POMERANIAN

gianna

kokemuksianne rodusta? :) olisi kiva kuulla sekä hyviä,että huonoja kokemuksia.

13

2933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomer

      on maailman ihanin koira!!
      Se on aina iloinen, hyväsydäminen, viisas, rakastava olento, uskollinen ystävä, hauska, yllättävä. Siis suuri persoona pienessä koossa. Heh, se ei säpsähdä isoja koiria, vaan vahtii reviiriään lujalla luonteella.

      No haittapuolia on huonot polvet(polvilumpiot) joskus.

      Minulla on ollut useapi koira mutta Pommi on paras seurakoira, vähähoitoinen, nukkuu paljon ja elää tavallaan samaa rytmiä isäntänsä tai emäntänsä kanssa.

      Siitä ei ole lenkkikaveriksi kuin nuorena. Se ei jaksa kauhean pitkiä lenkkejä tehdä. Mitä nyt köpöttää tunnin pari hiljakseen.

      Se on sellainen lemmikki.Melkein ihminen.Parempi kuin ihminen.

      Se ei ole koskaan huonolla tulella tai äkäinen.

      Se ei ole vaan koira, vaan niinkuin hyvä ystävä. Ainakin minun paras ystävä.Ja se osoittaa kiintymyksesnä koko ajan.Minusta se melkein puhuu eli sen kanssa voi kommunikoida hyvin.Minusta se tajuaa kaiken.Täysin yliveto tyyppi.

      • jo'ann

        ..hyvältä :) mutta harmi tuo lenkkeily-homma...tykkään nimittäin kovasti lenkkeillä. Mutta muuten kuulostaa kyllä oikeen hyvältä...vielä asun kotona, jonne en voi koiraa hankkia,mutta kun lähden opiskelemaan aion ostaa koiran ja pomeranian kuulostaa juuri sopivalta;pieni,helppihoitoinen... :) mites,pystyykö olemaan päivässä n.6h yksin? vai tekeekö "tuhoja"?


      • pomer
        jo'ann kirjoitti:

        ..hyvältä :) mutta harmi tuo lenkkeily-homma...tykkään nimittäin kovasti lenkkeillä. Mutta muuten kuulostaa kyllä oikeen hyvältä...vielä asun kotona, jonne en voi koiraa hankkia,mutta kun lähden opiskelemaan aion ostaa koiran ja pomeranian kuulostaa juuri sopivalta;pieni,helppihoitoinen... :) mites,pystyykö olemaan päivässä n.6h yksin? vai tekeekö "tuhoja"?

        se muutaman tunnin jaksaa juosta mutta kun se on aika pieni se ei jaksa vanhemmiten juosta pitkiä matkoja. Pari tuntia päivässä ulkoilua riittää sille.
        Se nukkuu ihan mielellään n.6 tuntia päivällä kun olen poissa, ei kärsi yhtään, sitten se virkistyy kun näkee taas ihmisen ja haluaa leikkiä.
        Suosittelen yhdelle omistajalle. Saat uskollisen ja kiitollisen ystävän jolla on sydän paikallaan:)
        Mutta himourheilijaa siitä ei saa pienten jalkojen takia. Metsäänkään se ei lähde oikein mielellään kun siellä on niin epätasaista.
        Itsekin lenkkeilen ja silloin Pommi jää itse mielummin vapaaehtoisesti odottamaan, no jokus se lähtee mukaan mutta vauhti voisi olla hiukan kovempi;)


      • jo'ann
        pomer kirjoitti:

        se muutaman tunnin jaksaa juosta mutta kun se on aika pieni se ei jaksa vanhemmiten juosta pitkiä matkoja. Pari tuntia päivässä ulkoilua riittää sille.
        Se nukkuu ihan mielellään n.6 tuntia päivällä kun olen poissa, ei kärsi yhtään, sitten se virkistyy kun näkee taas ihmisen ja haluaa leikkiä.
        Suosittelen yhdelle omistajalle. Saat uskollisen ja kiitollisen ystävän jolla on sydän paikallaan:)
        Mutta himourheilijaa siitä ei saa pienten jalkojen takia. Metsäänkään se ei lähde oikein mielellään kun siellä on niin epätasaista.
        Itsekin lenkkeilen ja silloin Pommi jää itse mielummin vapaaehtoisesti odottamaan, no jokus se lähtee mukaan mutta vauhti voisi olla hiukan kovempi;)

        ...itsekin opiskelija? tai muuten vain yksinasuva? :) no joo eipä tuo haittaa vaikka koissuli ei aina olisikaan lenkillä mukana. hassua vaan mulle asua nii pikkusen koiran kansaa kun aina meillä on kotona ollut keskikokoisia koiria(norjanharmaa,lapinkoira..),mutta kätevämpihän pienempi on pienessä asunnossa :) en malta odottaa muutamaa vuotta että pääsen muuttamaan omaan asuntoon....niin alkoi tuo rotu innostaa :) kuulostaa aika jämerältä rodulta ;D vähä eloa tulee sit munki elämään.


      • jo'ann
        pomer kirjoitti:

        se muutaman tunnin jaksaa juosta mutta kun se on aika pieni se ei jaksa vanhemmiten juosta pitkiä matkoja. Pari tuntia päivässä ulkoilua riittää sille.
        Se nukkuu ihan mielellään n.6 tuntia päivällä kun olen poissa, ei kärsi yhtään, sitten se virkistyy kun näkee taas ihmisen ja haluaa leikkiä.
        Suosittelen yhdelle omistajalle. Saat uskollisen ja kiitollisen ystävän jolla on sydän paikallaan:)
        Mutta himourheilijaa siitä ei saa pienten jalkojen takia. Metsäänkään se ei lähde oikein mielellään kun siellä on niin epätasaista.
        Itsekin lenkkeilen ja silloin Pommi jää itse mielummin vapaaehtoisesti odottamaan, no jokus se lähtee mukaan mutta vauhti voisi olla hiukan kovempi;)

        ...itsekin opiskelija? tai muuten vain yksinasuva? :) no joo eipä tuo haittaa vaikka koissuli ei aina olisikaan lenkillä mukana. hassua vaan mulle asua nii pikkusen koiran kansaa kun aina meillä on kotona ollut keskikokoisia koiria(norjanharmaa,lapinkoira..),mutta kätevämpihän pienempi on pienessä asunnossa :) en malta odottaa muutamaa vuotta että pääsen muuttamaan omaan asuntoon....niin alkoi tuo rotu innostaa :) kuulostaa aika jämerältä rodulta ;D vähä eloa tulee sit munki elämään.


      • pomer
        jo'ann kirjoitti:

        ...itsekin opiskelija? tai muuten vain yksinasuva? :) no joo eipä tuo haittaa vaikka koissuli ei aina olisikaan lenkillä mukana. hassua vaan mulle asua nii pikkusen koiran kansaa kun aina meillä on kotona ollut keskikokoisia koiria(norjanharmaa,lapinkoira..),mutta kätevämpihän pienempi on pienessä asunnossa :) en malta odottaa muutamaa vuotta että pääsen muuttamaan omaan asuntoon....niin alkoi tuo rotu innostaa :) kuulostaa aika jämerältä rodulta ;D vähä eloa tulee sit munki elämään.

        opiskelen.

        Meillä oli myös isoja koiria kotona, enkä edes pitänyt pienistä koirista ennen. Minusta ne ei oikein koiria olleetkaan.

        Mutta en halua, että koira joutuu kärsimään yhtään liikunnan puutteesta tai yksinolosta. Siksi sain Pommin. Ja olen täysin yllättynyt siitä miten vahva persoona pienestä koirasta löytyy. Se todella tykkää ihmisistä(seurakoira). Se on enemmän ystävä kuin isot koirat, jotka tykkää olla tavallaan omissa oloissaan.

        Mutta valinta perustui sattumaan ja siihen että en halua koiran kärsivän. Melkein kaikki isot koirat minusta kärsii kaupunkioloissa liian vähän liikunnan puutteesta.

        Mutta kannattaa ottaa huomioon että sillä voi olla vaikeuksia polvien kanssa ja katsoa että vanhemmat ovat terveitä yksilöitä!


      • jo'ann
        pomer kirjoitti:

        opiskelen.

        Meillä oli myös isoja koiria kotona, enkä edes pitänyt pienistä koirista ennen. Minusta ne ei oikein koiria olleetkaan.

        Mutta en halua, että koira joutuu kärsimään yhtään liikunnan puutteesta tai yksinolosta. Siksi sain Pommin. Ja olen täysin yllättynyt siitä miten vahva persoona pienestä koirasta löytyy. Se todella tykkää ihmisistä(seurakoira). Se on enemmän ystävä kuin isot koirat, jotka tykkää olla tavallaan omissa oloissaan.

        Mutta valinta perustui sattumaan ja siihen että en halua koiran kärsivän. Melkein kaikki isot koirat minusta kärsii kaupunkioloissa liian vähän liikunnan puutteesta.

        Mutta kannattaa ottaa huomioon että sillä voi olla vaikeuksia polvien kanssa ja katsoa että vanhemmat ovat terveitä yksilöitä!

        Meilläkin aina siis ollu vähän isompia rotuja ja oon niistä aina tykännytkin enemmän kuin pienistä,ajattelin pikkukoiria semmosina ärsyttävinä räksyttäjinä,mutta nyt ku niihin oon perehtyny enempi nii oon alkanu tykkäämään niistä.Mulla on kans just se että en halua että koira joutuu kärsimään jossain ahtaassa kerrostalohuoneistossa :/ siksi siis pieni rotu hyvä...vaikka kyllä muuten ehkä isomman rodun ottaisin.


      • pomer
        jo'ann kirjoitti:

        Meilläkin aina siis ollu vähän isompia rotuja ja oon niistä aina tykännytkin enemmän kuin pienistä,ajattelin pikkukoiria semmosina ärsyttävinä räksyttäjinä,mutta nyt ku niihin oon perehtyny enempi nii oon alkanu tykkäämään niistä.Mulla on kans just se että en halua että koira joutuu kärsimään jossain ahtaassa kerrostalohuoneistossa :/ siksi siis pieni rotu hyvä...vaikka kyllä muuten ehkä isomman rodun ottaisin.

        vielä.
        Jos olen ihan rehellinen, niin ehkä nuorille ihmisille sopii paremmin keskikokoiset ja vähän vahvemmat koirat.
        Pienet koirat sopii paremmin vähän vanhemmille, jotka eivät itsekään jaksa ulkoilla paljon. Pienet koirat on seurakoiria ja tarvitsevat seurustelua eli leppoisaa oleskelua jonkun henkilön seurassa.
        Pienillä koirilla on myös pienet luut ja niitä pitää käsitellä varovaisesti. Jos olisin sinä ottaisin sellaisen koiran joka jaksaa juosta lenkeillä ja lähtee iloisesti myös metsään jne.
        Sain koiran sattumalta ja pidän siitä kovasti.Mutta valitsisin ehkä kuitenkin vahvemman ja karaistuneemman koiran joka ei reisussa rähjäänny. Pienet koirat ovat melkein koristeita ja leluja vaikka ihania ovatkin.

        Kas kun jaksoin näin paljon kirjoittaa mutta tiedän ettei koiran valinta ole helppo juttu.

        Tsemppiä vaan.


      • pom
        pomer kirjoitti:

        vielä.
        Jos olen ihan rehellinen, niin ehkä nuorille ihmisille sopii paremmin keskikokoiset ja vähän vahvemmat koirat.
        Pienet koirat sopii paremmin vähän vanhemmille, jotka eivät itsekään jaksa ulkoilla paljon. Pienet koirat on seurakoiria ja tarvitsevat seurustelua eli leppoisaa oleskelua jonkun henkilön seurassa.
        Pienillä koirilla on myös pienet luut ja niitä pitää käsitellä varovaisesti. Jos olisin sinä ottaisin sellaisen koiran joka jaksaa juosta lenkeillä ja lähtee iloisesti myös metsään jne.
        Sain koiran sattumalta ja pidän siitä kovasti.Mutta valitsisin ehkä kuitenkin vahvemman ja karaistuneemman koiran joka ei reisussa rähjäänny. Pienet koirat ovat melkein koristeita ja leluja vaikka ihania ovatkin.

        Kas kun jaksoin näin paljon kirjoittaa mutta tiedän ettei koiran valinta ole helppo juttu.

        Tsemppiä vaan.

        kysyisin sellaista että haukkuuko pommit paljon? miten soveltuu kerrostaloon sen puolesta? olen kuullut että aika haukkuherkkiä ovat... kertoisitteko kokemuksia?!


    • Pommeja omistanut

      HEI!
      Minun perheessäni on ollut useampia pommeja ja on yhä edelleen maaliskuussa 15-vuotta täyttävä urospommi. Meillä on ollut myös useampia pentuieita mutta naaras on ollut jo kuolleena pari vuotta.

      Ovat hyvin seurallisia. Ja kun luin näitä täällä olevia juttuja niin minun mielestäni ei pommeista voi sanoa aivan samaa kaikista. Nekin ovat yksilöitä. Elikkäs meillä on nyt tämä 14-vuotias uros koira joka kävelyttää juuri ohitusleikattua äitiäni kuten tietäis että äitiäni pitäisi ulkoiluttaa kovasti. Eivät siis tietenkään mitään todella pitkiä lenkkiä kulje mutta kyllä nuorempana kuljin tämän uroksen kaa 4-5km kävelylenkkejä.

      Metsään en uskalla ottaa kovin usein pientä koiraa. (käärmeiden ja haukkalintujen vuoksi) Mutta kun olemme olleet metsässä, niin koiramme seuraa kuin hai laivaa ihmistä metsässä ettei eksy väärille poluille.

      Melkoista luonnetta näillä pienillä koirilla kyllä on. Haukkuvat aika paljon, mutta kyllä tätäkin rotua voi siinä suhteessa opettaa.

      Voi olla useammankin tunnin yksin. Nukkuvat silloin paljon.

      Voin vain suositella pomeraniaa=kääpiöpystykorvaa. Ovat kyllä melko helppohoitoisia turkin ja lenkkeilyn suhteen. Mutta tosiaan joka koira on aina yksilö.

      Nimimerkki: minäkin haluaisin koiran pennun:D

    • Juulia

      Kyllä pommit jaksavat juosta ja lenkkeillä, myös metsässä.

      Niiden ulkonäkö pettää pahan kerran sillä ne ovat todella isoja koiria pienessä koossa. Omakohtaista kokemusta näistä on reilulta 10 vuodelta ja useasta eri koirasta.

      Pommista saa hyvän kaverin moneen menoon. Pommin pentua hankkiessa kannattaa kuitenkin muistaa kysyä kasvattajalta, että koiran silmät ja polvet ovat tarkastetut ja terveeksi todetut!

      • Juulia

        Tarkoitin tietenkin, että pennun vanhempien silmät ja polvet ovat tarkastettu. Edellisestä kirjoituksesta saa sen käsityksen, että pennulta pitäisi olla.


    • Pettynyt18765

      Sekä pentu oli sairastunut ja kasvattaja suuttui kuin peruutin pennun oston ja haukkui maan rakoon, joten varoituksena muille että ei käy kellekkään samoin :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe