Vuolux kiuas

Uusi sauna

Onko kellään kokemusta Vuolux kiukaasta tai vastaavasta vuolukivikiukaasta? Onko pehmeät löylyt? Miten lämpeneminen, kestääkö pidempään kuin esim. perinteisen sähkökiukaan lämmittäminen?

29

31555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timo

      Erittäin hyvät kokemukset omasta kiukaasta 6kw valokuitukiuas, kestää lämmetä tommosen 45min 70asteeseen joka riittää meille ihan hyvin.Kiukaan päältä pois oton jälkeen parhaat löylyt noin 10min kuluttua,erittäin pehmeät löylyt,kannattaa laittaa tämmönen ei varmaan parempaa löydy.

      • Rahkonen

        Ittekkin oon tykästynyt tuohon valokuitukiukaaseen. Mulla 9kW:n kiuas joka lämmittää 2m3 saunan tosi nopeesti (n.15min) reiluun 110 asteeseen joka tällaselle sitkeenlaiselle kaverille just passeli lämpötila. Erittäin rapsakat ja tosi kuivat löylyt, suosittelen!


      • just passeli?
        Rahkonen kirjoitti:

        Ittekkin oon tykästynyt tuohon valokuitukiukaaseen. Mulla 9kW:n kiuas joka lämmittää 2m3 saunan tosi nopeesti (n.15min) reiluun 110 asteeseen joka tällaselle sitkeenlaiselle kaverille just passeli lämpötila. Erittäin rapsakat ja tosi kuivat löylyt, suosittelen!

        Rahkonen taitaa olla oikeasti normaalia sitkeämpi kaveri kun saunoo 110 asteisessa saunassa joka on mitoiltaan metri kertaa metri?


    • Titsku

      Hei!
      Meillä on mondeksin vuolukivikiuas ja olen tosi tyytyväinen kun se tuli hankittua. Lämmittäminen kestää about puoli tuntia ihan hyviin löylyihin, ja tietysti kauemmin lämmitettynä kuumempiin.
      Löylyt on tosi kosteat ja pehmeät. suosittelen:)

      • Maukka

        Mulla on kokemusta tuommosesta Mondexin 6kW:n Steel-kiukaasta, jossa sivut on siis teräspanelia.

        Hyvät löylyt, varaa kivasti lämpöä, eli voi kytkeä lämmityksen jälkeen pois ja löyly piisaa sopivasti. Mulla oli vielä tuommonen kuituvalo-kiuaslinssi kiukaan yllä ja antoi kivan efektin sillä...

        Tulevaan saunaan kiukaan miettiminen on käynnissä. Kuutioita tulee noin 11, joten kiukaaltakin vaaditaan potkua. Jos mondexiin päätyn niin sitten otan originalin, koska ainoa ongelma kiukaassa oli nuo teräspanelit, joita sai kokoajan puhdistaa kalkkisesta vedestä jäävistä rannuista...


      • ketä kiinnostaa
        Maukka kirjoitti:

        Mulla on kokemusta tuommosesta Mondexin 6kW:n Steel-kiukaasta, jossa sivut on siis teräspanelia.

        Hyvät löylyt, varaa kivasti lämpöä, eli voi kytkeä lämmityksen jälkeen pois ja löyly piisaa sopivasti. Mulla oli vielä tuommonen kuituvalo-kiuaslinssi kiukaan yllä ja antoi kivan efektin sillä...

        Tulevaan saunaan kiukaan miettiminen on käynnissä. Kuutioita tulee noin 11, joten kiukaaltakin vaaditaan potkua. Jos mondexiin päätyn niin sitten otan originalin, koska ainoa ongelma kiukaassa oli nuo teräspanelit, joita sai kokoajan puhdistaa kalkkisesta vedestä jäävistä rannuista...

        ketä kiinnostaa


      • eräs, jota kiinnostaa..
        ketä kiinnostaa kirjoitti:

        ketä kiinnostaa

        eipäs sun kiinnostusta kukaan oo kaivannutkaan..
        eikä sun kommenttiasi, anteeks vaan...
        turhat kommentit jätettäköön kirjoitamatta!!!
        Ps. Tuskimpa nim.merkki ketä kiinnostaa, tästä asiasta mitään tietääkään:D:D


    • ollaan

      Vuolux:n 8 kw kiukaaseen. Lämpiää kohtuu nopesati ja antaa todella kosteat ja pehmeät löylyt! Jos tätä arvostaa, suosittelen LÄMPIMÄSTI! Naperotkin jaksaa olla löylyssä ihan erilailla kuin entisen asunnon saunan kuivan polttavassa paahteessa. Tietysti oikein tehdyllä ilmanvaihdollakin on vaikutusta.

