Olen aloittanut entisöimään -76? vuosimallista pappa tunturia. Mitenkä kannattaisi, kun mopon runko on aikas ruosteessa hiekkapuhaltaisi vai teräsharja laikalla puhdistaisi. Hiekkapuhallushan syö todella paljon runkoa?
Onkohan poliisilla tietoa moposta, jos kysyisi runkonumeron perusteella. Itse olen omistanut mopon 10vuotta ja enkä tiedä/muista keltä ostin juuri tämän runkon, kun on tullut aikoinaan ostettua mopon osia paljon.
Tunturi Maxi
2
836
Vastaukset
- ja muustakin
Jos runko ei ole ihan toivottoman mätä, niin sen kyllä pitäisi kestää hiekkapuhallus ihan hyvin. Puhallusta ei titenkään kannata tehdä millään laivojen tai panssarivaunujen hiekkapuhallukseen tarkoitetuilla laitteilla, eikä varsinkaan paineilla. Silloin voipi tulla rumaa jälkeä, hyviä autoja on pilattu liian kovilla paineilla puhaltamalla. Jos taas runko häviää puhalluksessa totaalisesti, ei sillä olisi tehnyt muutenkaan mitään.
Jos runko on ollut sulla 10 vuotta, on sulla rekisteröinnin kannalta riittävän pitkä historia tiedossa. Kannattaa kuitenkin kysäistä vaikkapa poliisilaitokselta tai AKE:lta, että onko ko. numeroista mopoa ilmoitettu varstetuksi milloinkaan, ei tule ainakaan ongelmia katsastuksessa sitten. - hiekkapuhallus
on ainoa tapa, jolla saat kaiken ruosteen pois pienellä vaivalla. Teräsharja ei uppoa huokosiin, joten ruoste puskee hetkessä takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä282693- 911034
- 58901
- 66875
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26847Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6827Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37800Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65794Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75724Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu135708