LG RH-7500

Jopi

Onko kokemuksia esim. Hobby Hallissa myynnissä olevasta kovalevytallentimesta(siis DVD)
merkki LG RH-7500 DVD/HDD?

26

19054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla semmonen.

Ostin ko. laitteen joku kuukausi sitten. Kovasti olen ollut tyytyväinen, pelaa div-x ja kaikki yleisimmät muodot, ei ole turhan kranttu levyjen suhteen, käy ja -, helppokäyttöinen ja aika hiljainen. Monipuoliset liitännät löytyy ja kovalevyn voi myöhemmin vaihtaa isompaan 300gb asti. Kyllä se mulle kelpaa :-)

• dSV

Ostin Hobbarista kaksi viikkoa sitten LG:n 7800 -version, siinä on 160 GB HDD ja kaikki formaatit.
      Oikein tyytyväinen. Eikä kustantanut kuin 429 eli lähes ilmaiseksi.

• Jopi

Näillä laitteilla vois siis ilmeisesti katsella DivX ja Xdiv,mutta voiko niihin muotoihin tallentaa eli siis pakata vaikka elokuvia tv:stä pienemmiksi. Jostain luin,että esim. Divx:ssä kuvallinen kelaus ei toimisi(siis teksteineen)...mutta onko sillä nyt niin väliä? Onko tietoa moisesta?
        Siis teidän molempien mielestä hyviä pelejä nuo LG:t??

• LGMAN
        Jopi kirjoitti:

Näillä laitteilla vois siis ilmeisesti katsella DivX ja Xdiv,mutta voiko niihin muotoihin tallentaa eli siis pakata vaikka elokuvia tv:stä pienemmiksi. Jostain luin,että esim. Divx:ssä kuvallinen kelaus ei toimisi(siis teksteineen)...mutta onko sillä nyt niin väliä? Onko tietoa moisesta?

Toimii ilman vikoja, ja oon tää LG V9800 erittäin hiljainen ja toistaa kaikki yleisimmät formaatit kuten DivX.Mun soitin ei oo tallentava mutta maksoi 179€, ja olen ollut tyytyväinen siihen!Ja vieläpä 2 vuoden takuulla!!!!Siis osta ihmeessä LG:n!

• LGman
        LGMAN kirjoitti:

Toimii ilman vikoja, ja oon tää LG V9800 erittäin hiljainen ja toistaa kaikki yleisimmät formaatit kuten DivX.Mun soitin ei oo tallentava mutta maksoi 179€, ja olen ollut tyytyväinen siihen!Ja vieläpä 2 vuoden takuulla!!!!Siis osta ihmeessä LG:n!

Hyvä peli!

• Jopi
        LGman kirjoitti:

Hyvä peli!

Kyse oli siis kovalevyllisista DVD/HDD soittimista,mutta ilmeisesti LG on siis hyvä valinta.

• Jopi taas
        Jopi kirjoitti:

Kyse oli siis kovalevyllisista DVD/HDD soittimista,mutta ilmeisesti LG on siis hyvä valinta.

Hei dsV,kirjoitit että sulla on LG RH 7800 ja ostanut Hobby hallista hintaan 429€(siis sama hinta kuin RH 7500),ymmärsinkö oikein,itse en sitä Hobby Hallin nettisivuilta löytänyt???!!!??? Eikö pitäisi olla aika uusi malli peräti uusinpia??
        Kävin LG:n sivuilla ja huomasin,että ko. laitteessa tallennus tapahtuu Dual Layerilla??? Siis eikö siinä voi tallentaa normaaleilla DVD-RW ja DVD-R levyillä,tyhmä kysymys,mutta minulle ajankohtainen,viitsikö vielä vastailla,alkoi kummasta kiinnostaa tää suurempi kovalevyllinen malli.

• dSV
        Jopi taas kirjoitti:

Hei dsV,kirjoitit että sulla on LG RH 7800 ja ostanut Hobby hallista hintaan 429€(siis sama hinta kuin RH 7500),ymmärsinkö oikein,itse en sitä Hobby Hallin nettisivuilta löytänyt???!!!??? Eikö pitäisi olla aika uusi malli peräti uusinpia??
        Kävin LG:n sivuilla ja huomasin,että ko. laitteessa tallennus tapahtuu Dual Layerilla??? Siis eikö siinä voi tallentaa normaaleilla DVD-RW ja DVD-R levyillä,tyhmä kysymys,mutta minulle ajankohtainen,viitsikö vielä vastailla,alkoi kummasta kiinnostaa tää suurempi kovalevyllinen malli.

Eipä näy netissä, ei. yrittävät luonnollisesti myydä vanhemmat laitteet ensin pois. Itse käyn asiakaspalautusten vuoksi (alehinnat) aina myymälöissä, mutta saatoinpa havaita tuonkin ihmeen, että olivat laittaneet uudemman laitteen myyntiin, vaikka vanha on vielä "normaalihintaisena" tarjolla.

En itse ole poltellut dual-layereitä, vaan dvd , ja lootan kyljessä kuin myös käyttöohjeissa luetellaan sellainen määrä formaatteja, että kyllä pitäisi kuvan tarttua, oli sitten /-/DL /R/RW.

Hyvä kone ja loistava hintaisekseen.
        DivX:ää en ole kokeillut, mutta ainakin toiston (ja muistaakseni tallennuksenkin) lupaavat.

• Jopi taas
        dSV kirjoitti:

Eipä näy netissä, ei. yrittävät luonnollisesti myydä vanhemmat laitteet ensin pois. Itse käyn asiakaspalautusten vuoksi (alehinnat) aina myymälöissä, mutta saatoinpa havaita tuonkin ihmeen, että olivat laittaneet uudemman laitteen myyntiin, vaikka vanha on vielä "normaalihintaisena" tarjolla.

En itse ole poltellut dual-layereitä, vaan dvd , ja lootan kyljessä kuin myös käyttöohjeissa luetellaan sellainen määrä formaatteja, että kyllä pitäisi kuvan tarttua, oli sitten /-/DL /R/RW.

Hyvä kone ja loistava hintaisekseen.
        DivX:ää en ole kokeillut, mutta ainakin toiston (ja muistaakseni tallennuksenkin) lupaavat.

Kiitos sulle dsV,kerrotko vielä,että mitenkäs kun ko. laiteesta kopioi siis kovalevyltä levylle,pystyykö kopioinnin nopeuttamaan siis esim 8x tai 16 x jne. ja vaikuttaako nopeus kopioitavan kuvan laatuun.
        Ja vielä että,onko DVD:n valikot suomenkielisiä tai niihin vaihdettavissa?

• dSV
        Jopi taas kirjoitti:

Kiitos sulle dsV,kerrotko vielä,että mitenkäs kun ko. laiteesta kopioi siis kovalevyltä levylle,pystyykö kopioinnin nopeuttamaan siis esim 8x tai 16 x jne. ja vaikuttaako nopeus kopioitavan kuvan laatuun.
        Ja vielä että,onko DVD:n valikot suomenkielisiä tai niihin vaihdettavissa?

Älä kysy noin vaikeita.
        Pitäisi lukea käyttöohje, enkä suomalaisena miehenä ole tottunut sitä tekemään.
        No, sen verran havaitsin, että DivX toisto onnistuu, tallennus ei, tosin VoD (DivX-video-on-demand onnistuisi).
        On siinä joku "fast dubbing", jolloin 1h materiaalia siirtyy 6 min:ssa, mutta en ole tosiaan vielä opiskellut.
        Dvd:n valikot ? Sehän riippuu levystä (?) vai tarkoitatko koneen valikkoja ? -niitä on pitkät listat, aluekoodeja joku 80 ja kielikoodeja varmaan 100.
        Opettelen sit joskus.
        Suosittelen silti edelleen :)

• Jopi
        dSV kirjoitti:

Älä kysy noin vaikeita.
        Pitäisi lukea käyttöohje, enkä suomalaisena miehenä ole tottunut sitä tekemään.
        No, sen verran havaitsin, että DivX toisto onnistuu, tallennus ei, tosin VoD (DivX-video-on-demand onnistuisi).
        On siinä joku "fast dubbing", jolloin 1h materiaalia siirtyy 6 min:ssa, mutta en ole tosiaan vielä opiskellut.
        Dvd:n valikot ? Sehän riippuu levystä (?) vai tarkoitatko koneen valikkoja ? -niitä on pitkät listat, aluekoodeja joku 80 ja kielikoodeja varmaan 100.
        Opettelen sit joskus.
        Suosittelen silti edelleen :)

Kiitos taas vastauksistasi,ilmaisin itseäni varmaankin vähän sekavasti,tarkoitin kuitenkin,kun en ole ennen LG:n laitteisiin tutustunut,että onko koneen käyttövalikot suomenkielisiä,että sitä olisi suht helppo käyttää kun ei ole toi englanti ihan hanskassa(siis lukeeko SUOMEKSI esim:formatoi,viimeistele ajastus,tallennus,kirjasto jne.)
        No kuitenkin olen laitteen nyt tilannut ja uskon olevani vempaimeen tyytyväinen.

• LGMAN
        Jopi kirjoitti:

Kiitos taas vastauksistasi,ilmaisin itseäni varmaankin vähän sekavasti,tarkoitin kuitenkin,kun en ole ennen LG:n laitteisiin tutustunut,että onko koneen käyttövalikot suomenkielisiä,että sitä olisi suht helppo käyttää kun ei ole toi englanti ihan hanskassa(siis lukeeko SUOMEKSI esim:formatoi,viimeistele ajastus,tallennus,kirjasto jne.)
        No kuitenkin olen laitteen nyt tilannut ja uskon olevani vempaimeen tyytyväinen.

Itsekin en ole ennen ko. merkkiä ostanut. Mutta hyvä on! Onnittelut hyvästä valinnasta!

• perskele
        Jopi kirjoitti:

LG Tallentava DVD-soitin 80 Gb:n kovalevyllä RH7500. ostin tollasen.ei ole suomenkielisiä ohjeita.voisko joku mailata ohjeita,että kuinka tallennan kovolle ja dvd levyille.pitääkö soittimesta etsiä kanavat jotenkin.nyt on vaan pelkällä skartila telkkuun.jos joku nero tietää ja viitsis mailata ohjeita,niin olisin kiitollinen.mulle kun on noi [email protected] vois mailata ja neuvoo,kuinka ne oikein toimii.vai pitääkö myydä pois ja ostaa toinen,jossa on suomi valikot. laite on noin 3 viikkoa vanha.enkä osaa kuin katsoa normaalit dvd kuvat.senkin sain vahinkossa näkymään ja nyt en uskalla tehdä mitään,että voin edes katsoa dvd kuvat.

• voi itku
        perskele kirjoitti:

LG Tallentava DVD-soitin 80 Gb:n kovalevyllä RH7500. ostin tollasen.ei ole suomenkielisiä ohjeita.voisko joku mailata ohjeita,että kuinka tallennan kovolle ja dvd levyille.pitääkö soittimesta etsiä kanavat jotenkin.nyt on vaan pelkällä skartila telkkuun.jos joku nero tietää ja viitsis mailata ohjeita,niin olisin kiitollinen.mulle kun on noi [email protected] vois mailata ja neuvoo,kuinka ne oikein toimii.vai pitääkö myydä pois ja ostaa toinen,jossa on suomi valikot. laite on noin 3 viikkoa vanha.enkä osaa kuin katsoa normaalit dvd kuvat.senkin sain vahinkossa näkymään ja nyt en uskalla tehdä mitään,että voin edes katsoa dvd kuvat.

mulla on kans lg rh7500 soitin ja en tiedä miten sillä saa nauhoitettua ajastimella ja kuinka ne saa pois sit,jos ei haluukaan nauhoittaa.sit vielä että kun nauhoitan suoraan,niin menee aina title list paikkaan.eikös ne pitäs mennä tv(hdd)tohon paikkaan.vai onko jossain valikko mistä ne määritellään.

ja en osaa nauhoittaa kovolta dvd.lle ,enkä telkusta dvd:lle.onkos siellä guruja,jotka neuvos.muuten tuntuu laite hyvältä ja on hyväksynyt kaikki kiekot,mitä olen laittanut.

• älgeeee

Tulee vähän myöhään, mutta...
      Itse soitin Hobby Halliin tilatakseni juuri tuon kyseisen 7500-mallin, mikä myös lehdessä oli. Sanoivat että kyseinen malli on heiltä loppunut, eikä lisää tule, mutta korvaava ja kalliimpi malli 7800 tulee tilalle ja sen saa nyt samaan hintaan kun ei kerran ole tarjota 7500-mallia vaikka se lehdessä onkin. Suurin ero laitteiden välillä lienee juuri se kovalevyn koko. Niillä jotka tilasivat 7500 mallinsa sen jälkeen kun se oli jo varastosta loppunut, kävi vain hyvä säkä kun saivat korvaavana tuotteena paremman tilalle samaan hintaan. Yhtäkaikki, ostamisen arvoinen peli.

• Jopi

Niin minäkin tilasin ko. laitteen 2 viikkoa sitten Hobby hallista,mutta ilmeisesti maahantuoja ei pysty sitä toimittamaan,eli soitettaessa Hobby Halliin sanotaan,että he eivät tiedä milloin RH-7800 tule vai tuleeko ollenkaan,että siellä varausjonossa nyt ollaan,mutta saapas nähdä kuinka kauan,ensi vuoteen en odottele.

• älgeeee
        Jopi kirjoitti:

Niin minäkin tilasin ko. laitteen 2 viikkoa sitten Hobby hallista,mutta ilmeisesti maahantuoja ei pysty sitä toimittamaan,eli soitettaessa Hobby Halliin sanotaan,että he eivät tiedä milloin RH-7800 tule vai tuleeko ollenkaan,että siellä varausjonossa nyt ollaan,mutta saapas nähdä kuinka kauan,ensi vuoteen en odottele.

Jossain törmäsin keskusteluun, että syynä ois se että 7500:n valmistus ois jo lopetettu ja 7800 toimitetaan sitä mukaa kun vaan ehditään maahantuomaan/valmistamaan. Eli tsäkästä kiinni missä kohtaa jonoa sattuu olemaan.

• Tömppis
        älgeeee kirjoitti:

Jossain törmäsin keskusteluun, että syynä ois se että 7500:n valmistus ois jo lopetettu ja 7800 toimitetaan sitä mukaa kun vaan ehditään maahantuomaan/valmistamaan. Eli tsäkästä kiinni missä kohtaa jonoa sattuu olemaan.

Joo luin saman huhun jostakin ja pistin viime sunnuntaina 7500 tilaukseen Hobbyhallista.

Katsotaan nyt vieläkö tilanne on sama, että saisi 7800 tuolla halvemmalla hinnalla. Todennäköisesti testaan ja mahdollisesti palautan, jos tuleekin 7500 ja haen lähikaupasta 7800 vähän kalliimmalla hinnalla.

• Tömppis
        Tömppis kirjoitti:

Joo luin saman huhun jostakin ja pistin viime sunnuntaina 7500 tilaukseen Hobbyhallista.

Katsotaan nyt vieläkö tilanne on sama, että saisi 7800 tuolla halvemmalla hinnalla. Todennäköisesti testaan ja mahdollisesti palautan, jos tuleekin 7500 ja haen lähikaupasta 7800 vähän kalliimmalla hinnalla.

Edelliseen viestiini viitaten:

Perjantaina lähetin viestiä, että mikä on kun tilauksesta ei ole kuulunut. Jo iltapäivällä tyttö soitti ja pahoitteli, että olen joutunut odottamaan.

Hän kertoi ensin huonot uutiset: 7500 mallia ei ole varastossa eikä ole heille enää tulossa.

Sitten kertoi hyvät uutiset: saat 7800 mallin samaan hintaan kun kerran olet jo tilauksesi maksanut!

Tulevalla viikolla pitäisi siis paketti tulla. Katsotaan millainen vehje on. Kiitos vinkeistänne! Kerrankin taisi käydä tuuri.

• ihmettelenpä vaan
        Tömppis kirjoitti:

Edelliseen viestiini viitaten:

Perjantaina lähetin viestiä, että mikä on kun tilauksesta ei ole kuulunut. Jo iltapäivällä tyttö soitti ja pahoitteli, että olen joutunut odottamaan.

Hän kertoi ensin huonot uutiset: 7500 mallia ei ole varastossa eikä ole heille enää tulossa.

Sitten kertoi hyvät uutiset: saat 7800 mallin samaan hintaan kun kerran olet jo tilauksesi maksanut!

Tulevalla viikolla pitäisi siis paketti tulla. Katsotaan millainen vehje on. Kiitos vinkeistänne! Kerrankin taisi käydä tuuri.

Ilmeisesti laskulla maksavat asiakkaat ovat sitten Hobby Hallille alempiarvoisia asiakkaita koska lähettivät itselleni RH 7500 mallin vaikka varasto näytti nollaa tilatessani. Jostain ne vain äkkiä(1 vrk) löysivät vanhempaa mallia kun kyseessä oli laskulla maksava asiakas. Pistää vaan ihmettelemään heidän kaupankäyntitapaansa.

• ihmettelenpä vaan

Eipä käynyt säkä ei vaikka piti olla kaikki RH7500 mallit loppuneet varastosta. Ilmeisesti jaottelevat asiakkaat siten että tilauksensa jo maksaneet saavat sen uudemman mallin vanhemman mallin hinnalla ja laskulla/netistä tilaaville maksaville dumbataan vanhempi malli. Väittävät muka ettei ole vanhempaa enää varastossa mutta olipahan vain kun sellaisen sain vaikka varasto näytti netistä tilatessa nollaa.

• Jopi
        ihmettelenpä vaan kirjoitti:

Eipä käynyt säkä ei vaikka piti olla kaikki RH7500 mallit loppuneet varastosta. Ilmeisesti jaottelevat asiakkaat siten että tilauksensa jo maksaneet saavat sen uudemman mallin vanhemman mallin hinnalla ja laskulla/netistä tilaaville maksaville dumbataan vanhempi malli. Väittävät muka ettei ole vanhempaa enää varastossa mutta olipahan vain kun sellaisen sain vaikka varasto näytti netistä tilatessa nollaa.

Minäkin olin siellä Hobby Hallin jonossa,mutta peruin tilaukseni kun huomasin että Hobby Hallin malli on RH 7800 eikä siinä ole HDMi-liitäntää,menin sitten täällä kotipuolessa kauppaan ja hain suoraan hyllystä LG:n RH 7800H-mallin. Hinta tosin oli vähän kalliimpi,mutta tulevaisuudessa tuolla HDMI-liittimellä on käyttöä,kun tulee nämä tv:n tasapiirtolähetykset eli HD:t.

• älgeeee
        ihmettelenpä vaan kirjoitti:

Ilmeisesti laskulla maksavat asiakkaat ovat sitten Hobby Hallille alempiarvoisia asiakkaita koska lähettivät itselleni RH 7500 mallin vaikka varasto näytti nollaa tilatessani. Jostain ne vain äkkiä(1 vrk) löysivät vanhempaa mallia kun kyseessä oli laskulla maksava asiakas. Pistää vaan ihmettelemään heidän kaupankäyntitapaansa.

Tilasin myös sen 7500 mallin, puhelimitse, sanoivat että loppu eikä luultavasti tulekaan enää heille. No sovittiin kaupat siitä 7800 mallista samaan hintaan. Viikon päästä tulikin postissa kuitenkin 7500. Soitin sinne ja marisin että johan me puhelimessa sovittiin että saan 7800:n samaan hintaan. Sanoivat että saivatkin vielä 7500:ia, mutta lupasivat vaihtaa 7500:n 7800:een kun kerran oli jo sovittu. Ei muuta kun laitoin 7500:n takas ja parin päivän päästä tuli 7800. Paketissa oli vielä lappu jossa sanottiin 7500:n valmistuksen olevan loppu. (En maksanut laskulla.)

Voisin vaikka luulla että sekaannus ei johdu pelkästään HH:sta vaan myös maahantuojasta tai valmistajasta joka onkin toimittanut vielä viimeisen erän 7500:ia vaikka piti korvata se 7800 mallilla.

• ree vee ree

Olen ajatellut hankkia RH-7500 DVD laitteen.Näyttäis olevan monipuolinen,mutta voiko sitä hyödyntää digi tv:n kanssa. Onko siinä digitaali sisäänmenoa. Mitä ovat antenniliittimet ,onko siinä viritin?

Olen tumpelo näissä asioissa,mutta jos joku osais neuvoa.

• hoohoo

Saako RH7500:n nauhoittamaan automaattisesti, kun SCART:iin tulee signaalia esim. satelliitti boksilta... vai joutuuko ajastamaan molemmat?

• Nikke 43
        hoohoo kirjoitti:

Saako RH7500:n nauhoittamaan automaattisesti, kun SCART:iin tulee signaalia esim. satelliitti boksilta... vai joutuuko ajastamaan molemmat?

kyllä saa.vedät antennijohdon dvd laitteeseen ja asemat kohdalleen.timer rec.siitä saat ajastettua laitteen.ja soitin voi olla kiinni eli stanby tilassa.sit se lähtee aitomaattisesti tallentamaan sen kanavan,minkä olet laittanut.pr 01,pr02,ja niin edespäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      166
      3121
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2101
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1891
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1886
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1441
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1231
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      983
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe