Roppu jumisa

VARMER

Milläs sais auki vaihelaatikon öljyn täyttöaukonropun auki on vähä pyöristyny?

21

2865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tonkit

      Eli samalla tavalla kuin edellinenkin avaaja, putkitonkit vaan kireelle (tai isot lukkopihdit) ja vääntöö. Siitä se pultinkanta vaan paranee, kun käyttää näitä kyseisiä pro-työkaluja.

      Jos näitä yllä mainittuja työvälineitä ei löydy, voitkin ottaa kaikkein yleisimmän työvälineen joka on saatavissa, eli työntömitan. Sen työntömitan on oltava semmoinen, että siinä on se lukitusruuvi. Siittä vaan kireelle, ruuvi kiinni ja voimaa. Jos työntömitta hajoaa, voit aina hankkia isomman työntömitan.

      • mutterisorvi

        ja jottei panisi vastaan niin vaseliinia pultinkantaan,niin jovain on helppo vääntää ei tarvii edes pieraista.


      • VARMER
        mutterisorvi kirjoitti:

        ja jottei panisi vastaan niin vaseliinia pultinkantaan,niin jovain on helppo vääntää ei tarvii edes pieraista.

        Meinaatko että se vaseliini autaa siihen pyöristyneeseen ropunpäähä antamalla paremmän pidon avaimeen?


      • mutterisorvi
        VARMER kirjoitti:

        Meinaatko että se vaseliini autaa siihen pyöristyneeseen ropunpäähä antamalla paremmän pidon avaimeen?

        Kato sähän hiffasit,sitä justiin tarkoitin.


      • mutterisorvi
        VARMER kirjoitti:

        Meinaatko että se vaseliini autaa siihen pyöristyneeseen ropunpäähä antamalla paremmän pidon avaimeen?

        Kait nyt pehkana muistat,jotta soon muuten magneettiproppu. Se vaseliini muuten auttaa siihenkin jottei se avain tartu kovin lujahan siihen proppuun. Joudut sitten hommaamahan
        uuden avaimenkin sen propun lisäksi jos et paa vaseliinia.Niin ja muuten rannekello sekoaa sen magneetin vaikutuksesta jotta se pitää jättää tupahan piirongin päälle kun ruvetahan magneettipropun irrootushommihin.


    • Kyläseppä

      Jos ympärillä on tilaa ja vakuutukset kunnossa, hitsaa iso mutteri reiästä kiinni ropun päälle. Taas on kanttia mitä sorvata jakoavaimella tai putkitongeilla:)

      • Aksu

        ...ja lyöntimeisseli (tamppi) varmasti aukeaa ja ei muutako uuden propun hakuun entistähä ei kannata enää uudestaan laittaa.


    • Reino 123

      Täytä öljyt sitä kautta.
      Siihen täyttökorkin kantaan pääsee pienellä rälläkällä muotoilemaan sen verran kantteja, että saa jollakin kiinni. Samaan aikaan varovaista naputtelua vasaralla, kun avataan.

      • palle

        poraa koko paskasta läpi isolla poralla ja tee kokonaan uusi, vähän isompi. Ei oo kallis operaatio suhteellisen vaikea toteuttaa kylläkin.


      • palle kirjoitti:

        poraa koko paskasta läpi isolla poralla ja tee kokonaan uusi, vähän isompi. Ei oo kallis operaatio suhteellisen vaikea toteuttaa kylläkin.

        tarpeeksi iso muutenkin, sillä sitä ei tahdo halpa-avaimilla saada auki.
        Lyöntitaltta taitaa olla paras keino siitä ulkoreunasta lyömällä voi jopa auetakin.


      • jjj
        kawasaki250 kirjoitti:

        tarpeeksi iso muutenkin, sillä sitä ei tahdo halpa-avaimilla saada auki.
        Lyöntitaltta taitaa olla paras keino siitä ulkoreunasta lyömällä voi jopa auetakin.

        Jos et saa tuollaista proppua auki ilman muitten apua myy koko fergu


      • Reino 123
        jjj kirjoitti:

        Jos et saa tuollaista proppua auki ilman muitten apua myy koko fergu

        Odotetaan rauhassa jatkokertomusta. Eihän tämä ole vielä tankannut "bensaa". Eikä katsonut jäähdytysnesteen määrää. Sitten se kysyy, miten korkin saa auki, kun se löystyy mutta tyssää eikä aukea?
        Vaihteistoöljyn voi myös liruttaa mittatikun reijästä. Hidasta, mutta ei vahingossa menee kovin paljon liikaa öljyä!


    • hyvä olla isoot

      PALLIT.



      jos ei omat piisaa niin hanki isoommat kylältä!


      Ei proput eikä ruuvitkaan enää vastusta...

      • ajomies

        Mikä järki se on vedellä niitä roppuja kiinni hevosen voimilla, kyllä se mukana pysyy pienemmälläkin momentilla, yleensä vielä kartioroppuja...?


      • Guru
        ajomies kirjoitti:

        Mikä järki se on vedellä niitä roppuja kiinni hevosen voimilla, kyllä se mukana pysyy pienemmälläkin momentilla, yleensä vielä kartioroppuja...?

        Tuo MF-65 vaihteiston täyttöproppu on yli 5 cm halkaisijaltaan ja ihan tasatiivistys. Sen saa tosi kireälle jos vetää täysillä. Avainkoko on n. 1".
        Minulla on tuo hirvitys ihan itsellä.


      • VARMER
        ajomies kirjoitti:

        Mikä järki se on vedellä niitä roppuja kiinni hevosen voimilla, kyllä se mukana pysyy pienemmälläkin momentilla, yleensä vielä kartioroppuja...?

        No empähän oo kyllä ite laittanu kiinni, Entinen omistaja. Katokku oon "ensimmäista" ölijynvaihtua tekemäsä.


      • VARMER
        Guru kirjoitti:

        Tuo MF-65 vaihteiston täyttöproppu on yli 5 cm halkaisijaltaan ja ihan tasatiivistys. Sen saa tosi kireälle jos vetää täysillä. Avainkoko on n. 1".
        Minulla on tuo hirvitys ihan itsellä.

        Mitenniin hirvitys?

        Onko sullaki käynnistysonkelmia, siis sen rattorin kans.


      • Guru
        VARMER kirjoitti:

        Mitenniin hirvitys?

        Onko sullaki käynnistysonkelmia, siis sen rattorin kans.

        Ei ole käynnistysongelmia. (Jos on polttoainetta ja akussa virtaa...)
        Talvella tietty lohkolämmitin.
        Kömpelö kääntymään.
        Nykyään vaihtovirtalaturi.
        Ei hojaustehostinta ja etukuormaaja.
        Hydrauliikka on ehjänäkin ihan peestä.
        Etukuormaajakäytössä.
        Kytkin on engelsmannin unelma ergonomialtaan.
        Länsimaisen mittapuun mukaan sadistinen. Samoin jarrut. Lukkiutuu helposti vaikka on korjattu.
        Eikä voi olla vanhuudenvikaa. Vuosimalli 1960, MK1.
        Tunteja yli 6400.


      • VARMER
        Guru kirjoitti:

        Ei ole käynnistysongelmia. (Jos on polttoainetta ja akussa virtaa...)
        Talvella tietty lohkolämmitin.
        Kömpelö kääntymään.
        Nykyään vaihtovirtalaturi.
        Ei hojaustehostinta ja etukuormaaja.
        Hydrauliikka on ehjänäkin ihan peestä.
        Etukuormaajakäytössä.
        Kytkin on engelsmannin unelma ergonomialtaan.
        Länsimaisen mittapuun mukaan sadistinen. Samoin jarrut. Lukkiutuu helposti vaikka on korjattu.
        Eikä voi olla vanhuudenvikaa. Vuosimalli 1960, MK1.
        Tunteja yli 6400.

        Tällä koneella on tunteja (mentakohan numerua siihennymahtu ku ei muista oikein) vaan noinyli 9tuhatta.

        Onko sulla siinä ohjaussimpukasa olijyvoitelu? (Siinä kotelosa mikä on ohjausakselin alaosasa, siinä heti vaihelaatikon yläpuolelle)

        Meikäläisellä ku on se tiivise menny ja eikä jaksa ruveta vaihtamaan niin löin vaseliinit sisään.


      • Guru
        VARMER kirjoitti:

        Tällä koneella on tunteja (mentakohan numerua siihennymahtu ku ei muista oikein) vaan noinyli 9tuhatta.

        Onko sulla siinä ohjaussimpukasa olijyvoitelu? (Siinä kotelosa mikä on ohjausakselin alaosasa, siinä heti vaihelaatikon yläpuolelle)

        Meikäläisellä ku on se tiivise menny ja eikä jaksa ruveta vaihtamaan niin löin vaseliinit sisään.

        ohjaussimpukan akseli vähän tihkuu.

        Vai vaseliinia?
        Miten luulet ratin kääntyvän talvella, pakkasella?
        Sehän jäykistyy, vaseliini pakkasella ihan täysin?

        Tais' tulla kesätraktori?


    • VARMER

      No auki on!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe