Urheiluun mahd. aikaisin!

liian myöhään aloittanut ur...

Koittakaa saada lapsenne harrastamaan urheilua niin ajoissa kuin mahdollista! Kasvattakaa lapsi urheilun kanssa, eli urheilu on myös elämäntapaa. Itselleni vanhemmat opettivat, että urheilu on pahasta ja aloitin urheilun vasta 12-vuotiaana, jolloin ryhdyin laihduttamaan ja aloin nostamaan painoja. Miksen aloittanut vaikka 6-vuotiaana jotain urheiluharrastusta?! Vanhempien syy.

Älkää te tehkö omista lapsistanne tällaisia luusereita, kuten minä.

7

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasta kuskattu satujumppaan, telinevoimisteluun, uimakouluun, käyty luistelemassa, hiihtämässä, marjastamassa. Viime kesänä kävivät vielä maikkalassa 4-5 kertaa viikossa, nyt lähes "mikään" ei kiinnosta. Tai no pyöräily vielä kiinnostaa, se kun on kivempaa kuin kävely:(

      • ensiurheilu

        Kyllä lapsen ensimmäinen "urheilulaji" on kävelemään opetteleminen, muu tulee kyllä sitten ihan itsestään. Pakottaa ei sa mihinkään lajiin. Tutustuttaa voi kyllä moniin eri lajeihin sitten kun siihen ilmenee tarvetta. Pakkopulla on aina pakkopullaa...ja mikäs on ollessa vaikka penkkiurheilijana ensin...


      • uimari93

        Näemmä lapsi on kyllästynyt kun koko ajan urheilua... Älkää saako siitä pakkomieltä. Urheilussakin menee paikat huonoonkuntoon jos urheilee liikaa ?


    • äitee +4

      terve lapsi liikkuu ihan tarpeeksi ilman urheiluseuraa jos vain katsotaan että lapsi on ulkona päivittäin ja kulkee jalan ja pyörällä aina kun mahdollista autokyydin sijaan!

      aika surkuhupasaa on kun samat lapset viedään autolla kouluun ja urheilemaan...

    • aikansemmin

      tänne laitettua: Lasten vai vanhempien
      Kirjoittanut: "harrastamisista" 27.7.2005 klo 22.23

      Kumma vimma on nykyään laittaa lapset "harrastamaan" jotain. Joissakin "harrastuksissa" näyttisi olevan, joko vanhempien toteututtomat toiveet omasta menestymisestä tai jonkinasteinen status tuttavapiireissä tai yksinkertaisesti, kun ollaan "investoitu" on harrastettava.

      Ei mielestäni ole luonnollista, jos lapsi itkee tihuttaa harrastuksiin mennessä tai pois tultaessa.

      Toki sellaisiakin vanhempia on, jotka löytävät sen kultaisen keskitien, että kipinä lapsella pysyy; ei liikaa, eikä liian vähän.

      • .....

        urheile lastensa kanssa?? itse en ikinä ole harrastanut mitään... en ikinä urheillut...
        mutta nyt kun on halu opettaa lasta kaikkeen liikuntaan nii olen itekkin alkanut urheilemaan.
        ennen kun laitan lasta mihinkään harrastukseen kokeilen ensin jonkun aikaa itse lapseni kanssa tykkääkö hän!jos kiinnostusta riittää niin sitten vasta kunnon harrastukseen...


    • uimari93

      Aloitin uintiurani kun olin 8-9vuotias ja vieläkin reenaan parhaimillaan 10-12 krt viikossa kesälomalla. Täytän kohta 16 vuotta. Olin juuri aikuisten SM kilpailuissa Helsingissä ja kohta menossa oman ikästeni sm kilpailuihin. Miten tämä on mahdollista kun väität että mah. nuorena pitäisi aloittaa muuten tulee "luusereita"? HUOM punttisalille on 16v ikäraja, koska ei ole hyvä aloittaa voimaharjoittelu ennenkuin on pituuskasvu kokonaan ohi? Itse aloin käymään salilla 15v valmentajan kanssa. Valmentajani on valmistunut Jyväskylän urheiluopistosta ja ollut itsekkin SM uimari. Antakaa lapselle aikaa kyllä koulussa kavereiden mukana löytävät jonkun harrastuksen ei tarvitse painostaa lasta liikkumaan. Laihdutus ei myöskään kuulu nuorelle ihmiselle? Ja oliko sinulla tarpeeksi tietoa harjoitteista ja laihduttamisen seikoista ? Vanhempani eivät ole ikinä painostaneet ja joskus ovat jopa sanoneet, että jos jyrsii niin lopeta. Ei ole oikein että 6 vuotiaana aloittaa urheilun kun elämässä on alkamassa juuri suuri vaihe nimittäin koulu. Ensiksi lapsen pitää oppia, että koulu menee urheilun edelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe