Morron toverit!!!
Ulkovuoraus panelointi menossa,antakaa vinkki parhaasta hinta/laatusuhde naulaimesta?
kiitos kaikille
naulain
10
23026
Vastaukset
- jos vain
yhdestä ulkovuorista on kysymys niin halvin mahdollinen jossa on tarpeeksi pitkä takuu.
Runkonaulain vaatii naulan syvyyden säädön ja kertalaukaus rajoittimen, sellaiset naulaimet maksavat aina vähän enemmän. Ulos sopivat naulat kans.
Olemme tehneet muutaman kympin ulkovuorinaulaimella myös paneloinnin (siinä on sellaiset T-päiset naulat) ja hyvin ovat toimineet. Kaksi kertaa maalaus päälle niin ne kannat ovat peittyneet hyvin.- Eeri100
Vai haluat sinä pitkän takuun naulaimelle, jolla meinaat tehdä julkisivulaudoituksen. Mitäs jos pohtisit mielummin pitkää takuuta julkisivullesi, koska sen kustannus ei varmaan ole mitään naulaimen hintaan nähden.
Siis: Kun hankit ulkovuorinaulainta, on sen käytettävä kuumasinkittyjä nauloja, ja minimipaksuus on oltava 2,0mm. Runkonaulat ei välttämättä ole sopivia, koska niiden kanta on kohtuullisen iso ja paksuus lähentelee kolmea milliä -> saattaa halkaista paneelin.
Nykyään on tarjolla laadukkaita rullalipasnaulaimia kohtuulliseen hintaan vuoden takuulla. Esimerkiksi 19 tai 21mm UTV panelin naulaamiseen oikea naula on 2,1x50mm kuumasinkitty ja kamparihlattu rullalipasnaula. Maksa naulaimestasi kitisemättä 300€ ja voit myydä sen pienellä arvonalennuksella myöhemmin.
Missään tapauksessa älä asenna ulkoverhouksiasi näillä Rokkikoneilla tms. Sähkösinkityt hakaset tai liianohuet dykkertnaulat ei kestä sään rasituksia kuin pari vuotta ja alkavat lisäksi ajan myötä tulla puusta ulos. Sit se maksaa, kun korjailet huonoa asennustyötä.
Toivottavasti et ehtinyt tehdä huonoa hankintaa.
Nimim. "Alalla töissä" - Raksa Rane
Eeri100 kirjoitti:
Vai haluat sinä pitkän takuun naulaimelle, jolla meinaat tehdä julkisivulaudoituksen. Mitäs jos pohtisit mielummin pitkää takuuta julkisivullesi, koska sen kustannus ei varmaan ole mitään naulaimen hintaan nähden.
Siis: Kun hankit ulkovuorinaulainta, on sen käytettävä kuumasinkittyjä nauloja, ja minimipaksuus on oltava 2,0mm. Runkonaulat ei välttämättä ole sopivia, koska niiden kanta on kohtuullisen iso ja paksuus lähentelee kolmea milliä -> saattaa halkaista paneelin.
Nykyään on tarjolla laadukkaita rullalipasnaulaimia kohtuulliseen hintaan vuoden takuulla. Esimerkiksi 19 tai 21mm UTV panelin naulaamiseen oikea naula on 2,1x50mm kuumasinkitty ja kamparihlattu rullalipasnaula. Maksa naulaimestasi kitisemättä 300€ ja voit myydä sen pienellä arvonalennuksella myöhemmin.
Missään tapauksessa älä asenna ulkoverhouksiasi näillä Rokkikoneilla tms. Sähkösinkityt hakaset tai liianohuet dykkertnaulat ei kestä sään rasituksia kuin pari vuotta ja alkavat lisäksi ajan myötä tulla puusta ulos. Sit se maksaa, kun korjailet huonoa asennustyötä.
Toivottavasti et ehtinyt tehdä huonoa hankintaa.
Nimim. "Alalla töissä"Kuten edellä joku sanoi...Kuumasinkitty ja kamparihlattu naula 2,1mm vahva sekä 50mm pitkä. Sillä ammutaan ulkoverhous kiinni -eikä ruostu ensi kesänä.
Hyvä naulapyssy esim: Bex ulkovuorinaulain (rulla)
Varmaan löytyy useita muitakin...
Hintaa n.300€
- Jarmo
Ostin Kuljun kartanosta (löytötavaratalosta) Rock (olen nähnyt saman koneen myös merkillä horsepower) merkkisen viimeistelynaulaimen. Oli niin halpa että ajattelin joutua ostamaan pari lisää. Samperi että kone on toiminut hyvin kun vain muistaa laittaa öljyä välillä. Sillä on nyt naulattu kaikki sisäkatot eli panelikatto jokaisessa huoneessa. Ulkoverhouksemme on osittain tiili ja osittain puu. Nyt on verhoilu uloskin tehty melkein kokonaan ja kone jaksaa edelleen.
- Teemu2
Mä ostin kanssa rockin. Iskuri meni melkein heti paskaksi, enkä kohdellut sitä edes kaltoin. Oliskohan ollu sitten maananatai kappale...tiedä häntä, mutta oli viimein rock tässä taloudessa. Senco on tosin kyllä sen verran yli hintainen että saa ostaa aikamonta halvempaa.
- naulain
Lyötiin 15 vuotta sitten lomalaudoitus omakotitaloon dyckert-nauloilla. Hyvin on pysynyt eikä mikään lauta ole vääntynyt tai irronnut. Naulan pitää olla riittävän pitkä esim. 45 mm, ja päihin voi lyödä neljäkin naulaa varmuuden vuoksi.
- työmies
kyllä siinä on vaan 2 vaihtoehtoa senco tai paslode!
mutta laatu maksaa..- saattavat kestää
tai sitten ei. Itse kyllästyin halpaan viimeistelynaulaimeen ja ostin Teston, joka on ammattityökaluista halvimipia. Ulkovuorinaulain kannattaa laittaa, viimeistelynaulain ei käy ja runkonaulain on raskas. On kyllä rasittavaa vaikka takuu on voimassa käydä niitä vaihtamassa ja valittamassa.
- sutopa
Naulaimen laaduista en tiedä, mutta jos ulkopanelointiisi haluat laatua ja kestävyyttä on ainoa naulain malli vasara ja kuumasinkitty dyckert-naula.
- Jehuja
Moi
Voiko tälläisellä mikä käyttää vinonaulakampaa (dykkert) ampua näitä viimeistelynaulaimen suoria kampoja? Naulat n. 1,2 x 40?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803