Elämän tarkoitus?

Cream

Sitä kysäisisin teiltä viisaammat, että mikä oikein on tämä meidän elämän tarkoitus?

15

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytää

      Tässä asiassa ei ole viisaanpia. Sinä tiedät sen yhtä hyvin kuin joku muukin. Lue kirjoja, jotka näyttävän eteesi tulevan, pidä silmäsi auki, ole valppaana, ota kiinni mikä tuntuu kiinnostavan. Etsivä löytää.

      • Cream

        Tuohon lauseeseen olen törmännyt ennenkin.Tuntuu että kun kysyy elämän tarkoitusta, kukaan ei osaa siihen vastata.Vastataan vain jotain ympäri pyöreitä. Lue sitä lue tätä, tee sitä tee tätä. Taitaa olla että kyseiseen kysymykseen ei ole vastausta.
        Ehkä on turhaa etsiä elämän tarkoitusta. Ehkä pitäisi etsiä itse elämää.
        Elämä on


      • löytää
        Cream kirjoitti:

        Tuohon lauseeseen olen törmännyt ennenkin.Tuntuu että kun kysyy elämän tarkoitusta, kukaan ei osaa siihen vastata.Vastataan vain jotain ympäri pyöreitä. Lue sitä lue tätä, tee sitä tee tätä. Taitaa olla että kyseiseen kysymykseen ei ole vastausta.
        Ehkä on turhaa etsiä elämän tarkoitusta. Ehkä pitäisi etsiä itse elämää.
        Elämä on

        Olet oikeassa, kysymykseesi ei taida olla vastausta. Olen tullut siihen tulokseen, että toisilta ihmisiltä sitä on turha kysellä, he eivät todellakaan sitä tiedä.
        Miksikö on? Jos joku kertoo sinulle elämän tarkoituksen se on hänen näkemyksensä, mutta ei välttämättä sinun. Ole kuulolla ja katsele ympärillesi ja etsi, luet kirjoja joista voisit saada jotain vinkkiä ja oivallusta. Ei kannata juosta muiden perässä, vaan ajatella itse, silloin voit löytää elämän tarkoituksen joka on nimenomaan sinun eläsi tarkoitus.


      • PaulaPakana
        Cream kirjoitti:

        Tuohon lauseeseen olen törmännyt ennenkin.Tuntuu että kun kysyy elämän tarkoitusta, kukaan ei osaa siihen vastata.Vastataan vain jotain ympäri pyöreitä. Lue sitä lue tätä, tee sitä tee tätä. Taitaa olla että kyseiseen kysymykseen ei ole vastausta.
        Ehkä on turhaa etsiä elämän tarkoitusta. Ehkä pitäisi etsiä itse elämää.
        Elämä on

        mutta toisto sallittaneen.

        "Ehkä on turhaa etsiä elämän tarkoitusta. Ehkä pitäisi etsiä itse elämää.
        Elämä on"

        Näin juuri. Pitää elää elämää. Tämä ylimaallisen tarkoituksen etsintä on vähän sellaista joutoväen hommaa. Se on kysymys jota ei esitä se jolla on kädet täynnä mielekästä tekemistä. Sitä tuskin kyselee perhettään elättävä namibialaisnainen pellollaan. Tuskin sitä kyselivät meidän isoisovanhempamme maatilkullaan kymmenen lapsensa kanssa. En usko ainakaan.

        Koska meillä etuoikeutetuilla modernin hyvinvointivaltion kasvateilla ei ole niin tiukkaa, että se itsessään riittäisi pitämään kosmiset haihattelut kurissa ja mielen tyytyväisenä, oma ratkaisuni on keskittyä elämään. Siis todella _keskittyä_ tähän hetkeen.

        Aisti-ilot, läheiset ihmiset, työ, arki, oppiminen, tasapainoinen mieli... Elämä tuntuu rikkaalta ja elämisen arvoiselta.
        Näin meillä Pakanalassa.

        Vastasin nyt näin itsekeskeisesti, koska eipä tällaiseen oikein muuten voi vastata. Yleistä tarkoitusta ei ole.

        t.Paula


    • ez-al

      Ainakin yksi elämän tarkoitus on sen tarkoituksen (totuuden) löytäminen.

      Ikävä kyllä sitä ei voi jakaa torin kulmalla ja siitä ei voi tehdä kirjaa. Siihen pitää kasvaa.

      Siksi kukaan ei ikinä vastaa antamaasi kysymykseen.


      Tuomaan evankeliumista...

      1. Jeesus sanoi: "Joka löytää näiden sanojen selityksen ei ole näkevä kuolemaa".

      2. Älköön etsijä lakatko etsimästä ennen kuin hän löytää. Kun hän löytää hän joutuu hämmennyksiin. Hämmennystä seuraa ihmettely ja lopulta hän hallitsee kaikkea. Ja kun hän on alkanut hallita, hän saavuttaa levon.

      3. Jeesus sanoi: "Jotkut voivat houkutella teitä luokseen sanoen: 'Valtakunta on taivaissa'. Mutta silloinhan linnut ehtisivät sinne ennen teitä. He voivat myös sanoa: 'Se on maan alla', mutta silloinhan meren kalat ehtisivät sinne ennen teitä. Jumalan valtakunta on sekä teidän sisällänne, että teidän ulkopuolellanne. Sen löytää se, joka tuntee itsensä. Kun opitte tuntemaan itsenne ymmärrätte olevanne elävän Isän lapsia. Jollette opi tuntemaan itseänne te elätte köyhyydessä ja olette köyhyys.

    • Laritsa.M

      Tarkoitus on varmaankin hukkua hanhien paskaan.

      • euiurfe

        vitsit et tulee hyvä olla ,kun joku tosiaan tajuaa. se on justiinsa se elämän tarkoitus. sun kaltaset ihmiset elää sitä, säkin elit kun kirjoitit tuon tekstin. toiset ne vaan saa paskan olon sun tekstistä ja luulevat ettet ymmärrä mistään mitään.


    • Buddhisti

      Elämällä ei ole mitään tarkoitusta, se on tarkoituksetonta kiertämistä samsaran ja jälleensyntymien kehässä.

      Tälläkään elämällä ei siis ole mitään
      tarkoitusta. Jos sellaisen haluat, niin
      sinun pitää itse antaa elämällesi jokin
      tarkoitus. Ja se on varmasti jopa hyväksi,
      tarkoituksettomuus alkaa ahdistaa
      vuosien varrella. Tässä on sekin hyvä puoli,
      että tarkoitus on varmasti mieleisesi, kun
      olet sen itse valinnut.

      Pidemmällä tähtäimellä ainoa järkevä
      päämäärä on valaistumisen etsiminen,
      se on perimmäisen todellisuuden oivaltamista,
      sen, miten asiat todella ovat.

    • gospelisti

      Minä olen omassa elämässäni kokenut asian niin, että elämän tarkoitus on päästä lopulta taivaaseen.

    • kela

      elämä on kärsimystä:ei tarkoitusta.Tai sitten elämän tarkoitushakuinen kehitys=evoluutio.luonnonkierto.

    • Guru Nanak

      Elämän tarkoitus on löytää Jumala ja sulautua siihen täysin.

      Sahaja Yogan avulla tämä on mahdollista, niin hullulta kuin tämä väite tälläisen hulluuden keskellä kuulostaakin.

      • matkalainen

        Löytää "Jumala"? Käsittääkseni ihminen on luonut jumalan.Ihminen kuvaa sanalla "jumala" jotain sellaista mitä se ei voi käsittää. Mitä sitten jos löytääkin jumalan, onko sitä sitten jotenkin parempi ihminen kuin ennen. Sanonta "tieto lisää tuskaa" pitänee tässäkin asiassa paikkansa. Järkevää olisikin elää elämää, eikä tuhlata elämäänsä jonkun "Jumalan" etsimiseen.


      • Guru Nanak
        matkalainen kirjoitti:

        Löytää "Jumala"? Käsittääkseni ihminen on luonut jumalan.Ihminen kuvaa sanalla "jumala" jotain sellaista mitä se ei voi käsittää. Mitä sitten jos löytääkin jumalan, onko sitä sitten jotenkin parempi ihminen kuin ennen. Sanonta "tieto lisää tuskaa" pitänee tässäkin asiassa paikkansa. Järkevää olisikin elää elämää, eikä tuhlata elämäänsä jonkun "Jumalan" etsimiseen.

        Jumala pitää löytää ja sen voi löytää omasta sydämestään, mainitsemallani tekniikalla, kärsivällisen ja puhtaan halun avulla.

        Vasta sitten voi oikeasti olla tyytyväinen.

        Vasta sitten elämä on oikeasti "järkevää".

        Vasta sitten elämällä on merkitys, kun sen todellinen tarkoitus on löytynyt ja meidät on yhdistetty "päävirtalähteeseen".

        Näin Jumala on meidät rakentanut, ja tämä on se elämän trikki. Juuri tämä etsiminen ja se löytäminen.


        Onnea matkaan.


      • matkalainen
        Guru Nanak kirjoitti:

        Jumala pitää löytää ja sen voi löytää omasta sydämestään, mainitsemallani tekniikalla, kärsivällisen ja puhtaan halun avulla.

        Vasta sitten voi oikeasti olla tyytyväinen.

        Vasta sitten elämä on oikeasti "järkevää".

        Vasta sitten elämällä on merkitys, kun sen todellinen tarkoitus on löytynyt ja meidät on yhdistetty "päävirtalähteeseen".

        Näin Jumala on meidät rakentanut, ja tämä on se elämän trikki. Juuri tämä etsiminen ja se löytäminen.


        Onnea matkaan.

        Niin, tuhlata elämänsä etsimiseen ja sitten kun "löytää" on liian myöhäistä elää elämäänsä.
        Ja millainen ihminen sitten on kun "löytää" jumalan?
        Onko elämällä sen kummempaa merkitystä.Taitaa kaikilla elämillä olla yhtä suuri merkitys etsitpä sitten taikka et.
        Päävirtalähteeseen taidamme olla koko ajan yhteydessä,emme vain "itse" tiedosta sitä.

        Ja mitä kyseiseen "tekniikkaan" tulee, minusta se on "oikotie".


    • Telegod

      Tulipa tässä eräänä päivänä tuumattua, että ei oikeastaan ole elämää eikä kuollutta. Pelkkää "tietoisuutta". Ei varmaan sitten myöskään ole sen suurempaa tarkoitusta. Olla "tietoisuus", elikkä olla.

      Turha on kai kysellä mitä tarkoitan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe