Missä on Suomen suurin leikkuupuimuri?
JÄTTILÄINEN
13
5783
Vastaukset
- ....
Koskuella.
- ,,,,,,,
Yli-Koskuella
- MB-320s
Mihin sellaista Suomessa tarvitsee , kun käyttö aika on vain 1 VAIN KUUKAUSI !!! vuodessa ??
Etelän "kehittyneimmissä" maissa sentään ajetaan 3 kuukauttakin ?
Eihän kukaan ostaisi lähes sadantonnin autoakaan 1:n kuukauden käyttöä varten vuodessa ....- Mattikattila
Ja viellä hullumpaa menoa löytyy kun seuraa bussin ikkunasta työmatkaliikennettä. Todella monessa viiden henken henkilöautossa on vain yksi tai kaksi henkilöä ja kaikki menevät samaan suuntaan. Voi vain hämmästellä.
- laatuasuja
Mattikattila kirjoitti:
Ja viellä hullumpaa menoa löytyy kun seuraa bussin ikkunasta työmatkaliikennettä. Todella monessa viiden henken henkilöautossa on vain yksi tai kaksi henkilöä ja kaikki menevät samaan suuntaan. Voi vain hämmästellä.
On sitä hieno katsella bussin ikkunasta... kattelisin minäkin, mutta kun lähimmälle pussipysäkille on 7 kilometriä matkaa ja mukulat pitää viedä hoitopaikkaan 20 kilometrin päähän.
"Parhaan" suorituksen yksityistyömatka-autoilussa olen nähnyt kun Tampereen hervannassa henkilö ajaa näyttelijänkadulta autolla töihin hermiaan. Ensiksi tämä henkilö on tosin käynyt koiran kanssa muutaman kilometrin lenkillä... - Siellä työpaikalla
laatuasuja kirjoitti:
On sitä hieno katsella bussin ikkunasta... kattelisin minäkin, mutta kun lähimmälle pussipysäkille on 7 kilometriä matkaa ja mukulat pitää viedä hoitopaikkaan 20 kilometrin päähän.
"Parhaan" suorituksen yksityistyömatka-autoilussa olen nähnyt kun Tampereen hervannassa henkilö ajaa näyttelijänkadulta autolla töihin hermiaan. Ensiksi tämä henkilö on tosin käynyt koiran kanssa muutaman kilometrin lenkillä...ei ole sitä koiraparkkia.
Bensa kallistuu tällä viikolla yli kymmenen senttiä. Jokohan tulee tielle tilaa. - Haastaja
Jos autolla ajetaan keskimäärin 20 000 kilometriä vuodessa 60 kilometrin keskituntinopeudella käyttöajaksi tulee 333 tuntia vuodessa, eli 10 tunnin työpäiviä hieman reilu kuukausi, 33 päivää.
Ja sitä paitsi puimuri kuluu joka tapauksessa mekaanisesti loppuun, toki 3 kuukauden vuosittaisella ajolla huomattavasti nopeammin kuin kuukauden ajolla. - MattiKattila
Haastaja kirjoitti:
Jos autolla ajetaan keskimäärin 20 000 kilometriä vuodessa 60 kilometrin keskituntinopeudella käyttöajaksi tulee 333 tuntia vuodessa, eli 10 tunnin työpäiviä hieman reilu kuukausi, 33 päivää.
Ja sitä paitsi puimuri kuluu joka tapauksessa mekaanisesti loppuun, toki 3 kuukauden vuosittaisella ajolla huomattavasti nopeammin kuin kuukauden ajolla.No voihan sen noinkin ajatella, mutta jos verrataan vaikka puimuria ja intialaista junaa niin kyllä tehokkuus on intiasassa eri planeetalta.
- Mutta mutta
MattiKattila kirjoitti:
No voihan sen noinkin ajatella, mutta jos verrataan vaikka puimuria ja intialaista junaa niin kyllä tehokkuus on intiasassa eri planeetalta.
Jos pitää puida esim. 200 ha viljaa kuukaudessa, niin ei se onnistu millään vanhalla romulla, missä on 10' pöytä. Kyllä sellaisille aloille pitää olla suuret ja toimintavarmat koneet. Suomessa tuo korjuuaika on lyhyt, niin silloin suurilla tiloilla ei ole vara seisottaa konetta korjaamolla.
- maalainentienvarresta
Mattikattila kirjoitti:
Ja viellä hullumpaa menoa löytyy kun seuraa bussin ikkunasta työmatkaliikennettä. Todella monessa viiden henken henkilöautossa on vain yksi tai kaksi henkilöä ja kaikki menevät samaan suuntaan. Voi vain hämmästellä.
Ei mutta kyllä kaikkein hulluinta on se kun isot noin 50 paikkaiset bussit kulkevat peräkkäin ja jokaisella kyydissä korkeintaan 3 eläkeläistä.
Halvemmaksi tulisi kuljettaa kaikki vaikka taksilla.
Että näin täällä maaseudulla (Helsingin ja Turun välissä)... - kerpele
MattiKattila kirjoitti:
No voihan sen noinkin ajatella, mutta jos verrataan vaikka puimuria ja intialaista junaa niin kyllä tehokkuus on intiasassa eri planeetalta.
Ainakin tyhmyydessä.
Rakennetaan oikorata Keravan ja Lahden välille.
Mutta paikallisjunia ei sinne löydy. Ei ole varaa.
On se hienoa katsella Haarajoen ja Mäntsälän asemilla sitten, kun Pendoliinot menevät ohi. Ja Tavarajunat.
- suurinta
mutta Nivalassa näkyi olevan aika iso!
- jesse james
Määritelkää iso puimuri.
Suuria John Deere, Claas ja New Holland löytyy.
Leikkuuleveys vai kokonaispaino?
Suomessa vielä vähän yli 6 metrinen pöytä menettelee. Kuljetusleveys (ilman pöytää) on suomalaisilla maanteillä yksi "kokorajoitus". Eturenkaat pitäisi olla 110cm. Puintikelaa 160cm. Pyörien ja rungon väliä jonkin verran. 2*110 160= 380! Tuohon pyörien ja rungon väli molemmille puolille on lähes metri. Tulee kokonaisleveydeksi 450-500cm! Liiku sellaisella siten muun liikenteen mukana.
Viljankuljetus on toinen "rajoittava" tekijä. Noiden viljasäiliöt ovat n. 80hl - 110hl!
Eipä juur kahta säiliöllistä tyhjennä samaan kärrylliseen. Eikä noilla kärryillä ole kuormalla pelloille asiaa. 200hl viljakärry ja veturiksi sopiva traktori on kanssa aika hankala laite tiellä kuin tiellä. Taakse ei näe mitään, ellei ole kameraa takana. Suurin esim. suurin TUHTI on viljalaidoilla aik vaativa kuljetetava.
Olen sellaisen perässä maanteillä ajanut (autolla). Eikä yhtään tehnyt mieli siinä viikonloppuliikenteessä sen vetotraktorin rattiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234