Olisi tuossa tontti kiikarissa joka vaatii suunnittelutarveratkaisun. Liitteeksi pitää laittaa asemapiirros. Eli kuka sen saa piirtää ja mitähän tuosta kannattaa maksaa.Rakenusvalvonnasta tuli vain ylimalkainen vastaus että onhan noita insinöörejä ja rakennusmestareita maailma pullolaan.
asemapiirroksen tekijä
12
8921
Vastaukset
- Jontte
toimii virkavastuulla ja verovaroilla, joten hieman huono heidän on sanoa sinulle, että tilaa suunnitelmat siltä ja siltä.
Joudut siis kyselemään tutuilta/tutuntutuilta tekijöitä ja kokemuksia tai sitten onkimaan tekijän vaikka netistä.
Suunnittelutarveratkaisua sanottiin ennen poikkeusluvaksi. Tekijäksi käy rakennusalan tutkinnon suorittanut henkilö, mieluiten tuleva pääsuunnittelijasi. Aikaa ei tuon tekemiseen mene kovin montaa tuntia, jos on kyse sinänsä selvästä tilanteesta ja yhdestä asunnosta.
Jos tontti on vasta kiikarissa, et voi hakea suunnittelutarveratkaisua toisen omistamalle maalle. - vjklöjlkb
Asemakaavakuvan piirsi meille eräs rakennusinsinööri poikkeuslupaa varten ja veloitti siitä 300euroa. Hinnat luultavasti vaihtelevat kovastikin tekijän mukaan.
- rakennus
Mie veloittasin myös n. 200-700/eur riippuen tontin vaikeudesta sovittaa piirustukseen..
Pistä viestiä jos tartteet suunnittelijaa niin piirrän ja pistän tulemaan lupakuvaksi tulostettuna
RI AMK - Hinta vaihtelee
rakennus kirjoitti:
Mie veloittasin myös n. 200-700/eur riippuen tontin vaikeudesta sovittaa piirustukseen..
Pistä viestiä jos tartteet suunnittelijaa niin piirrän ja pistän tulemaan lupakuvaksi tulostettuna
RI AMKMulle piirsi keltasilta sivuilta löytyny heppu asema- ja laajenuspiirustukset oman ehdotukseni mukaan ( ei siis tarvinnu suunnitella ). Rakennekuvatkin eli koko nipun rakennuslupaa varten hinta 400€ alv. Kirjoitti vielä kuitinkin.
- ainakin meillä
Vastaava mestari piirtää asemapiirroksen, joka tarvitaan poikkeuslupaan tai suunnittelutarveratkaisuun ja rakennuslupaan.
Jos tontti on asemakaavoitetun alueen ulkopuolella, alueen kaavamerkintä määrää, tarvitaanko tontille poikkeuslupa vai suunnittelutarveratkaisu. Tämän saatuasi haetaan sitten vielä rakennuslupa. Ja kunta kerää joka välissä rahat... - rane
Höh! Minä piirsin ite! Rakennuspaikka on kunta etelä suomessa. Katoin mallia naapurin asemapiirroksesta ja piirsin sen pohjalta itse ruutupaperille. Työvälineiksi tarvitset lyijykynän, paperia ja viivottimen. Hinta n. 2€
- Kj-
Varsin halpa ratkaisu. Monessa kunnassa vaan ei kelpaa omat tekeleet lupakuviin, vaikka olisi olevinaankin ihan fiksuja kuvia.
- ja huomenna lisää...
Taisi olla hieman Saharan talvisodan jälkeen.
Tällä vuosituhannella pitää lain mukaan suunnittelijalla olla rakennusalan koulutus ja suunnitelmien olla sisällöltään ja muotoseikoiltaan Suomen Rakentamismääräyskokoelman mukaisia. - myös
ja huomenna lisää... kirjoitti:
Taisi olla hieman Saharan talvisodan jälkeen.
Tällä vuosituhannella pitää lain mukaan suunnittelijalla olla rakennusalan koulutus ja suunnitelmien olla sisällöltään ja muotoseikoiltaan Suomen Rakentamismääräyskokoelman mukaisia.Mekin piirsimme itse asemapiirroksen suunnittelutarveratkaisuun, joka meni heittämällä läpi (keväällä 2005). Sama juttu varsinaisen rakennuslupahakemuksen kanssa (syksyllä 2005). Paikka pääkaupunkiseutu. Laitoin vaan pokkana paperiin oman nimen ja perään tittelin.
- Zabadak
myös kirjoitti:
Mekin piirsimme itse asemapiirroksen suunnittelutarveratkaisuun, joka meni heittämällä läpi (keväällä 2005). Sama juttu varsinaisen rakennuslupahakemuksen kanssa (syksyllä 2005). Paikka pääkaupunkiseutu. Laitoin vaan pokkana paperiin oman nimen ja perään tittelin.
Sattumoisin titteli on arkkitehti ;)
- Aatu
Zabadak kirjoitti:
Espooseen. Tuossa vaiheessa ei vielä tarvitse välttämättä olla talon tarkka sijainti tontilla selvillä.
- Aatu
Zabadak kirjoitti:
Enkä ole ennen piirtänyt kuin koulussa kauan sitten huonolla menestyksellä. Tarvikkeet oli jo valmiina joten kustannuksia ei tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243