Nainen yksin Itä-Afrikassa

Laurita

Olen sunnittelemassa matkaa Keniaan, Tansaniaan ja ehkä muuaallekin syksyllä 2006. Tarkoitus olisi olla reissussa 2-3kk. Onko kellään kokemuksia matkustamisesta sielläpäin yksin naisena? Olen kokenut reissaaja ja tämä osa Afrikkaa kiehtoo. Tottakai maalaisjärki käyttöön, ei yöllä kaduilla, välttää yksin liikkumista autiommilla seuduilla, tutustuu muihin reissajiin, yms. Kokemuksia, hyödyllisiä neuvoja, yms.
Suuret kiitokset!!!

6

2419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Traveller Man

      Kaksi naistakin olisi huono juttu, mutta yksin idea on täysin järjetön. Useimmat ihmiset ovat varmasti mukavia, mutta tarvitset kovasti onnea, ettet tapaisi muitakin, jos yksin liikut. Hankkiudu isompaan porukkaan. Happy Travels!

    • Hakuna matata

      Hei,
      Olen ollut 90-luvulla Keniassa töissä toisen suomalaisen naisen kanssa. Yksin en sinne lähtisi, kaksinkin oli joskus vaarallisia tilanteita. Hämärän/pimeän tullen ei voi liikkua minnekään, autoissa piti olla aina useampi kuin 2 matkustajaa illalla.
      Lomakohteissa tietysti eri meininki mutta maaseudulla oli elämä aika erilaista kuin Mombasan turistirysässä.
      Tiedän kyllä monia valkoisia naisia ketkä siellä ovat yksin reissanneet mutta itse en yksin lähtisi.

    • Erica

      Kokemusta on Tansaniassa reissamisesta yksin v. 2003 lopulta. Ehkä ulkonäkö ja ikä (tuolloin 40) suojelivat ongelmilta,mutta ainoastaan positiivisia muistoja jäi reissusta. Suuri apu olivat tietysti siellä asuvat tuttavat,jotka antoivat hyviä neuvoja käyttäytymisen, pukeutumisen ym. sen tyyppisen suhteen.
      Olen kyseisestä matkasta kirjoittanut sekä täällä että muilla foorumeilla sen verran paljon, etten enää oikein jaksa toistaa samoja asioita näillä palstoilla. Mutta jos haluat kysyä jotain erityistä, niin pistä postia osoitteeseen [email protected].
      Vastaan kyllä mielelläni asiallisiin kysymyksiin, tosin nyt lähinnä vasta 15.9. jälkeen (reissua pukkaa...) :-)

    • Imma

      Olin yksin Keniassa 18 vuotiaana noin 8v. sitten. Jälkikäteen miettien olin aivan hullunrohkea, mutta reissu oli ikimuistoinen!! Olin kyllä Mombasassa ja siellä turistit vain valittivat kuinka kauheaa siellä on, mutta itse tutustuin paikallisiin ja heidän kanssa kiertelin autolla, minibusseilla ja lautoilla ympäristön kyliä, kävin aivan mielettömissä "diskoissa" ja kyläjuhlissa keskellä yötä, joista en olisi osannut uneksiakaan... Ruokaakaan ei rahaa kulunut, kun söin rannalla tuoretta grillattua kalaa tai sitten paikallisten kanssa "heidän" ruokapaikoissaan.. Itse tein kyllä kaikki päin vastoin kuin "neuvotaan", mutta koskaan en missään vaaratilanteessa tuntenut olevani, taisi kieltämättä käydä hyvää tuuri niiden ihmisten suhteen joihin tutustuin... Joku päivä aion Keniaan vielä matkustaa, mutta ihan lapsieni takia pitää hieman tarkemmin suunnitella miten ja mihin! :)Rakas "siskoni" asuu Kitalessa, onko joku käynyt siellä?? Tiedän joidenkin suomalaistenkin olleen siellä...

    • Laurita

      Vastaukset ovat vähän sen kuuloisia kun kuvittelinkin. Laidasta laitaan. Täytyy miettiä, että jos vaikka hyppäis sitten jonkun Overland trailerin kyytiin, jossa muita reissaajia. Kaverin vanhemmat asuvat Dar es Salaamissa, joten jotain näkemystä paikalliseen meininkiin, ja apua olisi heidän kautta saatavissa. Välillä toivoisin olevani mies,,hehee =)

      KIITOS!

    • lähden syksyllä

      Jambo. Tulin juuri 4viikon lomalta kyseisestä paikasta. Meitä oli kaksi naista ja ihan hyvin kaikki sujui, ei sitten mitään ongelmia. Nyt suunnittelen lähteväni syksyllä uudestaan, voin olla myös 2-3 kk matkassa. Tuttujakin siellä on jotka voivat auttaa aika monessa asiassa. Olen reipas kohta keskiiässä mutta tahti senkun kiihtyy. Olisi kiva jos ottasit yhteyttä. Hei ja hauskaa Joulua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe