Retki

eväs

Tämän jutun julkaisin retkeilypalstalla jokin aika sitten, mutta lukijoita tuolla on ollut niukanlaisesti.
Mutta kuten luettuanne jutun voitte todeta, ettei retkievääksi kelpaa ihan sattumalta hankittu säilykepurkki.

Retkieväitten valinnassa on syytä noudattaa huolellisuutta, ettei kävis, kuten tuttavilleni.

Kolme, päältä satakiloista riskiä kaveria lähti perhokalastusreissulle lappiin.
Menomatkalla poikkesivat Haaparannassa ostamassa ulkomaanherkkuja evästäydennykseksi.

Lapissa sääskitilanne tuona kesänä oli sietämätön.
Nälän tultua ahtautuivat kaikki samaan pieneen telttaan , sulkivat vetoketjut huolella ja alkoivat tutkia eväitään.
Kaikki oli siihen asti hyvin, kunnes yksi seurueen jäsenistä, maailman pahuudesta tietämättömänä väänsi ruotsalaisten kansallisherkusta, hapansilakkapurkista kannen auki.

Paniikki iski karvarintaisiin miehiin, purkista purkauneen mädällä kalla terästetyn viemärilöyhkän hajun täyttäissä teltan. Jokainen lähti erisuuntaa, teltan ompeleet ratkeilivat, kuka mistäkin ulos ja tuho oli täydellinen kalapurkkin kaatuessa varusteisiin, lopputuloksena kolme pahanhajuista miestä seisoi sääskiparven keskellä syöttinä raatokärpäsille.

Ei noissa kamppeissa kotia mitään asiaa olisi ollut, tuskin vaimo huoneelle olis päästänyt, saati sitten uskonut mitään selityksiä.
Vähiten saastunut miehistä laitettiin kylän kaupasta ostamaan puhtaita varusteita ja osa onnistuttiin purossa pesemään melkein puhtaiksi,
joten tuostakin selvisivät hengissä.

Te, jotka olette tutustuneet Syströnmingiin, ruotsalaisten perinneruokaan tiedätte, ettei purkkia tule avata ihmisasunnossa, hapattamisessa
syntyneitten kaasujen vuoksi. Purkki on upotettava kylmään veteen ja avattava siellä.
Pullo tai kaksi on juotava alle Skoone Akvavittia jotta voi maistella hapansilakkaa.

Teille äkkinäisille neuvoksi, jättäkää ostamatta sellainen kalasäilykepurkki, joka on pullistunut.

Haaparantareisuilla olen merkille pannut, että purkkeja on vihreitä ja punaisia.
Olettaisin, että punainen purkki on tarkoitettu tosi miehille, sellaisen lähettäisin italiaan elintarvikeviraston johtajalle joululahjaksi, hänelle kun on kehittynyt aateliset ruokailutottumukset.    

1

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitsinikkari

      ruotsalainen börje lähti mettään keräämään psykoaktiivisia sieniä. börje ihmetteli miks ne on kaikki syöty jo. vastaan tuli jonglööraava karhu joka ajoi yksipyöräisellä. kolmen viikon päästä börje heräsi lyllskåbban keskussairaalan teho-osastolta. börje kutsui hoitajan paikalle -missä se karhu on?
      -mikä karhu kysyi hoitaja?
      -se mikä jonglöörasi ja ajoi yksipyöräisellä.
      börje sai siirron mielisairaalaan. siellä oli pelkkiä ruotsinsuomalaisia jotka pelasivat korttia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe