Latasin konneelleni täälläkin mainitun skyben video softan "....ja nopeampi on dialcomin Spontania4IM video Skypen kylkeen. http://www.video4im.com/ ..."
Web kamera kyllä toimii sillä saan sillä näkymään oman kuvani. Minulle on kuitenkin nyt epäselvää miten saan kameran käyttöön silloin kun puhun jonkun kanssa skybessä. Pitääkö keskustelukumppani jotenkin kutsua web - kameraan? Tarvitaanko sähköpostiosoitteita tms. Kameran ostin mutta en näköjään osaakkaan käyttää.
Skybe ja web-kamera
9
8778
Vastaukset
- Mie vaan
löytyy tuolta http://www.video4im.com/index.php?id=77
mutta näin lyhyesti käännettynä:
-jotta homma toimii täytyy molemmilla olla asennettuna tämä softa ja "puhelua" skypestä soitettaessa ohjelman täytyy olla päällä- onnistui
Hei
Homma meneekin näköjään näin ihan kokeilemalla saadun kokemuksen kautta näin. Kun soitan skybellä kaverille jolla on kuten sanoit sama "web-softa" niin skybe kysyy heti puhelun alettua otetaanko videoyhteys mukaan. Kuva oli todella hyvälaatuinen ja siinä oli myös toiminto jolla molempien kuvat saatiin samankokoisiski. Olin todella tyytyväinen hankintaani. Näitä skybe softia joiden avulla voidaan käyttää web kameraa vaan on kavereillani vielä vähän. Mukavaa kun on tämmöinen "näköpuhelin" pienenä poikana (70- luvun loppupuolella) tämmöistä muistan miettineen että olis se hienoa jos näkis sen kenelle soittaa.:) - mmjjvv
onnistui kirjoitti:
Hei
Homma meneekin näköjään näin ihan kokeilemalla saadun kokemuksen kautta näin. Kun soitan skybellä kaverille jolla on kuten sanoit sama "web-softa" niin skybe kysyy heti puhelun alettua otetaanko videoyhteys mukaan. Kuva oli todella hyvälaatuinen ja siinä oli myös toiminto jolla molempien kuvat saatiin samankokoisiski. Olin todella tyytyväinen hankintaani. Näitä skybe softia joiden avulla voidaan käyttää web kameraa vaan on kavereillani vielä vähän. Mukavaa kun on tämmöinen "näköpuhelin" pienenä poikana (70- luvun loppupuolella) tämmöistä muistan miettineen että olis se hienoa jos näkis sen kenelle soittaa.:)Nyt kun olen saanut kameran pelaamaan ja skyben kanssa toimimaan olen alkanut miettimään voiko tuolla web kameralla ottaa kuvia. siis semmoisia joita voisi sitten laittaa vaikka chat profiileihin. Onko kuvien ottaminen kamerasta kiinni vai ohjelmasta?
- Mie vaan
mmjjvv kirjoitti:
Nyt kun olen saanut kameran pelaamaan ja skyben kanssa toimimaan olen alkanut miettimään voiko tuolla web kameralla ottaa kuvia. siis semmoisia joita voisi sitten laittaa vaikka chat profiileihin. Onko kuvien ottaminen kamerasta kiinni vai ohjelmasta?
Yleensä webbi kamerat vain kuvaavat ja ohjelmisto päättää mitä kuvamateriaalille tehdään. Uskoakseni monissa kameroissa tulee mukana jonkin näköinen softa millä yksittäisten kuvien ja videoidenkin tallentaminen onnistuu, lisäksi joillakin kuvan käsittely ohjelmilla (esim. IrfanView) pystyy nappaamaan kuvia ja muokkaamaan niitä. Kannattaa siis tarkistaa mahdollisesti kameran mukana tullut cd taikka valmistajan nettisivut.
- Zetex
HUOM. varokaa viruksia skyben kautta kaikenlaistavirusta elkääaukoko tiedostoja "roijalainen"
- roianhepo
Eiköhän niitä tule muualtakin kuin ainoastaan skypen kautta (ei skybe), epämääräisiä tiedostojahan ei kannata koskaan aukoa.
- haslaaeifriistailaa
lihihiihihihihih
- boris2007
Laita webcam tietkoneeseeni
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p767020Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su3576108Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite543452Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill293189Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa
Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?1901692Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?
Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os171418Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?
Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps181146- 601133
Elämäni biisi starttaa uudessa muodossa - Voi olla pettymys faneille!
Elämäni biisi ja juontaja Katja Ståhl ovat suomalaisten suosikkeja. Lauantai-iltaisin ohjelma on vetänyt tv-katsojat arv11050Amazing Race Tomas rehellisenä Esko-appiukon, 63, tilasta: "Sairastelut ja..."
Tomas Grekov ja Esko Rotola-Pukkila ovat mukana Amazing Race Suomi -kisassa. Ja nyt vuorossa on finaali. Hankaluuksia m11027