Lihavat naiset

-.-

en ikinä palkkaisi lihavaa ihmistä, en varsinkaan asiakaspalveluun, tai mihinkään missä pitäisi osoittaa vastuullisuutta ja pidettävä kontrolli. Laihduttakaa -jää enemmän rahaa ja saatte parempia töitä
Sillä totuus on se, että ulkonäkö ratkaisee yllättävän paljon työmarkkinoilla, joissa kilpailu on kovaa jo muutenkin..

66

18123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä

      se, joka huolehtii ulkonäöstään, huolehtii myös töistään! lihavat ovat hitaita ja riskialttiita kaikille sairauksille eli paljon poissaoloja.

      • XXL

        Johan taas on yleistetty ja tosi asian tuntevasti,mistähän olet päätynyt noinkin viisaisiin ajatuksiin?!Itse työskentelen hoitoalalla ja meillä sairastellaan kyllä ihan tasaisesti koosta ja ulkonäöstä riippumatta,"pyöreähköt"tyypit jopa vähemmän,kuin hoikat virkasisarensa,tiedä sitten,mistä johtuen?!Ehkäpä kaikki pöpöt ja muut basiliskot eivät pääse läskiemme läpi meihin iskemään.....Onneksi omalle kohdalleni ei ole milloinkaan osunut niin typerää työnantajaa,että olisi katsonut vain kokoani,kyllä muut seikat painavat työhönottotilanteessa varmasti paljon enemmän!Antakaa kaikkien olla juuri sen kokoisia,kuin ovat,suurin osa meistä isoista tytöistä viihtyy juuri tällaisina!


      • norm.painoinen
        XXL kirjoitti:

        Johan taas on yleistetty ja tosi asian tuntevasti,mistähän olet päätynyt noinkin viisaisiin ajatuksiin?!Itse työskentelen hoitoalalla ja meillä sairastellaan kyllä ihan tasaisesti koosta ja ulkonäöstä riippumatta,"pyöreähköt"tyypit jopa vähemmän,kuin hoikat virkasisarensa,tiedä sitten,mistä johtuen?!Ehkäpä kaikki pöpöt ja muut basiliskot eivät pääse läskiemme läpi meihin iskemään.....Onneksi omalle kohdalleni ei ole milloinkaan osunut niin typerää työnantajaa,että olisi katsonut vain kokoani,kyllä muut seikat painavat työhönottotilanteessa varmasti paljon enemmän!Antakaa kaikkien olla juuri sen kokoisia,kuin ovat,suurin osa meistä isoista tytöistä viihtyy juuri tällaisina!

        Toki kaikki saavat olla sellaisia kuin itse haluavat, mutta se ei ole mikään puolustus olla lihava. Vai haluaako joku oikeasti olla tai pyrkiä lihavaksi?? Varmasti kaikki ihmiset sairastelevat joskus (flunssat ym. tilapäiset pöpö-sairastelut), mutta sanoinkin, että lihavat ovat riskialttiita erilaisille sairauksille, koska he ovat yleensä huonokuntoisia. Eikä lihavat voi olla kovin hyväkuntoisia (= syödä terveellisesti ja liikkua säännölliseti), sillä jos he olisivat, eivät he olisi lihavia! Aika loogista eikö? Näin ollen lihavat aiheuttavat ylimääräisiä menoja terveydenhuollossa erilaisten sairauksien hoitona ja työkyvyttömyyden kustannuksina yhteiskunnalle.

        Jos kerran olet hoitoalalla, pitäisi sinun tietää kaikki nämä asiat vähän paremmin. Lueppa lisää vaikka tästä:

        http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/110070?Metabolinen_oireyhtym*


      • oltava
        XXL kirjoitti:

        Johan taas on yleistetty ja tosi asian tuntevasti,mistähän olet päätynyt noinkin viisaisiin ajatuksiin?!Itse työskentelen hoitoalalla ja meillä sairastellaan kyllä ihan tasaisesti koosta ja ulkonäöstä riippumatta,"pyöreähköt"tyypit jopa vähemmän,kuin hoikat virkasisarensa,tiedä sitten,mistä johtuen?!Ehkäpä kaikki pöpöt ja muut basiliskot eivät pääse läskiemme läpi meihin iskemään.....Onneksi omalle kohdalleni ei ole milloinkaan osunut niin typerää työnantajaa,että olisi katsonut vain kokoani,kyllä muut seikat painavat työhönottotilanteessa varmasti paljon enemmän!Antakaa kaikkien olla juuri sen kokoisia,kuin ovat,suurin osa meistä isoista tytöistä viihtyy juuri tällaisina!

        Hoitoalalla olevan pitäisi olla esimerkki potilailleen eikä kääriytyä läskiin. Hoitoalalla olevien pitää syödä kevyesti ja ravitsevasti, liikkua paljon ja pitää muutenkin kunnostaan huolta eikä missään tapauksessa tupakoida. En ole paljoa sairaaloissa ollut mutta sen verran mitä olen ollut niin ei ole yhtään lyllertävää hoitajaa vastaan tullut. Ja kaikki fysioterapetit joita olen tavannut (vähän vaan olen tavannut) ovat olleet tosi trimmissä kunnossa.


      • tuskin vastaat
        norm.painoinen kirjoitti:

        Toki kaikki saavat olla sellaisia kuin itse haluavat, mutta se ei ole mikään puolustus olla lihava. Vai haluaako joku oikeasti olla tai pyrkiä lihavaksi?? Varmasti kaikki ihmiset sairastelevat joskus (flunssat ym. tilapäiset pöpö-sairastelut), mutta sanoinkin, että lihavat ovat riskialttiita erilaisille sairauksille, koska he ovat yleensä huonokuntoisia. Eikä lihavat voi olla kovin hyväkuntoisia (= syödä terveellisesti ja liikkua säännölliseti), sillä jos he olisivat, eivät he olisi lihavia! Aika loogista eikö? Näin ollen lihavat aiheuttavat ylimääräisiä menoja terveydenhuollossa erilaisten sairauksien hoitona ja työkyvyttömyyden kustannuksina yhteiskunnalle.

        Jos kerran olet hoitoalalla, pitäisi sinun tietää kaikki nämä asiat vähän paremmin. Lueppa lisää vaikka tästä:

        http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/110070?Metabolinen_oireyhtym*

        Millä alalla olet ja minkä ikäinen olet ja kuinka kauan meinaat elää ja oletko käynyt lääkärissä koskaan.Onko suvussasi sairauksia ja onko suvustasi kuollut ketään ja minkä ikäisenä.´Ja uskotko että elät tämän elämän ilman sairauksia.


      • toinen normaalipainoinen
        norm.painoinen kirjoitti:

        Toki kaikki saavat olla sellaisia kuin itse haluavat, mutta se ei ole mikään puolustus olla lihava. Vai haluaako joku oikeasti olla tai pyrkiä lihavaksi?? Varmasti kaikki ihmiset sairastelevat joskus (flunssat ym. tilapäiset pöpö-sairastelut), mutta sanoinkin, että lihavat ovat riskialttiita erilaisille sairauksille, koska he ovat yleensä huonokuntoisia. Eikä lihavat voi olla kovin hyväkuntoisia (= syödä terveellisesti ja liikkua säännölliseti), sillä jos he olisivat, eivät he olisi lihavia! Aika loogista eikö? Näin ollen lihavat aiheuttavat ylimääräisiä menoja terveydenhuollossa erilaisten sairauksien hoitona ja työkyvyttömyyden kustannuksina yhteiskunnalle.

        Jos kerran olet hoitoalalla, pitäisi sinun tietää kaikki nämä asiat vähän paremmin. Lueppa lisää vaikka tästä:

        http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/110070?Metabolinen_oireyhtym*

        Miksi kaikki haukkuu lihavia kun esim. tupakoitsijat haittaavat paljon enemmän; tupakointi on väh. yhtä epäterveellistä kuin ylipainoisuus ja osoittaa välinpitämättömyyttä omasta ja muiden terveydestä ja lisäksi se vähentää työtehoa tupakointitauoilla yms. Toiseksi, tiedän monta laihaa tuapkoitsijaa joilla on huono yleiskunto, kun taas eilen jumpassa oli yksi todella ylipainoinen ja hän jaksoi paremmin kuin minä, joka olen normaalipainoinen! Joten...et voi yleistää asiaa!


      • omituisiin kysyksiin
        tuskin vastaat kirjoitti:

        Millä alalla olet ja minkä ikäinen olet ja kuinka kauan meinaat elää ja oletko käynyt lääkärissä koskaan.Onko suvussasi sairauksia ja onko suvustasi kuollut ketään ja minkä ikäisenä.´Ja uskotko että elät tämän elämän ilman sairauksia.

        mutta vastasin kuitenkin..

