Samulin ja Saulin siskolle li-päätteinen nimi.Itse olemme ajatelleet Annelia,muita ei kyllä mieleen tule.
sisaruksen koko nimet:Sauli Juhani ja Samuli olavi.Mikä jatkox?
tarvittaisiin
14
631
Vastaukset
- sarkku
Nelli,Elli,Tuuli,Auli,Eeli,Oili,Soili /alkais myös S:llä,Heili.. Oisko mikään hyvä?
- anya
eeli on pojan nimi.
Enneli on myöskin kiva. - On siinäkin ehdotus!
Vanha nimitys tyttöystävästä, vert. heila.
"Hei Karjalasta heilin minä löysin, löysin sievän, pienen, herttaisen." - sarkku
anya kirjoitti:
eeli on pojan nimi.
Enneli on myöskin kiva.Eeli on sekä tytön että pojan nimi..tosin pojan nimenä suositumpi. Mutta se oli vaan vaihtoehto muiden joukossa.
- sarkku
On siinäkin ehdotus! kirjoitti:
Vanha nimitys tyttöystävästä, vert. heila.
"Hei Karjalasta heilin minä löysin, löysin sievän, pienen, herttaisen."Mielestäni Heili on ihan kaunis nimi ja suht harvinainen..Lienet teitoinen että moni nimi merkkaa muutakin. Esim. Yrjö tai Tauno.. Kauniimpi lie Heilin toinen merkitys jos se nyt heilaan viittaa.. Mutta ehdotushan se vaan oli.
- sama päivittelijä
sarkku kirjoitti:
Mielestäni Heili on ihan kaunis nimi ja suht harvinainen..Lienet teitoinen että moni nimi merkkaa muutakin. Esim. Yrjö tai Tauno.. Kauniimpi lie Heilin toinen merkitys jos se nyt heilaan viittaa.. Mutta ehdotushan se vaan oli.
Nimikirjani mukaan nimi Heila, Heili on Virossa yhdistetty Eilaan. Saksassa on nimen lähtökohta on HEIL = tervehdys.
Tarkistin myös inhoamasi Yrjön ja Taunon. Yrjöhän on vuosisatoja vanha nimi Pyhästä Yrjöstä alkaen ja on suomalainen muoto Georgiuksesta eli Georgista. Suomen allakassa nimi on ollut v:sta 1865.
Tauno taas on karjalaisesta murresanasta muotoutunut ja tarkoittaa sävyisää, hyvätapaista.
Tauno on Kansanvalistuksen kalenterissa v. 1882.
Ulkomaalainen voisi mainiosti kastaa omat lapsensa näillä nimillä, koska ei ole tietenkään tietoinen muista merkityksistä, jotka nimiin on yhdistetty viime vuosikymmeninä.
Olisikohan syytä ottaa selvää muilta mailta, josko siellä olisi samantapaisia mielleyhtymiä liitetty tavallisiin nimiin. Olisipa noloa, jos suomalaisen lapsen eksoottinen nimi tarkoittaisi alkuperämaassa vaikkapa nyt oksennusta.
- mieleen kaksi
Tuuli
Marili - Ellinoora
Salli, sopisi hyvin joukkoon, kaikki alkaisivat S:llä.
Muita -li päätteisiä mm. Elli, Nelli, Aili.
Salli Johanna
Salli Susanna
Salli Anette
Salli Marika
Mitä pidätte Salli nimestä?- tahansa
mutta ei Salli
- -n-
... Kerttuli? Minusta ihana nimi! Sauli, Samuli ja Kerttuli kuulostaisi kivalta! :)
Tai ehkäpä Elli, Nelli, Heli, Juuli tai Tuuli? Omasta mielestäni Sauli, Samuli ja Juuli sopisi hyvin. - heimomies112
Salli Esteri on ihana.
- mamma
Soili
Sanneli
Raili
Lyyli
Lilli
Kylli
Juuli
Irmeli
Helli
Heli
Elli
Auli
Aili
Sesili - aada
Samulin ja Saulin siskolle sopisi parhaiten nimi Silja. Tai sitten Soili, Soile, Soila, Salme, Saana tai Sanni, mutta jos sen on pakko päättyä li-tavuun niin ehkä Elli olisi paras. Tai miltä Aili kuulostaisi? (salli on ruma)
- tässä
No, onks pakko alkaa ässällä?
Tytön nimi sisältyy poikien nimiin:
AULI SANELMA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011