PappaSkootterit 11.9-05 H:ki

Jorma™

Syksy on tullut ja moni suunnittelee jo ajokauden hiipumista/talventuloa...
Ennen kuin siirrytte kokonaan moposkoottereiden kanssa talven hiljaiseloon niin olisi mahdollisuus kokoontua ja turista menneestä kesästä jakaen kokemuksia sekä "parantaa" maailmaa kupillisella kahvia hyvän seuran kera...

Paikka jossa tällä kertaa kokoonnumme on SHELL RUSKEASANTA 11.9-05 klo:14.00 VANTAA
Paikka sijaitsee Läntisenvalkoisenlähteentien, Junkersintien ja Tuusulantien/väylän Vantaan ruskeasannalla helppo löytää...

Varsinaista toimintaa ei kuitenkaan ole mitenkään sovittu mutta monien puheluiden ja pienen vonkaamisen avulla sain puhuttua POLIISIN edustajan myös mukaan tekemään "PR-toimintaa" ja mittaamaan kuin tarkkoja nykyisten moposkoottereiden mittarit ovat... :)

Eli niinkään ei ole tarkoitus kokeilla kenellä menee kovimpaa... vaan se että näyttääkö mittari oikein siinä 45km/h:n kohdalla :) tietty jokainen joka pääsee kerrankin ajamaan tutkaan oikein luvan kanssa niin saattaahan olla että se moposkootteri paljastuukin olevan susi lampaan vaatteissa... no jokainenhan sitä kaasua itse kääntää kun kokeilemaan menee...

Paikka jossa se mittaus tapahtuu niin ei ole siinä Shellin pihassa vaan siitä sitten enämpi niille jotka paikalle saapuvat...

Varaathan aikaa koko reissuun n.3h eli klo:14-17.00

14

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seija™

      rohkeasti mukaan moposkoottereillaan. :)

    • Olof

      Helsingin Sörkän rantatiellä on nopeusnäyttötaulu, mutta en ole saanut sitä reagoimaan mopoon.
      Vantaalla, lähellä Jumboa on samankaltainen, mutta sen maksiminäyttö on 42km/t.
      Mahdatko tietää, tai poliisi sitten, miksi tuo Sörkän taulu ei noteeraa mopoa?
      Entä, jos sun poliisin tutkaan vetää yli sallitun nopeuden?

      • minä ainakin

        ajaisin itse testatessa.
        Ilmeisesti siellä on vain tarkoitus tarkistuttaa nopeusmittarin paikkaansapitävyys.

        Eikös se selviä mopoille sallittua nopeutta ajamalla.
        Vai heittääkö mittarit 45km/h nopeuden jälkeen pahasti? Kokemuksia miten on -/ toleranssi normaalinopuden jälkeen.

        Mielestäni kuitenkin jokainen ottaa itse riskin jos/kun ajelee yli sallitun

        Että tämmössiä aatoksia täältä kauempaa pohjosesta. :) Hyviä testiajoja vaan.


      • Jorma™
        minä ainakin kirjoitti:

        ajaisin itse testatessa.
        Ilmeisesti siellä on vain tarkoitus tarkistuttaa nopeusmittarin paikkaansapitävyys.

        Eikös se selviä mopoille sallittua nopeutta ajamalla.
        Vai heittääkö mittarit 45km/h nopeuden jälkeen pahasti? Kokemuksia miten on -/ toleranssi normaalinopuden jälkeen.

        Mielestäni kuitenkin jokainen ottaa itse riskin jos/kun ajelee yli sallitun

        Että tämmössiä aatoksia täältä kauempaa pohjosesta. :) Hyviä testiajoja vaan.

        jepulis...
        tarkoitushan ei ole ollenkaan katsoa kenellä on kylän kovin"rauta" vaan nk aikuismaisesti olla huolissaan näyttääkö mittäri oikein sillä kaupungissa (H:ki) on paljon alueita joissa rajoitus on esim 30km/h jolloin menee rikesakkorajakin melkein rikki....

        mutta tervetuloa mukaan ja jos haluat kysyä mittausta toimittavalta virkavallan edustajalta että miten käy jos... niin ainoa tapa saada varmuus on itse kysyä/ajaa/ottaa vastuu omista tekemisistään,vai mitä?


    • Aloitellut skootteristi

      Loistavaa.
      Tulen paikalle, jos vain suinkin kykenen. Tällä kertaa ei osu mitään muita menoja tuolle päivälle.

      Nopeusmittaus kuulostaa mielenkiintoiselta. Olenkin pähkäillyt näyttääkö mittari lähellekään oikeata lukemaa - nyt se sitten selviää.

    • qwerty

      Helsingin Jumbon lähellä oleva nopeudenmittaustaulu näytti 35 km tunnissa on mopossa oli 40 km/h mittarissa. Voisi tehdä sen johtopäätöksen, että mopon valmistajat pelaavat varman päälle ja rakentavat optimistisen mittarin, niin kuin yleensä autoissakin.

      • Jorma™

        aivan...
        siksipä tuli aiemmilla reissuilla puheeksi että mitenhän ne OIKEESTI pitävät paikkansa...
        joten jos/kun sinuakin siis kiinnostaa mitä mittarisi näyttää OIKEESTI, tervetuloa sunnuntaina mukaan...


    • Jorma™

      No niinhän siinä kävi että kaikki ajoivat tutkaan ja useasti :) toki tarkoituksenahan olikin tarkistaa pitääkö mittarin tarkkuus paikkansa...
      Paikalle oli saapunut useita nopeusmittarin näytön tarkkuudesta huolestuneita ja muuten vaan mukavaan seuraan hakeutuvia varttuneen iän... saavuttaneita pappaskootteristeja ja naisia unohtamatta :)

      Ohessa linkki uusimmille kuva sivuille jonne itse kukin voisi lisäillä niitä kuvia koska jokatoisella oli kamera mukana... no mutta kurkatkaa kuvia

      http://groups.msn.com/PappaSkootterit/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=20

      • macro2

      • Jorma™
        macro2 kirjoitti:

        Terve Jorma! vihdoin sain kuvia nettiin katsottavaksi viime reissusta.
        T: Markku
        Ps: Tässä linkki
        http://www.kolumbus.fi/markku.kayhko/

        linkki aukeaa mutta kuvien erillinen katsominen ei oikein onnaa... vika minussa/koneessa vai mikä?


      • macro2
        Jorma™ kirjoitti:

        linkki aukeaa mutta kuvien erillinen katsominen ei oikein onnaa... vika minussa/koneessa vai mikä?

        Ihmettelin sitä itsekkin kun thumpnailit näkyy mutta ei itse kuvat vaikka kuvat on muunnettu web käyttöön adobe elements2 ohjelmalla ja siirretty kotisivuille ftp ohjelmalla niinkuin pitikin mutta tutkin asiaa ja kyllä se varmaan lähiaikoina järjestyy.

        Terv Markku


      • Macro

        Terve Jorma!
        Nyt kuvat näkyvät ainakin minun koneelleni.
        Mites sulla?


      • Jorma™
        Macro kirjoitti:

        Terve Jorma!
        Nyt kuvat näkyvät ainakin minun koneelleni.
        Mites sulla?

        no nythän ne näkyy hienosti ja varsinkin ekassa kuvassa oleva harma vanhuskin (skootteri) mutta muillekkin tiedoksi että niitä omia kuvia voisi laittaa tuonne http://groups.msn.com/PappaSkootterit sivulle...

        pikkasen mielikuvitusta niin ohjeethan on kaikkien näkyvillä jotka ovat liittyneet...


      • Macro
        Jorma™ kirjoitti:

        no nythän ne näkyy hienosti ja varsinkin ekassa kuvassa oleva harma vanhuskin (skootteri) mutta muillekkin tiedoksi että niitä omia kuvia voisi laittaa tuonne http://groups.msn.com/PappaSkootterit sivulle...

        pikkasen mielikuvitusta niin ohjeethan on kaikkien näkyvillä jotka ovat liittyneet...

        Terve!
        Muutin vähän kuva hakemistoja ja laitoin kuvat oman hakemistonsa alle.Eli: tässä linkit
        http://www,kolumbus.fi/markku.kayhko/espoo
        http://www.kolumbus.fi/markku.kayhko/malmi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe