Kuka on amis?

seurannut...

Olen seurannut välillä esille tulevaa juttua amis/lukio. Ihan mielenkiinnosta kyselen, mitä/ketä kukin tarkoittaa amiksella/amislaisella? Minkälaisista kouluista tämän hetken nuoriso käyttää amis nimitystä?

7

1254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amis

siis amishan on ammattikoulu.. ja amislainen sen opiskelija.. ei kai se sen monimutkaisempaa ole..
      :)

• Kiki87

Se on kyllä Ammattiopisto tai ammatti-instituutti

• on vai?
        Kiki87 kirjoitti:

Se on kyllä Ammattiopisto tai ammatti-instituutti

Kyllä Lappeenrannassa ainakin on ihan ammattikoulu. Se on vaan Etelä-Karjalan ammattiopiston yksi yksikkö eli alakäsite.

• ...

Ite käytän ainakin amis-nimitystä ammattikoulun käyneistä amiksilta näyttävistä ihmisistä.

• Rosa

Jos mä tuun sua kadulla vastaan nii mistä tunnistat että käyn ammattikoulua?? Oon viimestä vuotta sosiaali-ja tervesalalla.

• seurannut...

tiedän kyllä että toisella asteella on lukio ja ammattiooppilaitokset. Mutta tarkoittaako puhekielessä amis kaikkia, jotka käy näitä ( sos.-ja terv.ala, kauppaoppilaitos, puutarhaoppilaitokset, merenkulkuoppilaitos jne) vai niin sanottua perinteistä ammattikoulua (esim. metalli, kone ja sähköpuoli)? jokainenhan voi käyttää nimitystä miten tahtoo.
        Omasta mielestäni mikään koulutus ei ole toista parempi. Mikä sopii kenellekin. Kunhan nyt muuten vaan kyselen.

• ...
        seurannut... kirjoitti:

tiedän kyllä että toisella asteella on lukio ja ammattiooppilaitokset. Mutta tarkoittaako puhekielessä amis kaikkia, jotka käy näitä ( sos.-ja terv.ala, kauppaoppilaitos, puutarhaoppilaitokset, merenkulkuoppilaitos jne) vai niin sanottua perinteistä ammattikoulua (esim. metalli, kone ja sähköpuoli)? jokainenhan voi käyttää nimitystä miten tahtoo.
        Omasta mielestäni mikään koulutus ei ole toista parempi. Mikä sopii kenellekin. Kunhan nyt muuten vaan kyselen.

Kun käydään tätä kuuluisaa amikset vs lukiolaiset keskustelua, amiksilla tarkoitetaan näitä amiksilta näyttäviä, tietynlaisia juttuja puhuvia ja tiettyjä juttuja puhuvia ihimisiä.. Ne ketkä sanovat itsestaan "me amikset" tms. ovat näitä "amiksia"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe