Etsin

Nettisivuja

Mistä löytäsin nettisivut, jonka avulla pieni lapsi voisi harjoitella puhetta ja hahmottamista? Olisin todella kiitollinen, jos joku viitsisi auttaa etsinnöissäni. Mahdollisista vastauksista kiittelen tässä suuresti jo etukäteen! :)

5

843

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusu

Olen pahoillani, mutta etsit väärästä paikasta.

Ei täällä kukaan kuuroista tai viittomakielisistä tiedä puheen oppimisesta tai hahmottamisjutusta yhtään mitään.
      Ellei täällä satu käymään jonkun lapsen vanhempi,joka sattuisi tietämään tästä asiasta.

En minä valitettavasti osaa vastata tuohon,kun en todellakaan tiedä.

Sun kannattaa etsiä muualta paikalta tai googlettaa.

• alkuperäinen kirjoittaja

Kiitos vastauksestasi Ruusu. Osittain oikeasta paikasta kuvittelin tätä tietoa etsiväni...Nimittäin myös implantoiduille lapsille nuo puheen oppimis- sekä hahmotusharjoitukset ovat olennainen osa kuntoutumista.

Harjoituksia olen kyllä etsinyt googlestakin, mutta en ole keksinyt sitä osuvaa avainsanaa. Ajattelin, että näitä sivustoja saattavat lukea muutkin asiaan perehtyneet, eivät ainoastaan kuurot ihmiset.

Noh, toivottelempa tässä sitten kaikille oikein mukavaa syksyä ja jatkan etsimistä! :)

• Ruusu
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi Ruusu. Osittain oikeasta paikasta kuvittelin tätä tietoa etsiväni...Nimittäin myös implantoiduille lapsille nuo puheen oppimis- sekä hahmotusharjoitukset ovat olennainen osa kuntoutumista.

Harjoituksia olen kyllä etsinyt googlestakin, mutta en ole keksinyt sitä osuvaa avainsanaa. Ajattelin, että näitä sivustoja saattavat lukea muutkin asiaan perehtyneet, eivät ainoastaan kuurot ihmiset.

Noh, toivottelempa tässä sitten kaikille oikein mukavaa syksyä ja jatkan etsimistä! :)

Jos sinä nyt tarkoitat kuulovammaisen lapsen kohdalla puheen oppimis ja hahmottamisjuttuja, niin sitä kai löytyy Kuulonhuoltoliiton sivun kautta.(www.kuulonhuoltoliitto.fi) En ole varma,mutta olin kerran näkevinäni tuollaista juttua sieltä sivulta.

Mutta jos taas on kyse kuulevasta lapsesta, niin siihen en tiedä vastausta tarkalleen. Enkä tiedä sitä, josko kummankin sekä kuulevan että kv:n kohdalla puheenoppimis ja hahmottamisjutut on samanlaisia.

• Kitty

Hei! Olisikohan tästä sivusta apua http://lasten.haetaan.net/ mutta..

Luulenpa, että parhaimmat jutut saisi kaupoista, ne varmaan myydään CD-romppuina. Uskon, että sellaiset jutut ovat maksullisia, eikä niitä oikein saada ilmaiseksi kuten esimerkiksi netistä. Kannattaa siis kierrellä kirjakaupoissa/tavarataloissa.

Kun olin muksu, muistaakseni puheterapeutilla oli jännä tietokoneohjelma, jolla harjoiteltiin oikeaa ääntämistä ym. Ehkäpä puheterapeuteilla on vinkkejä, mistä niitä ohjelmia saisi....

• Apua?

Joo, mä olen nähnyt tällaisia puheenharjoitusjuttuja puheterapeutilla. Niistä ohjelmista vois kysyä oman alueen sairaalan kuulokeskuksesta.
        Jos lapsella on dysfasiaa tai kuulovamma niin ainakin Mikael-koulu on valmistanut tietokoneohjelman jossa voi puhetta harjoittaa. Siinä on kyl viittomiakin mukana jos oikein muistan.
        Onnea etsintään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      149
      1624
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      143
      1413
    3. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      144
      962
    4. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      92
      888
    5. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      124
      879
    6. 64
      819
    7. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      334
      671
    8. Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?

Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      624
    9. Aloitan kiertotalouden

Aloitin tänään kiertotalouden, ei mulla nyt oikeastaan muuta MOI
      Lieksa
      39
      606
    10. Kuka hukkui

Kuka hukkui eilen kätkytniementiellä?
      Pyhäjärvi
      7