MM!
a) oletko mielestäsi wicca?
b) miksi/miksi et?
c) mitä mielestäsi on magia?
d) kuinka se mielestäsi toimii?
e) teetkö magiaa?
kunhan utelen :)
kysely
4
343
Vastaukset
- lintunen
Tällaiset listauskyselyt ovat jotenkin kylmiä, tunteettomia ja teinejä. Välttäkäämme niitä siis tulevaisuudessa, right?
Vastailen nyt kuitenkin
a) En ole wicca
b) Vaikka monet arvoni ovat kuin wiccalla, en harjoita uskontoa käytännössä, joten en tunne olevani wicca. Korkeintaan ajatusmaailmaltani.
c)Magia on energian ohjailua
d)Varsin hyvin jos jaksaa keskittyä :P Ihminen kerää energiaa ympäriltään ja sisältään, ja kanavoi sen sitten johonkin.
e) Hyvin harvoin. Usein ei ole aikaa, ja eikä niin tarvettakaan. Magia on minulle vakava juttu, en käytä sitä turhaan. Ei viitsi sotkea luonnollisen järjestyksen kanssa jos ei ole hyvää syytä.
Toivottavasti tyydytti tiedonhaluasi :)- como
Sorry kylmä, tunteeton ja teini kyselyni :)
Itse näin vanhempana noitana olen kiinnostunut miten wicca Suomessa nykyään jakselee, median huomiosta päätellen määrää löytyy, mutta mikä on laatu? Silloin kun itse muutin rapakon taakse ja liityin coveniin ei asiasta oltu juurikaan kuultu kotopuolessa. Nyt "jokainen" luonnonuskova tuntuu olevan wicca, ja tämän innoittamana halusin hieman valotusta, että millaisia käsityksiä ihmisillä on uskonnostaan ja etenkin (mielestäni siihen erittäin tiiviisti liittyvästä) magiasta.
BB!
- Tuulensielu
Nojaa, ei mielestäni kyselyissä mitään kamalan pahaa ole.
Äh, en minäkään wicca ole, vaikka wicca-aiheisilla palstoilla pyörin. Sattumoisin nyt on vaan niin, että niillä palstoilla on yleensä ihan fiksua porukkaa ja tietoakin löytyy. Aiemmin nimitin itseäni wiccaksi, mutta kun tutustuin uskontoon tarkemmin, huomasin ettei se ole minua varten. Nykyään olen noita. Magia on energiaa, jota jokainen olevainen ei käsitä, tai monet käyttävät siitä erilaista nimitystä. Kun wiccalainen tekee rituaalin, kristitty rukoilee ja käyttää näin myös samaa energiaa, eli magiaa. Itse en tee maagisia tekoja, ainakaan näin tietoisesti. Jumalattarelle ja Jumalalle puhelen mielessäni, ja sapattien juhlistamiset ovat arkipäiväisellä tasolla, eikä mitään näyttäviä spektaakkeleita. Esim. menneenä Lammaksena leivoin sämpylöitä, poltin kynttilöitä ja tein hieman parempaa ruokaa. - luminara
Vastaanpa nyt minäkin tähän kyselyyn...
a)Katson kyllä olevani wicca
b)Tjaa että miksikö, vaikeampi kysymys wiccassa on sellaisia asioita ja uskomuksia jotka löytyvät myös omasta tavastani ajatella, uskoa ja muutenkin tarkastella tätä maailmaa ja elämää.
C)Mielestäni magia on energian ohjaamista ja keskittämistä jonkun tietyn tavoitteen saavuttamiseksi. Koen jo kehän luomisen siis tietyllä tavalla olevan magiaa.
d)Magian toiminta perustuu mielestäni silkkaan tahdonvoimaan, siihen että uskoo tekemäänsä ja kokee sen olevan oikein.
e)Hyvin harvoin, yleensä pyrin ratkaisemaan ongelmat ja muut jollain muulla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983