Latasin konneelleni täälläkin mainitun skyben video softan "....ja nopeampi on dialcomin Spontania4IM video Skypen kylkeen. http://www.video4im.com/ ..."
Web kamera kyllä toimii sillä saan sillä näkymään oman kuvani. Minulle on kuitenkin nyt epäselvää miten saan kameran käyttöön silloin kun puhun jonkun kanssa skybessä. Pitääkö keskustelukumppani jotenkin kutsua web - kameraan? Tarvitaanko sähköpostiosoitteita tms. Kameran ostin mutta en näköjään osaakkaan käyttää.
Skybe ja web-kamera
9
8718
Vastaukset
- Mie vaan
löytyy tuolta http://www.video4im.com/index.php?id=77
mutta näin lyhyesti käännettynä:
-jotta homma toimii täytyy molemmilla olla asennettuna tämä softa ja "puhelua" skypestä soitettaessa ohjelman täytyy olla päällä- onnistui
Hei
Homma meneekin näköjään näin ihan kokeilemalla saadun kokemuksen kautta näin. Kun soitan skybellä kaverille jolla on kuten sanoit sama "web-softa" niin skybe kysyy heti puhelun alettua otetaanko videoyhteys mukaan. Kuva oli todella hyvälaatuinen ja siinä oli myös toiminto jolla molempien kuvat saatiin samankokoisiski. Olin todella tyytyväinen hankintaani. Näitä skybe softia joiden avulla voidaan käyttää web kameraa vaan on kavereillani vielä vähän. Mukavaa kun on tämmöinen "näköpuhelin" pienenä poikana (70- luvun loppupuolella) tämmöistä muistan miettineen että olis se hienoa jos näkis sen kenelle soittaa.:) - mmjjvv
onnistui kirjoitti:
Hei
Homma meneekin näköjään näin ihan kokeilemalla saadun kokemuksen kautta näin. Kun soitan skybellä kaverille jolla on kuten sanoit sama "web-softa" niin skybe kysyy heti puhelun alettua otetaanko videoyhteys mukaan. Kuva oli todella hyvälaatuinen ja siinä oli myös toiminto jolla molempien kuvat saatiin samankokoisiski. Olin todella tyytyväinen hankintaani. Näitä skybe softia joiden avulla voidaan käyttää web kameraa vaan on kavereillani vielä vähän. Mukavaa kun on tämmöinen "näköpuhelin" pienenä poikana (70- luvun loppupuolella) tämmöistä muistan miettineen että olis se hienoa jos näkis sen kenelle soittaa.:)Nyt kun olen saanut kameran pelaamaan ja skyben kanssa toimimaan olen alkanut miettimään voiko tuolla web kameralla ottaa kuvia. siis semmoisia joita voisi sitten laittaa vaikka chat profiileihin. Onko kuvien ottaminen kamerasta kiinni vai ohjelmasta?
- Mie vaan
mmjjvv kirjoitti:
Nyt kun olen saanut kameran pelaamaan ja skyben kanssa toimimaan olen alkanut miettimään voiko tuolla web kameralla ottaa kuvia. siis semmoisia joita voisi sitten laittaa vaikka chat profiileihin. Onko kuvien ottaminen kamerasta kiinni vai ohjelmasta?
Yleensä webbi kamerat vain kuvaavat ja ohjelmisto päättää mitä kuvamateriaalille tehdään. Uskoakseni monissa kameroissa tulee mukana jonkin näköinen softa millä yksittäisten kuvien ja videoidenkin tallentaminen onnistuu, lisäksi joillakin kuvan käsittely ohjelmilla (esim. IrfanView) pystyy nappaamaan kuvia ja muokkaamaan niitä. Kannattaa siis tarkistaa mahdollisesti kameran mukana tullut cd taikka valmistajan nettisivut.
- Zetex
HUOM. varokaa viruksia skyben kautta kaikenlaistavirusta elkääaukoko tiedostoja "roijalainen"
- roianhepo
Eiköhän niitä tule muualtakin kuin ainoastaan skypen kautta (ei skybe), epämääräisiä tiedostojahan ei kannata koskaan aukoa.
- haslaaeifriistailaa
lihihiihihihihih
- boris2007
Laita webcam tietkoneeseeni
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017753Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455521HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042970Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki432685- 1752478
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92060- 241954
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121812Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411742Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111648