SOL :n kiinteistö ja saneerauspalvelut

maalari

Keskustelkaa tulevasta lakosta....

202

25990

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakkolainen

Minun mielestäni lakko on hyvä asia, koska palkka-asiat voivat parantua. Kaipaisin myös muiden mielipidettä asiasta....miten teillä on muuten sujunut sol:n palveluksessa?

• Työmies

SOL on huijari firma,siivouspuolella SOL ei maksa
      koskaan siivojille esim.ylityökorvauksia,vaikka siivousalan työehtosopimuksessa on näin määrätty
      Pam-ammattiliitto on viiden vuoden aikana hoitanut yli 200 siivoojien tapausta silti sama homma jatkuu.Lakko on ihan oikein.

• faktaa???

vai tuuliko näppäimiäsi painelee?? PAM osaa kyllä hoitaa asiat ja silloin vastapuolena EI ole SOL, vaan ihan muut yritykset. Kyselepä liitostasi niiden 200:n perään ja anna sitten vähän parempaa tietoa. Vai onko sinulla jotain kärhämää....

• Työmies
        faktaa??? kirjoitti:

vai tuuliko näppäimiäsi painelee?? PAM osaa kyllä hoitaa asiat ja silloin vastapuolena EI ole SOL, vaan ihan muut yritykset. Kyselepä liitostasi niiden 200:n perään ja anna sitten vähän parempaa tietoa. Vai onko sinulla jotain kärhämää....

En tarkoittanut pelkästään Sol.lia kun kirjoitin
        200.sta siivoojien tapauksesta vaan yleensä kaikkia siivousliikkeitä.Olen itse työpaikallani
        Pam.min nimitämänä yhdyshenkilönä.Tämän tiedon 200.sta siivoojien tapauksesta olen saanut PAM.min sopimussihteeri Risto Ahoselta.

• ainakin

mulle SOL maksaa ylitöistä. Olen kyllä kuulut että muutamat ei ole saanut ylitöistä mitään korvauksia.

• Palveluvastaava
        ainakin kirjoitti:

mulle SOL maksaa ylitöistä. Olen kyllä kuulut että muutamat ei ole saanut ylitöistä mitään korvauksia.

Ylitöiden maksaminen riippuu usein työnjohtajasta.Myös minulle edellinen työnjohtaja
        maksoi ylitöistä mutta kun työnjohtaja vaihtui niin sen jälkeen ei kenellekkään ole maksettu ylityökorvauksia.

• lakkolainen

Sol:ssa en ole laattamies, olen talonhuoltomies.
      En ole maalari, olen talonhuoltomies.

• Pöre

MITÄ SITTEN!

• Rei8ska

eikös meillä ole voimassa oleva työehtosopimus. Eihän silloin mitään lakkoilla.

• myy

voimassa oleva työehtosopimus? miksi sitä ei sitten kaikki noudata?!?

• raksan mies
        myy kirjoitti:

voimassa oleva työehtosopimus? miksi sitä ei sitten kaikki noudata?!?

n. 80-90 SOL:n työntekijän lakko on täysin laillinen, koska Rakennusliitto ei tee Työehtosopimuksia Kiinteistötyönantajien kanssa.

Lakko johtuu siitä, ettei SOL suostu noudattamaan rakentajiin Rakennusalan työehtosopimuksia vaan maksaa palkat ja muut tasoltaan surkean kiinteistö TES:n mukaan.

SOL on osatnut rakennusliike JASUR:in sekä YIT:n toimintoja itselleen. Päivän kauppalehden mukaan SOL laajentaa toimiaan saneeraustöihin.

Varokaa siis menemästä SOL:n palvelukseen, jos eivät taivu lakossa. Sana kiertämään vain, miten paska yritys on kyseessä.

• ex-raksa
        raksan mies kirjoitti:

n. 80-90 SOL:n työntekijän lakko on täysin laillinen, koska Rakennusliitto ei tee Työehtosopimuksia Kiinteistötyönantajien kanssa.

Lakko johtuu siitä, ettei SOL suostu noudattamaan rakentajiin Rakennusalan työehtosopimuksia vaan maksaa palkat ja muut tasoltaan surkean kiinteistö TES:n mukaan.

SOL on osatnut rakennusliike JASUR:in sekä YIT:n toimintoja itselleen. Päivän kauppalehden mukaan SOL laajentaa toimiaan saneeraustöihin.

Varokaa siis menemästä SOL:n palvelukseen, jos eivät taivu lakossa. Sana kiertämään vain, miten paska yritys on kyseessä.

virosta enää halpatyövoimaa?

• vee

Lakko on täysin laillinen. Kysymys on sovellettavasta työehtosopimuksesta. Rakennusalan töihin mm. kirvesmies, maalari. laatoittaja ja rakennusmies ainut oikea työehtosopimus on Rakennusalan työehtosopimus ja sillä ei ole mitään tekemistä kiinteistöalan työehtosopimuksen kanssa. Pitäsi olla täysin selvä juttu.

• ex-raksaliittolainen
        raksan mies kirjoitti:

copy-
        -paste

tarkennetaan heti alkuun että olen sitä mieltä että raksahommiahan se sol kiinteistö ja saneerauspalvelut pääosin tekee muttamutta...

kaikki vaan haukkuu sollia vaikka jokasen pitäis miettiä että miksi rak.liitto itse teki pari vuotta sitten sopimuksen sollin ja pamin kanssa jonka he itse mokasivat. sollihan tekee nyt täysin sen sopimuksen mukaan hommia jonka rak.liitto itse teki ja allekirjoitti.

paska rak.liitto kun asiamme mokasi jo pari vuotta sitten ja nyt yrittää tyhmyyttään korjata.

• Liiton jäsen
        ex-raksaliittolainen kirjoitti:

copy-
        -paste

tarkennetaan heti alkuun että olen sitä mieltä että raksahommiahan se sol kiinteistö ja saneerauspalvelut pääosin tekee muttamutta...

kaikki vaan haukkuu sollia vaikka jokasen pitäis miettiä että miksi rak.liitto itse teki pari vuotta sitten sopimuksen sollin ja pamin kanssa jonka he itse mokasivat. sollihan tekee nyt täysin sen sopimuksen mukaan hommia jonka rak.liitto itse teki ja allekirjoitti.

paska rak.liitto kun asiamme mokasi jo pari vuotta sitten ja nyt yrittää tyhmyyttään korjata.

Ei R-liitto mokannut pari vuotta sitten, liian vähän voimaa oli silloin SOL puolen porukassa että olis tuottanut tulosta, RAJA vedot on PAM ja R-Liitto tehnyt aikoja sitten missä määritellään minkä työehtosopimuksen piiriin työt kuuluvat, nyt SOL hävyttömästi yrittää kusettaa pitkän linjan ammattijätkiä. mut ei onnistu. Duunia on muualla et ei kaikkea ehdi edes tehdä.

• duunari
        raksan mies kirjoitti:

lakossa on n. alle 40 miestä ja hommat pyörii työmailla. Näkeehän sen kuvistakin teidän lakkosivustoilta, että tekijöitä löytyy ja liksat pyörii.

• sivusta katsoja
        duunari kirjoitti:

lakossa on n. alle 40 miestä ja hommat pyörii työmailla. Näkeehän sen kuvistakin teidän lakkosivustoilta, että tekijöitä löytyy ja liksat pyörii.

Pirusti työmaita SOLLILLA näköjään käynnissä. Duunia näköjään löytyy.

• Tomppa
        duunari kirjoitti:

Näin puhuu Lampaat jotka ei tajua mitä merkitystä on LAKOSSA. mut tulevat huomaamaan kun Lakko loppuu.

• Insaider
        duunari kirjoitti:

No mahtaa tuntua hyvältä, kun jaksaa täällä huudella!!!

• Ammattimies apumiehen palkalla

NÄIN SOL hoitaa hommat(faktoja rakennuspuolelta):
      -7,5t työpäivä, niin ei tarvitse maksaa pekkasia kun
      viikkotyöaika jää alle 38t (SOL:ssa 37,5t)
      -noudatetaan kiint.hoitoalan TES:ta ja taas viedään
      duunarilta: lomarahoja = rakennusalalla 18,5 %
      vuosituloista,eli jos olet SOL:n "talonhuoltomies"
      eli timpuri/maalari tai muu RAKENNUSALAN
      ammattilainen, tarkistahan lomarahasi niin huomaat
      eron.
      -viedään työntekijöiltä ruokarahat,matkakorv.
      (kodin ja työkohteen välinen matkakorv.)
      -maksetaan lama-ajan mukaan tuntipalkat, ja
      luvataan töihin tullessa että koe-ajan jälkeen
      tarkist. palkka ja kun koe-aika päättyy niin
      kirjaimellisesti tark. se palkka eli se ei nouse
      eikä tule nousemaan, ellei tykkää nuolla perseitä
      -laajennetaan firmaa Viroon, että saadaan sieltä
      vielä halvempia "talonhuoltomiehiä" ja heillä
      kun ei ole liittoa tukemassa ja muutenkin ankea
      tilanne, niin heidät on helppo pitää hiljaa.
      -ostetaan huonossa jamassa oleva rakennusliike
      ja pakotetaan työntekijät luopumaan rak.alan
      eduista,allekirj. PAM:n työsopimus ja taas kilahtaa L.Jorosen kassa,BLING BLING !

ACHTUNG !
      Ja sitten ovat ne Rikkurit jotka itsekkäistä
      syistä ovat tälläkin hetkellä lakosta huolimatta
      töissä: Te ette ole miehiä, te olette Jorosen
      Jugendin(SOL) koiria. Ettekä ymmärrä että jos
      tämä ottelu päättyy Suomen lakien mukaan, eli
      että rakennustöissä PITÄÄ noudattaa rakennusalan
      työehtoja, niin se saattaa muuttaa asioita koko Suomessa !
      Ettei mentäisi siihen jenkkien tilanteeseen: Keskiluokka pikkuhiljaa katoaa ja osa siitä nousee
      ylös mutta pääosa valuu alas.
      EIKÄ TÄMÄ OLE MITÄÄN UTOPIAA,tuolla on nyt jo
      duunareita jotka joutuu 150 kuukausityötunnin
      jälkeen viemään toimeentulotukihakemuksen sosiaalivirastoon(SOL:n siivojan kk-tulo alle 1000€,laske siitä verot ja vuokra pois niin JIPPII!),ONKO SE OIKEIN ?!?!

P.S. Nariseville rikkureille tiedoksi:
      Minullakin on asuntolaina ja elätettäviä,
      ja tiukille vetää mutta onhan se nyt joskus
      lyötävä nyrkki pöytään, kun ennen oli arvot:
      perhe, ystävät ja rehti peli
      niin nykyään ne taitaa olla:
      Dolce Gabbana, Gucci, oma napa, Euro ja
      Audi A8 !!!!!

:(

• ex-raksa

taas joku joka avannut silmät niin minäkin olen sen jo kertoo nimimerkkikin

• SOL LAINNE

JUURI NÄIN!!
        oIKEAA PUHETTA, NÄIN SE FIRMA RIKASTAUU
        ..............

• Oikean työehtosopimuksen pu...

Moikka!

Käykää katsomassa: www.sol-lakko.com

• maalari

Uusia kuvia ja tiedote lakkosivuilla....

• ex-työ

Pallo on nyt Sollilla...
      SOL Menestystekijät
      · Asiakastyytyväisyyden ylläpitäminen
      · Osaava ja osallistuva henkilöstö
      · Jatkuva kannattavuus
      · Hyvä maine työnantajana
      · Hyvät kumppanuussuhteet

SOL Ihmiskäsitys
      · Ihminen on vastuuntuntoinen
      · Hänellä on onnistumisen tarve
      · Ihmiset ovat erilaisia
      · Ihminen on aloitteellinen ja luova
      · Ihminen on ajatteleva toimiva ja tunteva
      Löytyykö sollilta kanttia vastata huutoonsa.
      Tämä pallo karkaa kohta käsistä. Ammattiporukka häipyy kohta paremmille markkinoille, ottajia löytyy.

• raksan mies

Maanantaina kello 10.00 jatkuvat neuvottelut lakon lopettamiseksi piirisovittelija Esa Longan luona.
      Potkua neuvottelijoille ja SOL kuriin.

• petunia

Onneksia teillä SOLLILLA työt jatkuvat ihan tavalliseen tapaan. Meidän kiinteistössä homma toimii paremmin kuin ennen lakkoa.Kiitos remontti porukka.Eipähän ainakaan porukka vaihdu kokoaikaa ja työnjohdolla on aikaa asiakkaalle.

• WHO CARES:???
        petunia kirjoitti:

Onneksia teillä SOLLILLA työt jatkuvat ihan tavalliseen tapaan. Meidän kiinteistössä homma toimii paremmin kuin ennen lakkoa.Kiitos remontti porukka.Eipähän ainakaan porukka vaihdu kokoaikaa ja työnjohdolla on aikaa asiakkaalle.

Oletko imenyt SOL:in tissiä kun noin puhut AMMATTIMIESTEN puolesta.???

T. Ei Talonhuoltomies Vaan Ammattilainen ( Kirvesmies, Muurari, Laatoittaja, Maalari & Tasoitemies.)

• Spede
        petunia kirjoitti:

Näinhän se on, että nyt kun ns. "ammattimiehet" on lakossa niin hommat SOLlilla taitaa toimia paremmin kuin aikoihin. Ns. "ammattimiehiä", joilla ei ole edes omia työkaluja ei näy remonttikohteessa slarvimassa tupakki suussa ja kädet taskussa.
        Lakkolaiset, olisi teille yksi kysymys: Jos SOL on niin huono työnantaja kuin olette antaneet ymmärtää, niin miksi ette ota lopputiliä ja siirry jonkun RAKENNUSLIIKKEEN palvelukseen. Onko pelko perseessä että ette kelpaa?

• raksan mies
        Spede kirjoitti:

Näinhän se on, että nyt kun ns. "ammattimiehet" on lakossa niin hommat SOLlilla taitaa toimia paremmin kuin aikoihin. Ns. "ammattimiehiä", joilla ei ole edes omia työkaluja ei näy remonttikohteessa slarvimassa tupakki suussa ja kädet taskussa.
        Lakkolaiset, olisi teille yksi kysymys: Jos SOL on niin huono työnantaja kuin olette antaneet ymmärtää, niin miksi ette ota lopputiliä ja siirry jonkun RAKENNUSLIIKKEEN palvelukseen. Onko pelko perseessä että ette kelpaa?

rakennusliikkeissä. Mehän oltiin vuosia rakennusliike Jasurissa, ennen kuin SOL osti yrityksen keväällä. Melkein kaikki lakkolaiset ovat entisiä Jasurin työntekijöitä. Usea on ottanut lopputilin ja varmaan moni vielä ottaa. Porukka on huippuammattitaitoista. Juuri sitähän SOL haluaa eli ammattimiehet ulos ja halpatyövoimaa Baltian maista tilalle kiinteistöpuolen TES:llä 6-7 euron tuntipalkoilla.
        Sama touhu on meneillään ISS:llä eli kiinteistöpuoli haalii halvalla miehiä ja töitä. Parin vuoden päästä tämä näkyy jo rakennusliikkeissä työskentelevillä, kun kiinteistöyrityksissä on 5000 ulkomaalaista tekemässä puoli-ilmaiseksi töitä.

Spede kirjoitti:

Ei kannata ottaa lopputiliä, jää satoja € saamatta kun vetoavat PAM, työehtosopimukseen, itse olen muualla töissä lakon ajan.
        Ammattitaitoani arvostetaan kovasti, haluaisivat että jäisin hommiin, mut kukas hoitaa asiat lakon jälkeen jos ei sellainen joka valvoo että R-liiton työehtosopimusten mukaan asioita noudatetaan. Jäsenet kentällä ovat se piiri joka valvoo.

• maalari

Tsemppiä neuvotteluihin molemmille osapuolille saada ammattiporukka takaisin töihin!

• Spede
        WHO CARES:??? kirjoitti:

Ei kannata ottaa lopputiliä, jää satoja € saamatta kun vetoavat PAM, työehtosopimukseen, itse olen muualla töissä lakon ajan.
        Ammattitaitoani arvostetaan kovasti, haluaisivat että jäisin hommiin, mut kukas hoitaa asiat lakon jälkeen jos ei sellainen joka valvoo että R-liiton työehtosopimusten mukaan asioita noudatetaan. Jäsenet kentällä ovat se piiri joka valvoo.

Olisi pari kysymystä...
        1.Kuinka voi olla samaan aikaan SOLlissa lakossa, mutta töissä muualla? Vai oletko pimeissä hommissa? (Harmaa taloushan ajaa tunnetusti parhaiten työntekijöiden asiaa.).

2.Mikäli olet toisella työnantajalla virallisesti töissä niin minkälaisen työsopimuksen olet tehnyt ja miten tähän väliaikaishommaan suhtautuu verottaja?

• Ammattimies Apumiehen Palkalla
        Spede kirjoitti:

...taidat olla nimes veronen, eli lasten naurattaja
        ja vielä kuollu semmonen(kunnioitusta kuitenkin
        alkup. viihdetaiteilijalle).
        Lakossa ollessa saa tehdä verollista ja rehellistä
        työtä kunhan hakee verottajalta uuden verokortin,
        eikä tarvitse sivutyökortilla ja kalliilla prosentilla raataa.
        Ja SOL:n ammattimiehillä ei ole omia työkaluja kun
        firma ei suostu maksamaan työkalukorvauksia eikä
        juuri mitään muitakaan etuja/korvauksia,PALKATKIN
        ON AINA VÄÄRIN,JATKUVASTI PUUTTUU JOTAIN JA SELITYS ON AINA SAMA = ATK-VIRHE(ohjelma tehny näitä laskuvirheitä jo neljä vuotta.
        Miksi SOL:lla töissä,sanoit että osaamisen puutetta kun ei vaihda firmaa ??? Tässä tullaankin
        SOL:n hyvään puoleen:ympärivuotinen työpaikka,eli
        ei tarvi syksyisin jännittää lomautusta ja sitä,
        millä maksaa lainat ja millä elättää lapsensa !!!!
        ÄLÄKÄ ENÄÄ KÄYTÄ TUOTA NIMEÄ,SE KUN HÄPÄISEE ERÄÄN
        TUNNETUN SUOMALAISEN NERON JA AMMATTIMIEHEN NIMEN!

P.S.Ethän vaan ole sukua jollekkin SOL:n pomolle
        tai oletko kenties yksi niistä,häpeä...

• petunia

Oletko imenyt SOL:in tissiä kun noin puhut AMMATTIMIESTEN puolesta.???

T. Ei Talonhuoltomies Vaan Ammattilainen ( Kirvesmies, Muurari, Laatoittaja, Maalari & Tasoitemies.)

En ole imenyt. Olen vaan henkilö isossa kiinteistöhallinta yhtiössä joka tarjoaa lisää töitä SOL:lle. Ja tällä hetkellä aion ainakin tuplata tilaamani työt. Homma toimii niin hyvin tällä hetkellä. kiitos

• jusa

Tuskimpa SOL tarvitsee lakon jälkeen tollasta työntekijää.Ota hyvä mies jo loparit jos kerran toiset oikein kehuu että oot saanut jälkalistan oikeinpäin.

Spede kirjoitti:

Olisi pari kysymystä...
        1.Kuinka voi olla samaan aikaan SOLlissa lakossa, mutta töissä muualla? Vai oletko pimeissä hommissa? (Harmaa taloushan ajaa tunnetusti parhaiten työntekijöiden asiaa.).

2.Mikäli olet toisella työnantajalla virallisesti töissä niin minkälaisen työsopimuksen olet tehnyt ja miten tähän väliaikaishommaan suhtautuu verottaja?

Töihin voi mennä joka ikinen joka on lakossa, viime tilinauha megeen ja verotoimisto antaa uuden kun Firma ei anna ku ollaan lakossa saatavien takia. Helppoa kua heinän teko HEH :)

jusa kirjoitti:

Tuskimpa SOL tarvitsee lakon jälkeen tollasta työntekijää.Ota hyvä mies jo loparit jos kerran toiset oikein kehuu että oot saanut jälkalistan oikeinpäin.

Tuskin SOL haluais meitä takaisin, ku kalliita ollaan, HUH HUH "ammattimies" tuskin olet.

Miksköhän Maanantaina 05.09-2005 on klo 10 uudet neuvottelut. Tuskin siks et haluaisivat meidät TAKAISIN

Spede kirjoitti:

Olisi pari kysymystä...

Avoimen tein, ei työnantaja kitissyt pätkääkään kun kerroin mikä tilanne, päin vastoin sanoi et kova jannu olet LAMPAAT tais jäädä lipomaan.

• Ammattimies Apumiehen Palkalla
        jusa kirjoitti:

...kun jokainen duunari,jokainen työnantaja ja
        jokainen ihminen on, onneksi, erilainen.
        Ei sillä ole vit...kaan merkitystä pysyykö tämmöinen
        työpaikka lakon jälkeen vai ei,kun byggahommat ei
        Suomesta lopu,olit sitten tumpelo tai virtuoosi.
        Tämä lakko ei ole pelkästään SOL:n takia vaan nyt
        yritetään pitää kiinni oikeasta tavasta pyörittää
        rakennusyhtiöitä.
        Jos tämä lakko jostain kumman syystä päättyy SOL:n
        voittoon,niin sillä todistetaan että rehellisellä
        veronmaksajalla ei ole enää Suomessa oikeuksia ja
        ammattiliittoja ei tarvita ja silloin palataan
        kansalaissotaa edeltäviin sääntöihin,eli porvarit
        ja eurot saavat määrätä mielivaltaisesti mitä
        kenellekkin maksavat ja se on nähty mitä siinä
        käy,katsokaa Venäjää ja USA:ta,niin näätte mitä
        kapitalismi tekee ihmisluonteelle,vi..t köyhistä,
        ainoastaan raha merkitsee.
        Vaarit ne kiemurtelee
        haudoissaan kun "kattelee" millaisten narsistien
        ja köyhien kusettajien takia antoivat henkensä viime sodissa ja loivat meille hyvinvointivaltion mitä tällaiset prkeleen SOL:t yrittää
        nyt raiskata pala kerrallan !!!!!!!!!!!!!!

• Speede
        Ammattimies Apumiehen Palkalla kirjoitti:

...taidat olla nimes veronen, eli lasten naurattaja
        ja vielä kuollu semmonen(kunnioitusta kuitenkin
        alkup. viihdetaiteilijalle).
        Lakossa ollessa saa tehdä verollista ja rehellistä
        työtä kunhan hakee verottajalta uuden verokortin,
        eikä tarvitse sivutyökortilla ja kalliilla prosentilla raataa.
        Ja SOL:n ammattimiehillä ei ole omia työkaluja kun
        firma ei suostu maksamaan työkalukorvauksia eikä
        juuri mitään muitakaan etuja/korvauksia,PALKATKIN
        ON AINA VÄÄRIN,JATKUVASTI PUUTTUU JOTAIN JA SELITYS ON AINA SAMA = ATK-VIRHE(ohjelma tehny näitä laskuvirheitä jo neljä vuotta.
        Miksi SOL:lla töissä,sanoit että osaamisen puutetta kun ei vaihda firmaa ??? Tässä tullaankin
        SOL:n hyvään puoleen:ympärivuotinen työpaikka,eli
        ei tarvi syksyisin jännittää lomautusta ja sitä,
        millä maksaa lainat ja millä elättää lapsensa !!!!
        ÄLÄKÄ ENÄÄ KÄYTÄ TUOTA NIMEÄ,SE KUN HÄPÄISEE ERÄÄN
        TUNNETUN SUOMALAISEN NERON JA AMMATTIMIEHEN NIMEN!

P.S.Ethän vaan ole sukua jollekkin SOL:n pomolle
        tai oletko kenties yksi niistä,häpeä...

Asia tuli kyllä jo nimim."who cares" toimesta täysin selväksi, mutta kertaushan on opintojen äiti, joten kiitos vastauksestasi!
        Ja vastaus kysymykseesi: en ole!, nimimerkkini jo vaihdoinkin

• "Ojasta allikkoon ja p...
        petunia kirjoitti:

En ole imenyt. Olen vaan henkilö isossa kiinteistöhallinta yhtiössä joka tarjoaa lisää töitä SOL:lle. Ja tällä hetkellä aion ainakin tuplata tilaamani työt. Homma toimii niin hyvin tällä hetkellä. kiitos

...lisää öitä vaan SOL:lle, toivottavasti
        unettomia sellaisia.
        Ja sääliks käy niitä YIT:ltä SOL:lle siirtyviä...

petunia kirjoitti:

No se on hyvä että rikkureille ja Lampaille töitä tarjoat, taidat saada salaista provikkaa kun suosit SOL:in kaltaista Firmaa joka kusettaa AMMATTIMIEHIÄ.

• Ojasta allikkoon

No se on hyvä että rikkureille ja Lampaille töitä tarjoat, taidat saada salaista provikkaa kun suosit SOL:in kaltaista Firmaa joka kusettaa AMMATTIMIEHIÄ.

Toivottavasti tuo kuittaus "Ai Öitä" ei ollut
        mulle tarkoitettu ?
        Olen meinaa yksi niistä joka istuu lakossa
        niin kauan kuin se vaatii, että saadaan SOL
        noudattamaan Suomen työehtolakeja !!!

• Ojasta allikkoon

SOL kusettaa muitakin kuin Ammattimiehiä,
        sehän pitää työväkeä ihan pilkkanaan.
        Tää SOL:n omistaja selittelee aina kuinka hän
        on luonut firmansa ihan tyhjästä.
        En vaan ymmärrä miten entinen työläinen pystyy
        kusemaan omiaan silmiin maksamalla duunareilleen
        minimipalkkaa(esim. siivoja 6,30€/t,minä=timpuri
        alle 11€/t),noudattamalla vääriä työehtoja ja
        sitten kehtaa vielä kehua itseään,kuinka SOL
        työllistää koko ajan enemmän.Kyllähän tää vi...n
        "aurinkonaama oy" työllistääkin,mutta duunarit
        tekee täydet päivät ja sitten joutuvat hakemaan
        valtiolta tukea asumiseen ja elämiseen.
        Näinkö se hyvinvointivaltio pidetään kasassa ?!?!
        Tervetuloa uusi yhteiskuntaluokka:
        SOSIIAALIAVUN VARASSA ELÄVÄT TYÖLÄISET !!!!!!

• vironpentti
        Ojasta allikkoon kirjoitti:

me tulemme sollille 5€ tunti ja olemme tosi ammattilaisia!

• Oikean työehtosopimuksenpuo...
        vironpentti kirjoitti:

me tulemme sollille 5€ tunti ja olemme tosi ammattilaisia!

Selkeä rakennusalan työehtosopimus rikkominen palkkauksen osalta. Jos kyseessä esim. SOL Eesti Oû:n työntekijöiden tuntipalkka, on kyse härskistä rakennusalan työehtosopimuksen rikkomisesta.

Rakennusliiton Saartorekisteriä taitaa tulla komistamaan Uusi virolaisyritys. Rakennusliiton saartorekisteri (käykää katsomassa RL:n sivuilla) on monen työntilaajan käytössä. isännöitsijät ja muut työntilaajat käyvät katsomassa ettei työntilausta vain anneta kepulifirmoille. Senaatti kiinteistön ainakin luulisi olevan kiinnostunut kenelle keikkansa ja vuosisopimuksensa tekee.

Ulkomaalaiset työntekijät eivät ole työehtosopimuksiin liittyviin rikkomuksiin syypäitä. Syyllisiä ovat pääsääntöisesti Ulkomaalaisyrityksien taustalla toimivat Suomalaiset huijarit!

Ulkomaalaisissa työntekijöissä on paljon hyviä ammattimiehiä, heidät täytyy ottaa työtaisteluun mukaan! Kertoa suomalaisista työehdoista rakennuksilla. Rakennusalan ammattilainen tienaa tuntitöissä keskimäärin 18€ ja urakassa 25€/h. Kateellisuus hoitaa loppuhomman.

Auts! Osu ja Uppos!

• Pekka Puupää
        Oikean työehtosopimuksenpuo... kirjoitti:

Selkeä rakennusalan työehtosopimus rikkominen palkkauksen osalta. Jos kyseessä esim. SOL Eesti Oû:n työntekijöiden tuntipalkka, on kyse härskistä rakennusalan työehtosopimuksen rikkomisesta.

Rakennusliiton Saartorekisteriä taitaa tulla komistamaan Uusi virolaisyritys. Rakennusliiton saartorekisteri (käykää katsomassa RL:n sivuilla) on monen työntilaajan käytössä. isännöitsijät ja muut työntilaajat käyvät katsomassa ettei työntilausta vain anneta kepulifirmoille. Senaatti kiinteistön ainakin luulisi olevan kiinnostunut kenelle keikkansa ja vuosisopimuksensa tekee.

Ulkomaalaiset työntekijät eivät ole työehtosopimuksiin liittyviin rikkomuksiin syypäitä. Syyllisiä ovat pääsääntöisesti Ulkomaalaisyrityksien taustalla toimivat Suomalaiset huijarit!

Ulkomaalaisissa työntekijöissä on paljon hyviä ammattimiehiä, heidät täytyy ottaa työtaisteluun mukaan! Kertoa suomalaisista työehdoista rakennuksilla. Rakennusalan ammattilainen tienaa tuntitöissä keskimäärin 18€ ja urakassa 25€/h. Kateellisuus hoitaa loppuhomman.

Auts! Osu ja Uppos!

Älä höpötä...
        18 €/tunti, LVIS-asentajat ehkä, rak.mies ei ikinä. Paitsi ehkä muurarit, jotka ovat kautta aikain olleet ahneita ja ajelevat tänäkin päivänä mersuilla töihin.

• ex-työ

Mitenkähän ne neuvottelut sujuivat tai sujuu???

• AntiSolisti
        Oikean työehtosopimuksenpuo... kirjoitti:

Auts! Osu ja Uppos!

...tuosta tes:n rikkominen-tekstistä,olen
        samaa mieltä mutta eräs epäkohta on pakko
        korjata:18€/t, kyllä ne kuulemma jossain
        maksaa timpurille sen verran,mutta olen ymmärtänyt
        että timpurin/ammattimiehen palkka on siinä 14€ hujakoilla.
        Joka tapauksessa SOL:n timpureiden palkat ei menekkään normaalin
        palkkatason mukaan,siellä saattaa jollain apumiehellä olla 11e,jollain ammattimiehellä 10€,
        toisella apumiehellä taas 8€ ja jollain ammattimiehellä voi olla palkka kohdallaan,
        mutta kaikilta kuitenkin ryöstetään noudattamalla
        väärää TES:iä, ja joidenkin kohdalla se tarkoittaa
        jopa yli 3000€ hävikkiä vuodessa.Ja koska esimiehet ovat tulospalkattuja, niin eiväthän he
        pidä työntekijöidensä puolta,tai esim. puolla ammattimiehen palkankorotusta, koska mitä halvemmalla ja nopeammin me teemme,sitä enemmän heille kertyy tulospalkkioita.Erittäin nerokas
        amerikkalais-suomalainen byrokratiakikka:isot kihot saavat olla rauhassa kun "alikessut" ja rivimiehet riitelevät keskenään !!!!!!
        L.Joronen,OLET NERO, MUTTA NIIN OLI HITLERKIN, EIKÄ HÄN OLE KOVIN PIDETTY IHMINEN...

p.s. Luottakaamme siihen, että ahneella on paskainen loppu !

• ex-työ
        AntiSolisti kirjoitti:

...tuosta tes:n rikkominen-tekstistä,olen
        samaa mieltä mutta eräs epäkohta on pakko
        korjata:18€/t, kyllä ne kuulemma jossain
        maksaa timpurille sen verran,mutta olen ymmärtänyt
        että timpurin/ammattimiehen palkka on siinä 14€ hujakoilla.
        Joka tapauksessa SOL:n timpureiden palkat ei menekkään normaalin
        palkkatason mukaan,siellä saattaa jollain apumiehellä olla 11e,jollain ammattimiehellä 10€,
        toisella apumiehellä taas 8€ ja jollain ammattimiehellä voi olla palkka kohdallaan,
        mutta kaikilta kuitenkin ryöstetään noudattamalla
        väärää TES:iä, ja joidenkin kohdalla se tarkoittaa
        jopa yli 3000€ hävikkiä vuodessa.Ja koska esimiehet ovat tulospalkattuja, niin eiväthän he
        pidä työntekijöidensä puolta,tai esim. puolla ammattimiehen palkankorotusta, koska mitä halvemmalla ja nopeammin me teemme,sitä enemmän heille kertyy tulospalkkioita.Erittäin nerokas
        amerikkalais-suomalainen byrokratiakikka:isot kihot saavat olla rauhassa kun "alikessut" ja rivimiehet riitelevät keskenään !!!!!!
        L.Joronen,OLET NERO, MUTTA NIIN OLI HITLERKIN, EIKÄ HÄN OLE KOVIN PIDETTY IHMINEN...

p.s. Luottakaamme siihen, että ahneella on paskainen loppu !

Mukavan tuntusia tuntipalkkoja nuo, mutta kun...
        tuli tilinauha viimesistä työviikoista ennen lakkoa niin puuttuu viikon tunnit.
        (Toisilta puuttuu varman enemmän)
        Jokainen työjohtaja kirjaa työtekijänsä tunnit
        koneelle, viikossa voin olla 2-3 työnjohtajan
        työmaalla, niin siitä se sotku tulee...

• herra

Näin kuuluu vanha sananlasku, ja jos duunariporukasta johtajaksi noussut on jossain uran vaiheessa vittuuntunut työporukkaan, niin hän uudesta asemastaan antaa korkojen kanssa takaisin.

• plaa plaa
        herra kirjoitti:

Näin kuuluu vanha sananlasku, ja jos duunariporukasta johtajaksi noussut on jossain uran vaiheessa vittuuntunut työporukkaan, niin hän uudesta asemastaan antaa korkojen kanssa takaisin.

Niin, kenenköhän vika se on jos koko työporukka
        on vittuuntunut yhteen porukasta,yleensä se on
        itse aiheutettu ja sitten kun saadaan natsat niin
        aletaan kostamaan, erittäin jaloa !!!
        Kaiken lisäksi tuommoiset heikkohermoiset "kostajat"
        vittuilevat yleensä asiaan kuulumattomille duunareille.
        ANTAA PAHAN KIERTÄÄ NIIN HYVÄ TULEE!

• Työtä ilman palkkaa
        ex-työ kirjoitti:

SOL ei ole välittänyt ikinä, onko palkat oikein vai
        ei.Välillä jopa tuntuu niinkuin tämä palkkojen
        maksamatta jättäminen olisi tahallista eikä vahinko.
        Ja 10.9. liksapäivä: Mun piti saada melkein kahden viikon liksa, en saanu senttiäkään, 0€ !!! PRKL !!!!
        Siitä lähtien kun SOL:lla aloitin olen joutunut useita kymmeniä kertoja sopimaan pankin y.m. tahojen
        kanssa laskujen maksun siirtämisestä,ja viime kerralla kun soitin, niin virkailija sanoi "leikkisästi", että ei olisi myöntänyt mulle lainaa
        jos olisi tiennyt että olen töissä mutta en tienaa
        mitään.Hehheh, kylläpäs minua nauratti,SAATANA !!!

• lainasin vain
        plaa plaa kirjoitti:

Niin, kenenköhän vika se on jos koko työporukka
        on vittuuntunut yhteen porukasta,yleensä se on
        itse aiheutettu ja sitten kun saadaan natsat niin
        aletaan kostamaan, erittäin jaloa !!!
        Kaiken lisäksi tuommoiset heikkohermoiset "kostajat"
        vittuilevat yleensä asiaan kuulumattomille duunareille.
        ANTAA PAHAN KIERTÄÄ NIIN HYVÄ TULEE!

... vanhaa kansanviisautta ottamatta kantaa oikeaan tai väärään. Tämä on vain elämässä havaittu asia. Duunariporukasta johtajaksi noussut tuntee johdettavansa, ja tämä antaa hänelle edun toteuttaa niin hyviä kuin huonoja ajatuksiaan.

• SOL SOL SOL
        petunia kirjoitti:

Hyvä Petunia
        Koska sinulla on puheista päätellen mahdollisuus tarjota töitä SOL Kiinteistö- ja Saneerauspalvelut Oy:lle, tee se äkkiä kun LAMPAILTA kuulema alkaa työt vähentyä hyvää vauhtia.

• LOS LOS LOS
        SOL SOL SOL kirjoitti:

Hyvä Petunia
        Koska sinulla on puheista päätellen mahdollisuus tarjota töitä SOL Kiinteistö- ja Saneerauspalvelut Oy:lle, tee se äkkiä kun LAMPAILTA kuulema alkaa työt vähentyä hyvää vauhtia.

Tässä kohtaa pitäisi olla semmoinen firman logo,
        80-luvulta tuttu hymyilevä Acid House-naama !

Työtä ilman palkkaa kirjoitti:

SOL ei ole välittänyt ikinä, onko palkat oikein vai
        ei.Välillä jopa tuntuu niinkuin tämä palkkojen
        maksamatta jättäminen olisi tahallista eikä vahinko.
        Ja 10.9. liksapäivä: Mun piti saada melkein kahden viikon liksa, en saanu senttiäkään, 0€ !!! PRKL !!!!
        Siitä lähtien kun SOL:lla aloitin olen joutunut useita kymmeniä kertoja sopimaan pankin y.m. tahojen
        kanssa laskujen maksun siirtämisestä,ja viime kerralla kun soitin, niin virkailija sanoi "leikkisästi", että ei olisi myöntänyt mulle lainaa
        jos olisi tiennyt että olen töissä mutta en tienaa
        mitään.Hehheh, kylläpäs minua nauratti,SAATANA !!!

Tervehdys toverit!

Liksat laskettu päin honkia!Oli työehtosopimus mikä tahansa.Tunteja jätetään maksamatta ja joillekkin jätetään maksamatta kokonaisia päiviä. SOL Kiinteistö ja Saneeraus palvelut Oy on myös osalle työntekijöistä jättänyt täyttämättä työntarjoamisvelvoitteen.Työntekijälle sanotaan ettei huomenna ole töitä sinulle, joten pidä vapaa päivä. Työnjohto ilmoittaa, kun töitä on jälleen. Saattaa vierähtää kolme päivääkin, ettei ole töitä. Tunnolliset ja hiljaiset työntekijät pitävät " omaa vapaata " ilman palkkaa. Alkää misään nimessä alistuko pitämään palkattomia omia vapaita.

Jos SOL Kiinteistö ja Saneerauspalvelulla ei ole järjestää töitä, tulee työntekijä lomauttaa vähintään kahdenviikon ennakkoilmoitusaikaa käyttäen.

Pääsääntöiseti maksamatta on jäänyt työpalkkaa, työajanlyhennysrahaa, päivittäisiä matkakorvauksia, joiltain on jäänyt maksamatta sovittu työkalukorvaus, ateriakorvaus ja Päivärahaoikeutetuilta on jäänyt maksamatta päivärahoja.

Mikäli omien työkalujen käytöstä ei makseta, kannattaa omat työkalut jättää kotiin. SOL Kiinteistö ja Saneerauspalvelu voi ostaa työntekijöille työkalut käyttöön.

Voisiko Palkan maksua ryssiä pahemmin?? Herätkää!

ex-työ kirjoitti:

Mitenkähän ne neuvottelut sujuivat tai sujuu???

Moikka!

Saamieni tietojen mukaan, Piirisovitelija Longan toimistolla neuvotelaan kiistasta keskiviikkona 7.9.2005.

Nähtäväksi jää millaisin tuloksin?

• edelliseen
        Oikean työehtosopimuksen pu... kirjoitti:

Tervehdys toverit!

Liksat laskettu päin honkia!Oli työehtosopimus mikä tahansa.Tunteja jätetään maksamatta ja joillekkin jätetään maksamatta kokonaisia päiviä. SOL Kiinteistö ja Saneeraus palvelut Oy on myös osalle työntekijöistä jättänyt täyttämättä työntarjoamisvelvoitteen.Työntekijälle sanotaan ettei huomenna ole töitä sinulle, joten pidä vapaa päivä. Työnjohto ilmoittaa, kun töitä on jälleen. Saattaa vierähtää kolme päivääkin, ettei ole töitä. Tunnolliset ja hiljaiset työntekijät pitävät " omaa vapaata " ilman palkkaa. Alkää misään nimessä alistuko pitämään palkattomia omia vapaita.

Jos SOL Kiinteistö ja Saneerauspalvelulla ei ole järjestää töitä, tulee työntekijä lomauttaa vähintään kahdenviikon ennakkoilmoitusaikaa käyttäen.

Pääsääntöiseti maksamatta on jäänyt työpalkkaa, työajanlyhennysrahaa, päivittäisiä matkakorvauksia, joiltain on jäänyt maksamatta sovittu työkalukorvaus, ateriakorvaus ja Päivärahaoikeutetuilta on jäänyt maksamatta päivärahoja.

Mikäli omien työkalujen käytöstä ei makseta, kannattaa omat työkalut jättää kotiin. SOL Kiinteistö ja Saneerauspalvelu voi ostaa työntekijöille työkalut käyttöön.

Voisiko Palkan maksua ryssiä pahemmin?? Herätkää!

Työlainsäädännössä ei mainita mitään työntarjoamisvelvoitteesta, pelkästään palkanmaksuvelvoitteesta. Eli vaikka ei töitä tarjota, palkkaa pitää maksaa, mikä tietysti johtaa siihen, että TA etsii töitä mistä tahansa ettei maksaisi tyhjästä.

• ex-työ

Moikka!

Saamieni tietojen mukaan, Piirisovitelija Longan toimistolla neuvotelaan kiistasta keskiviikkona 7.9.2005.

Nooh...mitenkähän tänään on neuvottelut sujuneet????

• lakkolainen

Moikka!

Onko porukka masentunut?
        SOL ei kuulemma suostunut vaatimuksiin, joten lakko jatkuu. Vasta toinen viikko.

• lakossa ollaan
        ex-työ kirjoitti:

Nooh...mitenkähän tänään on neuvottelut sujuneet????

Jos ymmärsin oikein, niin SOL sanoi tulevansa
        sen verran vastaan että työaika pidennettäis 7,5t
        8t:iin ja palkkoja pudotettaisi muutama prosentti.
        Eli saisi tehdä 10 tuntia kuussa enemmän töitä,
        mutta palkka pysyisi samana.
        On niillä PRKL otsaa, kuinkakohan tyhminä ne meitä oikein pitää.
        Ensin ryöstetään työntekijöitä vuosikausia, ja
        sitten vielä pidetään pilkkanaan. Se on herrojen,
        tässä tapauksessa aika pitkälti rouvien, tapa
        rikastua köyhdyttämällä muita.
        Eikö tässä maassa ole muuta tapaa pyörittää
        yritystä kuin ryöstämällä omia työntekijöitä ?!?

• Isaider
        Pekka Puupää kirjoitti:

Älä höpötä...
        18 €/tunti, LVIS-asentajat ehkä, rak.mies ei ikinä. Paitsi ehkä muurarit, jotka ovat kautta aikain olleet ahneita ja ajelevat tänäkin päivänä mersuilla töihin.

Koskahan Herra H.. On mahtanut käydä työmailla kantaen otsikko otsassaan,OLEN TYÖSUOJELUPÄÄLKK
        IÖ!! Terveiset tehtaaall!!!!!

• tarkkala
        ex-työ kirjoitti:

Se, että palkkapäivänä saa pienemmän palkan kuin on odottanut, ei ole SOL:lla poikkeus vaan sääntö. Liksasta on lohkaistu milloin minkä selityksen varjolla jopa satasia. Milloin on syynä tietokonevirhe tai palkanlaskijan moka. Selityksiä riittää. Palkasta saa riidellä jatkuvasti ja silti on varmaa että työntekijä jää häviölle. Työnjohto vastaavasti tienaa kuten myös muut tulospalkkion piiriin kuuluvat.

petunia kirjoitti:

Moi!

Olin mukana taloyhtiömme hallituksen kokouksessa.Taloyhtiömme perui kiinteistöhuoltosopimuksen SOL:n kanssa työtaistelun takia. Taloyhtiömme hallituksen yhteinen kanta oli, että emme hyväksy SOL:n menettelyä rakennusmiehiä kohtaan.

Kehotamme kaikkia taloyhtiöitä, omakotitalo asukkaita perumaan kiinteistö tai jätehuoltosopimukset, niin kauaksi aikaa kun SOL kiinteistö ja saneerauspalvelut Oy noudattaa
        työntekijöihinsä Rakennusalan työehtosopimusta.

Tätä asiaa on puitu kuulemma myös isännöitsijöiden ( ISA ) järjestön keskuudessa. Hienoa kun ihmiset ottavat kantaa asioihin peruumalla ja jatkossa jättämällä tekemättä kiinteistöhoidon ja jätekuljetuksien sopimuksia SOL:n kanssa.

DU HAST!

• teille

Moi!

Olin mukana taloyhtiömme hallituksen kokouksessa.Taloyhtiömme perui kiinteistöhuoltosopimuksen SOL:n kanssa työtaistelun takia. Taloyhtiömme hallituksen yhteinen kanta oli, että emme hyväksy SOL:n menettelyä rakennusmiehiä kohtaan.

Kehotamme kaikkia taloyhtiöitä, omakotitalo asukkaita perumaan kiinteistö tai jätehuoltosopimukset, niin kauaksi aikaa kun SOL kiinteistö ja saneerauspalvelut Oy noudattaa

Tätä asiaa on puitu kuulemma myös isännöitsijöiden ( ISA ) järjestön keskuudessa. Hienoa kun ihmiset ottavat kantaa asioihin peruumalla ja jatkossa jättämällä tekemättä kiinteistöhoidon ja jätekuljetuksien sopimuksia SOL:n kanssa.

DU HAST!

...jotka tuette lakkoamme, meillä on vastassa
        erittäin häikäilemätön yhtiö ja monen lakkolaisen
        henkilökohtainen talous on vaakalaudalla ja loppua
        lakolle ei näy.
        Haluaisin muistuttaa epäilijöitä että me emme
        ole vaatimassa kuuta taivaalta tai ylimääräisiä
        tuloja, me haluamme oikeat työehdot voimaan ja
        entisen Jasur-rakennusyhtiön työntekijöille heidän
        vanhat etunsa ja palkkansa takaisin.SOL lohkaisi(suomeksi:ryösti)heiltä tuntuvasti palkkaa omistajan vaihdoksen yhteydessä keväällä tällä TES-vaihdoksella ja vei heiltä muutkin edut,
        mitkä rakennusalalla on saavutettu ja niitä pitäisi kaikkien alalla työskentelevien noudattaa.

• juu toki
        Spede kirjoitti:

Olisi pari kysymystä...

ihmettelen samaa. .

• juu toki

Meillä saa sol kiint. palvelussa ostaa firman piikkiin työkalut-ei tarvi käyttää omia.

• sama homma

Moi!

DU HAST!

Samaa se ISS tekee meille. Samallaiset paskat sopimukset ja liksat samahan se on KAISLA&HELASUOLLA kuka meitä auttaisi. Pankaa nekin aisoihin. Onhan duunia muuallakin kun SOLLilla.Mutta luuletko SOLLin kaatuvan siihen että sun kiinteistöei valinnut sollia. Eiköhän seo Sollin menestys ole tyhmissä siivoojissa joideit rahastetaan.Kiinteistöhuolto on Sollissa nappikauppaa samoin rakentaminen. Ne Pskaa välittää Rakentamisesta ja kiinteistönhoidosta. Rahan tuo taloon siivoojat.

• Hultomies

Moi!

DU HAST!

Kiitti vaan sulle. Voi olla etttä Soolli käynnistää YT neuvottelut sun ja sun laisten takia niin taas on työttömiä.Eiköhän Saneerauspuoli hoida omat hommansa. Tuskimpa ne menee lakkoon kun kiinteistönhoitajat tarvii lisää liksaa. Nehän sanoo joka toisessa viestissä että ne ei oo mitää perkeleen talonhuoltomiehiä. Kiitti etukäteen fuduista juntti.

• Pidätkö meitä tyhminä?!!!
        Hultomies kirjoitti:

Kiitti vaan sulle. Voi olla etttä Soolli käynnistää YT neuvottelut sun ja sun laisten takia niin taas on työttömiä.Eiköhän Saneerauspuoli hoida omat hommansa. Tuskimpa ne menee lakkoon kun kiinteistönhoitajat tarvii lisää liksaa. Nehän sanoo joka toisessa viestissä että ne ei oo mitää perkeleen talonhuoltomiehiä. Kiitti etukäteen fuduista juntti.

duunaria ja saada meikäläiset tappelemaan keskenään! EI ONNISTU!!! SUT ON PALJASTETTU, joten voit jatkaa sitä provoilua jossain muualla!!!!

• hyvä
        Hultomies kirjoitti:

etukäteen fuduista, niin joudut etsimään itsellesi
        uuden työnantajan, joka saattaa kohdella duunareitaan niinkuin ihmisiä kohdellaan.
        Omituista kuinka sä näköjään rakastat sun nykyistä
        "Isäntääsi", jatka vaan sen kengänkiillottelua vai
        ootko jo saanu ylennyksen sen puuvillapellolle !?!
        Ei SOL:n saneerauspuoli ole vaatimassa lisää liksaa,
        vaan takaisin sitä liksaa minkä SOL otti pois,nuija !
        Sitä paitsi jos luulet että työttömyystilanne paranee sillä, että annetaan firmojen riistää työväkeä ja työllistetään ihmisiä niin pienellä
        liksalla että joutuvat jättämään toimeentulohakemuksen fattaan 150 kuukausityötunnin jälkeen, niin toivottavasti avaat silmäs joku päivä ja ymmärrät niin loppuu se kusettaminen sunkin kohdalla.
        t: SOL:n kirvesmies(entinen)

• ei ole

sol on entinen lindströmin siivouspalvelu.eriytyivät toisistaa kun suku tappeli keskenään.

Tervehdys Rakentaja toverit!!!

Työtaistelu / työnseisaus alkaen 5.9.2005 on koskenut SOL kiinteistö ja saneerauspalvelut Oy:n töitä ainoastaan Uudella maalla. Mielestäni työtaistelua tulisi laajentaa koskien SOL kiinteistö ja saneerauspalvelut Oy:n kaikkia töitä Suomenmaassa ja uskon näin varmasti tulee tapahtumaankin, mikäli neuvottelut eivät etene työntekijöitä ja Rakennusliittoa tyydyttävällä tavalla.

olen lukenut lehdestä että rikkureina työmailla on Virolaisia rakennusmiehiä. Ilmeisesti Virolaiset rakennusmiehet ovat työsuhteessa SOL Eesti Oû:n. Kyseessä villi yritys, sopimuskumppanina Rakennusliittoon päin. Eiku Saartoon SOL Eesti Oû siltäosin kun tekevät rakennusalan töitä Suomessa.

Tässä hieman ehdotuksia ruuvinkiristämiseksi työtaistelussanne! Mikäli näillä ei järjesty, niin ainahan voi tukilakkoja ja mielenilmaisuja järjestää!!

Taisteluterveisin!

• Työmies

Olen samaa mieltä.Taistelumieltä lakkolaisille.On näytettävä joukkovoima niin,että
        Liisa Joronen tippuu polvilleen.Eläköön työläisten joukkovoima!

• ex-raksa

niin minäkin tein jo vuosi sitten viron miehet korvaa meidät rakennusalalla se on faktaa mutta se on alkanut jo näkyä ennestään huono rakentamisen laatu on nyt alaarvosta

• kirjoittamaan
        ex-raksa kirjoitti:

niin minäkin tein jo vuosi sitten viron miehet korvaa meidät rakennusalalla se on faktaa mutta se on alkanut jo näkyä ennestään huono rakentamisen laatu on nyt alaarvosta

Voi jesus tota sun tekstiä. Laita nyt ihmeessä joku piste tai pilkku sinnetänne että tosta sotkusta saa selvää. Ja laita sitten edes siteeksi asiaa tohon sontaan.

• ex-raksa
        kirjoittamaan kirjoitti:

Voi jesus tota sun tekstiä. Laita nyt ihmeessä joku piste tai pilkku sinnetänne että tosta sotkusta saa selvää. Ja laita sitten edes siteeksi asiaa tohon sontaan.

ammattimieheksi niin et tarvi sollilla olla ruikuttamassa nälkäpalkalla

• ja opettele
        ex-raksa kirjoitti:

ammattimieheksi niin et tarvi sollilla olla ruikuttamassa nälkäpalkalla

lukemaan kans. missäs siellä lukee,että mä oon solilla töissä? ei kuule missään, kun en oo. sympatiat kyllä on selkärankaisten sollilaisten puolella täysin. HELVETIN HIENOO ETTÄ JOKU VIELÄ TAISTELEE OIKEIDEN ASIOIDEN PUOLESTA! rikkurit syökööt päänsä.

• lahtari
        ex-raksa kirjoitti:

Paljon parempaa, kuin 5-6v sitten

• Kemppinen

TERVE
      Lakkolaiset. Toivottavasti saataasiin lakko loppu ja kaikki AMMATTIMIEHET töihin.

• Tomppa

Niin toivon minäkin, mut SOL:in johto ei millään tajua et me teimme RAKENNUSTÖITÄ eikä Talonhuolto töitä.

Eli vaadimme täydellistä Rakennus-alan työehtosopimuksen noudattamista.

Ja Joronen vaan kehu viime Seurassa kuinka hyvää huolta työntekijöistä ja niiden viihtymisestä pidetään. Eipä vaan tuntunu siltä kin SOL:iin mentiin, toista se oli JASUR:in aikaan

• Sivustajakatsoja

Jos esiinnyit omalla nimelläsi: hyvin tehty! Elämä jatkuu. Ei Luoja laiskoja elätä!

• J-66

Pitäisköhän järjestää mielenosoitus SOL.lin pääkonttorilla Vanhalla Talvitiellä ja kutsua
      media paikalle.

• Oikean työehtosomuksen puol...

MOIKKA!

Kannatan mielenilmaisua!

Seuraavassa työntekijöiden tiedotustilaisuudessa asia kannattaa ottaa esille, päättää ajankohta ja toteuttaa mielenilmaisu / mielenosoitus.

• Amm.mies Apum. Palkalla

Hyvä idis.
        Kyllähän se vahvin voima nykyään on mediassa
        ja siinä että tuo asian kuuluvasti esille.
        Mutta olisikohan parempi mennä jonkun ison
        työmaan edustalle, niin saadaan samalla vähän
        korjattua tuota rikkurointia ja media saa räpsittyä
        kuvia todisteeksi, että ollaan rakennusalan
        työntekijöitä, eikä mitään vi...n talonhuoltomiehiä.

• poravasara

Varokaa kuitenkin ettei iso-Mace tuu ja jyrää teitä! Tulee karseeta jälkee.

• Ootko lintu vai kala ?
        poravasara kirjoitti:

Varokaa kuitenkin ettei iso-Mace tuu ja jyrää teitä! Tulee karseeta jälkee.

Onkohan iso-Mace edelleen töissä vai lakossa
        vai kenenköhän sitä pitäis varoa ???

• Torjuttu totuus

Eikös olisi aika kertoa julkisuudessa laajemmin näitä Sollin juttuja? Nyt vaan iltapäivälehtiin ym. yhteyttä. Eiköhän hymyposkilla ala hiljelleen alahuuli väpättää.

• samaa mieltä
        Torjuttu totuus kirjoitti:

Eikös olisi aika kertoa julkisuudessa laajemmin näitä Sollin juttuja? Nyt vaan iltapäivälehtiin ym. yhteyttä. Eiköhän hymyposkilla ala hiljelleen alahuuli väpättää.

näin on!!
        Vaikka aika vähän se vaikuttaa
        Mutta varmaa on että jos kaikki olsi samaa mieltä
        niin tuo riisto loppuis.Sii ei mentäis halvemmalla
        kuin normi taksa, ja ylitöistä korvaukset
        ...................

Menemme Maan, tai Tiist, juttelemaan SOL:in edustajan kanssa SOL.Cityyn.

Meinaan kysyä ja vaatia suoria vastauksia.

Ei taloudesta voi johtua ettei meitä pidetä Rakennusliittoon kuuluvana.

Ja ilmaista että Mediajulkisuus vaan lisääntyy jos JOHTO ei tajua taipua meidän vaatimuksiin.

• Insaider

Nyt ollaan justiinsa siinä mistä lähdettiin, mutta eiköhän kannattena jatkaa. Kirjoitelkoon ihmiset täällä mitä haluaa; ainakin ME tiedämme mitä haluamme. Ei todellakaan luulisi aisioiden olevan näin vaikeita. Emme me ainakaan provosoidu!
        Pidetään yllä ASIAA!!

• lakkolainen
        Insaider kirjoitti:

Nyt ollaan justiinsa siinä mistä lähdettiin, mutta eiköhän kannattena jatkaa. Kirjoitelkoon ihmiset täällä mitä haluaa; ainakin ME tiedämme mitä haluamme. Ei todellakaan luulisi aisioiden olevan näin vaikeita. Emme me ainakaan provosoidu!
        Pidetään yllä ASIAA!!

Hyvin jaksetaan. Pari viikkoa vasta lakkoiltu!

• maalari

Muissa firmoissa olevat rakennusalan ammattilaiset sanokaa mielipiteenne.

• Remontti-Jorma

SOL-Spedet on lakossa niin mun firmalle pukkaa keikkaa ihan sikana ja vielä voi kiskoa tilaajilta törkeitä ylihintoja. Silti työt teetän pimeesti joko juopoilla tai virolaisilla, eikä ole mitään TES-ongelmia.
        ps. tilasin juuri uuden BMW:n.

• lakkolainen
        Remontti-Jorma kirjoitti:

SOL-Spedet on lakossa niin mun firmalle pukkaa keikkaa ihan sikana ja vielä voi kiskoa tilaajilta törkeitä ylihintoja. Silti työt teetän pimeesti joko juopoilla tai virolaisilla, eikä ole mitään TES-ongelmia.
        ps. tilasin juuri uuden BMW:n.

Tässä Remontti-Jormassa näemme Suomen rakennusyrittäjien tilan komeimmillaan, köyhät kyykkyyn meikä porskuttaa...

• Remontti-Jorma
        lakkolainen kirjoitti:

Tässä Remontti-Jormassa näemme Suomen rakennusyrittäjien tilan komeimmillaan, köyhät kyykkyyn meikä porskuttaa...

Taas natsas uusi keikka. Rahantuloa ei voi estää. Rahaa, rahaa, rahaa. Kohta mä ostan Lissulta koko SOLLIN pois.

• ...taas...
        Remontti-Jorma kirjoitti:

Taas natsas uusi keikka. Rahantuloa ei voi estää. Rahaa, rahaa, rahaa. Kohta mä ostan Lissulta koko SOLLIN pois.

...olla joku SOL:n pomoista tämänkin hehkutuksen
        takana, ei Suomalainen työmies kirjoita tämmösiä, ellei ole sitä mallia mies joka pissii istuvaltaan.
        Onneks Olkoon, juuri tuollaisista nuijista se
        Jorosen akka tykkä, anna mennä vaan...
        Huomaahan sen jo tuosta tekstistä:"...ostan Lissulta
        koko SOLLIN..." , "Lissulta", :) , PRKL,sä oot
        Remontti-Irma etkä -Jorma.

• paint it black

Huomio rakentajat,
      Rakennusliitto on julistanut SOL eesti ou:n työt saartoon. Jos tapaatte näitä työmaalla ottakaa heti yhteys rakennusliittoon.
      Kaikkia rakentajia kehotetaan muutenkin olla työskentemättä SOL:n rakentajien kanssa samalla työmaalla. Eli perseet penkkiin, jos lakon alaisia töitä tehdään luvatta.

• Järjesty

Tere!

Kuulemman mukaan SOL Kiinteistö ja Saneerauspalvelun työnjohto on käynyt kiertämässä tilaajia, voiko lakonalaisiin töihin tuoda virolaisia työntekijöitä.

Ilmoitelkaa tähän käynnissä olevia työmaita osoitteineen. Virolaisia rikkureita kuulemma tarjottu Valion työmaalle?

• lakkolainen

Katsokaa MTV3 teksti-tv:n sivu 176.

• ois kirveellä töitä

Huhu kertoo että Valion Pitäjänmäen pääkonttorissa olisi saartoon julistetun SOL-Eesti ou työntekijöitä. Näinkö VALTION yhtiö käyttää rikkureita ja saarossa olevia työntekijöitä. Ois kirveellä töitä!

• homma
        ois kirveellä töitä kirjoitti:

Huhu kertoo että Valion Pitäjänmäen pääkonttorissa olisi saartoon julistetun SOL-Eesti ou työntekijöitä. Näinkö VALTION yhtiö käyttää rikkureita ja saarossa olevia työntekijöitä. Ois kirveellä töitä!

Senaatti-kiinteistöjen työmaalla Kaikukadulla.

• aaaabbbbccc
        homma kirjoitti:

Senaatti-kiinteistöjen työmaalla Kaikukadulla.

roisto rakennuttaja onkin

Näin se etenee Lakon vaikutus, Telinefirma ei tee telineitä lakonalaiselle työmaalle, Teettäjät rupee katsomaan kieroon Sol:ia. Miksiköhan SOL:in puolelta halutaan neuvottelua Duunareiden kanssa? Maine rupee menemään, julkisuus on kohta TV:ssä.

Heh, kyllä nautin, kun eivät TAJUA. et Rakennusalan ammattilaisille ei kannata RYPPYILLÄ:

• Jormeli

Miksiköhän se Jasur myytiin SOLille? Ettei vaan kannattavuudessa ollut parantamisen varaa, itse ei haluttu tehdä kovaa työtä tehostamisessa ja annettiin muiden hoitaa likainen työ. Toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut firman toiminnan loppuminen kokonaan. Yrityskauppaa käytiin varmaan tyyliin kuka suostuu eniten puljusta maksamaan...

Jormeli kirjoitti:

Miksiköhän se Jasur myytiin SOLille? Ettei vaan kannattavuudessa ollut parantamisen varaa, itse ei haluttu tehdä kovaa työtä tehostamisessa ja annettiin muiden hoitaa likainen työ. Toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut firman toiminnan loppuminen kokonaan. Yrityskauppaa käytiin varmaan tyyliin kuka suostuu eniten puljusta maksamaan...

Omistajien mukaan, osaaminen, kalusto ja ammattitaidon takia SOL halusi ostaa.

• Jormeli

Omistajien mukaan, osaaminen, kalusto ja ammattitaidon takia SOL halusi ostaa.

Miksi Jasur halusi MYYDÄ osaamisen, kaluston ja ammattitaidon? Yleensä lypsävää lehmää ei noin vaan myydä.

Luulen, etteivät saaneet näistä tuotannontekijöistä tuottavaa yhtälöä.

Jormeli kirjoitti:

Miksi Jasur halusi MYYDÄ osaamisen, kaluston ja ammattitaidon? Yleensä lypsävää lehmää ei noin vaan myydä.

Luulen, etteivät saaneet näistä tuotannontekijöistä tuottavaa yhtälöä.

Niinpä, vankempi pohja talouden kannalta, oli varmaan pääsyy. mut mistäs niistä tosiasioista duunari tietää, kuulopuheellakin on aina kolikon toinen puoli.

• Sol lainen

Noh..
        Ihmettelen asiaa..
        Olen itsekin huoltomiehenä, kys. firmassa.
        Miten tämä voi jatkua.Ja kuinka kauan.
        Tähänkö perustuu firman menstys?
        -Että tilit aina päin honkia?
        Voiko ola totta?
        SOL laatua..
        Hymyä muka!! hahaha
        miten kukaan voi tällaista firman ideologiaa pitä yllä?
        eli Joku hyppää kohta floridaan.rahojen kanssa.?
        -niinkö?

• RYY

LAKKO RAKOILEE kun porukkaa mennyt töihin SOLLIN työmaille (rahat loppu)...voi perkele.

Ammattiliiton jäsen---> Osasto---->Aluejärjestö-----Liitto.

Näin kulkee liittoon kuuluminen, toisin kuin muilla aloilla niin RAKENNUSLIITOSSA Johto ottaa neuvotteluissa huomioon JÄSENTEN mielipiteet ja tuo esille sovinto esityksen ennen hyväksymistä JÄSENILLE.

ANTEEKSI PYYDÄN MUILTA LUKIJOILTA , EN HALUA HALVEERATA MUITA LIITTOJA. Mutta kukoistan omaan ammattialaani liittyvää liittoa, ja miten olen kokenut toiminnan.

• Lakossa

Käykää sivuilla, kirjottakaa ihmeessä mielipiteitä
      y.m. keskustelupalstalle ja jos olette samassa tilanteessa TES:n osalta kuin SOL, niin olisi kiva
      kuulla miten muualla kusetetaan, koska tässä korjataan nyt isoa ongelmaa, joka on laajalti levinnyt ja joka uhkaa riistäytyä käsistä jos ei
      muutosta löydy ja nopeasti !!

• lakkovahti

lyö vääjäämättä suomipojan ulos rakennuskuvioista

• naurattaa

Ette kait oikeesti luule että 20-30 lakkoilevaa duunaria sais Liisan polvilleen.. Lopettakaa pelleily ja menkää töihin.. jos niitä vielä löytyy

Sanoisin teille LAMPAILLE, hakekaa muualta töitä, nyt alkaa totuus tulemaan SOL:lle, ja ei näytä tulevaisuus hyvältä teidänkään kohdalta.
        T. Ei Paskan Puhuja.
        Ps. Totuus tulee esiin, olkaa vaan LAMPAINA niin saatte opetuksen kun Ammattimiehille käytiin Vittuilemaan.

• :(((

Hereillä ollaan:
        -Ei tässä kukaan liisaa polvilleen halua,
        Ammattimiehillä on sentään joku laatuvaatimus
        millaisen emännän haluaa polvilleen...
        -ja lakossa olevathan juuri yrittävät lopettaa
        tämän pelleilyn...
        -ja osaavalle on aina töitä byggalla...
        -eikä tuo lukumäärä mitään merkitse,kun sekä
        rakennusliitto että PAM ovat lakossa olevien
        puolella...
        Jatka siis ihmeessä nauramista:
        -itku pitkästä ilosta ja aurinkoista syksyn
        alkua sinne Talvitien tivoliin !!!!!

• rikkuri

En ole ikinä tienannu näin hyvin kun nyt, olkaa vaan lakossa niin minä teen työt

• lakkolainen

Kaksi lakkoviikkoa olet ollut töissä.
        Varmaan ei ole vielä tullut palkkakuittia.
        Yleensä siitä puuttuu muutama työtunti!!!!

• liisan poika
        lakkolainen kirjoitti:

Kaksi lakkoviikkoa olet ollut töissä.
        Varmaan ei ole vielä tullut palkkakuittia.
        Yleensä siitä puuttuu muutama työtunti!!!!

nauraa teille ja palkkaa taas muutman virolaisen lisää...

• katoppas poikaa...

Ohhoh!!!

Siis tienaat kaksi euroa entisen yhden euron sijaan.....
        ...kylläpä olet vekkuli..ja pomon pippeli maistuu vai mitä..?...

• maalari

Onko mitään uutta ilmaantunut lakosta?
      Eikös se sopimus ole kohta valmis?

• nau nau

SOL ei myönnä vieläkään että teemme rakennusalantöitä.SOL edelleen pitää rakennustyötä talonhuoltona joten siinä ei tarvitse noudattaa rak.salan työehtosopimusta. Kysymys ei ole kuulema rahasta vaan siitä koska tulisi niin monta TES:ta (maalaus, rakennus, lvi ym.) silloin palkanmaksu tulisi vaikeaksi ja se menisi aivan sekaisin. Nyt se toimii täydellisesti, eikö vaan. Ihme juttu kun toiset firmat pystyvät hoitamaan palkat hyvin vaikka noudattavat rak.työehtosopimusta.

• ...jaahas
        nau nau kirjoitti:

SOL ei myönnä vieläkään että teemme rakennusalantöitä.SOL edelleen pitää rakennustyötä talonhuoltona joten siinä ei tarvitse noudattaa rak.salan työehtosopimusta. Kysymys ei ole kuulema rahasta vaan siitä koska tulisi niin monta TES:ta (maalaus, rakennus, lvi ym.) silloin palkanmaksu tulisi vaikeaksi ja se menisi aivan sekaisin. Nyt se toimii täydellisesti, eikö vaan. Ihme juttu kun toiset firmat pystyvät hoitamaan palkat hyvin vaikka noudattavat rak.työehtosopimusta.

Ei jumalauta voi olla totta et noi Sol:in päässä olevat "henkilöt" tosiaan kuvittelevat että tollaset selitykset menee läpi....
        Eipä tietenkään kysymys oo rahasta ....
        Paskooko karhu metsään...?

• Insainer
        ...jaahas kirjoitti:

Ei jumalauta voi olla totta et noi Sol:in päässä olevat "henkilöt" tosiaan kuvittelevat että tollaset selitykset menee läpi....
        Eipä tietenkään kysymys oo rahasta ....
        Paskooko karhu metsään...?

Kuka tämän kirjoittikin, olkoon vaikka turhautkin

Niin laskesppa ne työtunnit per/pvä mitä me emme
        TEE. Uskoa lisää joko oleva tai TULEVA Talonhuoltomies!!!!!!

• maalari

No onko tänään mitään uutta ilmaantunut,
      vaikkapa neuvotteluja?

• liitosta

uutta aikaa ei ole sovittelijalle sovittu, joten lakko ei näytä loppuvan.
        Rakennusliitto auttaa kaikkia SOL:n rakentajia uuden työpaikan saamisessa. Osalle löydettiin jo paikka ja muutama on ratkeamassa lähipäivinä.Tarkoitus on järjestää kaikille halukkaille uusi työpaikka.
        SOL:n porukka on ammattitaitoista ja fiksua väkeä, joten luulisi yrittäjille kelpaavan, jos kerta on työvoimapula kuten mainostavat.
        Jos kaikki lähtevät sieltä pois, jää lakko ikuiseksi ajaksi päälle ja lisäksi SOL Eesti Ou:n saarto. Sehän tarkoittaa sitä, että yksikään Rakennusliiton jäsen ei mene sinne töihin ja SOL ei saa lakon ja saarron takia uusia työmaita. SOL pystyy jatkossa korkeintaan maalamaan patterinputkia ym. omissa kiinteistöissään.
        Rakennusliiton kanta on, että porukka päättää mitä lakon kanssa tehdään. Jos lakkolaiset suostuvat esitettyihin paskaehdotuksiin, niin sitten se hyväksytään. Rakentajien ei kannata vaihtaa työehtosopimusta kiinteitöalan sopimukseen, joka on tasoltaan huonompi. SOL ei ole ainoa yritys, jota lakko koskee. Perässä tulevat kaikki muut kiinteistöyritykset mm. ISS jne.

• molopää
        liitosta kirjoitti:

Rakennusliitto auttaa kaikkia SOL:n rakentajia uuden työpaikan saamisessa. Osalle löydettiin jo paikka ja muutama on ratkeamassa lähipäivinä.Tarkoitus on järjestää kaikille halukkaille uusi työpaikka.
        SOL:n porukka on ammattitaitoista ja fiksua väkeä, joten luulisi yrittäjille kelpaavan, jos kerta on työvoimapula kuten mainostavat.
        Jos kaikki lähtevät sieltä pois, jää lakko ikuiseksi ajaksi päälle ja lisäksi SOL Eesti Ou:n saarto. Sehän tarkoittaa sitä, että yksikään Rakennusliiton jäsen ei mene sinne töihin ja SOL ei saa lakon ja saarron takia uusia työmaita. SOL pystyy jatkossa korkeintaan maalamaan patterinputkia ym. omissa kiinteistöissään.
        Rakennusliiton kanta on, että porukka päättää mitä lakon kanssa tehdään. Jos lakkolaiset suostuvat esitettyihin paskaehdotuksiin, niin sitten se hyväksytään. Rakentajien ei kannata vaihtaa työehtosopimusta kiinteitöalan sopimukseen, joka on tasoltaan huonompi. SOL ei ole ainoa yritys, jota lakko koskee. Perässä tulevat kaikki muut kiinteistöyritykset mm. ISS jne.

1.Etsikää kaikki uusi työ.
        2.Rakennusalalla on huutava pula, varsinkin talonhuoltomiehistä.
        3.Milloin ISS ja muut vastaavat menevät lakkoon?

• ex-työ
        liitosta kirjoitti:

Kyllä tässä on tutustuttu erilaisiin työnantajiin näiden lakkoviikkojen aikana.
        Minkälaisia kokemuksia muilla on ollut vierailla työmailla?

• SÄM SÄMPYLÄ
        ex-työ kirjoitti:

Kyllä tässä on tutustuttu erilaisiin työnantajiin näiden lakkoviikkojen aikana.
        Minkälaisia kokemuksia muilla on ollut vierailla työmailla?

Tosi kivasti on mennyt. Kolmas viikko jäätelömyyjänä alkaa olla plakkarissa. On onneksi jo kesä ohi ja muutenkin huonot ilmat, niin on jäänyt hyvin aikaa nenänkaivuuseen ja muihin puhdetöihin. Alkaa toisaalta jo nämä 2 neliön kopin seinät kaatumaan päälle. Pomo on kyllä ihan reilu. Saa syödä jätskiä niin paljon kuin haluaa, kunhan muistaa että jokaista sorttia pitää jäädä myytäväksi. Siis JOS asiakkaita sattuis tulemaan. En tiedä vielä, mutta ehkäpä, ehkäpä tosiaan tämä on ammattini aina eläkeikään asti. Saatan siis liittyä lopputilin ottaneiden sankkaan joukkoon.

• ...nyt...
        SÄM SÄMPYLÄ kirjoitti:

Tosi kivasti on mennyt. Kolmas viikko jäätelömyyjänä alkaa olla plakkarissa. On onneksi jo kesä ohi ja muutenkin huonot ilmat, niin on jäänyt hyvin aikaa nenänkaivuuseen ja muihin puhdetöihin. Alkaa toisaalta jo nämä 2 neliön kopin seinät kaatumaan päälle. Pomo on kyllä ihan reilu. Saa syödä jätskiä niin paljon kuin haluaa, kunhan muistaa että jokaista sorttia pitää jäädä myytäväksi. Siis JOS asiakkaita sattuis tulemaan. En tiedä vielä, mutta ehkäpä, ehkäpä tosiaan tämä on ammattini aina eläkeikään asti. Saatan siis liittyä lopputilin ottaneiden sankkaan joukkoon.

...SÄM SÄMPYLÄT y.m. Kapitalistit-Narsistit-Rahanahneet-Porvarit
        autoonne, vetäkää letku pakoputkesta sisälle,menkää
        itse perässä ja painakaa kaasua ja kuvitelkaa että
        mitä enemmän kone huutaa, sitä enemmän tulee rahaa !
        Kukaan ei ole niin nuija, että luulee SOL:n oleva
        ainoa mahdollinen työpaikka Suomessa, eikä nuo
        rehelliset rakennusfirmatkaan varmaan tykkää, että
        joku puoliamerikkalainen sirkushymynaamafirma tulee syömään niiden leipää tekemällä halvimman
        tarjouksen, ja sitten tulee Ivanov-komppania ja
        tekee duunin...
        Eli esim. suomalaiset timpurit korvataan ulkomaalaisilla talonhuoltomiehillä, jotka halvoilla palkoilla rikastuttavat muutamaa "ihmistä", sitten viedään rahat pois suomesta ja kulutetaan ne muualla,lopputulos:
        Vieraalla maalla työskentelevillä ei ole samanlaista henk.koht. panosta työn laatuun kuin
        omalla maalla työskentelevillä ja sitten niitä
        rahoja ei edes kuluteta täällä. Hienoa,rakennusalakin siis yritetään tavallaan siirtää pois Suomesta,sillä lailla VIISAAT,näin se
        Suomi tulee menestymään !

• Vittuuntunut

Vittu mä meen maanantaina töihin, ei enään maksa kestä lakkoilua.Hoitakaa meille edut.

• Häviäjä !

Häviäjä ! (jos SOL:lle meet duuniin)

• Timpuri
        Häviäjä ! kirjoitti:

Häviäjä ! (jos SOL:lle meet duuniin)

Moi
        lakkolaiset. Sain SOLLIlta hyvän liksan kun nyt pyytää lakonaikana.Lakonaikana on hyvä pyytää kun ne maksaa helvetin hyvin.
        Terppa

• niimpä niin...
        Timpuri kirjoitti:

Moi
        lakkolaiset. Sain SOLLIlta hyvän liksan kun nyt pyytää lakonaikana.Lakonaikana on hyvä pyytää kun ne maksaa helvetin hyvin.
        Terppa

Niin ja lehmät lentää....

Kuulostaa tämäkin viesti Sollin pomojen propagandalta lakon murtamiseksi...
        Milloin Sol aluksikaan maksaisi mistään kunnolla..?
        Kun koko firman idea perustuu "mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla" mottoon...? Vitut työväestä kunhan pomojen massit paisuu...

Kai pomoillakin alkaa huolettaan et mistä nyt rahaa kesähuvilan laajennukseen ku ei olekkaan niin montaa riistettävää enään....

• vladislav

teke hyvä työ sol tarvitta laattaa tai timpurityö ja hyvä palka myös 4 € tunnissa saa paljon vodka kotona

• - - -

Kolme viikkoa kulunut!

• edelliseen

puhujaan.Jos nyt luovutetaan niin tästä työehtosopimus-kikkailusta saattaa tulla uusi
        muoti-ilmiö, kun rakennus- ja remppafirmat
        laitetaan konkkaan, perustetaan kiinteistöhuoltoyhtiö sen tilalle, mutta jatketaan edelleen rakennushommia.
        USKOKAA ETTÄ SIITÄ VASTA ALKAA MAANLAAJUINEN
        PALKKOJEN POLKEMINEN JA KETKÄHÄN SIITÄ KÄRSII...
        Vaan enpä usko että rakennusliitto perääntyy
        tässä asiassa niinkuin tekivät muutama vuosi
        sitten kun tämä asia oli tapetilla, ja silloinkin
        oli vastassa SOL, mutta silloin rakennusliiton
        miehillä ei ollut yhtä paljon munaa kuin nyt
        tuntuu olevan.Kiitos liiton miehille että
        pitävät meidän puolia,ilman heitä duunaria
        vedettäis hanuriin oikein huolella !

• Remontti-Irma

Eiköhän se olisi parempi jo lopettaa moinen pelleily. Pelinne on menetetty vaikka ette sitä vielä itse tajuaisikaan. Tämäkin lakko loppuu aikanaan ja oli lopputulos mikä hyvänsä niin veikkaisin että lakkolaisille koittaa TODELLA mukavat ajat SOL-konsernin palveluksessa.

• ...kuka lie..
        Remontti-Irma kirjoitti:

Eiköhän se olisi parempi jo lopettaa moinen pelleily. Pelinne on menetetty vaikka ette sitä vielä itse tajuaisikaan. Tämäkin lakko loppuu aikanaan ja oli lopputulos mikä hyvänsä niin veikkaisin että lakkolaisille koittaa TODELLA mukavat ajat SOL-konsernin palveluksessa.

...loparit kandee ennemmi ottaa ku tuol sollil olla hommis... itse olin,otin loparit ja nyt työskentelen oikeassa raksafirmas oikean palkan kera sekä oikeiden korvauksien .....
        ... kul tuol töitä riittää pojat, helvettiin vaa tuosta sollista ja paikkaan missä työtänne tosiaan arvostetaan ....ja mitä luultavammin toi "remontti-irma" o itse "örpola" ... tai joku hänen lähipiiristään....

• - - -
        edelliseen kirjoitti:

puhujaan.Jos nyt luovutetaan niin tästä työehtosopimus-kikkailusta saattaa tulla uusi
        muoti-ilmiö, kun rakennus- ja remppafirmat
        laitetaan konkkaan, perustetaan kiinteistöhuoltoyhtiö sen tilalle, mutta jatketaan edelleen rakennushommia.
        USKOKAA ETTÄ SIITÄ VASTA ALKAA MAANLAAJUINEN
        PALKKOJEN POLKEMINEN JA KETKÄHÄN SIITÄ KÄRSII...
        Vaan enpä usko että rakennusliitto perääntyy
        tässä asiassa niinkuin tekivät muutama vuosi
        sitten kun tämä asia oli tapetilla, ja silloinkin
        oli vastassa SOL, mutta silloin rakennusliiton
        miehillä ei ollut yhtä paljon munaa kuin nyt
        tuntuu olevan.Kiitos liiton miehille että
        pitävät meidän puolia,ilman heitä duunaria
        vedettäis hanuriin oikein huolella !

Tuota noin... milloin oli edellinen taisto sollia vastaan rakennusliitolla?

• Duunarin puoliso
        - - - kirjoitti:

Tuota noin... milloin oli edellinen taisto sollia vastaan rakennusliitolla?

Samasta aiheesta käytiin taistoa jo 2002 eli väärän TES:n noudattamisesta. Tuolloin rakennusliitto perääntyi viime hetkellä joten lakko ei alkanut ja SOL pääsi laajentamaan rakennuspuoltaan noudattaen kiinteistöalan TES:ta. Rakennuspuoli oli vuonna 2002 huomattavasti pienempi kuin tällä hetkellä ja SOL väitti, että kyseessä ei ole rakennushommat ( mm. työntekijöiden ammattinimikkeet muutettiin tuolloin nopeasti rakennusmiehistä palveluvastaaviksi..josta ne sitten Jasur-kaupan yhteydessä muuttui talonhuoltomiehiksi. )SOL:lle tuli myös tuohon aikaan kova kiire piilottaa kaikki mainoslehtiset, jossa rakennuspuolta esiteltiin..Jokainen voi itse päätellä, minkä takia!
        Suurin osa silloisista työntekijöistä irtisanoutui, kun homma meni puihin ja hakeutui parempiin duuneihin.
        Toivottavasti ette nyt anna periksi!!!
        SOL:n kaltaiset firmat tekevät todella paljon hallaa rehellisille, työntekijöitään ja kotimaataan arvostaville yrittäjille ja pikkuhiljaa ostavat nämä kannattamattomiksi muuttuneet firmat surullisen kuuluisin seurauksin.

• on oikeasti...
        Remontti-Irma kirjoitti:

...uppoava laiva rakennusalan suhteen.
        Niitä virallisesti palvelualan töitä tekeviä
        käy vähän sääliks kun ei niiden liitto(PAM) osaa
        pitää niiden etuja kohillaan, Jumalauta!, monikohan SOL:n siivoja joutuu hakemaan enemmän valtiolta tukirahaa kuin pystyy maksamaan veroja. 6,30€/tunti(945€/kk) kuulemma pahimmillaan, onko se jonkun mielestä realistinen korvaus täyspäiväisestä ruumiillisesta työstä Suomessa, kun vuokrat,bensa,ruoka y.m. kulut ovat tuplaantuneet sen jälkeen kun tuolla entisellä 37mk:lla vielä joten kuten pysyi hengissä ilman sosiaalitukia.(ei tietenkään perheelliset)

Vitn SOL ja sen Vitn johtajat ja niiden Vitn
        ahneet tavoitteet, VTTU VTTU VVTTU JA VTTU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• vaihtaja
        Remontti-Irma kirjoitti:

eiköhän se niin oo, että kukaan lakkolainen ei enää mee solliin töihin. kaikki vaihtaa firmaa ku sol ei suostu noudattamaan rak.alan tessiä. luultavasti sol joutuu ajamaa rakentamishommat kokonaan alas, sen verran se lakko puree. jotenka urpola ja kumpp. joutuu nekin etsimään jossain vaiheessa uutta duunia. tai ehkä ne ryhtyy siivoojiksi. sollilla kuulemma pula siivoustyöntekijöistä!

Remontti-Irma kirjoitti:

sen tajuaa vielä Joronen, heh siinähän hehkuttaa miten työntekijöistä pidetään huolta.

Pääsispä paneelikeskusteluun julkisesti,niin näkis miten julkisesti SOL virne taipuisi siihen kuuluvaan muotoon.

• aaaaaaa

sen tajuaa vielä Joronen, heh siinähän hehkuttaa miten työntekijöistä pidetään huolta.

Pääsispä paneelikeskusteluun julkisesti,niin näkis miten julkisesti SOL virne taipuisi siihen kuuluvaan muotoon.

heilauta päinvastoin pääsevät eroon kalliista suomalaisissta

• ...ahhhahhahahaaahaahhahhha...
        aaaaaaa kirjoitti:

heilauta päinvastoin pääsevät eroon kalliista suomalaisissta

...aahhahahahhahhohoohohhohohohiiihihhhhiheehehehhe
        hehhhehheehhahahahahahaha...siinä on teille tulevaisuus: "Teemme remontin kuin remontin venäläisellä ammattitaidolla" ...hahhhehehhahaohohoohohoohihihiiihhhhhheheheheh
        hehahahhaahahaaaaaaaa...

• juu toki
        on oikeasti... kirjoitti:

...uppoava laiva rakennusalan suhteen.
        Niitä virallisesti palvelualan töitä tekeviä
        käy vähän sääliks kun ei niiden liitto(PAM) osaa
        pitää niiden etuja kohillaan, Jumalauta!, monikohan SOL:n siivoja joutuu hakemaan enemmän valtiolta tukirahaa kuin pystyy maksamaan veroja. 6,30€/tunti(945€/kk) kuulemma pahimmillaan, onko se jonkun mielestä realistinen korvaus täyspäiväisestä ruumiillisesta työstä Suomessa, kun vuokrat,bensa,ruoka y.m. kulut ovat tuplaantuneet sen jälkeen kun tuolla entisellä 37mk:lla vielä joten kuten pysyi hengissä ilman sosiaalitukia.(ei tietenkään perheelliset)

Vitn SOL ja sen Vitn johtajat ja niiden Vitn
        ahneet tavoitteet, VTTU VTTU VVTTU JA VTTU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei ole!
        Ja siivoajat on usein naisia!

Huoltomiehiä usein haukutaan.Ehkä juur siks(tämä pienen palkan takia) eivä sitten haluakaan tehdä mitään.

• Propelipää
        ...ahhhahhahahaaahaahhahhha... kirjoitti:

...aahhahahahhahhohoohohhohohohiiihihhhhiheehehehhe
        hehhhehheehhahahahahahaha...siinä on teille tulevaisuus: "Teemme remontin kuin remontin venäläisellä ammattitaidolla" ...hahhhehehhahaohohoohohoohihihiiihhhhhheheheheh
        hehahahhaahahaaaaaaaa...

Olet unohtanut, että venäläiset ovat pojimmiltaan todella laiskoja. Ehdottomasti paremman markkinaedun saa käyttämällä kiinalaisia. Ovat ahkeria eivätkä vaadi liikoja. Tämän on jo todistanut muuan kiviurakoitsija, joka ei maksanut kivenhakkaaja-kinkkiressukoille mitään puoleen vuoteen vaikka oli luvannut ainakin 10 egee päivä.

• paint it black

Epävirallisia neuvotteluja on taas käyty tänään ja katsotaan joko sovintoa kohti mentäisiin. Kenenkään rakentajan ei kannata ikinä SOL:iin töihin mennä, vaikka nyt jonkinlainen voitto saavutettaisiin.
      SOL:n ongelmat ovat:
      1)Palkanlaskijoita on liian vähän eli noin 5 kpl 1000 työntekijää kohti. Joten joka toinen tili on väärin ja häviäjänä on aina rakentaja. parin kuukauden päästä saatavat on täysin sekaisin ja SOL rikastuu lisää.
      2) SOL kohtelee rakentajia kuten siivoojia on kohdeltu vuosia. Ihmisarvoa ei ole kellään.
      3) SOL on ahne ja voittoa pitää kasvattaa väkisin. Näin ollen palkat ovat huonommat kuin muilla.
      4) SOL jää katkeraksi, kun ensimmäistä kertaa joki vastustaa niitä. Kostotoimet jatkuvat vuosia ja se kohdistuu rakentajiin.
      - Joten kaikkia rakentajia kehotetaan nyt sekä tulevaisuudessa pysymään poissa SOL:n palkkalistoilta.

• stop working

Epävirallisia neuvotteluja on taas käyty tänään ja katsotaan joko sovintoa kohti mentäisiin. Kenenkään rakentajan ei kannata ikinä SOL:iin töihin mennä, vaikka nyt jonkinlainen voitto saavutettaisiin.
      SOL:n ongelmat ovat:
      1)Palkanlaskijoita on liian vähän eli noin 5 kpl 1000 työntekijää kohti. Joten joka toinen tili on väärin ja häviäjänä on aina rakentaja. parin kuukauden päästä saatavat on täysin sekaisin ja SOL rikastuu lisää.
      2) SOL kohtelee rakentajia kuten siivoojia on kohdeltu vuosia. Ihmisarvoa ei ole kellään.
      3) SOL on ahne ja voittoa pitää kasvattaa väkisin. Näin ollen palkat ovat huonommat kuin muilla.
      4) SOL jää katkeraksi, kun ensimmäistä kertaa joki vastustaa niitä. Kostotoimet jatkuvat vuosia ja se kohdistuu rakentajiin.
      - Joten kaikkia rakentajia kehotetaan nyt sekä tulevaisuudessa pysymään poissa SOL:n palkkalistoilta. Hommia löytyy muualtakin

• YIT:n puolesta

Eilen keskiviikkona 60 SOL kiinteistöpalvelun työntekijää lopetti työnteon, koska heilläkin palkanmaksu on sekaisin ja palkka on pudonnut.
      Lakkolaiset siirtyivät YIT:ltä yrityskaupan vuoksi SOL:iin.
      Paavo Härö SOL:ista iski taas, mutta huonosti kävi !!!
      Rakentajat antavat täyden tuen lakkoalisille.

• arvasin...

...tuon, kun kuulin tästä YIT-kaupasta,SOL teki
        saman aikoinaan roskakuskeille, kuulin eräältä
        entiseltä kuskilta, että hänen tulonsa putosivat
        yli 20% vuodessa,kun siirtyi SOL:lle toisen firman
        vanhana työntekijänä, keväällä tässä Jasurin oston yhteydessä vietiin taas duunarilta,siivoojat tienaa
        alle 7€/t. Joko nyt ihmiset ymmärtäisi,että SOL on
        kasvanut noin isoksi yhtiöksi ryöstämällä omia
        työntekijöitään.

Vinkki Joroselle:Nyt kannattaisi laajentaa toimintaa Amerikkaan Katriina-myrskyn tuhoalueelle, Bush on siellä kummonnut palkkatasoa koskevan lain, mikä oikeuttaa firmat teettämään
        työt itse määrämällään palkalla,eli siellä aiotaan
        tehdä entisistä rakennusalan ammattilaisista orjia
        parin dollarin tuntipalkalla, ja mikä parasta,ei
        tarvitse täältä asti roudata venäläistä halpatyövoimaa kun siellä ovat ne meksikolaiset
        ihan vieressä.
        Tätäkö mallia me ihannoimme täällä Suomessa,
        suurta ja mahtavaa USA:ta ja sen pienituloisten
        ja köyhien sortamista,toivottavasti emme !!!

:(

• raksa

Vttu ihan sama mitä noi talonhuoltomiehet/ avaimenkantajat tekee.Huoltomiehen hommiin ei vttu päätä tarvita, riittää kun on puhelimen päässä. Puhelimellakin voi sanoa saman asian että nyt ei jouda kun on vtun olevinaan kiire.Perkele

• Alias
        raksa kirjoitti:

Vttu ihan sama mitä noi talonhuoltomiehet/ avaimenkantajat tekee.Huoltomiehen hommiin ei vttu päätä tarvita, riittää kun on puhelimen päässä. Puhelimellakin voi sanoa saman asian että nyt ei jouda kun on vtun olevinaan kiire.Perkele

.....jaa, ja tämän kirjoittanut henkilö ei siis tiedä kiinteistönhoitajan vastuista ja tehtävistä, oletan. Ei välttämättä päätä tarvitse, mutta kukaan asiakas ei pidä kyvytöntä ja talolleen riskiä tuottavaa kiinteistönhoitajaa töissä. Niiden ammattiin kuuluu paljon muutakin kuin 'avaintenkanto' joka ei by the way ole todellakaan hommaa jossa ei tarvittaisi vastuuta!
        Mutta kuitenkin, lakkotuki heille. älkää luovuttako ja uskokaa itseenne.

• fkgjhkjhgf
        Alias kirjoitti:

.....jaa, ja tämän kirjoittanut henkilö ei siis tiedä kiinteistönhoitajan vastuista ja tehtävistä, oletan. Ei välttämättä päätä tarvitse, mutta kukaan asiakas ei pidä kyvytöntä ja talolleen riskiä tuottavaa kiinteistönhoitajaa töissä. Niiden ammattiin kuuluu paljon muutakin kuin 'avaintenkanto' joka ei by the way ole todellakaan hommaa jossa ei tarvittaisi vastuuta!

on yleensä niitä jotka eivät edes amikseen päässeet ja olivat yläasteella pahinpia rikollisia

• pidä...
        fkgjhkjhgf kirjoitti:

on yleensä niitä jotka eivät edes amikseen päässeet ja olivat yläasteella pahinpia rikollisia

...paikkaansa, noista alla mainituista tuli yrittäjiä ja isojen siivous-/kiinteistöhuoltoliikkeiden omistajia :)
        Älkää nyt duunarit vaan alkako toisianne sättimään,
        sama se on onko huoltomies vai kirvesmies,molemmat
        viettää arkipäivänsä haalareissa ja duuni on aina
        duuni,ihan sama mitä se on.Se "vihollinen" istuu
        tuolla korkeassa tornissaan ja se jos joku, nauttii kun saa tämmösessä tilanteessa työväen toisiansa vastaan.Miettikää...

t: AntiSolisti

• panettelua???????????
        fkgjhkjhgf kirjoitti:

vähän kirjoituksesi on sellaista. Kaikki kunnia huoltomiehille/talomiehille/ henkilöille, poislukien toki wannabe henkilöt, jotka ovat . . .

Alias kirjoitti:

tarinointiin, Ammatti-miehiä/-naisia tarvitaan joka ikisellä alalla, kaikki kunnia heidän tekemälleen työlle.

Kuka sitten tykkääkään tehdä ammattityötään millä nimikkeellä huvittaa on oma asiansa.

Mutta nytten on kiinni asiat sopimusalojen noudatettavuudesta, sekä miten palkan maksut pitäisi tulla, kuka nyt innoissaan töitä tekee jos siitä ei palkan maksut tule niinkuin kuuluu.

Olisi SOL:ille yksinkertaisempaa ja helpompaa maksaa SOL Kiinteistö ja Saneerauksen Oy:n puitteissa Rakennusalan työehtosopimuksen mukaan palkat.

Mutta tämä on tilanne kun ruvettiin V,,,,, ammattimiehille.

• raksa
        Alias kirjoitti:

laiskoja paskoja. Sen takia mekään ei haluta olla mitään talonhuoltomiehiä.Menkää vaan lakkoon ei hyvä häviä.

• minä
        pidä... kirjoitti:

...paikkaansa, noista alla mainituista tuli yrittäjiä ja isojen siivous-/kiinteistöhuoltoliikkeiden omistajia :)
        tuolla korkeassa tornissaan ja se jos joku, nauttii kun saa tämmösessä tilanteessa työväen toisiansa vastaan.Miettikää...

Se vihollinen vaan maksaa sun liksat ja neuvoo miten sun duunit tehdään, sulla mitään vastuuta ole riittää perkele että aamulla viittit tulla duuniin. Joskus saa kumminkin perään soitella . . Vttu jos on paska liksa niin mee muuhun duuniin tai kouluun ja hanki kunnon duuni.Ammatin valinta nuorena.

• WEEPÄÄ

tarinointiin, Ammatti-miehiä/-naisia tarvitaan joka ikisellä alalla, kaikki kunnia heidän tekemälleen työlle.

Kuka sitten tykkääkään tehdä ammattityötään millä nimikkeellä huvittaa on oma asiansa.

Mutta nytten on kiinni asiat sopimusalojen noudatettavuudesta, sekä miten palkan maksut pitäisi tulla, kuka nyt innoissaan töitä tekee jos siitä ei palkan maksut tule niinkuin kuuluu.

Olisi SOL:ille yksinkertaisempaa ja helpompaa maksaa SOL Kiinteistö ja Saneerauksen Oy:n puitteissa Rakennusalan työehtosopimuksen mukaan palkat.

Mutta tämä on tilanne kun ruvettiin V,,,,, ammattimiehille.

JASUR RULES.Jasurilla oli sentään Todellisia ammattimiehiä verrattuna näihin SOLLIN velliperseisiin.Maalarit ammatti velttoja että että ihan kipeetä tekee. En ole ikinä nähnyt noin laiskoja ja ovelia sluibaajia "työntekijöitä". Ei tekemättömistä toistä hirveesti voi maksaa. Lisää liksaa Jasurilaisille.

• että semmosta...
        raksa kirjoitti:

laiskoja paskoja. Sen takia mekään ei haluta olla mitään talonhuoltomiehiä.Menkää vaan lakkoon ei hyvä häviä.

tämäkin vaahtoaja o varmaan joku Sollin pomoista yrittää saada vain kitkaa ammattikuntien välille jotta lakon rivit rakoilisi....

Pirullisia ovat perkeleet....

• huoltomiehistä
        että semmosta... kirjoitti:

tämäkin vaahtoaja o varmaan joku Sollin pomoista yrittää saada vain kitkaa ammattikuntien välille jotta lakon rivit rakoilisi....

Pirullisia ovat perkeleet....

juu, toki..
        Toki huoltofirmoissa on niitä kahviloissa istujia.
        Ja on niitä muissakin töissä ja ammateissa.
        Tämä vapaata hommaa ja sitä käytetään hyväksi kun ei ole pomo perseen takana vahtimassa.
        Niin on myös tehdastyöpaikoissa.
        Olen huoltomies itsekin.
        Kohteita on usein liikaa. Mutta kyllä tällä alallla hommiakin tehdään. Ja jotain tarvii osatakin. Nuoria tyyppejä näkee harvoin näissä hommissa,(ammattikouluun kelpaamattomia?) ja heillä ei ole työmoraalia.
        Luulevat itsekin tehneensä jotain ja kova uho päällä.
        Paljon on kehitettävää alalla ja organisoinnissa
        itse kullakin, mitan hommat ehtii tekemään.
        Se on tosiasia, että kiire tuppaa olemaan.
        Seuraan keskustelua, ja helppo täällä on nimettömänä kirjoittaa ja agitoida muita.

• juu toki
        pidä... kirjoitti:

Juu sollissa se toteuttuu..
        amerikk. hurmosta!!
        Hienoja korulauseita ja koulutusta, yhteishenkeä-
        Aurinkoa. ja hymyä!!
        Täytetään lappuja ja mitataan tyytyväisyyttä..
        voi vitsi. .etten paremmin sano..

• enpä...
        minä kirjoitti:

Se vihollinen vaan maksaa sun liksat ja neuvoo miten sun duunit tehdään, sulla mitään vastuuta ole riittää perkele että aamulla viittit tulla duuniin. Joskus saa kumminkin perään soitella . . Vttu jos on paska liksa niin mee muuhun duuniin tai kouluun ja hanki kunnon duuni.Ammatin valinta nuorena.

tienny taloon tullessa, että hyppäsin vihollisen
        leiriin.Ja se että se maksaa liksat on huonoin
        tekosyy niellä paskaa !!!
        Eikä mulle vastuusta makseta vaan käden jäljestä
        ja tommoisen paskanjauhamisen jälkeen ei ole
        paljon oman työn jälki tai mikään muukaan kiinnostanut, taloon tullessa olin tyhmä kun uskoin
        että pätevälle maksetaan ja palkankorotus tulee
        koeajan jälkeen, ja VITUT ! Valehtelivat päin naama
        senhän ne SOL:lla osaa.
        Ja mitä ammatinvalintaan tulee, niin ei itse ammatissa mitään vikaa ole, työnantaja se tässä
        motivaatiota on laskenut kusettamalla omaa työväkeään, erittäin hyvä tapa pilata oman firmansa maine.

• edelliseen...
        minä kirjoitti:

...Ei se neuvo miten mun duunit tehdään,vaan yleensä
        se on ollu toisinpäin, kun ei ole esimiehellä oikein
        homma hanskassa.
        Eikä se tunnu oikein maksavan liksojakaan, ainahan
        siitä palkasta puuttuu.(juu tiedän,ATK-virhe,hehheh), eli vedä V...u päähäs ja
        niin edelleen...

• sohasit
        WEEPÄÄ kirjoitti:

JASUR RULES.Jasurilla oli sentään Todellisia ammattimiehiä verrattuna näihin SOLLIN velliperseisiin.Maalarit ammatti velttoja että että ihan kipeetä tekee. En ole ikinä nähnyt noin laiskoja ja ovelia sluibaajia "työntekijöitä". Ei tekemättömistä toistä hirveesti voi maksaa. Lisää liksaa Jasurilaisille.

väärään ampiaispesään, SOL:lla oli alkuvaiheessa
        semmoinen työporukka mikä olis veistäny sulle
        Eiffel-tornin vanhasta kumisaappaasta, mutta SOL
        ajoi nämä miehet pikkuhiljaa ulos firmasta muiden
        palkkalistoille, kun ei laatu kelvannutkaan vaan
        piti saada mahollisimman halvalla ja mahollisimman
        nopeasti.Jokainen tietää mitä se tarkoittaa:
        Kirvesmiesammattilainen vaihtui halpaan amatööriin
        kerta toisensa jälkeen, mutta se ei tarkoita sitä,
        etteikö nykyinen porukka osais hommaansa,kunhan
        työnantaja pitäis lupauksensa palkankorotuksista,
        noudattaisi oikeaa TES:ta ja maksaisi palkat oikein, eikä vuolisi välistä !!!!!!!!!!!!!
        Kyllä se Jasurin jätkienkin motivaatio laskee,kun
        ootte jonkun vuoden ollu SOL:lla niin tuutte huomaamaan että SOL arvostaa hyviä duunareita yhtä
        paljon kuin Goebbels juutalaisia !

• maalari

Eipäs ruveta toisiamme haukkumaan.
      Samassa talossa pitäisi töitä tehdä, oli ammatti mikä tahansa. Sehän sopis pomoille tämmöinen tappelu...

ja innolla niitä teenkin lakon aikana muualla, palkatkin tulee rakennus-alan tes mukaan, yhteyttä pidetään sol johdon puolelta ja yritetään sopua aikaiseksi, mut ei vetele, se on tasan niin et TÄYDELLINEN RAK, ALAN TES. tai antaa lakon vaan jatkua.

Mut rikkureille sen verran et työt rupeaa vähenemään SOL puolelta, kyllä julkisuus saa teettäjät harkitsemaan ottaako SOL PALVELUA. HEH.

Pleas, älkää haukkuko toisia ammattimiehiä, mene lapsellisuuksiin. Asiat tässä riitelee, ei henkilö kemiat.

• lakkolainen

Onko kaikki lakkolaiset muualla töissä?
        Pitkittyykö lakko tämän vuoksi.
        Kaikilla varmaankaan ei ole kyseistä työmahdollisuutta.

lakkolainen kirjoitti:

tarjolla,Kampin pääluottamusmies antoi minulle tällaisen mestan tiedot...

Moderma Oy yhteys henkilö Jääskeläinen.

Hmmm. etsikää itse puh, numerot.

Sanoi että töitä olis kaiken näköisille osaajille.

• lakkolainen

Mitäs enään tossa karvistelet SOLLIn asioilla jos kerran perkele on uudessa duunissa asiat niin hyvin.Mä yritän olla 16 € päiväpalkalla, vttu kivä pullistella. Vihda Urpo duunia.

lakkolainen kirjoitti:

Mitäs enään tossa karvistelet SOLLIn asioilla jos kerran perkele on uudessa duunissa asiat niin hyvin.Mä yritän olla 16 € päiväpalkalla, vttu kivä pullistella. Vihda Urpo duunia.

Kyllä sinäkin töitä saat jos viitsisit etsiä. Tajuat kait et minuakin tarvitaan että SOL tajuaa kirjoittaa sopimuksen Rak, Liiton kanssa.

• vaikuta...
        lakkolainen kirjoitti:

lakon pituuteen onko töissä vai ei, se on SOL:ta
        kiinni kauanko lakko kestää.
        Ei se SOL kuitenkaan ole sen arvoinen että siellä
        kannattais töitä tehdä, eihän ne maksa palkkojakaan oikein ja nää uudet raksapuolen pamput on ihan
        mulk..ja näköjään...

• hyvä juttu hki

sol on huono firma,täytyy jättää tää uppoava laiva.tampere on teistä ulpee kun menitte lakkoon!!!!!

• juu toki

Samaa mieltä. .

• Tampereelle

"SOL on työntekijöiden taivas"
        ------Ja Vtut-----------------

• pizzakuski

ei sollikaan tampereella,maksa meille siivoojille yli työ korvauksia.ota vapaana tunti,tunnilta.hävettää olla sollilla töissä.olen ylpee teissä kun menitte lakkoon.koittakaa jaksaa!!mitä me tampere voidaan tehdä??????

• joo,joo mies

herätys tampere!!aamulla sollille ko meette töihin hävekkää siellä

otatte PAM:iin yhteyttä, et työnantaja yksipuolisesti rikkoo työaika lakiin liittyvää määrittelyä työ ajoista, jopa työaika laissa sanotaan huom, minimissään sen allee ei kukaan työn antaja voi mennä, kaikki viikko tunteihin määrään liittyvä työt jotka ylittää sovitun tunti määrän pitää työnantajan maksaa ylityökorvaus vallitsevan sopimusalan mukaan.

Pidä kaikki tilinbauhat tallessa saat takautuvasti korvaukset ylitöistä.

• sollilainen

Mee alipalkattu persaukinen kouluttamaton duuniin ISS:llä niin paremmat palkat suosittelen.

• Tampesteri
        joo,joo mies kirjoitti:

Joo myötätuntoa lötyy muta röitä tehdään normaalist.Liksa paska mut pakolaiskeskus auvittaa loput ja valtio.Kaikki pakolaiset ja rysät lakoon

• Lakkolaisten puolesta!!
        sollilainen kirjoitti:

Mee alipalkattu persaukinen kouluttamaton duuniin ISS:llä niin paremmat palkat suosittelen.

..nyt annetaan periksi. Muut firmat seuraavat hyvin nopeasti SOL:in esimerkkiä jos duunarit häviävät tämän työtaistelun ja sen jälkeen voi kaikki unohtaa edes kohtuullisen palkat rakennusalalta. Eli nyt on niin että nämä n. 30 lakkolaista ovat nyt lakossa paljon suuremman asian kuin vain oman palkkansa puolesta!!!TÄYSI TUKI HEILLE KAIKILTA SUOMEN TYÖLÄISILTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liisa,ihmemaasta tampere
        joo,joo mies kirjoitti:

kyllä solli on iso SONNI!!!

• saa...
        Liisa,ihmemaasta tampere kirjoitti:

kyllä solli on iso SONNI!!!

sanoa noin, se loukkaa tuota jaloa luontokappaletta.
        SOL on lähinnä puoliks Hyeena ja puoliks Torakka.
        Ei ole tutkittu miten tuo risteytys on onnistunut
        käytännössä,mutta SOL:n suvusta löytyy myös risteytys dollarin seteliä ja Iilimatoa,
        Eräs SOL:n esiaste oli puoliksi keskisormi ja puoliksi keltainen jakkupuku.
        SOL on lähinnä tippuri ja sen rakennuspuolen
        ammattimiehet ovat ahkeria pippeleitä, eli mitä
        halvemmalla ja paremmin nämä pippelit työnsä hoitavat, sitä kovemmin tämä tippuri kiusaa,ja
        mitä siivoojien palkkoihin tulee,niin...
        ...sitä ei viitti täällä mainita, tulis niin
        rivoa tekstiä...
        t:AntiSolisti

• Kiitti Kiitti
        Lakkolaisten puolesta!! kirjoitti:

..nyt annetaan periksi. Muut firmat seuraavat hyvin nopeasti SOL:in esimerkkiä jos duunarit häviävät tämän työtaistelun ja sen jälkeen voi kaikki unohtaa edes kohtuullisen palkat rakennusalalta. Eli nyt on niin että nämä n. 30 lakkolaista ovat nyt lakossa paljon suuremman asian kuin vain oman palkkansa puolesta!!!TÄYSI TUKI HEILLE KAIKILTA SUOMEN TYÖLÄISILTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!

...että joku muukin on tajunnut tämän,kun jotkut
        punaniskat luulevat että tässä vaan halutaan lisää
        palkkaa.

• Pomo

Eipä duunari näytä tajuuvan vuosisopimusten päälle mitään. Kuka muuten muistaa paparityöläisten lakkoa enään. Sollilla ja muilla isoilla firmoilla on vuosisopimukset (5 v) joihin tälläiset lakot ei vaikuta sopimukaudella mitenkään.Siis mitenkä duunit voi tälläiseltä isolta firmalta vähetä lakon kautta kun Rak.liitto on hampaaton saartojen ja muiden tukilakkojen kautta.Tekijöitä näkyy Sollinkin työmailla riittävän ja ei monikaan Uudenmaan työmaa ollut lakossa perjantaina.

• 10 pistettä ja papukaijan m...

Sattanan häikäilemättömät ROISTOT, se ei ole sama
        asia kuin ammattiylpeyden omaavat Gangsterit,sillä
        kunnon Roistot ovat Roistoja aamusta iltaan,eivätkä
        siinä välissä esitä pyhimystä niinkuin te SOL:n
        pamput teette.Munatonta sakkia(mitä niihin naisiin
        tulee, niin jos löytäisin omasta makkarista keltaisen puvun ja aurinkonaaman, niin se kyllä
        lähtis ja itteni pesisin juuriharjalla ja tärpätillä, ettei se prkleen haju jäis kummittelemaan) !
        Toivottavasti Suomen hallitus herää joku päivä
        näihin ongelmiin ja kattoo vähän tarkemmin millaiset
        lakiehdotukset hyväksyy, välillä kun tuntuu että
        ne ehdotukset on Jorosen tiimin käsialaa...

10 pistettä ja papukaijan m... kirjoitti:

Sattanan häikäilemättömät ROISTOT, se ei ole sama
        asia kuin ammattiylpeyden omaavat Gangsterit,sillä
        kunnon Roistot ovat Roistoja aamusta iltaan,eivätkä
        siinä välissä esitä pyhimystä niinkuin te SOL:n
        pamput teette.Munatonta sakkia(mitä niihin naisiin
        tulee, niin jos löytäisin omasta makkarista keltaisen puvun ja aurinkonaaman, niin se kyllä
        lähtis ja itteni pesisin juuriharjalla ja tärpätillä, ettei se prkleen haju jäis kummittelemaan) !
        Toivottavasti Suomen hallitus herää joku päivä
        näihin ongelmiin ja kattoo vähän tarkemmin millaiset
        lakiehdotukset hyväksyy, välillä kun tuntuu että
        ne ehdotukset on Jorosen tiimin käsialaa...

Asiaa puhut, mut et asiallisesti, tosi asioiden tarina tulee meidän RAKENNUS ALAN AMMATTILAISTEN puolesta vielä julkisuuteen. HEHKUTA SITÄ LIISA.

Mut hallitus tulee ottamaan kantaa FIRMASI touhuun. LIISA

• Abbari

Mun on mentävä duuniin huomenna Sollille. Ei ne Kampin mestarit ottanut duuniin entisiä Sollilaisia kun on meillä niin huono maine. Jasurilaiset oli joskus olleet siellä ja ryssineet kaikki jutut.Harmi

• J.Hoffa

Niinhän se oli. Taisi olla että 7 heppua meni sinne hommiin, muutama sai lähteä miltei kättelyssä, taisi joku pärjätä melkein viikon.

Kannattanee miettiä jatkossa, että laiska mies ei saa pesää!

• maalari

Tänään oli kokous lakkolaisilla.
      Mikä on tilanne?

• liitosta

Lakkolaiset hylkäsivät SOL:n viimeisen esityksen yksimielisesti.
        Huomenna jatkuu neuvottelut SOL:n ja Rakennusliiton välillä. Jos tällä viikolla ei päästä ratkaisuun, Rakennusliitto koventaa otteitaan.
        Vaatimus on: Kaikkiin rakentajiin noudatetaan SOL:ssa ainoastaan rakennusalojen TES sopimuksia. Rakennusliitto avustaa työpaikkojen saannissa lakkolaisia. Rohkeasti vaan yhteyttä, niin paikka järjestyy pikaisesti.

• työntekijää siellä....
        liitosta kirjoitti:

Lakkolaiset hylkäsivät SOL:n viimeisen esityksen yksimielisesti.
        Huomenna jatkuu neuvottelut SOL:n ja Rakennusliiton välillä. Jos tällä viikolla ei päästä ratkaisuun, Rakennusliitto koventaa otteitaan.
        Vaatimus on: Kaikkiin rakentajiin noudatetaan SOL:ssa ainoastaan rakennusalojen TES sopimuksia. Rakennusliitto avustaa työpaikkojen saannissa lakkolaisia. Rohkeasti vaan yhteyttä, niin paikka järjestyy pikaisesti.

olis vapaana?

• Mefisto
        työntekijää siellä.... kirjoitti:

olis vapaana?

Lakkoon meni rakennusliiton ilmoituksen mukaan 80(luin lehdestä), joista useat on saaneet hommia. Joten veikkaisin että noin 60.

• liitosta
        Mefisto kirjoitti:

Lakkoon meni rakennusliiton ilmoituksen mukaan 80(luin lehdestä), joista useat on saaneet hommia. Joten veikkaisin että noin 60.

Muutama kaveri on vielä töitä vailla. SOL:n porukka on ammattitaitoista, joilla on alan koulutus sekä muita kursseja käytynä (tulityöt, asbestipurku jne.)
        Muutamalla vapaalla timpurilla on 20-30 vuoden työkokemus isoista suomalaisista yrityksistä. Nämä kaverit haluavat tulla vain hyvämaineiseen yritykseen ja eivät ole pitäneet työpaikan etsimisessä kiirettä vaan ovat nauttineet vapaapäivistä.

• sivusta seur...

Tänään on lakkoneuvottelut.SOL:n pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja hyväksyä rakennusliiton esitys... Nyt se tulee kalliiksi, mutta voisi tuplata tulosta tulevaisuudessa.
      Sol:n saneeraustyömaita nähneenä... niitä siis ei voi joku talonhuoltomies korjata kaikkien lakien ja määräysten mukaisesti.Esim. laajat vesivahingot, palovahingot. Tästä nyt kaikki raksalaiset on samaa mieltä!? Tänään valitaan suunta parempaan vai pahempaan....

• vaihtaja

valitettavasti se on niin, että sol suhtautuu työntekijöihin hyvin ylimielisesti. aina sai jännittää tuleeko palkka oikein. jos tuli väärin, niin aina liian vähän. piti alkaa sitte selvittelee ite omalla ajalla ja omilla puhelinkuluilla missä mättää. siitähän tää lakkoki sai alkunsa ku porukka hermostu ku palkat oli aina päin persettä. työnantajan tärkein velvollisuus on hoitaa palkanmaksu! jos sitä ei hoideta, ei duunarit kauaa firmassa viihdy. Mikä siinä palkanmaksussa voi olla niin vaikeata? ai niin: härö sano, et työntekijän hyvinvointi on sollille aina kaikista tärkein asia!!!! Mitäpä tohon vastais? Vastaus: Vedä Härö Löysä vittu päähäs

• maalari

Kuuluuko mitään uutta????

maalari kirjoitti:

Kuuluuko mitään uutta????

verran et minä teen jutut asioista mediaan, saapahan SOL lisää selitettävää miks On mukamas ``työn tekijöiden taivas``

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe