Kurnuttaja

Meidän pentukoira alkoi viime yönä kolmen aikaan pitämään aivan ihme ääntä, joka kuulosti ikäänkuin "räästämiseltä", niin kuin sillä olisi jotain ollut kurkussa. Se teki sitä pitkin yötä aina välillä, ja vielä aamullakin. Soitin jo el.lääk. ja hän käski tarkastaa suun ja jos syö ja juo ok, niin tarvitsee vain tarkkailla. No ihan normaalisti tuo söikin, ja nyt rauhallisena nukkuu tuossa, mutta silti hiukan huolettaa. Ehkä sillä on vain kurkussa jotain vanua tai karvaa joka kutittaa, ja lähtee sitten itsestään pois. Mutta kertokaa jos on neuvoja/ kokemuksia vastaavasta.

5

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatamm

todellakin vain jotain roskaa tai kuten meillä usein, kepeistä jäänyt kurkkuun pieniä tikkuja. Tiedän kyllä, niitä keppejä ei saisi edes heitellä, saatika sitten antaa järsiä ja kaluta. Meillä nyt kuitenkin se keppi tuolla ulkoilu lenkeillä on lähestulkoon ainoa tapa saada tytölle liikuntaa enemmänkin.
      Mutta näistä juuri saattaa irrota kaikenlaista kurkkua häiritsevää tavaraa, ja onhan niitä lelujakin, mitkä eivät koiran puremista kestä vaikka ovat sellaisiksi tarkoitettujakin. Harvoin kuitenkin mitään sinne kurkuun mitään poistettavaa jää. Ei meillä ainakaan ole vielä lääkäriä koskaan sen suhteen tarvittu.

• ...saattaa olla myös tuolla nyt palasia irronnut, kun oli taas poikaystävä antanut pihalta tuoda yhden kepakon sisälle järsittäväksi. Kiitos vastauksesta =)

• hatamm
        MarzaH kirjoitti:

...saattaa olla myös tuolla nyt palasia irronnut, kun oli taas poikaystävä antanut pihalta tuoda yhden kepakon sisälle järsittäväksi. Kiitos vastauksesta =)

minä olen antanut kuivamuonaa tai näkkileipää. Näkkäriähän ihmisellekin tarjotaan jos jotain on jäänyt kurkkuun vaivaamaan. Meillä jopa koira sitä syö. Mutta pipanoita, meillä on sellainen nimitys, kuivana, niin kyllä se vie ylimääräisen tavaran mennessään.

• hatamm kirjoitti:

minä olen antanut kuivamuonaa tai näkkileipää. Näkkäriähän ihmisellekin tarjotaan jos jotain on jäänyt kurkkuun vaivaamaan. Meillä jopa koira sitä syö. Mutta pipanoita, meillä on sellainen nimitys, kuivana, niin kyllä se vie ylimääräisen tavaran mennessään.

...juuri annoinkin äsken, eikä ole sen jälkeen enää kurnuttanut. Ehkäpä tuo auttoi =)

• Wilma.
        MarzaH kirjoitti:

...juuri annoinkin äsken, eikä ole sen jälkeen enää kurnuttanut. Ehkäpä tuo auttoi =)

Laitetaas tähänkin vielä toinen näkökanta..rotua tietämättä mikä sinulla on..edelliset aivan loistavia vastauksia..jos kurnutus jatkuu ihan näin rempseästi otappa pentuasi kaulanalta kiinni ja jos nahkaa jää käteen "nyrkillisen"verran..tai yleensä pennun vartalosta tuo kurnutus häipyy kasvaessa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4