      Jos oikein äkäsistä löylyistä tykkää, kannattaa harkita jotain muuta.

      • Taisto

        Meillä 10.5 kW Vuolux n. 12m3 saunassa. Kyllä potkuakin löytyy tarvittaessa. Kannattaa mitoittaa kiuas saunan mukaan oikein.


      • irmeli

        Olet suojannut kiukaan, alas asti ulottuvalla "ritilälläkö".
        Haaveissa on vuolukivikiuas, mutta mietityttää miten lapset pärjäävät tämän kiukaan kanssa. Kiveähän menee aika lähelle lattian rajaa ja eiköhän kivi ole aika kuuma???

        Pikku kädet kun tuntuvat löytävän kaiken kuuman ja kielletyn mitä talosta löytyy


    • Hexahdus

      Meillä 10m3 saunassa Vuolux Stone 8kW, ja löylyt ovat meikäläisen hipiälle täydelliset. Riippuen kiukaan kuumuudesta ja viskotun veden määrästä saa joko auvoisen pehmeitä tai sopivan kipakoita henkosia, ja mikä parasta, happi riittää paremmin kuin perussähkögrillissä. Suosittelen!

    • netistäkö?

      Vaikeaa tuntuu olevan hintojen löytäminen netistä. Onko linkkejä myyjien sivuille ja hintoja vertailtavaksi? Saako jostain 8KW:n stonen (vuolux tai mondex) alle 700e?

      • ja tilaus

        www.saunakauppa.fi. Sain kiukaan kolmessa päivässä.


      • Loeylynlyoemae

        Sieltä saatiin 8kw Vuolux Stone hintaan 535e. Taisi tulla laskuvirhe sedälle, mutta muutoinkin Leinolla saa tinkaamisella yleensä ihan hyviä tuloksia aikaan.


      • hintaa
        ja tilaus kirjoitti:

        www.saunakauppa.fi. Sain kiukaan kolmessa päivässä.

        No jopas jopas...
        Paikallisen K-Raudan tarjous 6 kW mondex steel kiukaasta oli 555 eur, ja Strakilta saan Vuoluxin vielä edullisemmin (hintaa en viitsi mainostaa kun saan sen muka tutunkaupalla).


      • rakentajat + 2
        Loeylynlyoemae kirjoitti:

        Sieltä saatiin 8kw Vuolux Stone hintaan 535e. Taisi tulla laskuvirhe sedälle, mutta muutoinkin Leinolla saa tinkaamisella yleensä ihan hyviä tuloksia aikaan.

        Mekin ollaan nyt kiuasta miettimässä ja ollaan kyselty tarjouksia. Paikallinen K-rauta myy Vuolux steel 8 kw hintaan 495 eceä ja stone 570. Eikä nämäkään ole pahoja hintoja muihin paikallisiin verrattuna..

        Nyt kun vaan osaisi päättää minkä ottaa! Joku väitti minulle että vuolukivikiuas ei ole yhtä kestävä kuin tavallinen sähkökiuas. Onko kellään ollut vuolukivikiuasta pidempään?


      • jasu
        rakentajat + 2 kirjoitti:

        Mekin ollaan nyt kiuasta miettimässä ja ollaan kyselty tarjouksia. Paikallinen K-rauta myy Vuolux steel 8 kw hintaan 495 eceä ja stone 570. Eikä nämäkään ole pahoja hintoja muihin paikallisiin verrattuna..

        Nyt kun vaan osaisi päättää minkä ottaa! Joku väitti minulle että vuolukivikiuas ei ole yhtä kestävä kuin tavallinen sähkökiuas. Onko kellään ollut vuolukivikiuasta pidempään?

        Vuoden vanha mondex tuolla pöhisee seinässä... en oikein ymmärrä että miksi se olisi sen lyhytikäisempi kuin mikään muukaan kiuas? Päinvastoin - perinteisessä kiukaassa vastuksiin kohdistuu pintapaine kivien osalta, mondexissa ei vastuksia rasiteta muuten kuin lämmön osalta joka sekin kaiketi on samoissa raameissa muiden vastaavien kanssa.


      • leevi

        löytyy k-raudasta edullisin ostin itse lauantaina 6kw 390ekua,kivireunoilla ja hajukupilla varustettuna


      • leevi
        hintaa kirjoitti:

        No jopas jopas...
        Paikallisen K-Raudan tarjous 6 kW mondex steel kiukaasta oli 555 eur, ja Strakilta saan Vuoluxin vielä edullisemmin (hintaa en viitsi mainostaa kun saan sen muka tutunkaupalla).

        k-raudasta 6kw 390 ekua


    • parempi

      Mulla itsellä vuolux lohko 8kW. Erittäin tyytyväinen, löyly kuin puulämmitteisessä konsanaan. Aikaisemmin oli puulämmitteinen, mutta rempassa muutin. Hankinta perustui kavereilla kokemukseeni, toisella oli mondex 6kW toisella Vuolux 8kW lohkokivi, sen perusteella valitsin Vuoluxin. Ja minusta pitää olla ehdottomasti 8 kilovattia, nopeampi ja varapotkua on! 6 kilovattinen kuulemma täytyy olla aina täysillä.
      Suosittelen vuolukivikiuasta lämpimästi, käyhän jossain testaamassa.

      • lyni

        Kuinka iso sauna teillä on siis kuutioissa?


    • Hrrrr

      Meillä tuli aikanaan hankittua Mondex kiuas. Toimi hyvin, mutta seinä kiukaan takan mustui. Sitten lehdessä olikin ilmoitus Mondexin virheellisistä kiukaista - lämmönohjainpelti oli päässyt tehtaalla unohtumaan. Saimme pellin ja asensimme sen, mutta jonkun ajan kuluttua kiukaan etupanelin kivet murtuivat poikki. Vastukset olivat kuumuneet liikaa kun peltiä ei ollut ja taipuneet eteenpäin, jonka seurauksena kivet kuumuivat liikaa ja murenivat. Onneksi meillä ei käynyt niin kuin toisaalla, joilla vastukset olivat taipuneet taaksepäin ja koko sauna oli palanut ylikuumetessaan. Olemme olleet yhteydessä Modexiin, koska kyseessä on valmistusvirhe ja valmistajan vastuu on tuotteesta ainainen - takuu ei sulje pois valmistujan tuotevastuuta. Tarjoutuivat myymään meille uudet etupanelikivet... Olemme kuulleet, että vastaavanlaisessa tapauksessa tehdas myönsi valmistusvirheet ja toimitti uuden & virheettömän tuotteen heille. En todellakaan suosittele Mondexin kiuasta yrityksen toimintatapaan perustuen.

    • zinkk

      Vuolux 8kW torni kiuas kesti vajaan 2v. Vastus paloi pokki, ja koko sauna meinas palaa. En voi suositella!! saa nähdä miten takuu asiat menee.

    • syyrän

      Osta aito Mondex eikä Vuolux kopiota !

      • Markello

        12 vuotta olen saunonut Vuoluxilla. Ei mitään vikaa ja pois en anna :-) Jokainen löylyissä käynyt on kehunut upeita happirikkaita löyöyjä!!!


    • Tyytyväinen_asiakas
    • ojitus

      Mistä voi hankkia uudet kivipaneelit vuoluxin 8.0 kiukaaseen????

    • Vuolux

      Kuulin huhua, että Vuoluxilla ei mene hyvin. He eivät ole saaneet toimitettua viime vuosina tilinpäätöksiään. Tämä kertoo Vuoluxin talouskriisistä.

    • Vuoluxkestäävain2v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe