Miten pääsee helikopteri lentäjäksi Suomen puolustusvoimien tarjoaman koulutuksen lisäksi ?
Helikopterilentäjällä tarkoitan tässä yhteydessä ammattia harjoittavaa koulutettua henkilöä, jonkin palvelun tuottajan alaisuudessa esim. Copterline tms.
Kiinnostaisi tietää onko tälläistä koulutusta muualla kuin puolustusvoimissa ?
Miten Helikopterilentäjäksi ?
12
19325
Vastaukset
- kierrosta
leppäkertussa, soitat ilmailuviranomaisille ja Sikorskyn puikkoihin.
- kurssitusta
Copterlinen kautta kyselemällä saat selville koulutusohjelman.
Ainakin tovi sitten Copterline järjesti kursseja. Useilla isoilla lentokentillä on kopteri kouluja.
Tampere-Pirkkalan kentällä ainakin ja Malmilla. Kysy ilmailulaitoksesta, sieltä voivat sanoa mistä löytyy sinua lähin koulu.
Pakko mainita että pätäkkää tarvitaan aika paljon, kovin paljon helikopterin lentotunti maksaa. Kun Kaikki koulut toimii kaupalliselta pohjalta, siihen tulee alvit sun muut vielä päälle 20000egee mennee, ja tuskin riittää.
Lisäksi huomioida kun sulla kortti, millä lennät.
Lähin kopteri saattaa olla kahdensadan kilsan päässä, kuulostaa ettet olisi aivan lähellä isoja asutuskeskuksia.
Joka tapauksessa toivottavasti aloitat kopteri lentämisen. Onnea matkaan- KapteeniKosmos
Helitour kouluttaa Malmilla.
Yksityislentäjä kurssi maksaa 26 000euroa (sis.alv)
Ammattilentäjäkurssi (CPL[H]) kurssin perushinta 75 000euroa (sis.alv) - ME
KapteeniKosmos kirjoitti:
Helitour kouluttaa Malmilla.
Yksityislentäjä kurssi maksaa 26 000euroa (sis.alv)
Ammattilentäjäkurssi (CPL[H]) kurssin perushinta 75 000euroa (sis.alv)Siis tämä koulutus ei ole sitten tavallisille ihmisille,vaan fyrkkaa pitää olla(kultalusikka suussa syntynyt).Kyllä ottaa päähän kun kopterilentäjän koulutus on kauan ollut mielessä mut ei näillä hinnoila normi ihminen pysty edes harkitsemaan uranvaihtoa tai koulutusta.Ei ole ihan helppoa jättä työeläma ja mennä koulutukseen joka maksaa niin perkeleesti.
- TrOvrSpd
ME kirjoitti:
Siis tämä koulutus ei ole sitten tavallisille ihmisille,vaan fyrkkaa pitää olla(kultalusikka suussa syntynyt).Kyllä ottaa päähän kun kopterilentäjän koulutus on kauan ollut mielessä mut ei näillä hinnoila normi ihminen pysty edes harkitsemaan uranvaihtoa tai koulutusta.Ei ole ihan helppoa jättä työeläma ja mennä koulutukseen joka maksaa niin perkeleesti.
..näin on. Ja sillä peruskoulutuksella (CPL) on vielä tooooooooosi pitkä matka "oikeisiin töihin". Vaatinee notkumista, ilmaista työtä, vähän huoraamistakin... Sellainen 1000 tuntia tiimaa pitäisi jotenkin keplotella ennenkuin kukaan ottaa vakavasti. Ja ne tunnit on kirveen alla ellei niitä ole itse varaa kustantaa. Ja toisaalta jos on, niin 1000h "sunnuntailentoa" ei anna vielä mitään edellytyksiä silloin kun sillä kopterilla pitäisi tehdä töitä. Puhutaan silloin ihan eri meiningistä. Toki sen "kermaperseen" joku voi duuniin ottaa vain siksi että on esittää ne tiimat ja toisaalta siksi, että on halpa mies..
Mutta aina joku onnistuu ja pääsee eteenpäin. Niin kait se menee muuallakin että parhaat pärjää :)
- Oulusta
Oulusta kannattaa kysyä : Proff Flyers Oy Urpo Mikkola.
- TRoS
Airfoilin kannattaisi ottaa edes vähän selvää mitä höpisee (ihan vaan vinkki). Suomesta löytyy tällä hetkellä vain YKSI yritys, joka saa antaa kaupallista ansiolentokoulutusta helikoptereilla ja se yritys löytyy nimeä mainitsematta Helsingistä, Tampereella ei ole ollut moista lafkaa herran aikoihin ja nuo Oulun huruttelijat voit unohtaa ihan heti jos ammattihommat on kiikarissa. Ne eivät voi antaa kuin yksitislupakirja koulutusta ja sillähän ei tunnetusti duunia tehdä. Lopettakaa tuo paskanjauhaminen, kysymyksiin voi jättää vastaamatta jos EI TIEDÄ.
20000 egeä ei riitä mihinkään, kun varaat 75000 niin sillä pääsee hyvin alkuun.Luulin tosiaan että tarkoitti yksityistä helikopterikorttia.
En huomannut että tarkoitti ansio pahvia.
Kumma että toiset vetää koko kasvimaan kerralla kirsuunsa jos tulee meikäläiselle luki häiriö.- Mulla tietoa
airfoil kirjoitti:
Luulin tosiaan että tarkoitti yksityistä helikopterikorttia.
En huomannut että tarkoitti ansio pahvia.
Kumma että toiset vetää koko kasvimaan kerralla kirsuunsa jos tulee meikäläiselle luki häiriö.Vaikka TRoS tuossa ärjyy olevansa ainoo oikea mielipide ei asia välttämättä noin yksioikoisesti mene. Ensin kannattaa lentää PPL (H) = yksityinen helikopterilentäjän lupakirja. Suosittelen First Investiä , Veikko Vana ja Proff Flyersiä, Mikko Urpola.
Jos asut Malmin kieppeillä niin mene sinne lentämään PPL (H). Malmilla kopterikoulutusta antaneitten oppilaita on tullut mäkeen vuosien varrella aika monta. Sotaväki osti Malmin koululta kopteriperuskurssin, tämänkin seurauksena lehdistössä kirjoiteltiin lahjusepäilystä ja koulutustason seurauksena on jo sattunut ohjaajavirheitä niin sotaväen kuin siivilipuolellakin. Koska ammattikoulutusta antaa vain yksi yritys, ei ole tasoa, eikä kilpailua mutta jos on kielipäätä kannattaa suomessa lentää PPL (H). Jos kopteri tuntuu sopivan vartalolle eli on ns. sinun juttusi - lennä ammattipaperi jenkeissä, sieltä löytyy tasoa, kilpailua ja mm. työtilaisuuksia. Nuo jo n. 20v sitten Malmilla pidetyt ammattilentäjäkurssit olivat yhtä tyhjän kanssa, petosta ja bisnestä. Nykyinen yrittäjä antaa samoja katteettomia lupauksia hyvistä kurssihinnoista ja supertyöpaikoista. Samaa porukkaa Keskuslentokoulusta saakka vain firman nimi on vaihtunut vuosien varrella. - Pienestä jo innistunu
Mulla tietoa kirjoitti:
Vaikka TRoS tuossa ärjyy olevansa ainoo oikea mielipide ei asia välttämättä noin yksioikoisesti mene. Ensin kannattaa lentää PPL (H) = yksityinen helikopterilentäjän lupakirja. Suosittelen First Investiä , Veikko Vana ja Proff Flyersiä, Mikko Urpola.
Jos asut Malmin kieppeillä niin mene sinne lentämään PPL (H). Malmilla kopterikoulutusta antaneitten oppilaita on tullut mäkeen vuosien varrella aika monta. Sotaväki osti Malmin koululta kopteriperuskurssin, tämänkin seurauksena lehdistössä kirjoiteltiin lahjusepäilystä ja koulutustason seurauksena on jo sattunut ohjaajavirheitä niin sotaväen kuin siivilipuolellakin. Koska ammattikoulutusta antaa vain yksi yritys, ei ole tasoa, eikä kilpailua mutta jos on kielipäätä kannattaa suomessa lentää PPL (H). Jos kopteri tuntuu sopivan vartalolle eli on ns. sinun juttusi - lennä ammattipaperi jenkeissä, sieltä löytyy tasoa, kilpailua ja mm. työtilaisuuksia. Nuo jo n. 20v sitten Malmilla pidetyt ammattilentäjäkurssit olivat yhtä tyhjän kanssa, petosta ja bisnestä. Nykyinen yrittäjä antaa samoja katteettomia lupauksia hyvistä kurssihinnoista ja supertyöpaikoista. Samaa porukkaa Keskuslentokoulusta saakka vain firman nimi on vaihtunut vuosien varrella.saako www.- sivut jos haluaa pro flyes-illa käydä vai onko jenkeissä? (kuten eka haku meinas turha jenkeissä, älkää laittaa haukkumaviestiä tämän perään)?
- Anonyymi
Yksityislentäjän lupakirja maksaa Suomessa 37000€... mutta jenkeissä vaan 12823,80€.
SUOMESSA KAIKKI ON KALLISTA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014194- 2443354
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12661En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792275Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851943Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391599- 1371256
- 151208
- 481208
- 991121