yleismielipidettä..

Minävain^^

terriereistä kaipailisin? millaisia ovat rotuina? haukkuvatko paljon? ovatko sopeutuvaisia? yms.. kiitos vastanneille:)

6

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie
    • siskon veli

      en enään ota muuta kuin terriereitä=) jokainen koirahan on oma yksilönsä, eli terriereitäkin on joka lähtöön. luonnetta löytyy tarvittaessa, ja se myös näytetään. jos kaikki menee koiran mielestä hyvin, niin ei mitään hätää. mutta jos koira kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi, niin saa "varoa". koiran luonteen "muotoutuminen" on loppujen lopuksi niin paljon kiinni perheestä missä koira aikuistuu.

    • Terriereitähän löytyy todella pienistä todella suuriin n.20-70cm ja painoltaan parista kilosta pariinkymmeneen kiloon ja ylikin. Eli on hyvin hankalaa sanoa, että millaisia terrierit ovat luonteeltaan. Vähän sama kuin kysyttäisiin, että millaisia ovat noutajat luonteeltaan. Mutta itse voisin oman kokemukseni perusteella sanoa, että haukkuminen on koulutuskysymys, mielestäni terrierit eivät hauku sen enempää kuin muutkaan koirat. Ovat yhtä sopeutuvaisia kuin muutkin ym.

    • lellu1960

      Ainakin ne terrierit,joita olen tuntenut,ovat olleet kivoja koiria.Sisua ja luonnettahan niistä löytyy usein enemmän kuin isommistaan.Monenkokoisiahan niitä on,mutta pienikin terrieri on "iso koira,pienessä koossa "

    • Itselläni on kylläkin seropi, mutta koska siinä on pystykorvan lisäksi kettu- ja saksanmetsästysterrieriä, uskoisin että jotenkin on myös terrierit tulleet tutuiksi =) Tuo meidän poika kun näyttää ainakin luonteensa puolesta perineen juuri terrierigeenejä. Mitä itse olen ehtinyt tässä huomata, luonnetta ja omapäisyyttä kyllä ainakin löytyy, välillä jopa rasittavuuteen asti =P Vaikka välillä kovapäinen onkin, ei tuo meidän Risto kuitenkaan tyhmä ole. Nopeasti on monet temput oppinut, tietysti sen omilla ehdoilla kun on jaksanut innostua. Energiaa ja vauhtia kyllä riittää myös, ja uteliasuus muita ihmisiä, koiria ja asioita kohtaan yleensä on aina havaittavissa. Pääsipä tuo eilen livahtamaan ovesta ulos ja juoksi suoraan alakerran naapurin kämppään ja sukkana makuuhuoneen sängyn alle, heidän asuntonsa ovi kun sattui juuri olemaan auki. Kyllä oli hiukan noloa hakea poikaa pois, kun en edes kunnolla näitä ko. naapureita tunne.
      Niin, ja tuo itsetunto näyttäisi olevan myös ihan kohdallaan, välillä pikkukoiran ego tuntuu olevan jopa asuntoa isompi.
      Elikäs muutamalla sanalla kuvailtuna: energinen, itsevarma, iloinen, seurallinen, omapäinen, viisas, peloton, vauhdikas, utelias... Näillä sanoilla voisin ainakin Ristoa kuvailla =)

      • Välillä kotona saa hirveitä räksytyskohtauksia, mikä kuitenkin lienee enemmän perua tuon pystykorva-äidin puolelta... Ulkona kuitenkaan muille ihmisille ja koirille ei yleensä hauku.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe