Skybe ja web-kamera

uusi juttu -mulle

Latasin konneelleni täälläkin mainitun skyben video softan "....ja nopeampi on dialcomin Spontania4IM video Skypen kylkeen. http://www.video4im.com/ ..."

Web kamera kyllä toimii sillä saan sillä näkymään oman kuvani. Minulle on kuitenkin nyt epäselvää miten saan kameran käyttöön silloin kun puhun jonkun kanssa skybessä. Pitääkö keskustelukumppani jotenkin kutsua web - kameraan? Tarvitaanko sähköpostiosoitteita tms. Kameran ostin mutta en näköjään osaakkaan käyttää.

9

8670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

      löytyy tuolta http://www.video4im.com/index.php?id=77
      mutta näin lyhyesti käännettynä:
      -jotta homma toimii täytyy molemmilla olla asennettuna tämä softa ja "puhelua" skypestä soitettaessa ohjelman täytyy olla päällä

      • onnistui

        Hei

        Homma meneekin näköjään näin ihan kokeilemalla saadun kokemuksen kautta näin. Kun soitan skybellä kaverille jolla on kuten sanoit sama "web-softa" niin skybe kysyy heti puhelun alettua otetaanko videoyhteys mukaan. Kuva oli todella hyvälaatuinen ja siinä oli myös toiminto jolla molempien kuvat saatiin samankokoisiski. Olin todella tyytyväinen hankintaani. Näitä skybe softia joiden avulla voidaan käyttää web kameraa vaan on kavereillani vielä vähän. Mukavaa kun on tämmöinen "näköpuhelin" pienenä poikana (70- luvun loppupuolella) tämmöistä muistan miettineen että olis se hienoa jos näkis sen kenelle soittaa.:)


      • mmjjvv
        onnistui kirjoitti:

        Hei

        Homma meneekin näköjään näin ihan kokeilemalla saadun kokemuksen kautta näin. Kun soitan skybellä kaverille jolla on kuten sanoit sama "web-softa" niin skybe kysyy heti puhelun alettua otetaanko videoyhteys mukaan. Kuva oli todella hyvälaatuinen ja siinä oli myös toiminto jolla molempien kuvat saatiin samankokoisiski. Olin todella tyytyväinen hankintaani. Näitä skybe softia joiden avulla voidaan käyttää web kameraa vaan on kavereillani vielä vähän. Mukavaa kun on tämmöinen "näköpuhelin" pienenä poikana (70- luvun loppupuolella) tämmöistä muistan miettineen että olis se hienoa jos näkis sen kenelle soittaa.:)

        Nyt kun olen saanut kameran pelaamaan ja skyben kanssa toimimaan olen alkanut miettimään voiko tuolla web kameralla ottaa kuvia. siis semmoisia joita voisi sitten laittaa vaikka chat profiileihin. Onko kuvien ottaminen kamerasta kiinni vai ohjelmasta?


      • Mie vaan
        mmjjvv kirjoitti:

        Nyt kun olen saanut kameran pelaamaan ja skyben kanssa toimimaan olen alkanut miettimään voiko tuolla web kameralla ottaa kuvia. siis semmoisia joita voisi sitten laittaa vaikka chat profiileihin. Onko kuvien ottaminen kamerasta kiinni vai ohjelmasta?

        Yleensä webbi kamerat vain kuvaavat ja ohjelmisto päättää mitä kuvamateriaalille tehdään. Uskoakseni monissa kameroissa tulee mukana jonkin näköinen softa millä yksittäisten kuvien ja videoidenkin tallentaminen onnistuu, lisäksi joillakin kuvan käsittely ohjelmilla (esim. IrfanView) pystyy nappaamaan kuvia ja muokkaamaan niitä. Kannattaa siis tarkistaa mahdollisesti kameran mukana tullut cd taikka valmistajan nettisivut.


    • Zetex

      HUOM. varokaa viruksia skyben kautta kaikenlaistavirusta elkääaukoko tiedostoja "roijalainen"

      • roianhepo

        Eiköhän niitä tule muualtakin kuin ainoastaan skypen kautta (ei skybe), epämääräisiä tiedostojahan ei kannata koskaan aukoa.


    • haslaaeifriistailaa

      lihihiihihihihih

    • boris2007

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe