Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Etsin

Nettisivuja

Mistä löytäsin nettisivut, jonka avulla pieni lapsi voisi harjoitella puhetta ja hahmottamista? Olisin todella kiitollinen, jos joku viitsisi auttaa etsinnöissäni. Mahdollisista vastauksista kiittelen tässä suuresti jo etukäteen! :)

5

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusu

      Olen pahoillani, mutta etsit väärästä paikasta.

      Ei täällä kukaan kuuroista tai viittomakielisistä tiedä puheen oppimisesta tai hahmottamisjutusta yhtään mitään.
      Ellei täällä satu käymään jonkun lapsen vanhempi,joka sattuisi tietämään tästä asiasta.

      En minä valitettavasti osaa vastata tuohon,kun en todellakaan tiedä.

      Sun kannattaa etsiä muualta paikalta tai googlettaa.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Kiitos vastauksestasi Ruusu. Osittain oikeasta paikasta kuvittelin tätä tietoa etsiväni...Nimittäin myös implantoiduille lapsille nuo puheen oppimis- sekä hahmotusharjoitukset ovat olennainen osa kuntoutumista.

        Harjoituksia olen kyllä etsinyt googlestakin, mutta en ole keksinyt sitä osuvaa avainsanaa. Ajattelin, että näitä sivustoja saattavat lukea muutkin asiaan perehtyneet, eivät ainoastaan kuurot ihmiset.

        Noh, toivottelempa tässä sitten kaikille oikein mukavaa syksyä ja jatkan etsimistä! :)


      • Ruusu
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi Ruusu. Osittain oikeasta paikasta kuvittelin tätä tietoa etsiväni...Nimittäin myös implantoiduille lapsille nuo puheen oppimis- sekä hahmotusharjoitukset ovat olennainen osa kuntoutumista.

        Harjoituksia olen kyllä etsinyt googlestakin, mutta en ole keksinyt sitä osuvaa avainsanaa. Ajattelin, että näitä sivustoja saattavat lukea muutkin asiaan perehtyneet, eivät ainoastaan kuurot ihmiset.

        Noh, toivottelempa tässä sitten kaikille oikein mukavaa syksyä ja jatkan etsimistä! :)

        Jos sinä nyt tarkoitat kuulovammaisen lapsen kohdalla puheen oppimis ja hahmottamisjuttuja, niin sitä kai löytyy Kuulonhuoltoliiton sivun kautta.(www.kuulonhuoltoliitto.fi) En ole varma,mutta olin kerran näkevinäni tuollaista juttua sieltä sivulta.

        Mutta jos taas on kyse kuulevasta lapsesta, niin siihen en tiedä vastausta tarkalleen. Enkä tiedä sitä, josko kummankin sekä kuulevan että kv:n kohdalla puheenoppimis ja hahmottamisjutut on samanlaisia.


    • Kitty

      Hei! Olisikohan tästä sivusta apua http://lasten.haetaan.net/ mutta..

      Luulenpa, että parhaimmat jutut saisi kaupoista, ne varmaan myydään CD-romppuina. Uskon, että sellaiset jutut ovat maksullisia, eikä niitä oikein saada ilmaiseksi kuten esimerkiksi netistä. Kannattaa siis kierrellä kirjakaupoissa/tavarataloissa.

      Kun olin muksu, muistaakseni puheterapeutilla oli jännä tietokoneohjelma, jolla harjoiteltiin oikeaa ääntämistä ym. Ehkäpä puheterapeuteilla on vinkkejä, mistä niitä ohjelmia saisi....

      • Apua?

        Joo, mä olen nähnyt tällaisia puheenharjoitusjuttuja puheterapeutilla. Niistä ohjelmista vois kysyä oman alueen sairaalan kuulokeskuksesta.
        Jos lapsella on dysfasiaa tai kuulovamma niin ainakin Mikael-koulu on valmistanut tietokoneohjelman jossa voi puhetta harjoittaa. Siinä on kyl viittomiakin mukana jos oikein muistan.
        Onnea etsintään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe