Praha yliarvostettu

Rasman

Täällä hehkutetaan Prahaa. Okei, hieno kaupunki myönnettäköön, mutta ihmiset - todella töykeitä! Oltiin morsiammen kanssa Prahassa 3 päivää ja lentokenttävirkailijat, hotellivirkailijat, myyjät ja monet muut olivat kuin k-rv-n nielleitä - todella töykeitä ja hymyt ei todellakaan kuulu heidän kulttuurin. Englannin kielellä et tule toimeen, koska 1/10 tshekkiläisestä osaa englantia, ja ne harvat jotka sen osaa puhuu korkeintaan tyydyttävästi.

Jos jälkikäteen voisin vaihtaa lomakohdetta, niin tekisin sen 100 % varmasti.

15

3719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynnyt

      Huonoa palvelua ja selviä kusetusyrityksiä tuolla kyllä riittää mut miten se on Prahan vika jos et itse kieliä osaa?

      Noilla kulmilla yleensä 1 vieras kieli on Saksa,minusta on aika turha itkeä ettei Englannilla pärjää,miksi pitäisi pärjätä?

      Tosin tähän perään voi kysyä miksi hitossa Suomessa opetetaan kieltä jota ei missään puhuta eikä missään tarvitse,eli Ruotsia?

      • seurassa

        Totta että Prahassa ollaan töykeitä ja
        ahneita mutta sinne kuuluu mennä poikaporukassa.

        Vaclavin aukiolla päivystää jopa yli 10 000
        ilotyttöä. Kyllä iloa riittää.


      • kieli

        Ruotsin kieli on vielä muistona maamme
        valloittajista. Valloittajakansaa ruotsalsia
        maassa on vajaa 300 000 kpl ja toisia eli venäläisiä muutama kymmenen tuhatta.


      • huhhuhh
        kieli kirjoitti:

        Ruotsin kieli on vielä muistona maamme
        valloittajista. Valloittajakansaa ruotsalsia
        maassa on vajaa 300 000 kpl ja toisia eli venäläisiä muutama kymmenen tuhatta.

        .. ruotsinkielisten suomalaisten osuus vähenee ja venäläisten maahanmuuttajien määrä kasvaa räjähdysmäisesti...
        skrämmande!


    • Hiisu

      Joku aika sitten löysin näiltä sivuilta linkin prahalaiseen elämään suomalaisin silmin ja siellä on mm. tuohon aiheeseesi liittyvä mielenkiintoinen juttu. Luehan.

      http://www.pyykkonen.net/praha/jutut/0503Budabest.htm

      Älä hämäänny, vaikka otsikkona on Budapest, tarina on myös Prahasta. Totta haastat. Toistakin juttua suosittelen. Katso sekin.

      http://www.pyykkonen.net/praha/jutut/0618Scams_in_Prague.htm

      • Käynnyt

        Onneksi ei ole enään olemassa Tsekkoslovakiaa,pelkkä Tsekki on paljon helpompi kiertää;)

        Slovakian kautta pääsee ihan hyvin sinne minne pitääkin eli Unkariin ja Kroatiaan.


      • tahi ei...

        Pyykkös-sivut pitävät sisällään valtavasti asiavirheitä ja yleistyksiä, mutta mitä mielipiteisiin tulee, kaikilla on oikeus omaansa. Itse olen Prahassa saanut pääosin asiallista ja hyvää palvelua, on toki niitä huonojakin tapauksia muutama ollut.

        Jos kaikki palvelu on ollut niin huonoa kuin keskustelun aloittaja kertoo, syynä täytyy olla oma ylimielinen asenne ja oma tympeä pärstä.


      • Käynnyt
        tahi ei... kirjoitti:

        Pyykkös-sivut pitävät sisällään valtavasti asiavirheitä ja yleistyksiä, mutta mitä mielipiteisiin tulee, kaikilla on oikeus omaansa. Itse olen Prahassa saanut pääosin asiallista ja hyvää palvelua, on toki niitä huonojakin tapauksia muutama ollut.

        Jos kaikki palvelu on ollut niin huonoa kuin keskustelun aloittaja kertoo, syynä täytyy olla oma ylimielinen asenne ja oma tympeä pärstä.

        "Jos kaikki palvelu on ollut niin huonoa kuin keskustelun aloittaja kertoo, syynä täytyy olla oma ylimielinen asenne ja oma tympeä pärstä."

        Tai sit paikka on vaan oikeasti huono.

        Itse kiersin kesällä autolla toistakymmentä maata ja eniten kaikkea ylimääräistä riesaa sattui just Prahassa,osa oli tietysti huonoa tuuriakin mut kumma vaan kun muualla kaikki sujui ihan hyvin.

        Ja ihan samalla pärställä ja asenteella kaikkialla.

        Samoin matkan varrella kohtaamista autoilijoista suurimmat kusipäät löytyi Tsekkikilpien takaa.


      • palvelusta
        Käynnyt kirjoitti:

        "Jos kaikki palvelu on ollut niin huonoa kuin keskustelun aloittaja kertoo, syynä täytyy olla oma ylimielinen asenne ja oma tympeä pärstä."

        Tai sit paikka on vaan oikeasti huono.

        Itse kiersin kesällä autolla toistakymmentä maata ja eniten kaikkea ylimääräistä riesaa sattui just Prahassa,osa oli tietysti huonoa tuuriakin mut kumma vaan kun muualla kaikki sujui ihan hyvin.

        Ja ihan samalla pärställä ja asenteella kaikkialla.

        Samoin matkan varrella kohtaamista autoilijoista suurimmat kusipäät löytyi Tsekkikilpien takaa.

        On siellä Tsekeissä itse kukin tässä matkustanut, eikä noin totaalisen huonoa palvelu ole joka paikassa ollut.

        Sanoisin, että suomalaiseen palvelutasoon tottuneelle, Praha ja Tsekinmaa ei tuo yllätystä palvelun suhteen, ei suuntaan eikä toiseen.

        Kaikkein huonoimmat autoilukokemukset minulla on Puolasta.


      • baari
        palvelusta kirjoitti:

        On siellä Tsekeissä itse kukin tässä matkustanut, eikä noin totaalisen huonoa palvelu ole joka paikassa ollut.

        Sanoisin, että suomalaiseen palvelutasoon tottuneelle, Praha ja Tsekinmaa ei tuo yllätystä palvelun suhteen, ei suuntaan eikä toiseen.

        Kaikkein huonoimmat autoilukokemukset minulla on Puolasta.

        Samaa mieltä. Prahassa tuli käytyä kolmesti. Ihmeteltiin kovasti, ettei baareihin ollut mitään jonoja eikä portsareita näkynyt koskaan missään. Tuli ihan turvaton olo, kun ei kukaan heti palveluyrityksen ulko-ovella pistänyt porukoita järjestykseen.
        Ehkä sekin asia siellä EU:n myötä joskus muuttuu.


    • seuraus

      jos näytitkin morsmaikkusi kanssa venäläisiltä?
      kas kun heistä ei tunnetusti itä-euroopassa oikein pidetä.

      • SF:ssa

        Tilastojen mukaan koko Itä-Euroopassa vihataan venäläisiä eniten Suomessa....


    • Bairnsfather

      Ikävä että saitte huonoa kohtelua/palvelua. Itse en viikon aikana moiseen törmännyt.
      Itse kyllä pärjäsin englannilla ihan hyvin ja jos englanti ei vastapuolelta sujunut niin olin opetellut muutaman perus sanan paikallisella jota tehostin elein ja ilmein. Aina tulin ymmärretyksi. Eivät toki kaikki myyjät ollet mitään hymysuita mutta ei myöskään mitenkään töykeitä.
      Mainitsemasi lentokenttä oli kyllä aika kurja paikka.

    • turismo

      En tiedä, mistä tilastosta löysit tiedon siitä, miten tshekit puhuvat englantia ... Kokemukseni perusteella englantia tai saksaa puhutaan ainakin Prahassa aika hyvin, niillä minäkin siellä pärjäsin ongelmitta. Monesti meitä suomalaisia ei ymmärretä, koska ei osata aina selvästi lausua niitä kaikenlaisia konsonantteja.

    • Lombardo

      Olen vieraillut tsekeissä kymmeniä kertoja ja huomannut että englannilla pärjää hyvin, jos vielä viitsii opetella muutaman paikallisen sanan niin ongelmia ei pitäisi olla.
      Kannattaa myös tutustua muihinkin paikkoihin kuin Prahaan ja sen ympäristöön esim. Määri ja Brno loistopaikkoja ja ihmiset ystävällisiä =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe