? kirjoitti:

        Eivät kaikki mallit ole bimboja, joita miehet käyttäisivät vain hyväkseen. Ei todellakaan. Joten tuo äitini kommentti oli aivan hatusta temmattu...

        Annat itsestän bimbon kuvan viestiesi perusteella.


      • -------
        että.. kirjoitti:

        mallien suhteen kävisi muka tuo vertaus?


        Mistä voi "tietää", että yksi sadasta on vain järkevä???

        No entäs kaksi sadasta?! Voi helkutti se oli esimerkki ja vertaus eikä sitä noin kirjaimellisesti pidä ottaa! Vaikka olisi 99 sadasta järkeviä niin en usko sinun kuuluvan siihen suurempaan joukkoon.


      • et usko
        ------- kirjoitti:

        No entäs kaksi sadasta?! Voi helkutti se oli esimerkki ja vertaus eikä sitä noin kirjaimellisesti pidä ottaa! Vaikka olisi 99 sadasta järkeviä niin en usko sinun kuuluvan siihen suurempaan joukkoon.

        Etkö ole tehnyt sen jo tavalla tai toisella selväksi?

        Mene vaihteen vuoksi muihin palstoihin soittamaan suutas ja purkamaan pahaa oloaan. Tällä palstalla olet tehnyt sitä ihan tarpeeksi.


      • ------
        et usko kirjoitti:

        Etkö ole tehnyt sen jo tavalla tai toisella selväksi?

        Mene vaihteen vuoksi muihin palstoihin soittamaan suutas ja purkamaan pahaa oloaan. Tällä palstalla olet tehnyt sitä ihan tarpeeksi.

        Samat sulle. Kukas aloitti aiheen ja soitti suutaan heti alussa? Ei tarvitse odottaa pään silittelyä ja jos kritiikkiä ei kestä niin voi mennä peiton alle.


    • Ei ne äiti ihan niin tyhmiä...

      ja kirjoita sitten asiasta uudestaan. Pistä tämä kirjoituksesi talteen ja kirjoittele tapahtumia ylös matkan varrelta ja myös äitisi valheita. Lue ne sitten vuoden päästä kaikki eli 26.8.2006.

      • huvittava..

        mutta samalla myös röyhkeä, jos et sitä ymmärrä.


    • vihainen tyttö

      Kuinka paskamaista porukkaa täällä onkaan!
      Kyllä asiasta saa olla eri mieltä, mutta ei tarvi haukkua.

      Kasvakaa itse vain. Siis te, jotka tulette tänne soittamaan pelkästään suutanne. Teille se kasvun paikkanne vasta olisikin. Jos jäätte alimittaisiksi pikkutytöiksi, niin sittenpähän jäätte! Kunhan aivot edes pelaisivat... se on pääasia.

      Joten asiallisia kommentteja vain tästä lähtien. Porttikielto kehittymättömille rääväsuille!

      • itsesi

        juuri pussiin. pahasti.


      • niin,
        itsesi kirjoitti:

        juuri pussiin. pahasti.

        kunhan et enää soita suutas!

        Kyllä siitä raivoa kertyy, kun suuta vain soitetaan.


      • james.88
        niin, kirjoitti:

        kunhan et enää soita suutas!

        Kyllä siitä raivoa kertyy, kun suuta vain soitetaan.

        saisivat soittaa vähemmin suutaan. Ei tuossa touhussa ole mitään järkeä.


    • Tästä huippumallin miessuosiosta. (minä kun tiedän näistä asioista kaiken, heh!) Yleensä huppumallit justiinsa ovat sellaisia, joiden ympärillä just poikia hyrrääkin, mutta oikeasta avioelämästä ei tule useinkaan mitään. Onhan se toki vaikea valita, mikä on oikea mies, kun mitä kiihottavimpia vaihtoehtoja tulee vastaan. Mutta, yleensä ne miehet, jotka lähtevät tällaisen naisen perään, ovat justiinsa sellaisia, että täyttävät haaveitaan ihannenaisensa ulkonäöstä, sisällisyys on siinä vaiheessa ulkopuolinen seikka. Kaksi vuotta (tai ei aina sitäkään) huippumallin luonne on jo niin arkipäivää, että se ärsyttää oikein: "eikö sulla oo muuta tekemistä ku ehostaa itseään", "miks mein kaikki rahat menee johonki maailman kalliinpiin meikkeihin", "miks tuo ei voi tehdä pienintäkään kotiaskaretta" ja kun vuosi ollaan menty eteenpäin (siis nyt puhun kärsivällisimmistä miehistä) hampaat irvessä taistelusta tehdään loppu, jättämällä huippumalli oman onnensa nojaan. Ja seuraava mies on jo varmasti oven takana odottamassa. Tällaista jättämisen pettymistä se huippumallin elämä on. Minusta ei kovin kadehrittavaa!

      Tavallisena maantallaajana on todennäköisempää, että toisella on joku muukin tarkoitus, kuin ulkonäköön perustuva. Mutta, onhan nykyään modernista ehtiä käymään niin monessa aviossa kuin suinkin (eikä aviotkaan nykyään enää ole muodissa, yhden yön avopuolisot vain).

      No siinä minun mielipiteeni, mutta minä ainakin olen tässä asiassa niin vanhan aikainen, että haluan jatkaa elämänkiertoa siinä missä edeltäjänikin, yksi ainoa perhe, yksi ainoa elämä!

      • vihainen tyttö

        Tuo oli paras kommentti tähän mennessä :)


      • vihainen tyttö
        vihainen tyttö kirjoitti:

        Tuo oli paras kommentti tähän mennessä :)

        ei ollut muuten mikään vitsi! Kaikki muut soittavat täällä suutaan, sinä sen sijaan puhut asiallisesti ja vieläpä PERUSTELET VÄITTEESI. Kiitos siitä sinulle.
        -nimim. "ei enää niin vaihainen" ;)


      • vihainen tyttö kirjoitti:

        ei ollut muuten mikään vitsi! Kaikki muut soittavat täällä suutaan, sinä sen sijaan puhut asiallisesti ja vieläpä PERUSTELET VÄITTEESI. Kiitos siitä sinulle.
        -nimim. "ei enää niin vaihainen" ;)

        Heh, en olekaan tehnyt ikinä mitään parasta. Jee nyt tein sit senkin eka kertaa!

        *hyppii ilosta yhtäjalkaa* =)

        Mutta hyvä sulle, että otit koko asian ylipäätään puheeksi, täähän oli hieno aihe ;)


    • Ahaa

      Tavallisilla tytöillä on todennäköisesti edessä parempi elämä kuin joillakin huippumalleilla jne.

      Ei pintakiilto ole pitkässä juoksussa kivaa!

      • vihainen tyttö

        Nyt selitän vähän tarkemmin, mitä tarkoitan "huippumallilla"...

        Puhun siis pitkistä ja hoikista, huippumallin näköisistä, tytöistä. En tarkoita pelkästään niitä kaunottaria, jotka jo työskentelevät mallina, vaan ihan ketä tahansa, joka pääsisi sellaiseksi. Sitä siis tarkoitan.
        Ja se, mitä äitini väittää, menee taas näin: "eivät miehet arvosta mitään laihanlankoja hujoppeja. Naisen täytyy olla naisen mittainen ja jokaisella naisella täytyy olla muodot"

        Tuo on siis se väite mikä raivostuttaa... itse pidän malleja ja sen näköisiä paljon kauniimpina kuin tavallisia naisia, mutta enhän minä mies ole, joten en sitten tiedä heidän mielipidettään... Mutta toisaalta, miten voisi äitinikään tietää???
        Inhottaa tuollaiset yleistykset. Ja varsinkin kun asia on käännetty vielä nurinpäin.. Vanhemmat ovat joskus aika kieroutuneita!


      • haa
        vihainen tyttö kirjoitti:

        Nyt selitän vähän tarkemmin, mitä tarkoitan "huippumallilla"...

        Puhun siis pitkistä ja hoikista, huippumallin näköisistä, tytöistä. En tarkoita pelkästään niitä kaunottaria, jotka jo työskentelevät mallina, vaan ihan ketä tahansa, joka pääsisi sellaiseksi. Sitä siis tarkoitan.
        Ja se, mitä äitini väittää, menee taas näin: "eivät miehet arvosta mitään laihanlankoja hujoppeja. Naisen täytyy olla naisen mittainen ja jokaisella naisella täytyy olla muodot"

        Tuo on siis se väite mikä raivostuttaa... itse pidän malleja ja sen näköisiä paljon kauniimpina kuin tavallisia naisia, mutta enhän minä mies ole, joten en sitten tiedä heidän mielipidettään... Mutta toisaalta, miten voisi äitinikään tietää???
        Inhottaa tuollaiset yleistykset. Ja varsinkin kun asia on käännetty vielä nurinpäin.. Vanhemmat ovat joskus aika kieroutuneita!

        niin muosta kun sinusta tulee joskus i l ä l o p p u mitä olet kirjoitellut ethän vain ole blondi jutuista päätellen voisit vaikka olla


      • Mies!
        vihainen tyttö kirjoitti:

        Nyt selitän vähän tarkemmin, mitä tarkoitan "huippumallilla"...

        Puhun siis pitkistä ja hoikista, huippumallin näköisistä, tytöistä. En tarkoita pelkästään niitä kaunottaria, jotka jo työskentelevät mallina, vaan ihan ketä tahansa, joka pääsisi sellaiseksi. Sitä siis tarkoitan.
        Ja se, mitä äitini väittää, menee taas näin: "eivät miehet arvosta mitään laihanlankoja hujoppeja. Naisen täytyy olla naisen mittainen ja jokaisella naisella täytyy olla muodot"

        Tuo on siis se väite mikä raivostuttaa... itse pidän malleja ja sen näköisiä paljon kauniimpina kuin tavallisia naisia, mutta enhän minä mies ole, joten en sitten tiedä heidän mielipidettään... Mutta toisaalta, miten voisi äitinikään tietää???
        Inhottaa tuollaiset yleistykset. Ja varsinkin kun asia on käännetty vielä nurinpäin.. Vanhemmat ovat joskus aika kieroutuneita!

        Minusta ainakin urheilijatytöt (yleisurheilijat, voimistelijat, taitoluistelijat, hiitäjät jne) ovat just sopivan mallisia! Enkä käsitä ketä voisi kiinnostaa näitä laihemmat tytöt!


      • dn-zg
        vihainen tyttö kirjoitti:

        Nyt selitän vähän tarkemmin, mitä tarkoitan "huippumallilla"...

        Puhun siis pitkistä ja hoikista, huippumallin näköisistä, tytöistä. En tarkoita pelkästään niitä kaunottaria, jotka jo työskentelevät mallina, vaan ihan ketä tahansa, joka pääsisi sellaiseksi. Sitä siis tarkoitan.
        Ja se, mitä äitini väittää, menee taas näin: "eivät miehet arvosta mitään laihanlankoja hujoppeja. Naisen täytyy olla naisen mittainen ja jokaisella naisella täytyy olla muodot"

        Tuo on siis se väite mikä raivostuttaa... itse pidän malleja ja sen näköisiä paljon kauniimpina kuin tavallisia naisia, mutta enhän minä mies ole, joten en sitten tiedä heidän mielipidettään... Mutta toisaalta, miten voisi äitinikään tietää???
        Inhottaa tuollaiset yleistykset. Ja varsinkin kun asia on käännetty vielä nurinpäin.. Vanhemmat ovat joskus aika kieroutuneita!

        Mielestäni on hassua puhua "huippumalleista", kun kuitenkin tarkoitetaan pitkiä ja laihoja, mallinnäköisiä naisia. Jos minulta kysyttäisiin, millainen on huippumalli, en ehkä vastaisi, että "se on sellainen, jolla olisi mahdollisuuksia mallinuralle". Ehei, en todellakaan.

        Minä puhun nyt hyvännäköisistä naisista. Jos olet oikein kaunis, voitko kuvitella kenenkään ihastuvan ensisijaisesti johonkin muuhun piirteeseen sinussa? Vaikka itse voisitkin, niin ei ehkä tapahdu.
        Kuten rikkakasvikin jo kertoi, kauniista ihmisestä haetaan ensimmäiseksi tyydytystä ulkonäkökriteereihin. Luonteenpiirteet ovat täysin toisarvoinen seikka. Jos ulkonäkö on ensisijainen asia seurustelussa, suhde ei kertakaikkiaan pysty kestämään rakennuttuaan ulkonäön harteille.

        Tätä on todennäköisesti myös äitisi tarkoittanut, joskin ei ole vain osaanut sanoa sitä niin, kuten olisi halunnut. Hän ei todennäköisesti ole halunnut valehdella sinulle, vaan halunnut varoittaa. Jos olet täysikäinen, sinun ehkä pitäisi ymmärtää se.

        Äitisi ei varmaankaan ole tarkoittanut haukkua laihoja ja hyvännäköisiä naisia, vaan varoittaa siitä, että seurustelu ei toimi, jos ulkonäkö on se syy, miksi seurustellaan. Hän ei varmaankaan ole tarkoittanut, että jokainen malli tai mallinuraan mahdollisuuksia omaava ihminen olisi bimbo ja täysin aivoton eliö, jonka miehet ottavat vain ulkonäön takia. Hän ei ehkä pidä sinua sellaisena, vaan pelkää, että kauneuttasi käytetään hyväksi jollain tavalla. Mutta onhan sekin totta, että hyvännäköisellä on enemmän ottajia kuin tavallisella misulla... ja se taas kertoo siitä, kuinka paljon ulkonäkö merkitsee tässä maailmassa.

        Äitisi nyt vaan haluaa ilmeisesti varoittaa. Pitäisiköhän teidän vielä yrittää keskustella asiasta uudelleen?


      • yrität
        dn-zg kirjoitti:

        Mielestäni on hassua puhua "huippumalleista", kun kuitenkin tarkoitetaan pitkiä ja laihoja, mallinnäköisiä naisia. Jos minulta kysyttäisiin, millainen on huippumalli, en ehkä vastaisi, että "se on sellainen, jolla olisi mahdollisuuksia mallinuralle". Ehei, en todellakaan.

        Minä puhun nyt hyvännäköisistä naisista. Jos olet oikein kaunis, voitko kuvitella kenenkään ihastuvan ensisijaisesti johonkin muuhun piirteeseen sinussa? Vaikka itse voisitkin, niin ei ehkä tapahdu.
        Kuten rikkakasvikin jo kertoi, kauniista ihmisestä haetaan ensimmäiseksi tyydytystä ulkonäkökriteereihin. Luonteenpiirteet ovat täysin toisarvoinen seikka. Jos ulkonäkö on ensisijainen asia seurustelussa, suhde ei kertakaikkiaan pysty kestämään rakennuttuaan ulkonäön harteille.

        Tätä on todennäköisesti myös äitisi tarkoittanut, joskin ei ole vain osaanut sanoa sitä niin, kuten olisi halunnut. Hän ei todennäköisesti ole halunnut valehdella sinulle, vaan halunnut varoittaa. Jos olet täysikäinen, sinun ehkä pitäisi ymmärtää se.

        Äitisi ei varmaankaan ole tarkoittanut haukkua laihoja ja hyvännäköisiä naisia, vaan varoittaa siitä, että seurustelu ei toimi, jos ulkonäkö on se syy, miksi seurustellaan. Hän ei varmaankaan ole tarkoittanut, että jokainen malli tai mallinuraan mahdollisuuksia omaava ihminen olisi bimbo ja täysin aivoton eliö, jonka miehet ottavat vain ulkonäön takia. Hän ei ehkä pidä sinua sellaisena, vaan pelkää, että kauneuttasi käytetään hyväksi jollain tavalla. Mutta onhan sekin totta, että hyvännäköisellä on enemmän ottajia kuin tavallisella misulla... ja se taas kertoo siitä, kuinka paljon ulkonäkö merkitsee tässä maailmassa.

        Äitisi nyt vaan haluaa ilmeisesti varoittaa. Pitäisiköhän teidän vielä yrittää keskustella asiasta uudelleen?

        rohkaista, mutta ei se todellisuudessa paljoa auta, koska kukaan ei saa tungettua äitini suuhun sanoja että olen kaunis. Täytyy kai se sitten vain itse yrittää uskoa.. vaikeatahan se on, kun on aikaisemmin uskonut äitiä kaikessa. Olenpa ollut tyhmä...

        Ja vastaus kysymykseesi "Yrittäisittekö keskustella" on tämä: keskustelu ei kannata äitini kanssa, koska se ei ikinä etene mihinkään. Vaikka mitä sanoisin, hänen mielipiteensä pysyy aina samana. Ja lisäksi jopa lopulta raivostuu, jos puhumme aiheesta "liian kauan" (viiden minuutin hermoraja)


    • dn-zg

      Vaikka ne vanhempien varoittelut saattavat tuntua sepityksiltä, eivätkö vanhemmat kuitenkin tarkoita loppujen lopuksi pelkkää hyvää (itsekin mainitsit vanhempiensa suojelevan lastaan)? Eikö se olekin parempi varoitella ja varjella kuin vähät välittää?

      • aika..

        suuri ero, varoittaako vanhempi vain hienovaraisesti vai murskaako lapsen itsetunnon kokonaan. Äitini on tehnyt jälkimmäisen... hyvä tarkoitus, mutta kauhea tulos!
        Enkä muutenkaan haaveile mistään mallinurasta tai vastaavasta. Ihan turhaan höpötti siitä mulle.


      • ja..
        aika.. kirjoitti:

        suuri ero, varoittaako vanhempi vain hienovaraisesti vai murskaako lapsen itsetunnon kokonaan. Äitini on tehnyt jälkimmäisen... hyvä tarkoitus, mutta kauhea tulos!
        Enkä muutenkaan haaveile mistään mallinurasta tai vastaavasta. Ihan turhaan höpötti siitä mulle.

        Ehkä ihan turhaan kirjoitan tänne, kun ei kukaan kuitenkaan tunne mua tai äitiäni. Arvauksia on ollut jo ties millaisia, eikä yksikään ole osunnut oikeaan.


      • ja.. kirjoitti:

        Ehkä ihan turhaan kirjoitan tänne, kun ei kukaan kuitenkaan tunne mua tai äitiäni. Arvauksia on ollut jo ties millaisia, eikä yksikään ole osunnut oikeaan.

        Sanoit jossain kohtaa, että turha yrittää puhua. Aivan, turha on yrittää vanhaa härkää opettaa. Mutta eipä keskustellessa kuulukaan toisen mielipidettä muuttaa, vaan tulla yhteisymmärrykseen.

        Mutta sama on minulla. Kun koetan selvittää äidille jotain näkemystäni, tuskin se ottaa niitä kuuleviin korviin. Ehkä kuitenkin minä olen samanlainen? En jaksa edes vaivautua kuuntelemaan hänen mielipidettään. MInun äitini on ainakin sellainen, että jos kerron haaveestani, (mikä muuten liittyy vain kirjallisuuteen) äiti saa sellaisen raivarin, että joudun kuuntelemaan sen jälkeen vähintään tunnin jotain saarnaa (mikä yleensä aina ei mitenkään vastaa sitä, mitä oikeastaan halusin häneltä kysyä).

        Siispä, ei äitien pitäisi syöttää omia haaveitaan tai omia näkemyksiään lapsilleen, vaan antaa tilaisuus ja ohjata oikeaan. Kaikki tekevät sitä mitä haluavat, eikä äitiensä haluja. Minulle ainakin on loukkaus, jos minulle koko ajan jankutetaan esim. just ulkonäköön liittyvistä asioista, ku ne on vain yks hailee mulle. Lisäbonus silti, mutta ei koko elämäni!!!


      • mistä...
        rikkakasvi kirjoitti:

        Sanoit jossain kohtaa, että turha yrittää puhua. Aivan, turha on yrittää vanhaa härkää opettaa. Mutta eipä keskustellessa kuulukaan toisen mielipidettä muuttaa, vaan tulla yhteisymmärrykseen.

        Mutta sama on minulla. Kun koetan selvittää äidille jotain näkemystäni, tuskin se ottaa niitä kuuleviin korviin. Ehkä kuitenkin minä olen samanlainen? En jaksa edes vaivautua kuuntelemaan hänen mielipidettään. MInun äitini on ainakin sellainen, että jos kerron haaveestani, (mikä muuten liittyy vain kirjallisuuteen) äiti saa sellaisen raivarin, että joudun kuuntelemaan sen jälkeen vähintään tunnin jotain saarnaa (mikä yleensä aina ei mitenkään vastaa sitä, mitä oikeastaan halusin häneltä kysyä).

        Siispä, ei äitien pitäisi syöttää omia haaveitaan tai omia näkemyksiään lapsilleen, vaan antaa tilaisuus ja ohjata oikeaan. Kaikki tekevät sitä mitä haluavat, eikä äitiensä haluja. Minulle ainakin on loukkaus, jos minulle koko ajan jankutetaan esim. just ulkonäköön liittyvistä asioista, ku ne on vain yks hailee mulle. Lisäbonus silti, mutta ei koko elämäni!!!

        johtuu että vain SINÄ olet ainut, joka edes jotenkin ymmärtää tätä?????????????

        Ovatko tämän palstan kävijät sitten jotenkin normaalia alemmalla...


        "ei äitien pitäisi syöttää omia haaveitaan tai omia näkemyksiään lapsilleen, vaan antaa tilaisuus ja ohjata oikeaan"
        Tuosta olen ihan samaa mieltä, äitien pitäisi antaa tyttärilleen oman valinnan vapaus! (eli toisin sanoen saada ajatella asioita omasta näkökulmasta eikä äidin)


      • mistä... kirjoitti:

        johtuu että vain SINÄ olet ainut, joka edes jotenkin ymmärtää tätä?????????????

        Ovatko tämän palstan kävijät sitten jotenkin normaalia alemmalla...


        "ei äitien pitäisi syöttää omia haaveitaan tai omia näkemyksiään lapsilleen, vaan antaa tilaisuus ja ohjata oikeaan"
        Tuosta olen ihan samaa mieltä, äitien pitäisi antaa tyttärilleen oman valinnan vapaus! (eli toisin sanoen saada ajatella asioita omasta näkökulmasta eikä äidin)

        Enpä tiedä... Ehkä se johtuu siitä, että useampikaan näistä ei ole kokenut vastaavaa. Tai mistäs minä tiedän. Vaikeahan sitä on arvuutella...

        Jatketaan me elämää hymyssä suin. Onhan äitikin vain ihminen, samalla tasolla kuin mekin, ja varmastihan se hyvää tarkoittaa, vaikkakin sanoisikin pikkuisen vinoon. Niinhän mekin teemme, mutta onneksi lapsemme ei vielä ole tuomitsemassa meitä ;) hihih


    • että sä olet

      tyhmä pikku likka.

      ei ihme, että suomen nuorison ajatellaan olevan niin huonossa jamassa kun tapaa sunlaisias. säälittävää.

      laihduta ittes sit semmoseks luisevaks koppeloks jos oot kerta sitä mieltä et miehet siit tykkää. sillonhan näät.

      • pieni...

        mutten läheskään yhtä pieni kuin sä! Riippuu aina kehen vertaa..

        Ja mistä voin tietää tuon? Siitä, ettei kukaan muu kuin katkera ihminen kirjoittaisi tuollaista. Pieni ja katkera. Tyyppi, joka haluaa heijastaa omat huonot puolensa toiseen


      • taivas.....
        pieni... kirjoitti:

        mutten läheskään yhtä pieni kuin sä! Riippuu aina kehen vertaa..

        Ja mistä voin tietää tuon? Siitä, ettei kukaan muu kuin katkera ihminen kirjoittaisi tuollaista. Pieni ja katkera. Tyyppi, joka haluaa heijastaa omat huonot puolensa toiseen

        että sä olet sitten herkkäuskoinen!
        Minäkö tyhmä? Pah...

        Älä usko kaikkea mitä tältä palstalta kuulet, lapsonen.


      • ......................
        pieni... kirjoitti:

        mutten läheskään yhtä pieni kuin sä! Riippuu aina kehen vertaa..

        Ja mistä voin tietää tuon? Siitä, ettei kukaan muu kuin katkera ihminen kirjoittaisi tuollaista. Pieni ja katkera. Tyyppi, joka haluaa heijastaa omat huonot puolensa toiseen

        Tekevät näin typeriä aiheita. Ois saanu emäntäs pitää suunsa kiinni ettei tällaista hälyä tänne olis koskaan sattunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe