telian simkortin omistajille

pettynyt

tulipa postissa sellainen kirjekuori telialta joka sisälti uuden simkortin kaksitaajuusmatkapuhelimeen ja kirjeen jossa luki hyvä telian käyttäjä vanha korttinne poistuu voimasta tiettynä päivänä ja uusi kortti tulee voimaan viikko sen vanhan poistumisen jälkeen.
no ei siin viel mitään mutta sit kirje jatku eli kaikki logot numerot ja soittoäänet luonnollisesti hävii puhelimestasi ellet ole tallentanu niitä puhelimeen....
no toiki oli iha siedettävä asia,
viimeinen lause vitutti paljon siinä luki suurinpiirtein näin..

tämä kortti on ainoastaan kaksitaajuuspuhelimiin eikä toimi yksitaajuuspuhelimessa joten jos teillä on yksitaajuuspuhelin teidän on ostettava uusi.
meillä sattuukin olemaan hyvä varasto halpoja kaksitaajuuspuhelimia varastossa tervetuloa valitsemaan...

siis toi on jo törkeetä eikö muka kännykän valmistajat muuten saa puhelimiinsä myyntiin?
mä taidan vaihtaa liittymää!!!

24

2847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annele

jostain kumman syystä telian asiakaspalvelussa on ruuhkaa kun sinne koittaa soittaa..johtuneekohan siitä että joillakin muillakin kuohahtaa hieman... :P

mielestäni on lainvastaista ilmoittaa, että "teillä on yksi päivä aikaa hankkia jostain rahaa puhelimen ostoon" (siis kun lukee tänään kotiin iltapäivällä tullessaan, niin ainoa mahdollinen ostopäivä on huominen). yleensä tällaisista muutoksista olisi ilmoitettava _vähintään_ kuukautta ennen, ja silloinkin kerrottava onko heillä muita liittymiä, joilla yksitaajuuspuhelimetkin toimivat..

lisäksi, näin menettelemällä telia edellyttää uuden puhelimen ostoa, joka on ilmiselvää kytköskauppaa, joka tietääkseni on kielletty..

jos telia ei suostu
      a) antamaan vaihdossa _ilman välirahaa_ UUDEN (käytetyille haistatan pitkän ***kan, jos haluan käytetyn, pidän nykyiseni, jonka mielellään pitäisinkin) liittymäänsä sopivan puhelimen tai
      b) tarjoa vaihtoehtoista liittymää samoin hinnoin ja ilman viiveitä, niin omalta osaltani olen varma, että kuluttajaasiamies saa kuulla tästä.
      ja liittymä menee varmasti vaihtoon.
      ugh. olen puhunut.

• kuluttaja

Kaikki vaan barrikaadeille !
        Eihän Telia voi näin asioita hoitaa.
        Katsotaan onko Suomessa kuluttajansuojaa...

• Nicole

asiasta tulee skandaali. Kytköskauppahan on ilmiselvä.
        Liittymä ei saa millään tapaa olla kytköksissä matkapuhelimeen ja sen hintaan.

Tuttuni oli soittanut kuluttajavirastoon pääkallopaikalle ja ilmeisesti juttu on menossa tutkintaan.
        näin ainakin oli ilmoitettu..

Kyllähän tämä jo tutkintaa vaatiikin..

vaihdoin Radiolinjaan tänään. Perheellämme on jo ennestään 2 rl:n liittymää ja voin sanoa, että homma pelaa todella hyvin.

Pärjäilkää ja muistakaa hiillostaa TELIAA!! Ei näin voi kukaan toimia.
        Pahoittelut ja leffalippu ei paljon auta asiaa.

• Telian entinen asiakas

joo oli aika paskamaisesti tehty..itseasiassa se aika siin välis on vaan 6 h mut (ei viikko)!mut anyway..itelläni on just ykstaajuus puhelin, joten liittymän vaihto/uus puhelin ainoot vaihtoehdot.

onhan se loistava juttu kaikille puhelinmyyjille, logojen ja soittoäänien myyjille.kun ei muuten mee enää kaupaks tuotteet nii käyää tekeen tällasta..prrkele:(

• uteias

Aiotko ostaa uuden luurin vai miten???

• Telian entinen asiakas
        uteias kirjoitti:

Aiotko ostaa uuden luurin vai miten???

taidan vaihtaa operaatoria..

• vele

itse olen/olin ihan samassa tilanteessa: yksitaajuuspuhelin kourassa ja toisessa telian ilmoitus, että vuorokauden päästä ei puhelin enää toimi. no nyt se ei sitten tosiaan toimi, voi voi. itse en ole harkinnut puhelimen vaihtoa sillä tuo 5110 on ihan passeli perusphelin kun ei tarvitse wappeja eikä pelejä ja muita vimputtimia. soittaminen ja tekstarit luonnistuu ja se riittää. varsinkaan tälläisellä tyylillä pakottamalla uuden puhelimen hankintaan en aio suostua.

kuluttaja-asiamieheen olen ollut yhteydessä. sanoivat, että korvausta on syytä hakea aiheutuneesta haitasta ja kuluista. toivottavast telia saa vielä lisää paskaa niskaan sillä ei näin sikamaisesti voi mikään yritys käyttäytyä.

harmittavaa.

• rätisee

Erittäin tärkeä tiedotus Telia Dual matkapuhelinasiakkaille:
      Puhelunne saattavat yllättäen katketa.

Telia Dual -liittymän palvelut toimivat Radiolinjan gsm-verkossa. Ensi yönä tilanne muuttuu. Olet saanut postin välityksellä Telialta uuden sim-kortin. Ehdotamme, että mietit vielä kerran ennen kuin laitat kortin puhelimeesi.

Nyt tehtävän muutoksen myötä palvelut heikkenevät selvästi. Kuuluvuusalue on aiempaa pienempi ja puhelut saattavat katketa usein.

Jos käytössäsi on yksitaajuuspuhelin, liittymäsi ei toimi enää lainkaan.

Mikäli haluat jatkaa tutussa, toimivassa Radiolinjan verkossa, toimi seuraavasti: lähetä omasta puhelimestasi tekstiviesti ok numeroon 18505 (tekstiviesti on maksuton), tai soita Radiolinjan asiakaspalveluun 050 905 1414 (24 h/vrk). Voit myös käydä Mäkitorpassa, Kamassa, Radiolinjan palvelupisteessä, Elisa Shopitissa tai valtuutetulla Radiolinja-kauppiaalla sopimassa asian. Tee se jo tänään, sillä ensi yönä Telia Dual -liittymällä ei voi puhua lainkaan.

Kun pysyt Radiolinjan verkossa, vanha sim-korttisi toimii kuten ennenkin ja kaikki puhelimesi nykyiset asetukset säilyvät ennallaan. Myös yksitaajuuspuhelimesi toimii entiseen tapaan. Suurimmalla osalla numero säilyy muuttumattomana, vain etuliite vaihtuu numerosta 041 numeroon 050.

Radiolinjan uutena asiakkaana saat lisäksi 9 kuukauden perusmaksut ilmaiseksi ja 50 eurolla puheaikaa. *

* Tarjous on voimassa 16.5.– 30.6.2002 ja se koskee henkilöasiakkaita ja niitä yrityksiä, jotka avaavat 1– 5 uutta liittymää. Tarjous myönnetään vain yhteen samalle henkilöasiakkaalle tarjousaikana avattavaan uuteen liittymään. Tarjous ei koske tarjousaikana suljettuja ja samalle asiakkaalle uudelleen avattuja liittymiä eikä liittymätyypinvaihtoja. Puheaikatarjous koskee normaalihintaisia kotimaan matkapuheluja ja tekstiviestejä, Tandem Aina Tekstari -liittymässä vain normaalihintaisia kotimaan matkapuheluja. Puheaika annetaan kahdessa erässä: ensimmäinen 25 euron erä heti ja toinen 25 euron erä 1.1.03 jälkeisessä laskussa. Hintaesimerkki: Tandem Aina -liittymän käyttökustannukset kaksitaajuuspuhelimella: Puhelumaksut kaikkina aikoina, kaikkien operaattorien liittymiin ja lankaverkkoihin 0,17 €/min, kuukausimaksu 3,33 € ja avausmaksu 7,89 €. Tarjous ei koske Data- tai Data Pro -liittymiä.

• nicole

Sain vastaajan kaupan päälle. 50 € puheaikaa ja 9 kk:n perusmaksut ilmaiseksi.
        Avauskaan ei maksa mitään...

Hyvästi TELIA ikuisesti. Nyt odotellaan vaan loppulaskua.. jota periaatteessa telian töppäilyjen takia
        ei viitsisi edes maksaa.

Pin koodin piti olla asiakkailla, mutta eipä tullut tämän päivän postissa. joten huomenna puhelimet mykistyy monelta aamupäiväksi.

TELIA HAISEE JA ON SYVÄLTÄ!

• samaa mieltä
        nicole kirjoitti:

Sain vastaajan kaupan päälle. 50 € puheaikaa ja 9 kk:n perusmaksut ilmaiseksi.
        Avauskaan ei maksa mitään...

Hyvästi TELIA ikuisesti. Nyt odotellaan vaan loppulaskua.. jota periaatteessa telian töppäilyjen takia
        ei viitsisi edes maksaa.

Pin koodin piti olla asiakkailla, mutta eipä tullut tämän päivän postissa. joten huomenna puhelimet mykistyy monelta aamupäiväksi.

TELIA HAISEE JA ON SYVÄLTÄ!

mikäköhän se radiolinjan liittymä on mihin se vaihtuu??vaihtaisin jos sen tietäisin..

se koodi vissiin kaikilla sama..telia sucks ass

• nicole
        samaa mieltä kirjoitti:

mikäköhän se radiolinjan liittymä on mihin se vaihtuu??vaihtaisin jos sen tietäisin..

se koodi vissiin kaikilla sama..telia sucks ass

liittymän saa valita vapaasti. Itse otin RL aina liittymän, joka pelaa myös yksitaajuisessakin puhelimessa.
        Puheluhinnat 0,17 €/min. aina. Vastaajan sain kaupan päälle.

Jos siis vaihtaa Radiolinjan liittymään ei korttia tarvitse vaihtaa, vaan se muuttuu
        ensi yönä radiolinjan numeroksi ja suurimmassa osassa tapauksia vain 041- muuttuu 050- alkuiseksi.
        Näin ainakin asiakaspalvelusta kerrottiin.
        Kannattaa soittaa ja kysyä asiasta. Äsken Rl:ltä tulikin tekstari asiasta.

Mistäköhän Telia kuvittelee yksitaajuuspuhelimen (jälkeenjääneitäkö??) omistavien asiakkaiden löytävän rahat uuteen puhelimeen.
        monelle tuo 99 € on kuukauden ruokaraha..

Sitäpaitsi liittymä ei saa millään tavalla olla tekemisissä puhelimen kanssa. Se on kytkykauppaa.
        Nythän pitää pakosti ostaa puhelin, että saa liittymän toimimaan. Tässä asiassa ei liene Teliallakaan kiistämistä.
        Kuluttajavirastoon on hesarin mukaan tullut monia valituksia.

Saapas nähdä mitä tästä vielä tulee. Ei ihan leffalippu riitä korvaukseksi eikä edes se, että Telia lupasi 50 % alennuksen heinäkuun puheluista..

Surkeeta mainosta..

...verkkouudistus on tärkeä Telian liiketoiminnan kannalta..
        asiakkaat eivät siis ole?

Kyllä ketuttaa..mutta onneksi on luotettava kotimainen toimija Radiolinja.
        Ennestään meillä on 2 RL:n liittymää ja palvelu pelaa hyvin..

• Ex Telia
        nicole kirjoitti:

liittymän saa valita vapaasti. Itse otin RL aina liittymän, joka pelaa myös yksitaajuisessakin puhelimessa.
        Puheluhinnat 0,17 €/min. aina. Vastaajan sain kaupan päälle.

Jos siis vaihtaa Radiolinjan liittymään ei korttia tarvitse vaihtaa, vaan se muuttuu
        ensi yönä radiolinjan numeroksi ja suurimmassa osassa tapauksia vain 041- muuttuu 050- alkuiseksi.
        Näin ainakin asiakaspalvelusta kerrottiin.
        Kannattaa soittaa ja kysyä asiasta. Äsken Rl:ltä tulikin tekstari asiasta.

Mistäköhän Telia kuvittelee yksitaajuuspuhelimen (jälkeenjääneitäkö??) omistavien asiakkaiden löytävän rahat uuteen puhelimeen.
        monelle tuo 99 € on kuukauden ruokaraha..

Sitäpaitsi liittymä ei saa millään tavalla olla tekemisissä puhelimen kanssa. Se on kytkykauppaa.
        Nythän pitää pakosti ostaa puhelin, että saa liittymän toimimaan. Tässä asiassa ei liene Teliallakaan kiistämistä.
        Kuluttajavirastoon on hesarin mukaan tullut monia valituksia.

Saapas nähdä mitä tästä vielä tulee. Ei ihan leffalippu riitä korvaukseksi eikä edes se, että Telia lupasi 50 % alennuksen heinäkuun puheluista..

Surkeeta mainosta..

...verkkouudistus on tärkeä Telian liiketoiminnan kannalta..
        asiakkaat eivät siis ole?

Kyllä ketuttaa..mutta onneksi on luotettava kotimainen toimija Radiolinja.
        Ennestään meillä on 2 RL:n liittymää ja palvelu pelaa hyvin..

Meillä vaihdettiin Radiolinjaan,Telian saa upottaa suohon.Mäkitorpan myymälässä oli aamusta alkaen Telian sinne ajamia vihaisia asiakkaita.Radiolinja pelaa siellä missä pelasi Telia sillä Telia on ollut Radiolinjan loinen,eli käyttänyt RL:n taajuutta.Never Telia.

• Pena

Itselläni ei edes ole Telian liittymää,mutta siitä huolimatta olen todella vihainen.Tuollainen käyttäytyminen olisi sopinut ehkä entiseen Neuvostoliittoon,jos silloin olisi ollut kännyköitä,mutta että Suomessa toimitaan näin! Eikö Telialta löytynyt tosiaankaan ketään,joka olisi ymmärtänyt,ettei tällainen ole mikään läpihuutojuttu,vai eivätkö he saaneet ääntään kuuluville? Siellä ei ilmeisesti ymmärretä mitään ns. jälkimarkkinoinnista.Asiakkaista on pidettävä huolta myös sen jälkeen,kun he ovat hankkineet liittymän.Tätä tosiasiaa ei ilmeisesti tunneta Teliassa lainkaan.Jos minulla olisi Telian liittymä,niin ainoa vaihtoehto olisi ollut operaattorin vaihto,siitä huolimatta,että minulla on kaksitaajuuspuhelin,koska tällaista toimintaa ei saa hyväksyä!

• Anonyymi

yhtään se, että piti vaihtaa SIM-korttia. Mikä siinä on niin kamalaa?

• =9

Itselleni ei asiasta koitunut onneksi muuta harmia, kuin että kävin kopioimassa vanhat tiedot uudelle kortille ja sitten vain uusi kortti kehiin. Toki ymmärrän, että jos on yksitaajuuspuhelin, niin sitten se on väärin ;(

Ja onneksi saa heinäkuun puhelut puoleenhintaan!!! Toki kaipaisin vielä jotakin hyvitystä...ja sitten olen ihan tyytyväinen. Telialla on kuitenkin muuten ihan hyvät palvelut ja sitä ei voi kieltää... Jollei tule katkoksia...

• minä
        =9 kirjoitti:

Itselleni ei asiasta koitunut onneksi muuta harmia, kuin että kävin kopioimassa vanhat tiedot uudelle kortille ja sitten vain uusi kortti kehiin. Toki ymmärrän, että jos on yksitaajuuspuhelin, niin sitten se on väärin ;(

Ja onneksi saa heinäkuun puhelut puoleenhintaan!!! Toki kaipaisin vielä jotakin hyvitystä...ja sitten olen ihan tyytyväinen. Telialla on kuitenkin muuten ihan hyvät palvelut ja sitä ei voi kieltää... Jollei tule katkoksia...

mulle se on ihan periaatteest kii etten rupee hyppii telian henkilökunnan pillin mukaan!
        siis ajatelkaa nyt miten ne sen kirjeenki laitto
        siin on selvästi pakottamisen tunnetta

• Pena
        minä kirjoitti:

mulle se on ihan periaatteest kii etten rupee hyppii telian henkilökunnan pillin mukaan!
        siis ajatelkaa nyt miten ne sen kirjeenki laitto
        siin on selvästi pakottamisen tunnetta

Kuten sanoin,tällaista toimintaa ei mielestäni saa hyväksyä.Telia ikäänkuin pyllisti omille asiakkailleen.Muuten,jätin tarkoituksellisesti mainitsematta,mikä liittymä minulla on,koska muuten olisi saattanut tulla sellainen kuva,että olen täällä mainostamassa omaa liittymääni.Halusinpa vain ilmaista mielipiteeni Telian toiminnasta tässä asiassa.

• Pena
        Pena kirjoitti:

Kuten sanoin,tällaista toimintaa ei mielestäni saa hyväksyä.Telia ikäänkuin pyllisti omille asiakkailleen.Muuten,jätin tarkoituksellisesti mainitsematta,mikä liittymä minulla on,koska muuten olisi saattanut tulla sellainen kuva,että olen täällä mainostamassa omaa liittymääni.Halusinpa vain ilmaista mielipiteeni Telian toiminnasta tässä asiassa.

Huomasin,että täällä on joku toinenkin Pena,joka kertoi vaihtaneensa Radiolinjaan,mutta kuten edellisestä kirjoituksestani selviää,niin se en ole minä.

• andrea

siihen entiselle kortille jäi kaikki textarit ja nimet et ne piti kiriottaa paprulle ku puhelimes ei oo muistia ja uus kortti ei toimi 1taajuus puhelimissa. mul on kyl 3210 mut ennen oli 6110 eli 1taajuus

• mie
        andrea kirjoitti:

siihen entiselle kortille jäi kaikki textarit ja nimet et ne piti kiriottaa paprulle ku puhelimes ei oo muistia ja uus kortti ei toimi 1taajuus puhelimissa. mul on kyl 3210 mut ennen oli 6110 eli 1taajuus

Niinpä..mullakin on 3310, jossa ei ole muistia... Ne kopioi ilmaiseksi ainakin kaikissa Viestituotteissa vanhalta kortilta kaikki tiedot (puhelinmuistio ja viestit)uudelle kortille! Eli itse ainakin säästyin näpyttämseltä ja kauan säästeltyjen viestejen menettämiseltä... Sinne vain kopioimaan vielä viestit ja samalla välitä valitukset telialle:)

• andrea
        mie kirjoitti:

Niinpä..mullakin on 3310, jossa ei ole muistia... Ne kopioi ilmaiseksi ainakin kaikissa Viestituotteissa vanhalta kortilta kaikki tiedot (puhelinmuistio ja viestit)uudelle kortille! Eli itse ainakin säästyin näpyttämseltä ja kauan säästeltyjen viestejen menettämiseltä... Sinne vain kopioimaan vielä viestit ja samalla välitä valitukset telialle:)

niin missä?

• mie
        andrea kirjoitti:

niin missä?

Siis Telian jälleenmyyjä liikkeissä, esim Viestituote-liikkeissä... Tai ihan missä vain mistä olet sen liittymän ostanut... Eivät ainakaan tuolla kehdanneet veloittaa siitä mitään!

• Telia Rules

Ilmeisesti toisen verkon sopimus oli Telialle parempi, koska sim-kortin vaihdon jälkeen hinnat laski ja markkinoille tuli tämä tosi edullinen Telia-liittymä. Puhelut aina 0,17 € ja tekstarit 0,12 €.
      Käykää hesarin liittymälaskurissa laskemassa ja vertaamassa.Itse soittelen Teliaan ja Soneraan pääasiassa jolloin tuon laskurin mukaan Telia on edullisin vaihtoehto Suomen operaattoreista.

• Anonyymi

Kaksitaajuus puhelin?
      Todellisuus, Telia myy laskutus käytäntö suora veloitus/sähköposti, kysymys Kumpi terveydenhuollon hoitovirheet linjaston saa jatkaa vapaasti, runnellen. Ihmisiä murtumien myydýllä hoitovälineillä verotus 0400 tarkkailu Kuitit

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1678
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1421
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1257
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1197
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1155
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      136
      1153
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe