Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lestojen firmoja

AntiLesta

Tietääkö kukaan yhtään talopakettifirmaa, mikä EI ole lestadiolaisten omistuksessa/hallinnassa?

Itse en tiedä yhtään... Kastellit, Jukat, jetat ja koko pyhännän rakennustuote on yhtä suurta lestadiolaiskartellia. Lisäksi pienemmät talotoimittajat ainakin Oulun seudulla ovat kaikki lessufirmoja.

Joten ns "tavalliset syntiset" joutuvat maksamaan kalliin kartellihinnan taloistaan. Sen sijaan hyväveli yhdyskuntalaiset (ja ns. oikeaoppineet) maksavat vain "omakustannushinnan". Katteet revitään syntisiltä.

9

3353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

      Voisko toi olla?

      • varmaa tietoa

        hom....omistuksessa tai ihme jos ei ole ?ja mitä pahaa vaikka olisi lesbojen, mormoonien,helvetin enkeleiden...mitä väliä sillä on ? on ko uskonnon edustajat hyvin toimeentulevia iso lapsisten perheiden omaavia ja erittäin rikkaita...käykö sinulla kateeksi kun olet pakana ja tosi köyhä...suomessa yrittäminen ei ole edes uskovaisilta kielletty...onneksi


    • yhtään

      Kokemusteni mukaan ovat yleensä täsmällistä ja työhön tottunutta sakkia. Eipähän ole pirtti krapulassa duunattu. Kartellipelkoasi voin lievittää sillä, että "syntiset" firmat antavat kyllä niin kovan vastuksen kisassa, ettei millään firmalla ole vara hyvävelihintoihin. Listassasi on muutenhieman väärää tietoa.
      Itse en koe vetoa mihinkään lahkoihin, mutta työmiehikseni lestat kelpaisivat mainiosti.

      • mutta

        lestat ei kyllä ottas sua työmieheksi. siis jos et sitten ole lesta itekkin. ne on niin sisäänlämpiävää sakkia. oulussa kaikki työpaikat menee lessukuppikuntien kautta. ehkä olen myös kateellinen, kun en itse ole tajunnut samanlaista lahkoa luoda, jossa uskotaan mitä tahansa ns.uskonnon varjolla. niillä menee nimittäin tosi hyvin ja lujaa, aikovat kansoittaa koko suomen, niin että tavalliset syntiset ovat kohta ahtaalla...


      • toista palstaa
        mutta kirjoitti:

        lestat ei kyllä ottas sua työmieheksi. siis jos et sitten ole lesta itekkin. ne on niin sisäänlämpiävää sakkia. oulussa kaikki työpaikat menee lessukuppikuntien kautta. ehkä olen myös kateellinen, kun en itse ole tajunnut samanlaista lahkoa luoda, jossa uskotaan mitä tahansa ns.uskonnon varjolla. niillä menee nimittäin tosi hyvin ja lujaa, aikovat kansoittaa koko suomen, niin että tavalliset syntiset ovat kohta ahtaalla...

        laita hakusanaksi vanhoillislestadiolaisuus, ja siellä voit valittaa niin paljon kun sielu sietää


      • töihin ja monta muutakin ei...
        mutta kirjoitti:

        lestat ei kyllä ottas sua työmieheksi. siis jos et sitten ole lesta itekkin. ne on niin sisäänlämpiävää sakkia. oulussa kaikki työpaikat menee lessukuppikuntien kautta. ehkä olen myös kateellinen, kun en itse ole tajunnut samanlaista lahkoa luoda, jossa uskotaan mitä tahansa ns.uskonnon varjolla. niillä menee nimittäin tosi hyvin ja lujaa, aikovat kansoittaa koko suomen, niin että tavalliset syntiset ovat kohta ahtaalla...

        joten ihan höpöhöpö puhetta. Minä palkkaa omalle raksalle niitä, jotka tekevät työnsä hyvin, lestat ei ainakaa häippää ryyppäämään (eivät tosin monet muutkaan). Sen verran tunnen asiaa, että kilpailu on kovaa, joten kenenkään vakaumus ei haittaa ellei ole kyse mistään rikollisesta.


      • Sivistynyt
        töihin ja monta muutakin ei... kirjoitti:

        joten ihan höpöhöpö puhetta. Minä palkkaa omalle raksalle niitä, jotka tekevät työnsä hyvin, lestat ei ainakaa häippää ryyppäämään (eivät tosin monet muutkaan). Sen verran tunnen asiaa, että kilpailu on kovaa, joten kenenkään vakaumus ei haittaa ellei ole kyse mistään rikollisesta.

        Tack, oli mukava lukea kirjoituksia. Omistaminen tosin kuuluu jokaisen perusoikeuksiin siinä missä äänestäminen tai omantunnon vapauskin.

        Ostin talopaketin firmalta, joka keskustelun aloittajan mielestä on ns "lestadiolais"firma. Olin ennakkoluuloinen, todella. Ja pidin sen lopppuun asti salassaa.

        Myyntiedustaja ei ollut ko uskovainen. Hän oli asiantuntija, ainakin minuun mielestä (rkm, rak ins). Asennusryhmä oli hyvä, heistä en tiedä mitä olivat. Palvelu toimi, ongelmat hoidettiin. Kaikki meni hyvin. Ainoa, mitä odotin ja mistä en päässyt huomauttamaan, oli se, että vääräuskoisia kohdellaan väärin. En vain voi sille mitään, että kaiken kaikkiaan mulle jäi tosi hieno fiilis talohankinnasta. Kai se sitten on niin, että on pakko heittää omat käsitykset romukoppaan, olenhan kuitenkin keskustellut useaan otteeseen monen "lestad" kanssa. Ilman ongelmia.


    • Anonyymi

      Ei tueta yhtään lestafirmaa. Tekevät sutta ja sekundaa

      • Anonyymi

        Vanhakin aloitus aktivoituu pirun voimalla kun on lesta firmasta kyse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2162
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      44
      1864
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      68
      1525
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1442
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe