Lääkis -valmennusvertailua

galenos-treenari

Valmennuskurssit maksavat maltaita ja meitä mietiskelijöitä on varmasti useita, jotka haluaisimme lääketieteellisen osalta tietää mikä kursseista on mielestänne motivoivin ja parhaiten toteutettu!

Kyse ei siis ole siitä LUKEKAA NIIN PÄÄSETTE SISÄÄN, vaan motivoimisesta, tehtävien järjestämisestä ja opetuksen tasosta, jota koitte saavanne kurssilta. Onko joku jäänyt vaille opiskelupaikkaa ns. takuukurssin jälkeen?

Olen valmiiksi kuullut seuraavanlaista:

-Valmennuskeskuksella opetus on mekaanista ja luentotyyppistä ainakin alta 2000euron kursseissa.

-Huippuvalmennus ei oikeasti ole motivoiva vaikka antaakin sen kuvan.

-Eximia ei tiedä mitä tekee ja yleensä keskittyykin vain laskuttamiseen.

-Kunnian kevät:?

-Kandidaattiseuran tiivis luentosarja sopii niille jotka ovat lukeneet sisään jo kolme kertaa

Uskoisin että osallistumalla tähän keskusteluun useampi meistä löytää oman kurssinsa ja saadaan ainakin kuulopuheet etenemään. Toki jokaisella on varmasti omat mielipiteensä, mutta mukavaa olisi kuulla negatiivista ja etenkin positiivista tulkintaa.

17

21952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkiksessä onnellisesti

      Kävin valmennuskeskuksen Pitkän kurssin eli sen kesto oli jostain lokakuusta ihan sinne melkein pääsykokeeseen asti.
      Olin erittäin tyytyväinen ns. luentomuotoiseen opetukseen.
      Tunnin lopussa antteeiin aina kotitehtävät ja seuraavan kerran alussa sai kysyä epäselvistä tehtävistä ja ne käytiin läpi koko ryhmän kanssa. Sain myös kysyä itse vielä henk.koht. jos ei ymmärtänyt ja sai sitten kattavan selvityksen vielä että varmasti tajusi.
      Luennot olivat hyviä, tiiviitä kokonaisuuksia, mutta kysyä sai ja vastaukset olivat selkeitä. Kurssilta sai myös lisämateriaalia, joka auttoi ymmärtämään monia asioita helpommin, koska osa Galenoksen asioista on suhteellisen hankalaseti esillä ja juuri niihin asioihin paneuduttiin kurssilla. Ns. ulkoa opeteltavia juttuja ei käyty läpi eli aikaa ei tuhlattu niihin, koska jokainen osaa ne itsekin opetella ulkoa kirjasta lukemalla.
      Opettajat olivat mukavia ja eniten pidin ns. tunnin aluissa pidetyistä pistareista. Ne motivoi eteenpäin ja antaa hiukan kuvaa että miten asioita osaa. Myös suuremmat välikokeet ym. antoivat osviittaa siitä että mihin suuntaan ollaan oppimisessa menossa.
      Jos joku oli usein pois kurssikerroilta niin häntä kannustettiin yksilöllisesti ja asiantuntevasti.

      Suosittelen kaikille.

      Itsi olin Turussa kurssilla ja opiskelin samalla yliopistossa ja kaikki sujui hyvin. Nyt on opiskelupaikka taskussa ja hyvä mieli. Kannatti lukea ja opiskella!

      Tsemppiä kaikille!

      • mitään

        preppauspapereita kenties itseopiskelumateriaalina? asun sen verran korvessa, että toivoakaan kurssille ei ole päästä.


      • opiskelija
        mitään kirjoitti:

        preppauspapereita kenties itseopiskelumateriaalina? asun sen verran korvessa, että toivoakaan kurssille ei ole päästä.

        Just ehtisin lisäämään tuonne myyntiin omat kurssimateriaalini. Valmennuskeskukselta on myös mahdollista ostaa ns. itseopiskelumateriaali, mutta tuo pitkän kurssin materiaali jonka saa siis vaan kurssilta on kyllä todella paljon kattavampi. Voisin myydä tuon sulle sopivaan hintaan. Tarjoa!

        Otappa yhteyttä: [email protected]


      • saa vaikka mistä
        opiskelija kirjoitti:

        Just ehtisin lisäämään tuonne myyntiin omat kurssimateriaalini. Valmennuskeskukselta on myös mahdollista ostaa ns. itseopiskelumateriaali, mutta tuo pitkän kurssin materiaali jonka saa siis vaan kurssilta on kyllä todella paljon kattavampi. Voisin myydä tuon sulle sopivaan hintaan. Tarjoa!

        Otappa yhteyttä: [email protected]

        noita matskuja saa kaikilta kurssijärjestäjiltä. Kannattaa vaan katsellä vähän hintoja ennen tilailua. Monesti käytetyt saa halvalla. Googlella haet vaan.


    • anna

      samasta asiasta olisin minäkin kiinnostunut :).

      edelliseen viestiin vielä lisäisin, että onko kenelläkään tietoa, että kuinka nopeasti kyseiset kurssit täyttyvät? eli täytyykö kurssi valita nyt jo heti syksyllä, vai voiko asiaa pohtia alkukeväälle?

    • lääkikseen

      Olen ajatellut mennä valmennuskeskuksen pitkäkurssille, koska se vaikuttaa hintaansa nähden fiksuimmalta myös kevään kirjoitusten kannalta. Vaihteleeko valmennuskeskuksen kurssien taso vuosittain ja paikkakunnittain, tietääkö joku, ja mitä mieltä muutenkin? Keväällä 2006 helsinkiin oisi tarkoitus hakea.

    • Nimetön

      Moi,

      Toi valmennuskeskuksen takuukurssi on melko kallis. Joutuis 2200 maksaan heti ja 2200 kun paasee sisaan. Mutta toisaalta, nehan saa kaikki takasin jos ei paase ;)

      Kertokaa mulle hyvat ihmiset, saako tolla kurssilla rahoilleen vastinetta!

      Kumpi kannattaa ottaa, Valmennuskeskus vai Eximia, jos haluaa paasta varmimmin laakikseen?

      • Tero

        Kaikesta täällä jauhetusta huolimatta minä menisin Huippuvalmennuksen kurssille. Se on oikeasti paras vaihtoehto.


      • sEan1985
        Tero kirjoitti:

        Kaikesta täällä jauhetusta huolimatta minä menisin Huippuvalmennuksen kurssille. Se on oikeasti paras vaihtoehto.

        Saako kysya, miksi juuri Huippuvalmennus?


      • Nimetön
        Tero kirjoitti:

        Kaikesta täällä jauhetusta huolimatta minä menisin Huippuvalmennuksen kurssille. Se on oikeasti paras vaihtoehto.

        Miksi just huippuvalmennus? Ihan vaan sen takia kyselen kun muut on taalla sen jo haukkunut ihan lyttyyn xD


      • Lauri
        Nimetön kirjoitti:

        Miksi just huippuvalmennus? Ihan vaan sen takia kyselen kun muut on taalla sen jo haukkunut ihan lyttyyn xD

        Mitä sitä täällä itketään, että mikä kurssijärjestäjä on hyvä ja mikä huono. Jos ei ite ole valmis tekemään töitä, niin ihan sama millä kurssilla käy. Jokainen pääsee yliopistoon ilman kursseja, jos vaan viitsii lukea ja laskea ahkerasti. Tää on fakta.


      • ...on
        Lauri kirjoitti:

        Mitä sitä täällä itketään, että mikä kurssijärjestäjä on hyvä ja mikä huono. Jos ei ite ole valmis tekemään töitä, niin ihan sama millä kurssilla käy. Jokainen pääsee yliopistoon ilman kursseja, jos vaan viitsii lukea ja laskea ahkerasti. Tää on fakta.

        muutes.


    • Minttuu___

      Pääsin tänä keväänä Oulun lääkikseen. Olin Hesassa Valmennuskeskuksen Medisiini-kurssilla ja oli kyllä oikein hyvä kurssi! Materiaalit aivan mahtavia: paljon laskuja ja monipuolisesti ( todella hyvät teoriatiivistelmät lukioasioista, jotka pitää hallita). Meille pidettiin myös pistareita, minkä koin todella hyväksi asiaksi: sai laskurutiinia, pääsi testaamaan, miten hyvin asia oli jäänyt päähän ja oppi vähän paineensietokykyäkin. Opettajatkin olivat varsin hyviä ja todella kannustavia. Tunnin jälkeen oli aina reilusti aikaa kysellä epäselväksi jääneitä juttuja ja myös sähköpostilla sai kysellä tarvittaessa (näitä palveluita suosittelen EHDOTTOMASTI käyttämään hyväksi, jos jokin asia on yhtään epäselvä).

      Kurssi antoi motivaatiota lukea suunnitelmallisesti ja tehokkaasti, mutta tärkeintä kurssissa oli kuitenkin laskutiinin saaminen (jota kyllä tuli todella paljon, kotitehtäviä annettiin ihan reilulla kädellä). Kotitehtäviä kannustettiin tekemään ja tunnilla käytiin yhdessä vanhoja valintakoetehtäviä. Omalla kohdallani kurssilla hyvin viihtymiseen vaikutti myös hyvä kurssiporukka, jonka kanssa pohdiskeltiin tauoilla epäselviä juttuja. Vertaistuki on siis myös yksi juttu, jota kurssilla sai ja josta hyötyi kovasti (ja toisaalta myös vertaispaine: kun kaveri kertoi lukeneensa 50 sivua edellisenä päivänä, kun itse oli vain makoillut, tuli siinä väkisinkin vähän skarpattua).

      Tottakai itsekin pitää tehdä töitä ihan hemmetisti, mutta kurssia saan kiittää todella paljosta.

      Ainut negatiivinen puoli oli hieman epärealistisen helppo simuloitu pääsykoe... Toki senkin tekeminen kehitti rutiinia, mutta ehkä tehtävät olisivat saaneet olla vähän soveltavampia.

      Siltikin: suosittelen kaikille! Oli varmasti joka euron arvoinen kurssi.

      • 2009

        Eximian 1000€ kurssin kävin, toinen tonni upposi asumiseen ym. kuluihin. Kuitenkin kannatti säästää, koska pääsin kuin pääsinkin Oulun lääketieteelliseen.
        Osa opettajista oli kurssilla loistavia, osaa sai itse mennä välillä lukion pohjalla opettamaan.
        Kaikkein eniten kurssi tarjoaa sellaiselle, jolla on jo vahva pohja biologiassa, kemiassa ja fysiikassa. Tarkoitus on hioa ne pääsykokeen vaatimalle tasolle, ei opetella niitä alusta alkaen, koska eihän sitä ehdi parin kuukauden kurssilla.
        Yksi asia, missä ei sitten kannata säästää on yö ennen koetta. Otat sen parhaan hotellin, jossa on hyvä aamupala jne. Mun eka hakukerta meni siinä etten nukkunut yöllä, koska valitsin paikaksi halvimman rotiskon.


      • MieSälli
        2009 kirjoitti:

        Eximian 1000€ kurssin kävin, toinen tonni upposi asumiseen ym. kuluihin. Kuitenkin kannatti säästää, koska pääsin kuin pääsinkin Oulun lääketieteelliseen.
        Osa opettajista oli kurssilla loistavia, osaa sai itse mennä välillä lukion pohjalla opettamaan.
        Kaikkein eniten kurssi tarjoaa sellaiselle, jolla on jo vahva pohja biologiassa, kemiassa ja fysiikassa. Tarkoitus on hioa ne pääsykokeen vaatimalle tasolle, ei opetella niitä alusta alkaen, koska eihän sitä ehdi parin kuukauden kurssilla.
        Yksi asia, missä ei sitten kannata säästää on yö ennen koetta. Otat sen parhaan hotellin, jossa on hyvä aamupala jne. Mun eka hakukerta meni siinä etten nukkunut yöllä, koska valitsin paikaksi halvimman rotiskon.

        Netissä voi treenata myös lääketieteellisen tiedekunnan pääsykokeeseen, ainakin tuolla:
        http://laaketiede.netrainer.org


      • testeri3645
        MieSälli kirjoitti:

        Netissä voi treenata myös lääketieteellisen tiedekunnan pääsykokeeseen, ainakin tuolla:
        http://laaketiede.netrainer.org

        Olipas kökköinen sivu, kirjoitusvirheitä kysymyksissä jotka oli suoraan vanhasta Galenoksesta.


      • testeri1101
        testeri3645 kirjoitti:

        Olipas kökköinen sivu, kirjoitusvirheitä kysymyksissä jotka oli suoraan vanhasta Galenoksesta.

        Oho, sivu näköjään on kehittynyt sitten tammikuun. Nyt kysymyksiä on tullut paljon lisää ja niiden laatu on parantunut. Lisäksi nyt kysymyksissä on suoraan linkit Wikipedian vastaaviin artikkeleihin aiheesta. Jää jokaisen harkinnan varaan miten luotettava lähde sitten Wikipedia on...


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe