S-loppuinen nimi tytölle!

Kolmen lapsen äiti

Hei! Nyt tarvittaisiin apua.

Meille syntyi kolmas lapsi ja nimenanto lähestyy. Lapsen isoveli on Joonas (9v.) ja isosisko Iines (2v.). Vauvamme on tyttö ja haluaisimme antaa hänelle myös S-loppuisen nimen. Mitä S-loppuisia tyttöjen nimiä teille tulee mieleen? Itselleni ei tule mieleen muita kuin Mailis ja se ei nyt tässä tilanteessa käy, koska ensinnäkään emme pidä siitä nimestä ja toisekseen meillä on tuttavapiirissä kaksi Mailista.

Jos emme keksi vauvallemme S-loppuista nimeä, niin mitä nimeä ehdottaisitte?

27

11578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie taas

      Iiris tuli heti mieleen.

    • 655656353
      • Jane

        Meinaat, että molemmille tytöille saman nimen? Ei taida onnistua.

        Iiris olisi ihan pätevä vaihtoehto, vaikka aika lähellä onkin siskon nimeä. (kun ei oikeastaan muita s-loppuisia tule edes mieleen)


    • jutta

      mieleen kuin Maris ja sitten tietysti tuo Iiris, mutta se on aika lähellä Iinestä.

      • Tytön nimi?

        Eikö Maris ole pojan nimi? Pianotaiteilija Gothonin pojan nimi ainakin on Maris. Asuupi kyllä ulkomailla. Siellä tietysti asiat on toisin kuin härmässä.


    • Täti

      Marjis
      Juulia
      Inari
      Irina
      Jonna
      Riina
      Niina
      Minusta nämä nimet sopisivat Joonaksen ja Iineksen seuraksi.S-loppuisia ei paljon löydy.

    • -n-

      ... Iiris, jota jo edelläkin on ehdotettu. Kaunis nimi, mutta hivenen liian samanlainen kuin Iines. Suomesta s-loppuisia naisten nimiä löytyy aika niukalti, mutta miten olisi ruotsalaisen nimipäiväkalenterin puolelta löytyvä Doris?

      • -n-

        Agnes? Lisäksi mieleen tulee lempiniminä tunnetut Lottis ja Hennis, mutta eri asia on, ovatko sopivia ristimänimeksi.


      • -n-
        -n- kirjoitti:

        Agnes? Lisäksi mieleen tulee lempiniminä tunnetut Lottis ja Hennis, mutta eri asia on, ovatko sopivia ristimänimeksi.

        Jos sopivaa s-loppuista nimeä ei löydy, niin ehdottaisin nimeä, jossa on pitkä vokaali alussa (kuten Joonaksessa ja Iineksessäkin) ja S-kirjain jossakin kohtaa nimeä. Esim. Roosa, Miisa tai Liisi voisi tulla kyseeseen.


      • Kolmen lapsen äiti

        Ehdottamasi Doris on kiva nimi, mutta se ei sovi suomalaiseen sukunimeemme, ainakaan minun mielestäni. Meillä on on ihan tavallinen -la päätteinen suomalainen sukunimi. Ja kun me vanhemmat olemme Saara ja Jaakko, niin Doris ei oikein stemmaa.

        Mielessämme kävi nimi Maarit. Miltä se kuulostaisi joukossamme?

        Saara
        Jaakko
        Joonas
        Iines
        Maarit

        Mihinkään väännöksiin emme halua ryhtyä tyyliin Maaris, Anis jne. Ihan suomalainen perusnimi pitää olla.


      • -n-
        Kolmen lapsen äiti kirjoitti:

        Ehdottamasi Doris on kiva nimi, mutta se ei sovi suomalaiseen sukunimeemme, ainakaan minun mielestäni. Meillä on on ihan tavallinen -la päätteinen suomalainen sukunimi. Ja kun me vanhemmat olemme Saara ja Jaakko, niin Doris ei oikein stemmaa.

        Mielessämme kävi nimi Maarit. Miltä se kuulostaisi joukossamme?

        Saara
        Jaakko
        Joonas
        Iines
        Maarit

        Mihinkään väännöksiin emme halua ryhtyä tyyliin Maaris, Anis jne. Ihan suomalainen perusnimi pitää olla.

        ... vaikkakaan ei omiin suosikkeihini lukeudu. Mutta sehän riittää, kun itse siitä pidätte :) Tuplavokaalialkuisena ja konsonanttiloppuisena se sopii hyvin joukkonne jatkoksi.

        Jos vielä uutta ideaa saa heittää mietittäväksi, niin mieleen tuli sellainen nimi kuin Eedit, mitäs siitä tuumaatte? Minusta Joonas, Iines ja Eedit kuulostaisi kivalta!


      • käviskö112
        Kolmen lapsen äiti kirjoitti:

        Ehdottamasi Doris on kiva nimi, mutta se ei sovi suomalaiseen sukunimeemme, ainakaan minun mielestäni. Meillä on on ihan tavallinen -la päätteinen suomalainen sukunimi. Ja kun me vanhemmat olemme Saara ja Jaakko, niin Doris ei oikein stemmaa.

        Mielessämme kävi nimi Maarit. Miltä se kuulostaisi joukossamme?

        Saara
        Jaakko
        Joonas
        Iines
        Maarit

        Mihinkään väännöksiin emme halua ryhtyä tyyliin Maaris, Anis jne. Ihan suomalainen perusnimi pitää olla.

        Miira
        Seela
        Eerika


    • ...

      Kovin vähän on s-loppuisia suomalaisia tytön nimiä. Tulee mieleen yks. ruotsinkielinen.

      Maj-lis

      Ei kyllä oikein sovi joukkoon.:/

    • t-72

      Mitens olis Helmi Aliisa,Saana Susanna,Julia Eliisa,Silja Emilia,Maisa Annika?

    • t-72

      tuli mieleen

    • mamma

      S-loppuista nimeä on todella vaikea löytää, vain Iiris ja Mailis tulee mieleen kuten itsekin sanoit.
      Iiris sinällään on kaunis ja sopisi hyvin Iineksen siskolle.

      Maarit ihan ok vaikka en siitä itse pidäkään.
      Maaret parempi vaihtoehto.

      Ruut?

    • Poison

      Iiris tuli ainoana mieleen. Tuo Maarit kuulostaa ihan nätiltä nimeltä.

    • jutta

      tällainen: Anis. Se on minusta kaunis ja harvininen nimi. Sopisi hyvin sarjaanne.

    • ....

      on musta tosi kaunis nimi.
      kirjotusasultaan tosin hieman ulkolainen mutta sopii suomalaiseen suuhun mielestäni.

      myös tuo anis on ihana ja mulle uusi tuttavuus.

      • silja

        Agneslausutaan an(j)ies. Se kuulostaa kivalta.

        Tytölle sopisi nimeksi myös nimeksi Siiri.


      • tarkoitin
        silja kirjoitti:

        Agneslausutaan an(j)ies. Se kuulostaa kivalta.

        Tytölle sopisi nimeksi myös nimeksi Siiri.

        siis että lausuttaisiin anjes.. agnes noi lausuttuna kuullostaa iho-ongelmalta, joten ehkä voisi aiheuttaa väärinkäsityksiä :)
        enpä ollut tuota ääntämystä ajatellutkaan.


    • Eerika :)

      Minulle tuli mieleen, että perheeseennehän sopisi myös toinen tuplavokaalilla alkava tyttö? Olen itse nimeltäni Eerika ja kovasti olen nimestäni tykännyt. Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä. Laitan tähän muutamia nimiä teille mietittäväksi:

      Aada
      Aamu
      Eerika
      Eeva
      Eevi
      Oona
      Iida

      Oona on ehkä liian lähellä Joonasta ja Iidakin ehkä liian lähellä Iinestä. Mutta miettikääpä näitä :) Jostain syystä mielestäni Essi ja Reeta/Reetta sopisi myös perheeseenne...

      • eve

        mitäs tuumit?


    • tähti

      S- loppuisia tytön nimiä on todella vähän. Mieleen tulee vaan Agnes, mikä on ihan kiva ja sitten Hjördis, joka taasen ei ole kiva nimi.

      Mutta koska sisko on Iines, voisiko pikkuiselle miettiä i-alkuista nimeä myös?
      Kuten esim.
      Inka, Iisa, Iida, Ilona tai Irina?

      Tai sitten S-alkuista:
      Sonja, Senni, Sofia, Sanni, Saila?

    • lisaella

      tai eevi

    • aamukka

      Eevi tai Eedla/Eetdel tai Meeri,Tuuli(a),Siiri,Aava,

    • Anonyymi

      Iiris

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe