Tarttisin pikaisen vastauksen seuraaviin kysymyksiin: kauanko Lugesteron emätinpuikkoja yhtäjaksoisesti käytetään. LÄäkärini sanoi minulle ohjeeksi pari viikkoa, mutta nyt olen lukenut mm.tuoteselosteesta että niitä käytetään joskus ihan raskausviikoille 11-12 saakka. Nyt en siis uskalla lopettaa niiden laittamista. Toinen probleema: Vaikuttavatko nämä Luget kiertoon sitä pidentävästi? Mulla on nyt menkat myöhässä 5päivää ja on eka kierto kun vrk annos on 200mg x 2. Pari pvää on ollut sellainen olo mahassa että kohta vuoto alkaa, muttei ole kuitenkaan alkanut. Rinnoissa ei mitään tuntemuksia, joten tuskinpa kuitenkaan raskaana olen. Kiitos paljon, jos joku jaksaa vastata!!
Lugeja käyttäneet!
Niina
31044
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Emätinpuikoista haluan sanoa vaan sen verran, ettei tietty kannattakaan lopettaa niitten käyttöä lääkärin ohjeen mukaan... Se varmaan vaan heitti sen käyttöajan lonkalta. On se hyvä, että sä tuoteselosteen lukemisen perusteella tiedät lääkeopista enemmän kuin se lääkäri. Miksi ihmees sä ees käyt lääkäris, jos et aio tehdä niitten ohjeen mukaan. Ei ne kuule siellä huvikseen istu ihmisii neuvomas. Mun ystävä on lääkäri, ja usein se valittaa, et kun ihmiset tulee lääkärin vinkumaan, ja sitten jätetään lääkkeet syömättä/syödään reseptilääkkeitä miten sattuu... et kehdataan sit valittaa, kun ei saatu vaivoihin apuja.
ehkä sun pahvi kannattaa AINA keskustella hoitavan lääkärin kanssa reseptilääkkeiden käytöstä. Vai onko sulla farmakologia ja toksikologia silleen hallussa, että ymmärrät lääkkeiden toimintamekanismin ja mahdolliset sivuvaikutukset joka kerta tapauskohtaisesti? Siviilin ei kannata lukee tuteselostetta ku piru raamattuu...
Rauhoitu ystävä hyvä. Ei tätä asiaa kannata noin vakavasti ottaa, en minäkään ota. Toivottavasti sinulla on lääkitys kohdallaan ja muistat itsekin tehdä kuten lääkäri on määrännyt. Aivan tuntuu kuin olisit unohtanut ottaa sen aamuisen mielialalääkkeesi. Ota kuitenkin verenpainelääkkeesi ajallaan, jottei tule enempiä vaurioita! Kuulostat nimittäin jo aikalailla säälittävältä.. Soitin klinikalle ja sain ohjeet joten en tarvitse enää vastauksia tästä asiasta. Kiitos nimimerkille "antamaa" (omaperäisen nimimerkin on tuo tyyppi kiihdyksissään keksinyt ;)) ja muillekin palstalaisille. Aurinkoisin terveisin Niina.
Tuo ensimmäinen vastaus oli hauskaa luettavaa. Toivottavasti tuon kaltaisia kollegoja ei tule vastaani, josta tämä kirjoittaja mainitsi:) Ei kuulosta kovin sympaattiselta/ammattitaitoiselta lääkäriltä. Tsemppiä Niinalle!