Suositelkaa jotain hyviä kuvauspaikkoja pääkaupunkiseudulla luonnonvalokuvauksen harrastajalle. Melkein kaikki hyvät paikat Helsingissä olen jo kiertänyt uudestaan ja uudestaan... Ja eihän täällä niitä hyviä paikkoja kyllä paljon olekaan :( Mutta minne kannattaa mennä vaikkapa Espoossa tai Sipoossa?
Hyviä kuvauspaikkoja?
5
5659
Vastaukset
- minä mitätön mies
No Espoossahan kannattaa mennä Nuuksioon, jos luontovalokuvausta harrastaa!
- kumitassu
Ihan vain mielenkiinnosta, mitä paikkoja olet kiertänyt helsingissä. Minä kun olen vielä sillä tasolla, että Helsinginkin kuvauspaikat riittäisivät mainiosti...
- Paula
Kyllä Helsingistäkin löytyy yllättävän paljon kohtalaisia kuvauspaikkoja. Minä olen kiertänyt ehkä eniten Suomenlinnassa, jossa kuvattavaa riittää rakennuksissa ja luonnossa. Seurasaaressa on paljon lintuja ja oravia. Erityisen kesyjä oravia on Hietaniemen hautausmaalla. Kannattaa vain ottaa paljon pähkinöitä mukaan...
Haltiala Vantaan rajan lähellä on sekin kiinnostava lintukohde ja siellä voi kuvata myös metsän kasveja sekä pientä koskea. (Ja mikä parasta, joessa voi kesällä uida...) Vuosaaren lähellä Uutelassa on taas metsää ja ihan kaunista rantaa.
Vanhalla Kaupunginlahdella on runsaasti lintuja etenkin keväällä ja sieltä löytyy jopa piilokoju. Jakomäen lähellä ja Vantaan rajalla sijaitsee Slåtmossen, suo joka on osittain luonnonsuojelualuetta. Siellä voi kuvata esimerkiksi suopursuja tai tupasvillaa sekä kaikenlaisia ötököitä.
Perhosten kuvaajan kannattaa varmaankin suunnistaa Kaisaniemen kasvitieteelliseen puutarhaan, jossa on perhosten lisäksi tietysti myös kasveja. Töölönlahdellakin pitäisi perhosia liidellä aika paljon.
Tässä nyt oli kohteita lähinnä luonnonvalokuvauksesta kiinnostuneille, sillä sitä olen itse harrastanut. Mutta eiköhän näissä jo riitä vähäksi aikaa tekemistä. Ei muuta kuin hyviä kuvailuja! :)
- f90x
Ruukkialueet ovat hyviä kuvauspaikkoja. Fagervik, Bilnäs, Fiskars ja Ansku. Vantaankoski kenties. Meren rannat molempiin suuntiin. Veneellä saariin. Porkkalan niemi. Seurasaari on lähellä ja erittäin hyvä paikka. Viikin luonnonsuojelualue ja Saarnimetsä vantaanjoen eteläpuolella. Onhan näitä vaikka kuinka paljon...
- Juusto
Jonkun matkan päästä Helsingistä löytyy paljon kuvattavaa. Esimerkiksi Vihdistä (järvimaisemaa, elukoita ja kallioita jne.) ja Lohjalta kans. Kannattaa kokeilla! www.vihti.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257057Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291148- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14786- 43763