Pegasus Airlines

Alanyaan

Onko kenelläkään kokemuksia ko. lentoyhtiöstä?

Täällä puhutaan niin paljon lentoyhtiöistä ja pelotellaan turva-asioissa, joten alkoi mietittymään millainen tuo Pegasus on.

34

24425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunshine

      Työkaveri lensi sillä justiin pari päivää sitten ja itse lennän ylihuomenna.Kertoi koneen olleen ihan ok kaikin puolin.Henkilökunta puhuu englantia.Ruoka ei kuulemma yhtä hyvää kuin Finnairilla mutta aivan syötävää.Juomat ilman alkoholia on ilmaisia ja jotain tax.free tuotteitakin löytyy.Eli ei pitäis olla aivan kamala lento edessä!Koska olet lähdössä?Me siis lähdetään keskiviikkona ja vaasasta.Mukavaa lomaa!!

      • Sunshinelle

        Kiitoksia pääosin asiallisista vastauksista, ja vähän tuo "lentopelko" lieventyi :) Lähdemmme 6.9 Helsingistä Alanyaan kahdeksi viikoksi


      • Anonyymi

        Jaa, ei tuo kommentti nyt koske ainakaan kaikkia pegasus lentoja.
        Lomareissuja olemme tehneet 2 pegasuksella. Lennolla EI ole ilmaisia juomia, ruokaa EI voi varata etukäteen (johtuu ehkä koronarajoituksista). MITÄÄN taxfii myyntiä EI ollut. Kyseessä deturin lomalennot, ns.valmismatkat

        Ihan asiallinen kone (boeing 320) vähän erilaiset penkit koneen mallista riippuen, yllättävän hyvä jalkatila, vaikka kyseessä on "halpalentoyhtiö". Ruokia / välipaloja ja juomia sai ostaa matkalla. Vähän "kömpelöä juoksentelua" tarjoilu, aina haettiin lisää jotain.
        Maksaminen kortilla halvempaa kuin käteinen mutta, hidasta.


      • miten oma lentosi pegasuksen kanssa meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, ei tuo kommentti nyt koske ainakaan kaikkia pegasus lentoja.
        Lomareissuja olemme tehneet 2 pegasuksella. Lennolla EI ole ilmaisia juomia, ruokaa EI voi varata etukäteen (johtuu ehkä koronarajoituksista). MITÄÄN taxfii myyntiä EI ollut. Kyseessä deturin lomalennot, ns.valmismatkat

        Ihan asiallinen kone (boeing 320) vähän erilaiset penkit koneen mallista riippuen, yllättävän hyvä jalkatila, vaikka kyseessä on "halpalentoyhtiö". Ruokia / välipaloja ja juomia sai ostaa matkalla. Vähän "kömpelöä juoksentelua" tarjoilu, aina haettiin lisää jotain.
        Maksaminen kortilla halvempaa kuin käteinen mutta, hidasta.

        Joku uusi konetyyppi tuo boeing 320?


    • hasse

      Koneet ovat hieman vanhanaikaisia. Olen kuullut, että vuosia sitten yhtiön kone meinasi laskeutua Tuusulantielle kun lentäjä luuli sitä kiitoradaksi Helsinki Vantaan kiitoradan sijasta muutama vuosi sitten.

      • Tri M

        Näin samanlaisen tapauksen myös muutama vuosi sitten, kun matkustajakone yritti laskeutua Malmin lentokentälle. Kone oli jo puiden latvojen korkeudella kun se taas nousi yläilmoihin. Ei olisi kenties Malmin kiitorata tainnut riittää jumbojetin laskeutumiseen vaan romua ja ruumiita olisi saattanut tulla ja paljon. Olisikohan tämä ollut sama kone, josta edellinen kirjoittaja kertoi???


      • Urrpo
        Tri M kirjoitti:

        Näin samanlaisen tapauksen myös muutama vuosi sitten, kun matkustajakone yritti laskeutua Malmin lentokentälle. Kone oli jo puiden latvojen korkeudella kun se taas nousi yläilmoihin. Ei olisi kenties Malmin kiitorata tainnut riittää jumbojetin laskeutumiseen vaan romua ja ruumiita olisi saattanut tulla ja paljon. Olisikohan tämä ollut sama kone, josta edellinen kirjoittaja kertoi???

        Se Malmille laskeutumista tuumaillut oli TUR Avrupa Hava Yollari, joka on turkkilainen lentoyhtiö. Lensi siihen aikaan Kymppi-Matkojen lentoja DC9 ja MD-80 -sarjan kalustolla. Ei ne varsinaisesti mitään jumbojettejä ole.
        Kympit lensi myös Pegasuksella. Se on ymmärtääkseni turkkilais-yhdysvaltalainen firma.
        Googlesta löytyy haulla kommentteja, jotka koskevat eniten ruokaa, jalkatilaa, siisteyttä ja sitä ettei lennolla näytetä leffoja. No ei näytä tuolla 4h matkalla kukaan muukaan...

        http://www.airlinequality.com/Forum/pegasus.htm


      • mr matkaopas

        Tämä ei pidä paikkaansa tämä on vanha kaupunkitarina jota kerrottiin jo 70 luvulla ja yhtiö oli espanjalainen edesmennyt Spantax.


    • jp1979

      Itse tulin vajaa kuukausi sitten takas Suomeen kyseisen lentoyhtiön lennolla ja mulla ei ollut oikeastaan mitään valittamista lentsikan suhteen...Olihan se tietty hieman ahtaan oloinen mutta palvelu toimi aika hyvin. Muutama elämäänsä kyllästynyt lentoemo siellä oli, jolle ei uskaltanut juuri mitään sanoa mutta suurimmaksi osaksi oikein hyvää palvelua sai enkun kielellä. Ruoka oli mielestäni ihan ok lentokonesafkaksi! Koneet itsessään ihan siistit, joskin vähän vanhan oloiset.

      • pegasuksesta..

        Mä tulin kans vajaa kuukaus sitten Pegasuksen koneella Suomeen ja toki menin sinnekkin saman lentoyhtiön koneella. Koneessa ei juurikaan valittamista, ahdasta on, mutta eipä niissä yleensäkään hirveitä tiloja ole. Englanniksi tosiaan onnistuu kommunikointi. Televisioita hiukan kaipailin ajankuluksi, mutta kyllä sen 3-4 tuntia jaksaa muutenkin. Rohkeesti vaan kyytiin!!! :) Aion itsekin matkustaa uudelleen Pegasuksella, että NIIN kamalaa se sitten oli ;)


    • nissas

      Totta kai kaikki Turkkilaiset lentoyhtiöt ovat samaa tasoa. Pitäisi antaa kielto Turkkilaisille Suomen ilmatilassa lentämisessä ovat niin vaarallisia.

      • Anonyymi

        Sulla ilmeisesti oma luuta millä lennät!


    • bambi

      Lensin 2 ja 4 viikkoa sitten Pegasuksella. Menosuunnan koneessa oli ahdasta, niinkuin monet ovat jo sanoneet. Mutta ota korvatulpat mukaan!! Ainakin siinä koneessa meteli oli aivan valtava. Käytin aluksi korvatulppia, mutta otin ne kesken lennon pois ja olin tulla kuuroksi. Paluulennolla en enää uskaltanut kokeilla olla ilman korvatulppia :)

      Menolento oli myös sellaista menoa että.. En tiedä ajoiko kapteeni "ylinopeutta" tai oliko hän ensimmäistä kertaa ohjaksissa. Kyyti oli kovaa ja pomppuilevaa. Laskeuduttaessa minulla oli korvat ja leuat aivan lukossa ja todella kipeät, johtuen liian nopeasta laskeutumisesta. Paluulennolla en edes tuntenut laskeutumista, muutakuin koneen tullessa maahan.

      Mutta kipeät korvat ja leuat voi (kai) välttää korvatulpilla ja purukumia jauhaen.

      Palvelu oli mukavaa, ja todella hyvä kun juomat ovat ilmaisia, paitsi alkoholijuomat. Ja he kulkevat usein juomakärryineen ohitse. Englannilla pärjää hyvin :)

    • Pegasus

      Pegasus on ihan ok. Koneet ovat suuria ja suhteellisen uusia, ainakin se, millä minä matkustin ja mitä nettisivuilta voi lukea. Tarjoilu pelasi ja muuten tuntui olevan kuin mikä tahansa lentoyhtiö. Ei mitään moitittavaa.

    • LentäjänLapsi

      Matkustin Pegasus Airlinesin koneella taannoin ja kone oli minun mielestäni hieman vanhan oloinen. Huomasin saman kuin useammat muutkin viestin jättäjät, että koneessa oli kova melu. Pelkäsin lennon jälkeen sairastuneeni flunssaan, koska korvani olivat kipeät lennonjälkeen tai sen oloiset. Lisäksi kone oli aikaisempiin kokemuksiin nähden ja verrattuna niihin hieman jopa epäsiisti. Henkilökunnan Englannin kielen taidossa oli myös muutamien osalta parantamisen varaa.

      En yleensä viitisi valitella paljoa. Mutta minua erityisesti se melu pänni paljon.

    • Anonyymi

      Suomalaisnaisten seksimatkailu Turkkiin lisääntyy koko ajan, joten uusia operattoreita ja kohteita syntyy.



      Turkkilaisyhtiöt Pegasus Airlines ja Turkish Airlinesin tytäryhtiö SunExpress aikovat aloittaa kesällä 2020 uusia reittejä Turkista Helsinki-Vantaalle. Kohteet ovat Istanbul, Antalya ja Konya.

      Pegasus Airlines aikoo avata 9. kesäkuuta 2020 reitin Istanbulin Sabiha Gokcen lentokentältä Helsinki-Vantaalle Boeing 737-800 -koneilla. Reittiä on määrä lentää neljästi viikossa. Nykyisin Helsinki-Vantaalta on tarjolla Turkish Airlinesin lennot Istanbuliin kahdesti päivässä.

      • Anonyymi

        Vai seksimatkailu salli mun nauraa,eiköhän suurin osa kuitenkin mene auringon takia.
        Taitaa kirjoittaja olla perisuomi mies joka ei saa tympeydellään naista itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai seksimatkailu salli mun nauraa,eiköhän suurin osa kuitenkin mene auringon takia.
        Taitaa kirjoittaja olla perisuomi mies joka ei saa tympeydellään naista itselleen.

        Sääli että pandemia-aikana nuo Pegasuksen lennot Istanbuliin peruttiin. Olisi hyvä jos ne saataisiin takaisin, niin reitille tulisi vähän hintakilpailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli että pandemia-aikana nuo Pegasuksen lennot Istanbuliin peruttiin. Olisi hyvä jos ne saataisiin takaisin, niin reitille tulisi vähän hintakilpailua.

        Knyt lentää taas Istanbuliin


    • Anonyymi

      Saako lennolle ottaa 7kg kissan matkustamoon

      • Anonyymi

        Kyllä, jos matkustusehdot täyttyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos matkustusehdot täyttyvät.

        Saako lennolle ottaa ruumaan menevän matkalaukun maksutta? Entä lentolaukku?


    • Anonyymi

      Tuolla Pegasuksella juuri lensin, halpa oli mutta jumalattoman ahdas, penkit olivat pystyasennossa ei saanut selkänojaa liikutettua minnekään, selkävaivaiselle ihmisille täysi kärsimys mutta palvelu toimi hyvin mutta järkyttävän ahsas.

      • Anonyymi

        Riippuu koneesta, Being 787 istuinväli on 29 tuumaa, airbusit finskin tasoisia. Omalla lennollani ainakin selkänojat liikkuivat, en kyllä muista konetyyppiä, saattoi olla A321.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu koneesta, Being 787 istuinväli on 29 tuumaa, airbusit finskin tasoisia. Omalla lennollani ainakin selkänojat liikkuivat, en kyllä muista konetyyppiä, saattoi olla A321.

        menitkö helsiki-vantaalta turkkiin?


    • Anonyymi

      Lensin viime viikolla. Ei yhtään huonompi kuin esim Finnair, parempi palvelu. Eikä mitenkään erityisen ahdas. Penkkejä ei tosiaan pystynyt kaatamaan, mut eipähän tarvinnut pelätä milloin edellä istuva päättää kaatua päälleni.

      • Anonyymi

        Turkkilainen on hyvä niin kauan kuin automatiikka pelaa. Mutta sitten kun tulee jotain vikaa onkin jännät paikat kun lentäjien koulutus voi olla mitä sattuu. Tämä nähtiin Turkish Airlinesillakin Amsterdamissa aikoinaan, kuolonuhrejahan siinä tuli.


    • Anonyymi

      Kun osaat. Varoa paskatassuja

    • Anonyymi

      Hei. olen Faroq Amani .eilin 15.06.22 mä ostin lentolippu 03.07.22 tämä aikana . ei tule mitän mulle. varma väärä kirjoitan sähköposti. voitko katso missä menossa mun lippu. minun nimi on Faroq Amani. syntymäpäivä 13.10.1993 kiitos

    • Anonyymi

      Kahdesti lenänyt ja hyväksi todennut. Peloteltiin pienillä jalkatiloilla,mutta oli hyvät 180senttiselle.

      • Anonyymi

        Mikä kone


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kone

        Lentokone


      • Anonyymi

        Heidän sivuillaan ohje että.3tuntia ennen pitää olla lähtöselvityksessä. Onko todellakin näin ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe