kysely

como

MM!

a) oletko mielestäsi wicca?
b) miksi/miksi et?
c) mitä mielestäsi on magia?
d) kuinka se mielestäsi toimii?
e) teetkö magiaa?

kunhan utelen :)

4

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintunen

      Tällaiset listauskyselyt ovat jotenkin kylmiä, tunteettomia ja teinejä. Välttäkäämme niitä siis tulevaisuudessa, right?
      Vastailen nyt kuitenkin

      a) En ole wicca
      b) Vaikka monet arvoni ovat kuin wiccalla, en harjoita uskontoa käytännössä, joten en tunne olevani wicca. Korkeintaan ajatusmaailmaltani.
      c)Magia on energian ohjailua
      d)Varsin hyvin jos jaksaa keskittyä :P Ihminen kerää energiaa ympäriltään ja sisältään, ja kanavoi sen sitten johonkin.
      e) Hyvin harvoin. Usein ei ole aikaa, ja eikä niin tarvettakaan. Magia on minulle vakava juttu, en käytä sitä turhaan. Ei viitsi sotkea luonnollisen järjestyksen kanssa jos ei ole hyvää syytä.

      Toivottavasti tyydytti tiedonhaluasi :)

      • como

        Sorry kylmä, tunteeton ja teini kyselyni :)

        Itse näin vanhempana noitana olen kiinnostunut miten wicca Suomessa nykyään jakselee, median huomiosta päätellen määrää löytyy, mutta mikä on laatu? Silloin kun itse muutin rapakon taakse ja liityin coveniin ei asiasta oltu juurikaan kuultu kotopuolessa. Nyt "jokainen" luonnonuskova tuntuu olevan wicca, ja tämän innoittamana halusin hieman valotusta, että millaisia käsityksiä ihmisillä on uskonnostaan ja etenkin (mielestäni siihen erittäin tiiviisti liittyvästä) magiasta.

        BB!


    • Tuulensielu

      Nojaa, ei mielestäni kyselyissä mitään kamalan pahaa ole.
      Äh, en minäkään wicca ole, vaikka wicca-aiheisilla palstoilla pyörin. Sattumoisin nyt on vaan niin, että niillä palstoilla on yleensä ihan fiksua porukkaa ja tietoakin löytyy. Aiemmin nimitin itseäni wiccaksi, mutta kun tutustuin uskontoon tarkemmin, huomasin ettei se ole minua varten. Nykyään olen noita. Magia on energiaa, jota jokainen olevainen ei käsitä, tai monet käyttävät siitä erilaista nimitystä. Kun wiccalainen tekee rituaalin, kristitty rukoilee ja käyttää näin myös samaa energiaa, eli magiaa. Itse en tee maagisia tekoja, ainakaan näin tietoisesti. Jumalattarelle ja Jumalalle puhelen mielessäni, ja sapattien juhlistamiset ovat arkipäiväisellä tasolla, eikä mitään näyttäviä spektaakkeleita. Esim. menneenä Lammaksena leivoin sämpylöitä, poltin kynttilöitä ja tein hieman parempaa ruokaa.

    • luminara

      Vastaanpa nyt minäkin tähän kyselyyn...
      a)Katson kyllä olevani wicca
      b)Tjaa että miksikö, vaikeampi kysymys wiccassa on sellaisia asioita ja uskomuksia jotka löytyvät myös omasta tavastani ajatella, uskoa ja muutenkin tarkastella tätä maailmaa ja elämää.
      C)Mielestäni magia on energian ohjaamista ja keskittämistä jonkun tietyn tavoitteen saavuttamiseksi. Koen jo kehän luomisen siis tietyllä tavalla olevan magiaa.
      d)Magian toiminta perustuu mielestäni silkkaan tahdonvoimaan, siihen että uskoo tekemäänsä ja kokee sen olevan oikein.
      e)Hyvin harvoin, yleensä pyrin ratkaisemaan ongelmat ja muut jollain muulla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2172
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      378
      1641
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1335
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1196
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1029
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      994
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      94
      983
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      958
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      878
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      828
    Aihe