        1. asiakaspalvelu, 37v., alalla 8v. ja sinä aikana yht. 5 sairaspäiväpoissaoloa!!
        2. aion elää todella kauan
        3. kyllä olen käynyt koskaan lääkärissä (tyhmä kysymys! jos on ylipäätään töissä niin on joutunut käymään lääkärissä, sillä jo työhöntulotarkastus suoritetaan lääkärissä)
        4. suvussani ei ole tällä hetkellä sairauksia eikä lihavia ihmisiä
        5. sukuni on pari sataa vuotta vanha, joten on hyvin tod.näköistä, että joku on jo saattanut kuolla tähän päivään mennessä, en ainakaan muista tavanneeni isoisoisoisääni...(no huh huh! eikö me kaikki kuolla jossain vaiheessa, painosta huolimatta)
        6. uskon eläväni tämän elämän ja myös kaikki tulevat elämät ilman sairauksia, enkä aio lihottaa itseäni missään vaiheessa!

        P.S. Keskustelun otsikko oli Lihavat naiset, joten mitenköhän esittämäsi kysymykset liittyvät aiheeseen? Pysyppä siis aiheessa, äläkä yritä puolustella lihavuutta, koska siitä ei ole vielä todettu olevan mitään hyötyä lihavalle ihmiselle itselleen eikä työyhteisölle! Vai keksitkö jonkun hyödyn?


      • ettäsillai
        toinen normaalipainoinen kirjoitti:

        Miksi kaikki haukkuu lihavia kun esim. tupakoitsijat haittaavat paljon enemmän; tupakointi on väh. yhtä epäterveellistä kuin ylipainoisuus ja osoittaa välinpitämättömyyttä omasta ja muiden terveydestä ja lisäksi se vähentää työtehoa tupakointitauoilla yms. Toiseksi, tiedän monta laihaa tuapkoitsijaa joilla on huono yleiskunto, kun taas eilen jumpassa oli yksi todella ylipainoinen ja hän jaksoi paremmin kuin minä, joka olen normaalipainoinen! Joten...et voi yleistää asiaa!

        Tutkittu juttu on myös se että lihavuus aiheuttaa yhteiskunnallisesti suuremmat rahalliset menetykset kuin tupakointi. Tupakoijat maksavat mielettömän määrän veroa, paljon tapauksia joissa koko työelämän ajan tupakoiva maksanut veroa (tupakasta että palkasta ym.) ja sitten eläkkeelle päästyään kupsahtanut, niin ei siinä valtio paljon ole menettänyt ellei ole tullut jumalattomia sair.kuluja (yleensä tupankan aiheuttamiin sairauksiin kuollaan hyvin nopeasti esim. keuhkosyöpä). Liikalihavuuden aiheuttama diabetes alkaa olla Suomessa todella ongelma ja kaikki viulut maksaa valtio, ehdottaisinkin lihaville diabetesta sairastaville omavastuun lääkkeisiin. Itse olen kyllä huomannut ennemminkin että nämä lihavat on jatkuvasti töistä sairaslomalla (usein selkä ei kestä) ja aiheuttavat työnantajille vielä suuremmat tappiot kuin tupakoitsijat. Ja vielä lopuksi: tupakointi on kielletty hyvin monessa työpaikassa joten eiköhän olisi aika kiinnittää huomiota nyt näihin suursyömäreihin -porttikielto ruokaloihin-.


      • mies
        XXL kirjoitti:

        Johan taas on yleistetty ja tosi asian tuntevasti,mistähän olet päätynyt noinkin viisaisiin ajatuksiin?!Itse työskentelen hoitoalalla ja meillä sairastellaan kyllä ihan tasaisesti koosta ja ulkonäöstä riippumatta,"pyöreähköt"tyypit jopa vähemmän,kuin hoikat virkasisarensa,tiedä sitten,mistä johtuen?!Ehkäpä kaikki pöpöt ja muut basiliskot eivät pääse läskiemme läpi meihin iskemään.....Onneksi omalle kohdalleni ei ole milloinkaan osunut niin typerää työnantajaa,että olisi katsonut vain kokoani,kyllä muut seikat painavat työhönottotilanteessa varmasti paljon enemmän!Antakaa kaikkien olla juuri sen kokoisia,kuin ovat,suurin osa meistä isoista tytöistä viihtyy juuri tällaisina!

        Olen mielissäni kirjoituksestasi. Upeat rehevät naiset kunniaan. Vaatikaa mannekiineiksi isoja, seksikkäitä, uhkeavartaloisia naisia.Mitä paksummat reidet isokokoisella naisella on, sitä seksikkäänpää.


      • hommat
        mies kirjoitti:

        Olen mielissäni kirjoituksestasi. Upeat rehevät naiset kunniaan. Vaatikaa mannekiineiksi isoja, seksikkäitä, uhkeavartaloisia naisia.Mitä paksummat reidet isokokoisella naisella on, sitä seksikkäänpää.

        Jos on liian paksut reidet niin eihän sinne väliin mitään muuta mahdu.


      • mies
        hommat kirjoitti:

        Jos on liian paksut reidet niin eihän sinne väliin mitään muuta mahdu.

        Kannattaa kokeilla, mahtuuko muuta.


      • hmmm
        mies kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla, mahtuuko muuta.

        sinne ei ole tarkoitus mitään mahtuakaan.


      • .......
        ettäsillai kirjoitti:

        Tutkittu juttu on myös se että lihavuus aiheuttaa yhteiskunnallisesti suuremmat rahalliset menetykset kuin tupakointi. Tupakoijat maksavat mielettömän määrän veroa, paljon tapauksia joissa koko työelämän ajan tupakoiva maksanut veroa (tupakasta että palkasta ym.) ja sitten eläkkeelle päästyään kupsahtanut, niin ei siinä valtio paljon ole menettänyt ellei ole tullut jumalattomia sair.kuluja (yleensä tupankan aiheuttamiin sairauksiin kuollaan hyvin nopeasti esim. keuhkosyöpä). Liikalihavuuden aiheuttama diabetes alkaa olla Suomessa todella ongelma ja kaikki viulut maksaa valtio, ehdottaisinkin lihaville diabetesta sairastaville omavastuun lääkkeisiin. Itse olen kyllä huomannut ennemminkin että nämä lihavat on jatkuvasti töistä sairaslomalla (usein selkä ei kestä) ja aiheuttavat työnantajille vielä suuremmat tappiot kuin tupakoitsijat. Ja vielä lopuksi: tupakointi on kielletty hyvin monessa työpaikassa joten eiköhän olisi aika kiinnittää huomiota nyt näihin suursyömäreihin -porttikielto ruokaloihin-.

        Hyvin kirjoitettu. Itse tupakoin ja olen elämäni kunnossa silti (esim. cooperintesti tänä kesänä 3150). Työpaikallamme tehtiin työajan käyttö kartoitus ja yllätys oli, että tupakoitsijat oli työssään kiinni lihavia enemmän. Tupakoitsijat eivät pitäneet kokonaisia ruokatunteja (lihavat monesti ylikin), firmassamme tupakoitsijan työpisteestä poissaolo oli yleensä n.25min/8h, kun esim. lihavilla 45min/8h. Meillä ei tietenkään seulottu lihavat,laihat ja tupakoitsijat, mutta kun tiesi minkälainen seurattava oli, pystyi päättelemään.


      • mies
        hmmm kirjoitti:

        sinne ei ole tarkoitus mitään mahtuakaan.

        Mahtuisko pitsiset strigit niihin seksikkäisiin paksuihin reisiin?Ostaisin jos voisin!


      • Ahkera, jonkin verran ylipa...

        Teen erittäin pitkiä päiviät tarpeen vaatiessa monissa projektihommissa.

        On ylipainoa. Ei vaikuta työtehoon.

        Toissijaiset yksityisasiat ja tällainen kyttäysmeininki alkaa yleistyä kovasti. Hitto soikoon, heittäköön se täydellinen ensimmäisen kiven!

        Jos ulkoiset asiat ovat niin kovin tärkeitä, niin ehkäpä sitten on tärkeintä, että vain VAIKUTTAA siltä, että työt menee hyvin, että NÄYTTÄÄÄ hyvältä työntekijältä. Näitähän myös riittää - ihmisiä, jotka antava itsestään erittäin hyvän kuvan esimiehille ynnä muille, vaikka hoitaisivat työnsä huonostikin. Kunhan on imago kunnossa - hyvin menee.

        Jospa voitaisiin palata siihen, että annetaan ihmisten olla sellaisia kuin ovat, kunhan työnsä hoitavat hyvin!

        PS. Minulla on erittäin vähän sairaspoissaoloja.

        PPS. Maailman on täynnä ylipainoisia johtajia, poliitikkoja, arvostettuja ja hienoa työtä tehneitä taiteilijoita, tunnollisia duunareita jne. Kenkää vaan heille ja jokin maratoonari tilalle? Loistavaa.


      • Hieman ylipainoinen
        omituisiin kysyksiin kirjoitti:

        mutta vastasin kuitenkin..

        1. asiakaspalvelu, 37v., alalla 8v. ja sinä aikana yht. 5 sairaspäiväpoissaoloa!!
        2. aion elää todella kauan
        3. kyllä olen käynyt koskaan lääkärissä (tyhmä kysymys! jos on ylipäätään töissä niin on joutunut käymään lääkärissä, sillä jo työhöntulotarkastus suoritetaan lääkärissä)
        4. suvussani ei ole tällä hetkellä sairauksia eikä lihavia ihmisiä
        5. sukuni on pari sataa vuotta vanha, joten on hyvin tod.näköistä, että joku on jo saattanut kuolla tähän päivään mennessä, en ainakaan muista tavanneeni isoisoisoisääni...(no huh huh! eikö me kaikki kuolla jossain vaiheessa, painosta huolimatta)
        6. uskon eläväni tämän elämän ja myös kaikki tulevat elämät ilman sairauksia, enkä aio lihottaa itseäni missään vaiheessa!

        P.S. Keskustelun otsikko oli Lihavat naiset, joten mitenköhän esittämäsi kysymykset liittyvät aiheeseen? Pysyppä siis aiheessa, äläkä yritä puolustella lihavuutta, koska siitä ei ole vielä todettu olevan mitään hyötyä lihavalle ihmiselle itselleen eikä työyhteisölle! Vai keksitkö jonkun hyödyn?

        Ihmisten haukkuminen, alistaminen ja poissulkeminen yhteistöstä tuottavat myös pahaa oloa, sairauksia ja kustannuksia yhteiskunnalle.

        Jos lakkaisit ylipainoisten ylimollaamisen, ehkä kaikilla olisi kivempaa.

        Ja toki: liikunta ja terveelliset elämäntavat ovat kannatettavia ja niihin voi kannustaa. Mutta tämä kohtuuton ja suhteeton hysteria ulkoisten seikkojen kanssa on idioottimaista ja lisää turhia paineita yhteiskuntaan.


      • lihava hyväkuntoinen
        norm.painoinen kirjoitti:

        Toki kaikki saavat olla sellaisia kuin itse haluavat, mutta se ei ole mikään puolustus olla lihava. Vai haluaako joku oikeasti olla tai pyrkiä lihavaksi?? Varmasti kaikki ihmiset sairastelevat joskus (flunssat ym. tilapäiset pöpö-sairastelut), mutta sanoinkin, että lihavat ovat riskialttiita erilaisille sairauksille, koska he ovat yleensä huonokuntoisia. Eikä lihavat voi olla kovin hyväkuntoisia (= syödä terveellisesti ja liikkua säännölliseti), sillä jos he olisivat, eivät he olisi lihavia! Aika loogista eikö? Näin ollen lihavat aiheuttavat ylimääräisiä menoja terveydenhuollossa erilaisten sairauksien hoitona ja työkyvyttömyyden kustannuksina yhteiskunnalle.

        Jos kerran olet hoitoalalla, pitäisi sinun tietää kaikki nämä asiat vähän paremmin. Lueppa lisää vaikka tästä:

        http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/110070?Metabolinen_oireyhtym*

        Olen itsekin lihava, mutta erittäin hyväkuntoinen. Päihitän monet miehet kuntotesteissä ja myös monet norm. painoiset naisetkin. Minusta ei kyllä moista uskoisi mutta asia on näin. Kenenkään ei tarvitse yleistää lihavia ihmisiä: he ovat huonokuntoisia... Itse en ole sairastanut mitään tautia enkä edes flunssaa kahteen vuoteen. Turha sanoa, etteikö lihava voisi olla terve ja hyväkuntoinen!


      • olen erittäin
        norm.painoinen kirjoitti:

        Toki kaikki saavat olla sellaisia kuin itse haluavat, mutta se ei ole mikään puolustus olla lihava. Vai haluaako joku oikeasti olla tai pyrkiä lihavaksi?? Varmasti kaikki ihmiset sairastelevat joskus (flunssat ym. tilapäiset pöpö-sairastelut), mutta sanoinkin, että lihavat ovat riskialttiita erilaisille sairauksille, koska he ovat yleensä huonokuntoisia. Eikä lihavat voi olla kovin hyväkuntoisia (= syödä terveellisesti ja liikkua säännölliseti), sillä jos he olisivat, eivät he olisi lihavia! Aika loogista eikö? Näin ollen lihavat aiheuttavat ylimääräisiä menoja terveydenhuollossa erilaisten sairauksien hoitona ja työkyvyttömyyden kustannuksina yhteiskunnalle.

        Jos kerran olet hoitoalalla, pitäisi sinun tietää kaikki nämä asiat vähän paremmin. Lueppa lisää vaikka tästä:

        http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/110070?Metabolinen_oireyhtym*

        samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa: ylipaino lisää tulehdustekijöitä, ts. ylipainoisilla tulehdustekijät ovat tutkitusti koholla, joka taas lisää riskiä sairastua monemoiseen tautiin. Toki jokainen saa viihtyä aivan millaisena haluaa, laihana, lihavana tai jonain siltä väliltä, mutta valitettava tosiasia on se, että lihavan ihmisen sairastumisriski on suurempi kuin toisen laihemman, joka ehkäpä elää terveellisemmin. Itselläni on kaksi ylipainoista ystävää, jotka sairastelevat usein ja ovat usein poissa töistä mm. selän tai flunssien takia. Ja toisaalta, olen samaa mieltä ap. kanssa, ja lisäisisin, että ihminen on pohjimmiltaan eläin, eli ulkonäöstä tulevat signaalit vaikuttavat meihin tiedostamattakin.


      • erkkimerkkisetä
        omituisiin kysyksiin kirjoitti:

        mutta vastasin kuitenkin..

        1. asiakaspalvelu, 37v., alalla 8v. ja sinä aikana yht. 5 sairaspäiväpoissaoloa!!
        2. aion elää todella kauan
        3. kyllä olen käynyt koskaan lääkärissä (tyhmä kysymys! jos on ylipäätään töissä niin on joutunut käymään lääkärissä, sillä jo työhöntulotarkastus suoritetaan lääkärissä)
        4. suvussani ei ole tällä hetkellä sairauksia eikä lihavia ihmisiä
        5. sukuni on pari sataa vuotta vanha, joten on hyvin tod.näköistä, että joku on jo saattanut kuolla tähän päivään mennessä, en ainakaan muista tavanneeni isoisoisoisääni...(no huh huh! eikö me kaikki kuolla jossain vaiheessa, painosta huolimatta)
        6. uskon eläväni tämän elämän ja myös kaikki tulevat elämät ilman sairauksia, enkä aio lihottaa itseäni missään vaiheessa!

        P.S. Keskustelun otsikko oli Lihavat naiset, joten mitenköhän esittämäsi kysymykset liittyvät aiheeseen? Pysyppä siis aiheessa, äläkä yritä puolustella lihavuutta, koska siitä ei ole vielä todettu olevan mitään hyötyä lihavalle ihmiselle itselleen eikä työyhteisölle! Vai keksitkö jonkun hyödyn?

        Onneksi olkoon terveydestäsi, 5pv 8 vuoden aikana on jo aikamoinen saavutus!

        Se että aiot elää todella kauan ei tarkoita että todella eläisit todella kauan. :D

        Geenien, ympäristön ja elintapojen vaikutus on suuri, mutta keski-ikä on silti noin 85v, ja vain harva meistä elää yli 100v. Olet jo 37v, joten et kuulu siihen ikäluokkaan joka elää 100v suht. helposti. Heitä ovat ne jotka ovat syntyneet 2000-luvulla.

        Lääkärissäkäynnit tilastollisesti nostavat varmasti elinikää koska he jotka eivät tarkistuta itseään jos jotain epäilevät, kuolevat nuorempina keskimäärin.

        En todellakaan usko ettei suvussasi olisi sairauksia. Ja jos et yhtään sukulaistasi tunne joka olisi edes vähän ylipainoinen: 1) sukusi on todella pieni 2) et tunne heitä kovin hyvin. 50-vuotiaalla suomalaisella on keskimäärin jo jotain kremppaa kropassa; on selkävaivoja, sydämmessä, sisäelimissä muutenkin jne. En usko väitettäsi.

        Tulevat elämät...? ok, menee jo new-age bullshitin puolelle..

        En kiellä etteikö lihavuudesta olisi haittaa ko. ihmiselle tai jopa taloudellista huolta yhteiskunnalle mutta älä perkele ala silti osoittelemaan heitä sormella tai olet mun silmissä samaa kastia kuin natsit 30-40-luvulla.


      • Ylipainoinen terve

        En ole ikinä ollut kovinkaan hoikka. En silti ole ikinä ollut töistä pois minkään syyn vuoksi. Että se niistä poissaoloista! Pientä flunssaa pahempaa sairautta ei ole ollut koko työurani aikana (on yli 10 vuotta).

        Töissä ollessani hoikka työkaverini, joka aina kehuskelee lenkkeilevänsä ahkerasti, on vähän väliä sairaslomilla milloin mistäkin syystä.


    • mie

      otsikko oli "lihavat naiset", kai sama "logiikka" koskee sinun mielestäsi molempia sukupuolia vai vain naisia? Mielestäni väitteesi on kyllä perätön, ei voi yleistää, että kaikki lihavat sairastaa ja on laiskoja...yhtä hölmöä ja syrjivää olisi väittää esim. että kaikki punatukkaiset ovat temperamenttisia (ei voi siksi palkata), kaikkia alle 180 cm pitkiä ei kannata palkata, koska eivät herätä "luottamusta" asiakkaissa...toisaalta monet tuntemani laiheliinit ovat ylitunnollisia ja saavat burn-outin parin työvuoden jälkeen yms. Todella hölmöä!

      • joo

        yleistäthän itsekin!! laiheliinit ovat ylitunnollisia...
        asia on tosi että läskit ei vain mielellään palkata juuri edellä mainittujen syiden vuoksi. Se on tosi asia haluttiin niin tai ei.
        Ei se ole ihan sama onko punatukkainen vai läski, ei hiustenväri kero mitään toisin kuin läskeys jolle voi itse tehdä jotain!
        sairaus on eri asia, mutta läskit kertoo ihmisestä enemmän kuin uskottekaan, pullukat.


      • pitkälaiha
        joo kirjoitti:

        yleistäthän itsekin!! laiheliinit ovat ylitunnollisia...
        asia on tosi että läskit ei vain mielellään palkata juuri edellä mainittujen syiden vuoksi. Se on tosi asia haluttiin niin tai ei.
        Ei se ole ihan sama onko punatukkainen vai läski, ei hiustenväri kero mitään toisin kuin läskeys jolle voi itse tehdä jotain!
        sairaus on eri asia, mutta läskit kertoo ihmisestä enemmän kuin uskottekaan, pullukat.

        lihavat johtajat palkkaavat lihavia alaisia kuin myös laihat laihoja, onhan tutkittu jo että pitkä esimies palkkaa pitkän alaisen kuin myös lyhyt esimies lyhyen alaisen...


      • mie
        pitkälaiha kirjoitti:

        lihavat johtajat palkkaavat lihavia alaisia kuin myös laihat laihoja, onhan tutkittu jo että pitkä esimies palkkaa pitkän alaisen kuin myös lyhyt esimies lyhyen alaisen...

        Niinhän se varmaan menee, mikä on sikäli harmi työyhteisölle, kun kaikki on toistensa "klooneja" eikä erilaisuutta ole yhtään. Yrityksessä kannattaisi olla mahdollisimman paljon erilaisia ihmisiä, jotka "täydentäisivät" toisiaan, esim. entinen pomoni kehui että olen todella luova ja idearikas kun taas hän itse oli pikkutarkka ja matemaattinen :) Jos itse olisin pomo, niin palkkaisin ainakin erilaisia ihmisiä, jotta työntekijät voisivat "täydentää" toisiaan.


      • 187.5
        pitkälaiha kirjoitti:

        lihavat johtajat palkkaavat lihavia alaisia kuin myös laihat laihoja, onhan tutkittu jo että pitkä esimies palkkaa pitkän alaisen kuin myös lyhyt esimies lyhyen alaisen...

        Jenkkilässä on muistaakseni tutkittu pituuden yhteyttä palkka- ja asematasoihin. Pitkät miehet menestyvät tämän mukaan liike-elämässä paremmin kuin lyhyet. En muista tarkkaa tutkimustapaa, mutta ilmeisesti regressiosta on pyritty eliminoimaan muita merkittäviä tekijöitä suurta lähdeaineistoa käyttäen. Totuus on että vaikutelmilla ja ulkokuorella on valtava merkitys kaikissa tilanteissa vaikka miten haluaisimme korostaa muita ominaisuuksia.


      • Lyhyt napoleoni
        187.5 kirjoitti:

        Jenkkilässä on muistaakseni tutkittu pituuden yhteyttä palkka- ja asematasoihin. Pitkät miehet menestyvät tämän mukaan liike-elämässä paremmin kuin lyhyet. En muista tarkkaa tutkimustapaa, mutta ilmeisesti regressiosta on pyritty eliminoimaan muita merkittäviä tekijöitä suurta lähdeaineistoa käyttäen. Totuus on että vaikutelmilla ja ulkokuorella on valtava merkitys kaikissa tilanteissa vaikka miten haluaisimme korostaa muita ominaisuuksia.

        Parhaiten menestyneet jotka tiedän ovat reilu 170 pitkiä ja omaavat aivan kamalan pätemisen tarpeen. Sen sijaan jokainen yli 2metrinen jonka tiedän toimii jossain kakkostason hommissa trukkina tai vastaavana.
        Optimaalinen pituus lienee 185 -5centtiä josta poiketessa täytyy jotenkin muuten osoittaa kyvykkyytensä.


      • PAINAVA

        JOHAN ON JUTTUJA LÄSKEISTÄ,LUULIS NY JOTTA IHIMISET TAJUAAS NOTTA LIHAVUUS VOI OLLA GEENIISTÄ JA MUISTA SAIRAUKSISTAKIN.ITTELLÄ YLIPAINOA40KILOA,ENKÄ TIÄ MIKÄ AUTTAIS.NEUVOJA???


      • AnnBell
        PAINAVA kirjoitti:

        JOHAN ON JUTTUJA LÄSKEISTÄ,LUULIS NY JOTTA IHIMISET TAJUAAS NOTTA LIHAVUUS VOI OLLA GEENIISTÄ JA MUISTA SAIRAUKSISTAKIN.ITTELLÄ YLIPAINOA40KILOA,ENKÄ TIÄ MIKÄ AUTTAIS.NEUVOJA???

        Oikeassa olet.50% lihavuudesta johtuu geeneistä.Tutkittua faktaa!Eikä tämän "läskejä" mollaavan naivin,pienen älykkyysosamäärän omaavan henkilön jutuista kannata ottaa itseensä.Joku kesken kasvuinen hölmö.Elämä kokematta ja faktat näkemättä.Jääköön omaan arvoonsa.Minullakin yli painoa on jopa 48kg.


      • "Pläski"
        joo kirjoitti:

        yleistäthän itsekin!! laiheliinit ovat ylitunnollisia...
        asia on tosi että läskit ei vain mielellään palkata juuri edellä mainittujen syiden vuoksi. Se on tosi asia haluttiin niin tai ei.
        Ei se ole ihan sama onko punatukkainen vai läski, ei hiustenväri kero mitään toisin kuin läskeys jolle voi itse tehdä jotain!
        sairaus on eri asia, mutta läskit kertoo ihmisestä enemmän kuin uskottekaan, pullukat.

        ...


    • 172/85

      Olet varmasti oikeassa. Läski ei herätä luottamusta. Harmilista näin lihavan (naisen) kannalta.

      Varmasti lihavuuteni kertoo minusta jotain. Ainakin sen, että olen herkuttelija. Laiska en kuitenkaan ole. Käyn jumpassa muutaman kerran viikossa, olen töissä ja pyöritän kolmen lapsen perheen arkea. Valmistuin DI:ksi 2 vuotta sitten, 24-vuotiaana ja tosiaan kolme lastakin on tehtynä. Eli ihan sairaan laiska en voi olla.

      Työelämässä minua ei ole syrjitty naisena, äitinä eikä edes lihavana. Johtuisiko siitä, että kiloistani huolimatta olen pätevä? Kaikkihan eivät katso vain pintaa. Toisaalta olen kyllä varsin tyylitietoinen ja jopa kaunis, vaikka itse sanonkin. Ehkä se onkin itseluottamus, joka on ollut avain työpaikan saantiin. Työpaikkahaastattelussa ulkonäöllä ja olemuksella on varmasti kuitenkin ainakin jonkin verran vaikutusta. Joku on lihava, kuten minä. Joku toinen taas saapuu paikalle kuraisissa kengissä, vääränlaisessa kampauksessa, nauraa häiritsevästi, kättelee veltosti, on liian hiljainen, liian puhelias tai vaikkapa änkyttää. Joku ehkä kehtaa haista jopa tupakalle, joka on ehkä virheistä suurin. Vanha viina saattaisi senkin päihittää. Silti jotenkin kummasti se todellinen ihminen paistaa sieltä läpi. Minäkin, ylipainoinen, olen saanut töitä.

      Sinä, alkuperäinen, voit rauhassa karttaa meitä lihavia. Minä haluan karttaa firmaasi vielä siinäkin vaiheessa, kun joskus nämä kilot saan karistettua. Katsos lihavuus ei ehkä ole kaunista, mutta ennakkoluuloisuus on sairaus, joka myrkyttää koko ympäristön.

      Ai niin... olen viimeksi ollut sairas vuonna 1993. Koska sinä olit?

      • voi voi voi

        Lainaus:

        "Käyn jumpassa muutaman kerran viikossa, olen töissä ja pyöritän kolmen lapsen perheen arkea. Valmistuin DI:ksi 2 vuotta sitten, 24-vuotiaana ja tosiaan kolme lastakin on tehtynä." -172/85

        Jos olisit oikeasti

        a) nainen
        b) äiti
        c) DI
        d) vain 85 kg
        e) edes 170cm

        ymmärtäisit, että tarinasi on mahdoton, vaikka olisit sitten saanut kaikki kolme kerralla.

        Itse aiheesta on sanottava, että lihavuus on selkeä haittatekijä jo rekrytointivaiheessa, saati sitten itse työssä suoriutumisessa. Ei siitä tietystikään suoraan päin naamaa puhuta, mutta kuitenkin. Oma mielipiteeni on se, että liikalihavuus kertoo itsekurin puutteesta, kyvyttömyydestä tarkastella asioita pitkällä aikavälillä ja laiskuudesta. Ei mitään mairittelevia ominaisuuksia, joten pitää olla aika hyvät muut resurssit kompensoidakseen noita. Kuitenkin lihavilla on mahdollisuus laihduttaa, joten ei kannata itkeä kun lihavia syrjitään vaan laittaa sekin efortti laihduttamiseen. Katsotaan mikä on ääni kellossa kun oma painoindeksi onkin yht'äkkiä normaalin rajoissa; lihavat kortistoon...? =)


      • Lihava kommentoija
        voi voi voi kirjoitti:

        Lainaus:

        "Käyn jumpassa muutaman kerran viikossa, olen töissä ja pyöritän kolmen lapsen perheen arkea. Valmistuin DI:ksi 2 vuotta sitten, 24-vuotiaana ja tosiaan kolme lastakin on tehtynä." -172/85

        Jos olisit oikeasti

        a) nainen
        b) äiti
        c) DI
        d) vain 85 kg
        e) edes 170cm

        ymmärtäisit, että tarinasi on mahdoton, vaikka olisit sitten saanut kaikki kolme kerralla.

        Itse aiheesta on sanottava, että lihavuus on selkeä haittatekijä jo rekrytointivaiheessa, saati sitten itse työssä suoriutumisessa. Ei siitä tietystikään suoraan päin naamaa puhuta, mutta kuitenkin. Oma mielipiteeni on se, että liikalihavuus kertoo itsekurin puutteesta, kyvyttömyydestä tarkastella asioita pitkällä aikavälillä ja laiskuudesta. Ei mitään mairittelevia ominaisuuksia, joten pitää olla aika hyvät muut resurssit kompensoidakseen noita. Kuitenkin lihavilla on mahdollisuus laihduttaa, joten ei kannata itkeä kun lihavia syrjitään vaan laittaa sekin efortti laihduttamiseen. Katsotaan mikä on ääni kellossa kun oma painoindeksi onkin yht'äkkiä normaalin rajoissa; lihavat kortistoon...? =)

        Ai miten niin ei ole mahdollista? Jos se noin ihmeelliseltä kuulostaa, taidankin olla superihminen :D Sitä en sentään itsestäni kuvitellut.

        Opiskelemaan menin heti lukiosta eli 1998. Tammikuussa 2001 kaksoset (tyttö ja poika), syyskuussa 2002 poika. Ensimmäisenä ja toisena vuonna opintoja 60ov/vuosi. Myös kesät, koska halusin perustaa perheen. Sen jälkeen olin pari vuotta pääsääntöisesti kotiäiti ja opiskelin "siinä sivussa" parissa vuodessa reilut 60ov. Ei mahdotonta ollenkaan. Lopputyön palautin kuukautta ennen kuopuksen syntymää. Tuossa välissä esikoiseni olivat hoidossa kolme kuukautta. Sen jälkeen oli enää muutamia kursseja rästissä ja valmistuin keväällä 2003. Töihin menin vuoden 2004 alusta pienemmän poikani ollessa 1v3kk. Mieheni jäi tuolloin kotiin. Tämän vuoden alusta lapset ovat olleet päivähoidossa ja me vanhemmat molemmat töissä. Moni tätä ihmettelee. Mikä tässä on niin mahdotonta? Minusta taas on uskomatonta, että joku saa tuhlattua korkeakoulussa/yliopistossa viisi vuotta ihan vain opiskellen. Ovatko he laiskoja vai vain tyhmiä? :)

        Sen sijaan en ymmärrä, miksi en voisi olla vain 85kg. Tai miksi en voisi olla yli 170cm. Tai nainen :)

        Alkuperäisen viestini tarkoituksena ei ollut puolustella lihavuutta. Tarkoitukseni oli todeta, että lihavanakin tulee toimeen ja muitakin syntejä on olemassa.


      • normaalipainoinen
        voi voi voi kirjoitti:

        Lainaus:

        "Käyn jumpassa muutaman kerran viikossa, olen töissä ja pyöritän kolmen lapsen perheen arkea. Valmistuin DI:ksi 2 vuotta sitten, 24-vuotiaana ja tosiaan kolme lastakin on tehtynä." -172/85

        Jos olisit oikeasti

        a) nainen
        b) äiti
        c) DI
        d) vain 85 kg
        e) edes 170cm

        ymmärtäisit, että tarinasi on mahdoton, vaikka olisit sitten saanut kaikki kolme kerralla.

        Itse aiheesta on sanottava, että lihavuus on selkeä haittatekijä jo rekrytointivaiheessa, saati sitten itse työssä suoriutumisessa. Ei siitä tietystikään suoraan päin naamaa puhuta, mutta kuitenkin. Oma mielipiteeni on se, että liikalihavuus kertoo itsekurin puutteesta, kyvyttömyydestä tarkastella asioita pitkällä aikavälillä ja laiskuudesta. Ei mitään mairittelevia ominaisuuksia, joten pitää olla aika hyvät muut resurssit kompensoidakseen noita. Kuitenkin lihavilla on mahdollisuus laihduttaa, joten ei kannata itkeä kun lihavia syrjitään vaan laittaa sekin efortti laihduttamiseen. Katsotaan mikä on ääni kellossa kun oma painoindeksi onkin yht'äkkiä normaalin rajoissa; lihavat kortistoon...? =)

        Itse tunnen paljon ylipainoisia, jotka hoitavat työnsä ahkerasti, ovat esimiesasemassa yms. Mielestäni henkilön kyvykkyyttä hoitaa työtään ei voi arvioida pelkän painon perusteella. On laiskoja laihoja ja ahkeria lihavia myös, niin se menee! Sitä paitsi, jos on hankkinut kolme lasta lyhyessä ajassa, niin kelle tahansa kertyisi "vähän liikakiloja", joten turha arvostelemaan em. kirjoittajaa! Pääasia että hoitaa työnsä hyvin ja voi itse hyvin.


      • Pullukka
        normaalipainoinen kirjoitti:

        Itse tunnen paljon ylipainoisia, jotka hoitavat työnsä ahkerasti, ovat esimiesasemassa yms. Mielestäni henkilön kyvykkyyttä hoitaa työtään ei voi arvioida pelkän painon perusteella. On laiskoja laihoja ja ahkeria lihavia myös, niin se menee! Sitä paitsi, jos on hankkinut kolme lasta lyhyessä ajassa, niin kelle tahansa kertyisi "vähän liikakiloja", joten turha arvostelemaan em. kirjoittajaa! Pääasia että hoitaa työnsä hyvin ja voi itse hyvin.

        asiat,me pullukat voimme olla hyvinkin ahkeria ja aikaansaavia,ei muutama ylikilo tee meistä laiskoja,epäluotettavia tai muutenkaan kyvyttömiä hoitamaan työtämme,eikä taas hoikkuus automaattisesti tee ihmisestä ahkeraa tai luotettavaa työntekijää!Itse olen koko ikäni(50 v) ollut kauniisti sanottuna pyöreä,moneen vuoteen en ole ollut päivääkään töistä poissa sairauden takia ja voin tosiaan aivan hyvin! Typerää tuollainen laihuus-ihannointi muutenkin,osoittaa mielestäni ihmisen henkisen kypsyyden tilan aika alhaiseksi!


    • oitisMenisin heti kortistoo

      Menisin heti kortistoon ja jäisin työttömäksi jos saisin saman palkan kuin tälläkin hetkellä 2.000e puhtaana käteen kuukaudessa.Joten laihat maksakaa minulle tuo summa kuukaudessa niin saatte minun puolesta pitää työpaikkanne.Koska mielestäni tienaan hyvin kuukaudessa kun tuosta summasta on jo verot maksettu.Joten kuka laiha on valmis maksamaan tuon summan minulle ,sillä perusteella kun olen ylipainoinen teidän mielestänne työelämään.

    • huilu ja home

      Taidatkin olla langanlaiha kääkkä, kun tuollaisia sammakoita päästät suustasi
      terv. iloinen läski

    • "normaalipainoinen"

      Lihavuus ei aina johdu siitä että ihminen on laiska tai syö,syö ja syö. Tässä ote netistä
      Lihavuutta aiheuttavat (ja hoidettavat) muut sairaudet tulisi pyrkiä poissulkemaan, lähinnä hypotyreoosi (TSH tutkitaan kaikilta ainakin erikoissairaanhoidossa) ja Cushingin syndrooma (lyhyt deksametasonikoe harkiten). Muita lihavuutta aiheuttavia sairauksia ovat psyyken sairaudet hoitoineen, polykystiset ovariot ja aivosairaudet (lähinnä hypotalamusaluetta vaurioittavat) ja hypogonadismi. Runsas alkoholinkäyttö ja ahmimisoireyhtymä tulisi huomata alussa, muuten lihavuuden hoito on todennäköisesti tuloksetonta.

      Perintötekijät säätelevät erityisesti alttiutta (huom, ALTTIUTTA) lihomiseen; toiset lihovat helpommin kuin toiset. Tavallisimmin lihavuus johtuu useiden geenien ja haitallisten ympäristötekijöiden yhteisvaikutuksista ja vain äärimmäisen harvoin yhden geenin viasta.

      Itse kuulun siihen ryhmään jolla perintötekijät valitettavasti yrittävät paisuttaa, mutta taistelen sitä vastaan. Olen huomannut että on helpompi "olla".
      Työelämässä olen valitettavasti huomannut muutemien isompien työtenkijöisen (naisten ja miesten) olevan sairaana enemmän kuin hoikemmat. Ja tiedän että sairaukset johtuvat ylipainosta. Työn laadussa en ole huomannut koskaan mitään eroa!

    • surullinen 175cm 111 kg

      Sinä lihavuudesta kaiken "tietävä".Olet oikeassa ehkä siinä, että kukaan ei haluaisi olla lihava, mutta tiedätkö, että lihavuus voi johtua sairaudesta-jolloin itsekurista ei ole mitään apua.Minä sairastuin toisen lapseni syntymän jälkeen, 10 vuotta sitten, paniikkihäiriö-masennusoireyhtymään. Syön vieläkin lukemattomia lääkkeitä, että pärjäisin arjessa lasten kanssa.
      Ennen sairastumistani painoin 40 kg vähemmän.
      Surullista, että jälleen huomaan, kuinka ihmisen luonne unohdetaan. Ja mitä tulee lihavien hitauteen,se ei päde mielestäni työpaikoilla mitenkään, vaikka peruskunto olisikin huono. Jos ei satu olemaan työkseen huippu-urheilija. Mieti, onko todella lihavuus omaa syytä aina ja-kauneuskin on katsojan silmissä.

      • .......

        On lihava sairauden tai lääkkeiden takia, siis suoraan. Esimerkiksi masentuneet ihmiset yleensä syö paljon, eivät liiku ja lääkkeet tekee loput. Ei sitä lihavuuttakaan voi aina puolustella pelkästään lääkkeistä tai sairaudesta jotuvaksi. Pitää ottaa huomioon kokonaisuus. monesti myös sairauksista kärsivät saisivat painonsa pysymään kurissa, jos liikkuisivat (kaikissa sairauksissa tämä ei onnistu)ja jälleen söisivät vain sen mitäkuluttaa. Näistä on olemassa ihan oikeita tutkimuksia, kannattaa tutustua, sillä lihavuus on Suomessa kansantauti.


    • kokemusta on

      mistä voit tuomita lihavat ihmiset, tekeväthän hekin tunnollisesti töitä, eivätkä sairastele sen enempää kuin muutkaan. Lopeta tuollainen ihmisten mollaaminen, sillä eikö ole niin että ulkonäkö ei ratkaise vaan se mitä ihmisellä on korvien välissä. Miten voit tuomita että lihavat eivät tee työtään kunnollisesti kyllä he tekevät.

    • ulostus lääke

      läskit pilaa laihojen päivän!!! laihuttaakaa punkerot!!!

      • ajhsdlkjs

        ...ja kirjoitusvirheet läskien päivän! :)


    • Ei oo totta!!!!!!!

      Enpä tiennyt noin ahdasmielisiä ihmisiä enään olevankaan... Antakaa lihavien olla lihavia ja laihojen laihoja. Tuo on pelkkää ahdasmielisyyttä ja sitöä on turha yrittää puolustella millään tilastoilla tai muulla paskalla. T:normipainoinen

      • fklekpofk

        en ikinä viittis nussia lihavaa naista, se ois tosi nöyrryyttävää.en kehtais kävellä missään lihavan nasen kanssa tai tehä mitään muutakaan.


      • Hip hei
        fklekpofk kirjoitti:

        en ikinä viittis nussia lihavaa naista, se ois tosi nöyrryyttävää.en kehtais kävellä missään lihavan nasen kanssa tai tehä mitään muutakaan.

        Ja toinen pointti; sä et varmaan ole etkä tule nussimaan elämässäs ketään. Veikkaan että olet koneen ääressä 24/7 istuva nöde, jonka ainoa kosketus minkäänlaiseen seksielämään on oma käsi ja typerien tietokonepelien animaationaiset..


      • *tun typerä ihminen olet
        fklekpofk kirjoitti:

        en ikinä viittis nussia lihavaa naista, se ois tosi nöyrryyttävää.en kehtais kävellä missään lihavan nasen kanssa tai tehä mitään muutakaan.

        En sun pakko olekaan nussia ketään ketä et halua mutta asenteesi on kuin teini-ikäisellä joka ei ole pillua koskaan nähnytkään. Taidat olla aika noloontuva ihminen jo noin luonnostasi muutenkin? Valitsen kaverisi ulkonäön perusteella? Heh ei voi kuin sääliä reppanaa..

        Itse en kehtaisi kulkea julkisesti sinun kanssasi kun aivojedi paikalla on kasa paskaaa..


    • lyllerö

      Kyllä mun täytyy sanoa että teen paljon enempi töitä kuin mun hoikat työkaverit,ne istuu lakkailemassa kynsiään ja lukevat vaate luetteloita.muo oikeen ärsyttää kun ne lusmuilee työpäivän aikana.mutta koska minä teen niittenkin edestä niin miksi vaivautua.Ja kun pomo on kysynyt kuka voisi jäädä ylitöihin niin se olen minä.Painoin ennen noin 90 kg ja tein töitä ihan yhtä paljon kuin nyttenkin jolloin painan 63 kg.joten miettikää vähän onko siinä kiloilla mitään tekoo ,taitaa olla vaan työ moraalista.

    • oljenkorsi

      lihavat naiset ovat ihania, omakin vaimo painaa yli sata kiloa ja on ollut aina terve, ahkera ja hyväntuulinen ihminen, ei ole tarvinnut tuhlata aikaa riitelyyn

      • 20 kg

        ihanaa olen hevos alla


    • ompa nätti

      luut kolisee ja nälkä kurnii on sairaalloisen hieno?
      Ei muotoja kun pelkkä lauta.
      Minusta lihavat taikka sanotaan ei ihan normaalikiloiset pääsevät töihin samanlain kuin luisevatkin.
      Sinä oletkin ratisti ja lihavia sättivä.
      Ei sitä rahaa mene yhtään sen enemmän kun sinullakaan tai teillä.

    • Pluskoon malli

      HUHHUHHUH mitä juttuja, mitä kaikkea ihmisen tietämättömyys saakaan aikaan..TYHMYYTTÄ!!!

      Olen asiakaspalvelu alalla töissä ja kokoni takia olen joutunut vaihtamaan kaupunkia jotta saisin töitä kun en ole sopinut imagoon, en ole saanut töitä kun ihmiset luulee että syön firman konkursin partaalle ja kaikkea muuta idioottimaista..Siirryin pääkaupunki seudulle töihin ja kysyin työhaastatteluun mentäessä työllistävätkö he isommankokoisia henkilöitä, vastaus oli joka paikassa sama meillä ei ole puntaria ja ilme hölmistynyt mitä se nyt kysy..Joten me muu suomi voisimme ottaa mallia pääkaupunkiseudulta siinä asiassa..Sain työpaikan yhdestä suomen suurimmasta,hienoimmasta ja kiireisimmästä hotellista..Jossa ei ulkonäöllä ollut mitään merkitystä..Tein työni hyvin ja sain kunniaa niin asiakkailtani kuin työkavereiltani..Samassa vielä odotin lasta ja ei sekään vauhtiani hidastanut..Synnytyksen jälkeen muutin takaisin entiseen asuin kaupunkiini..Yritin hakea töitä, loistavista suosituksistani huolimatta työtä ei herunut..Joten minulle jäi vain yksi vaihtoehto perustaa oma yritys, näin ollen olen erittäin hyvin toimivan ravintola-alan yrityksen yrittäjä..Vanhat työpaikkani ovat menettäneet asiakkaita kun asiakkaat ovat siirtyneet sinne mistä saa hyvää,ammattitaitoista ja ilosta palvelua tämän lihavan naisen perustamaan loisto yritykseen.

      Haluan myös kertoa niille jotka luulee ettei lihava ihminen liiku, tai lihavalla ihmisellä on huono kunto tai että lihava ihminen vain syö...Kaikki ei ole aina siltä mitä näyttää..Minä harrastan aerobistaliikuntaa n.3-5 kertaa viikossa ja olen erittäin tarkka mitä syön ja syön mahdollisimman säännöllisesti..Ja joo olen kuullut ennenkin et mahdoton yhtälö..Niin monet kerrat olen sitä hitto soikoon joutunut todistelemaan..Ja niin monelle ihmiselle lyönyt luun kurkkuun että..Juuri niitä teitä tietämättömiä lihavuusrasisteja..Saatte minut näkemään punaista.

      Sitten siihen seksiin tiedän olevani paljonpaljon aktiivisempi ja kykenevämpi asioihin mihin moni hoikka tai normaali kokoinen ihminen ei edes kykene. Joten turha tulla sanoo et lihavat ei pysty tai jaksa..Ja kuka sitä käskee mennä sänkyyn ihmisen kanssa jos ei miellytä..Luuletteko te läskirasistit että teitä kaikki haluaa..TUSKINPA!!

      Sit vielä siihen jaksamiseen miten niin lihava ei jaksa..Asia mitä mä usein kuulen kavereitten mulle sanovan "miten sä jaksat aina olla yhtä iloinen energinen, mistä sulla tota virtaa piisaa"

      Tähän loppuun vielä ajatelkaa mitä ajattelette mut älkää laittako niitä ajatuksianne lastenne päähän. Olkaa rasisteja mut älkää opettako lapsianne olemaan.

    • minäpäs :P

      Tiesitkö että ulkonäön perusteella töihin ottamatta jättäminen on rasismia!? jos arvioit ihmisiä pelkän ulkonäön perusteella olet kyllä harvinaisen tyhmä. tunne monta ylipainoista jotka ovat tosi mukavia ja monen miehen mielestä "haluttavia". enkä tarkoita mitään sairaanloisia 250kg keijukaisia. Ihminen saa ulkonäöltää olla sellainen kun on ja hänet pitää ottaa töihin ulkonäöstää riippumatta jos hän on kyseiseen työhön sopiva henkilö. (koulutukset ynm. ottaen huomioon)

    • tsiisus sentään

      on se ihmeellistä kun aikuiset ihmiset kehtaavat haukkua isokokoisia ihmisiä. Eikö meilläkin ole oikeus elää onnellisesti tiedän monta isokokoista tyttöä joilla on kaikilla komea poikaystävä ja osa heistä on kihloissa, ei se ulkonäkö mitään merkitse vaan se luonne jos te ennakkoluuloiset viitsisitte edes vähän katsoa isoa ihmistä pintaa syvemmälle saattaisitte yllättyä aika paljon. Itse olen myös isokokoinen. ja minua on haukuttu paljon ja minulla ei ole poikaystävää ennakkoluulojen vuoksi. mutta tiedän että jossain on se oikea minullekkin. ja kumoan väitteet että lihvat ihmiset muka kävisivät syömässä ulkona paljon ja ostavat kaupasta karkkia ja sipsejä kilokaupalla, LAIHAT IHMISET TEKEVÄT NÄIN ENEMMÄN
      itse inhoan pikaruokaa yli kaiken ja karkkia ostan vain kerran viikossa ja se minkä ostan on yleensä vain pieni suklaapatukka, rakastan salaatteja ja kasvisruokia mutta en syö niitäkään liikaa ja jos joku nyt tämän jälkeen haukkuu kommenttiani niin nauran teille jo valmiiksi, lopettakaa ennakkoluulot niistä ei ole muuta kuin harmia teille itsellenne.

    • pienipullukka

      Itse olen 153 cm, 55kg, oikeustieteellisessä opiskeleva nuori nainen. Teillä on kyllä hyviä argumentteja puolin ja toisin, mutta en kykene ymmärtämään mitä tämä vänkkääminen auttaa ketään? Tarkoitan, nykyään kuitenkin niin harmillista kuin se onkin työhönotto tilanteessa ulkonäöllä ja olemuksella arvioidaan ehdokkaita melko brutaalillakin tavalla, mutta kyllä osaamisellakin on oma sijansa. Ajatelkaa nyt itsekin! Tuskin työnantaja palkkaa ammattitaitoa vaativaan työhön ammattitaidotonta, ulkoisilta ominaisuuksiltaan ihanteellista yksilöä, jos tarjolla on ammattitainoinenkin henkilö, jolla ei näitä ulkoisia avuja niin valtavasti olisikaan. Tilanne voi kuitenkin kääntyä esimerkiksi lihavan ihmisen tappioksi, mikäli hakijat ovat muutoin tasavertaisia. Mielestäni tämä on harmi, mutta toisaalta ymmärrän kyllä työnantajaakin siinä, että tänä päivänä yrityksen imagon vaaliminen tuntuu olevan hyvinkin tärkeää bisneksen kannalta. En kyllä itse ole sitä mieltä, että tukevahko, mutta muutoin siisti ja laittautunut työntekijä mitään harmia yrityksen imagolle tekisi. Päinvastoin mielestäni tukevat naiset ovat usein kauniita, sillä heillä on ihanan pyöreät posket

    • no kcal

      Noniin...lihavat, läskit, valaat, jyrät ja lyllertävät lihakaupan mainokset älkää nyt viittikö pillittää ja puolustella ylimääräisiä kilojanne...tässähän meinaa ihan pikkumasu kipeytyä nauraessa. Ja siis noi teidän vastaväitteet ja selittelythän vaan provosoi meitä normeja haukkumaan teitä leväperseitä lisää.

      Terveisin timmi nainen 179/56 22v.

    • lihava nainen

      Puoliakaan viesteistä en jaksanut lukea, mutta täytyy kyllä sanoa, että mielenkiintoista luettavaa...

      Minulta löytyy elopainoa vaikka muille jakaa. Olin myös asiakaspalvelutöissä vuoden ja heti ensimmäisenä työpäivänäni tein parempaa tulosta kuin muut ryhmässäni (laihempia kuin minä). Lopetettuani nämä työt pomoni tuli vielä kysymään, voisinko vielä jäädä ja miksi minun on lähdettävä, koska olin tiimin paras työntekijä.

      En sano, etteikö laihoissa olisi hyviä työntekijöitä tai lihavissa huonoja, mutta aikamoista yleistystä (ja selvä provo aloitusviestikin). Asenne se on joka ratkaisee, jos viitsii hymyillä ja palvella, on paljon parempi työnantajan kannalta, kuin se myrkynniellyt korppunaama, joka ei edes sano "kiitos"...

    • nainen82_

      voi helvetti mitä paskaa. Ei tuon perusteella voi päätellä mitään. Moni tuntemistani laihoista/hoikista ei syö paljon mitään eli ei aamiaista, skippaa lounaan ja välipalaksi suklaapatukka. Liikuntaa ei paljon yhtään, kun ei ole energiaa liikkua vähäisen syömisen takia, tupakkaa menee mielinmäärin. Laiha = hyväkuntoinen, ei pidä millään muotoa paikkaansa. Toki terveillä syömätottumuksilla ja liikunnalla pysyy hoikkana, mutta ei voi kyllä mitenkään olettaa että hoikka ois automaattisesti terve ja hyväkuntoinen. Lihavuuteen taas vaikuttaa moni tekijä, ja lihava voi varsin hyvin olla hyväkuntoinen jos liikkuu sopivasti, mutta ruoka vaan maistuu turhan hyvin ;)

      Ite oon 160 cm 56 kg kilpaurheilija, mutta syön tällä hetkellä päin pyllyä joten vireystaso ihan superpaska enkä saa mitään aikaiseksi. Oletettavasti myös cooperin testissä tai missä muussa tällaisessa mut kuka tahansa lihava vähänkään hyvin syövä ja jonkinverran liikkuva päihittäis...

    • 41231

      Miksi otsikko oli "lihavat naiset"? Ehkä jotenkin ymmärtäisin jos yleistäisit lihavat ihmiset, mutta tuo osoittaa että olet syrjivä.

      Asialla on kaksi puolta: olet oikeassa että hyvin lihavilla on enemmän ongelmia keskimäärin terveydensä kanssa. Toisaalta suomalaisista jo puolet ovat ylipainoisia, ja jos et ota edes vähän ylipainoista työhön, nostat rimaa aika korkealle jos kyseessä on ns. normaali asiakaspalvelutyö. Ei niitä missejä riitä kaikkiin töihin.

      Ja valitsetko mieluummin hoikan kauniin ihmisen joka on huonompi töissään kuin jos hakijana on myös tukeva mutta tehokas ja miellyttävä ihminen? Itse aikakin asiakkaana olen tyytyväisempi kun saan hyvää ja mukavaa palvelua kuin että minua palvelisi kaunis mutta tympeä henkilö. No, pomot nämä asiat päättävät..

      Sama asia pätee muuten myös ikään. Moni keski-ikäinen on todella hyvä työssään mutta silti töihin palkataan herkemmin alle 20:nen henkilö jonka työhönoppiminen itsessään kestää jo mahdollisesti vuosia.

      Ainakaan mulle ulkonäkö ei ole tärkein asia asiakaspalvelutyössä. Ja kyllä ne pomotkin haluavat ihmiset joka tekee työnsä hyvin. Ehkä tilanteessa jossa kaksi hakijaa ovat yhtä hyviä, mutta toinen kauniimpi - saattaa vaaka kallistua häneen päin. Mutta osaako vastakkaista sukupuolta oleva ihminen aina palkata ilman vaikutteita ja päättää kumpi oikeasti on parempi? :D

      • typerään viestiketjuun..

        En voi olla vastaamatta vaikka aihe onkin aika tylsä ja huomaa että nuoret parikymmppiset täällä keskustelee... Siellä jopa joku timmi kimuli 22v kehuskelee.. Niin olen samaa mieltä että tuossa iässä ei voi olla lihava jollei sitten ole mitään sairautta... Jos nuori ihminen alle 25 lapseton on lihava niin silloin on kyllä jotain pielessä.

        toista se on keski-iän saavuttaneilla naisilla jotka ovat synnyttäneet ja hoitaneet ehkä vuosia lapsia kotona, ja miesten perässä juoksut on loppuneet aikapäiviä sitten.. Silloin alkaa vyötärölle jo väkisinkin kertymään ylimääräistä ja tulee mukavia jenkkakahvoja joista on kiva joidenkin rutistella..

        mutta kyllä se vaan niin on että me vähän pyöristyneet vanhemmat naiset hoidetaan työt huomattavasti paremmin kuin nuoret hihittävät parikymppiset!!


    • apula

      olet valitettavasti oikeassa. Lihavuus johtuu (jos ei lasketa sairauksia) ylensyömisestä, eli siitä, että energiatase on positiivinen. Syödään enemmän kuin kulutetaan, eikä liikuta. Ja vaikka liikuttaisiin, syödään vielä enemmän. Olen perehtynyt lääketieteeseen jonkin verran ja perheessäni on lääkäreitä, jotka ovat moneen otteeseen todenneet puheet "geenien syyttelystä lihavuuden syynä" potaskaksi: geenit voivat altistaa, mutta eivät aiheuta lihavuutta. Lihavuuden aiheuttaa ylenmääräinen ravinto. Summa summarun: Lihavuus kertoo vastuuttomuudesta ja kontrollin puutteesta ainakin omaa itseään kohtaan, jolloin saatetaan, surullista kyllä, olettaa lihavan henkilön olevan vastuuton ja konrollikyvytön myös muussa elämässään, esimerkiksi töissä. Tämä saattaa haitata työllistymistä siinä missä esimerkiksi alkoholismi, joka on verrattavissa ylensyömiseen ja siitä seuraavaan lihavuuteen: ruokaan tulee riippuvuus.

      • 34535

        Geenit eivät aiheuta lihavuutta mutta valitettavasti geenit aiheuttavat tyhmyyttä. Ja se on pahempi ongelma ihmisille kuin lihavuus. Kaikki lihavat eivät ole tyhmiä, eivätkä kaikki tyhmät lihavia - vaikka niin voi hyvin ollakin. Tilastojen mukaan paremmin koulutetuissa on vähemmän lihavia kuin huonommin koulutettujen joukossa. Syy ei ole älykkyydessä vaan kasvuympäristössä. Älykäs ihminen ei automaattisesti hakeudu hyvään koulutukseen jos esim. vanhemmat eivät siihen mitenknä kannusta. Tyhmäkin ihminen pääsee hyvää kouluun jos tarpeeksi ahkeroi, ja vanhemmat ovat esim. akateemisia. Ihminen on kaikkein eniten ympäristönsä tulos käytökseltään kuin minkään muun vaikuttavan asian, esim. geenien. Tai olemmehan 100% geeniemme tulos mutta ne eivät ratkaisevasti vaikuta käytökseemme ellei sieltä periydy esim. skitsofrenia.

        Geeneissä ei myöskään periydy välinpitämättömyys, kyynisyys, ahneus tai vittumaisuus. Silti moni meistä osaa nämä "taidot" suhteellisen hyvin.


    • tiedoksi vaan

      Olen lihava toimistotyöläinen, harrastan monipuolista liikuntaa 6 päivänä viikossa, fyysinen kuntoni on erittäin hyvä, en sairastele juuri koskaan (1-2x vuodessa olen poissa töistä sairauden vuoksi). En ole hidas työssäni, vaan erittäin osaava, nopea ja tehokas, kehuttukin. Ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa eikä sillä voi arvottaa ihmisiä työelämässä. Kaikki lihavat eivät ole laiskoja, huonokuntoisia ja sairaalloisia. Ihan tiedoksi vaan.

      • Hyvälihainen

        Oletteko koskaan huomanneet että laihat ja tyhmät ne lihavia arvostelee.
        Ja varmaan kaikkia muitakin.
        Lihavat ovat sinut itseinsä kanssa - heillä ei ole tarvetta arvostella (lue haukkua) ihmisiä
        painon perusteella.
        Taitaavat laihat nälkäkurjet olla vaan kateellisia meille paremmassa lihassa oleville :) :) :)


    • sivustaseuraaja

      Vaimoni työpaikalle palkattiin äitiysloman sijaiseksi toimistohommiin lihava nainen. Kun työnkuvia jouduttiin muokkaamaan (mm. puhelinvaihteen hoito), tämä plösö aloitti ns. sairaslomat ja lapsi sairaana-lomat. Vähintään pari kertaa kuussa hän pitää 1-3 pvän sairaslomia ja jos tulee jotakin ikäviä työtehtäviä, kuulemma sairastuu heti tai sitten sopivasti lapsi sairastuu. Tuo lihava nainen alkaa heti jo "pedata" sairaslomaansa siten, että voivottelee edeltävinä päivinä työkavereille erilaisia sairasoireita kuten vatsatautia, korvakipuja, nuhaa ja yskää. Ja kun tämä himoristelijä (käy risteilyillä) tulee usein vanhalle viinalle haisevana töihin, tietää mistä poissaolot johtuvat.

      Tuota naista ei toisen osaston pomo huolinut vakituiseksi omiin hommiinsa, koska epäili juuri lihavuuden aiheuttavan joko suoria tai epäsuoria ongelmia. Oli oikeassa. Nyt tuo eukko on työpaikan taakkana vuoden lopulle saakka, jatkoa ei tulla kuitenkaan antamaan.

    • tapahtuu työssä

      Kun otat työhön laihan naisen hän saattaa taikinoitua pikku hiljaa ja työssä on pian vaivattu pulla. Sinun on pakko pitää se pitko työssä ja hän osaa työnsä ja ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä.

    • Ei haittaa..

      Muotivaateliikkeessä en halua ostaa lihavalta ihmiseltä vaatteita, en myöskään epäsiistiltä tai tyylittömältä. '

      En ole koskaan ymmärtänyt miten hoitoalalle voidaan palkata lihavia. Varmaan potilaiden nostoissa ovat ok, mutta esim. terveydenhoitajien ym. kyllä ehdottomasti pitää olla hoikkia ja esimerkillisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      458
      10743
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      310
      7497
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      23
      4265
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      338
      2388
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1797
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1400
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1074
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe