Rappausruisku

Sakari

Onko tietoa tekeekö rappiruiskulla jonka tyyppi on Cura100 (kaiketi) yhtään mitään, olisi tarkoitus rapata noilla kuitulaasteilla 2-kerrosrappaus, ja korkein rapattava pinta on 6m:n korkeudella, mahtaisiko koneessa riittää potku?

24

21079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä

      http://www.rtv-yhtyma.fi/pdf/C100_110_120.pdf

      Mutta huomioi tarvittavat laitteet, pelkkä pumppu ei riitä. Itse aion jättää rakenteilla oelvan taloni ammattilaisten tasoiteltavaksi ja rapattavaksi ja samaa suosittelen myös sinulle! Itse voi (ja ehkä kannattaakin?) kokeilla taitojaan sellaisilla pinnoilla, jotka eivät ole niin näkyvissä tai tärkeitä (autotalli, varasto, tekninen tila yms.).

      • rappari76

        jos tarvitte rapparia mulla on kohteita niin käydään katsomassa ja hinnat kohdallaan...([email protected])


      • raksaaja--sh
        rappari76 kirjoitti:

        jos tarvitte rapparia mulla on kohteita niin käydään katsomassa ja hinnat kohdallaan...([email protected])

        Siis missä päin rappailet?


        (nimim. rapparin "kännykkään ei saada yhteyttä" ja sähkäri otti itseltään hengen)


    • Sakari

      Tarkoitus olisi ruiskuttaa pintaan Serpo 430, mutta mitäs mieltä olette, kannattaisiko ruiskuttaa tuo 430 värillisenä, vaiko värittömänä ja sitten jälkeenpäin maalata pinta esim. kalkkisementtimaalilla?
      Arveluttaa näin ensikertalaisena tuon värirapin ruiskutuksen onnistuminen, epäilen että ruiskutetusta pinnasta saattaisi tulla helposti kirjava.
      Maalaus kauketi pitäisi tehdä jotenkin "hieromalla" pitkäkarvaisella sudilla tms?
      Lisäksi noissa värilaasteissa ei ole kovin paljoa värivaihtoehtoja.

      • Rakentaja06

        asiantuntijalla, jos et itse tiedä. Ajattele, jos koko ulkokuori menee pilalle.


      • Sakari
        Rakentaja06 kirjoitti:

        asiantuntijalla, jos et itse tiedä. Ajattele, jos koko ulkokuori menee pilalle.

        Kuinka niin pilalle? Jos ruiskutettava pinta epäonnistuu niin silloinhan kyseinen kohta täytyy vaan liipata suoraksi, antaa kuivua ja ruiskuttaa uudestaan.
        Kyselin alan ammattilaisten taksoja ja tulin siihen tulokseen että itse tuo on tehtävä, vaikka lopputulos ei olisikaan aivan yhtä hyvä.
        Entäs värirappi, eikös kahteen kertaan ruiskutuksen luulisi riittävän?


      • mä vaan
        Sakari kirjoitti:

        Kuinka niin pilalle? Jos ruiskutettava pinta epäonnistuu niin silloinhan kyseinen kohta täytyy vaan liipata suoraksi, antaa kuivua ja ruiskuttaa uudestaan.
        Kyselin alan ammattilaisten taksoja ja tulin siihen tulokseen että itse tuo on tehtävä, vaikka lopputulos ei olisikaan aivan yhtä hyvä.
        Entäs värirappi, eikös kahteen kertaan ruiskutuksen luulisi riittävän?

        on paaljooon vaikeampaa kuin milta saat sen kuulostamaan.
        EIkä ne hinnat tule tyhjästä;vaan ammattitaidosta.

        Tehdä voi itse ei sitä kukaan kiellä,mutta sen verran kallista harrastamista siitä saattaa tulla,että kannattaa kyllä maksaa puuhasta ammattilaisille.


      • Antonia
        mä vaan kirjoitti:

        on paaljooon vaikeampaa kuin milta saat sen kuulostamaan.
        EIkä ne hinnat tule tyhjästä;vaan ammattitaidosta.

        Tehdä voi itse ei sitä kukaan kiellä,mutta sen verran kallista harrastamista siitä saattaa tulla,että kannattaa kyllä maksaa puuhasta ammattilaisille.

        Mutta 22e ei kannata maksaa kellekkään mistään hommasta tunnilta.


      • värejä?

      • mä vaan
        Antonia kirjoitti:

        Mutta 22e ei kannata maksaa kellekkään mistään hommasta tunnilta.

        22€ ei oo todellakaan ryöstöhinta.
        Jos ei huvita maksaa,niin kokeile,huomaat miksi hommasta yleensä maksetaan jotain!


      • Sami_
        Antonia kirjoitti:

        Mutta 22e ei kannata maksaa kellekkään mistään hommasta tunnilta.

        Mun työtunti maksaa 55€ ja kalenteri on täysi...


      • Sami_
        Sami_ kirjoitti:

        Mun työtunti maksaa 55€ ja kalenteri on täysi...

        Se on muuten veroton hinta, eli alv tulee vielä päälle. Tosin täytyy todeta että että olen alallani vielä jopa aika halpa.


      • rappari76

        tuo kyseinen laasti 430 silco pinnote on kallista tavaraa ja vaikea pinnoittaa verrattuna kestopinnotteeseen.vähän kesy kone toi cura 100 mulla on cura 2500variaattori malli se on nkyseisiä töitä varten... jos tarvit neuvoja pistä numero mun postilaatikkoon ni voin soitella ja konsultoida... p.s.onnea matkaan


      • rappari76
        Sami_ kirjoitti:

        Se on muuten veroton hinta, eli alv tulee vielä päälle. Tosin täytyy todeta että että olen alallani vielä jopa aika halpa.

        sami oot oikeessa kivitalojen kasvu on kova ja töitä meille riittää kyllä kun teemme hyvää jälkeä itsellänikin on kalenteri kivassa mallissa ja koko ajan tulee lisää....tsemppiä meille käsityön ammattilaisille


    • Urakoitsija

      se sillä Cura-100 onnistuu. Tosin siinä on vain nopeuteen kaksi vaihtoehtoa. uudemmissa malleissa on portaaton säätö. Tosin saat koneen tarpeeksi nopeasti pyörimään kun ostat keltaisen "vaipan" ja kierukan. Mikäli laastisi raekoko menee yli 1.5mm tarvit tuon keltaisen joka tapauksessa koska punainen vaippa ei jaksa pyöriä isoilla kivikoilla. (lopputuloksena jässähtänyt letku ovh. 27€ metri...)

      Sitten haet vain pari erikokoista suutinta siihen vehkeeseesi 70e kpl ja kokeilet ilman/ tavaran syötöllä hakea mieleisesi sumun karkeuden. Ja pieneksi varoituksen sanaksi voin kertoa että mikäli teet valmis värilaasteilla voit olla varma seiniesi kirjavuudesta.... Oletan että teet ensimmäistä rappaustasi. (laastin väriin vaikuttaa sitten olennaisesti ilma/ vesi määrä. joten pidä ne suhtkot samana ainakin aina yhdellä seinällä...)

      Ja mitä värivaihtoehtoihin tulee... kyllä niitä löytyy aivan tarpeeksi noista värilaasteista. esim. lakan betonilla 36 eri värivaihtoehtoa jos siitä ei mieleistään löydä voi olla sitten parempi että maalailee vain siellä sisällä...

      Mutta mitäs tässä sitten enään enempää ihmettelemään. Eikun kokeilemaan ja soitat sitten jos tarvitset 2 vuoden sisään urakoitsijan korjaamaan ;)

      • RajuRappaaja

        Jos et ihan käsi ole niin varmana saat parhaimman lopputuloksen kun teet itse. Vedät vaikka serpo410 tain jopa 137 pohjalle Cura100:lla tai käsin. Pinta Cura100 tai muutaman kympin suppilolla.

        Serpo 430 ehdottomasti värillä ja sen saat tasaiseksi toisella tai viimeistään kolmannella ruiskutus kerralla. Ei mikään ongelma ainakaan suht vaaleilla väreillä.

        Kun katsoo "urakoitsijoiden" rappausjälkeä niin kyllä kädenjäljet näkyy eli urakalla vedetty vaan seinät valmiiksi ja rahat pois...siitähän ne elää.


      • Minna
        RajuRappaaja kirjoitti:

        Jos et ihan käsi ole niin varmana saat parhaimman lopputuloksen kun teet itse. Vedät vaikka serpo410 tain jopa 137 pohjalle Cura100:lla tai käsin. Pinta Cura100 tai muutaman kympin suppilolla.

        Serpo 430 ehdottomasti värillä ja sen saat tasaiseksi toisella tai viimeistään kolmannella ruiskutus kerralla. Ei mikään ongelma ainakaan suht vaaleilla väreillä.

        Kun katsoo "urakoitsijoiden" rappausjälkeä niin kyllä kädenjäljet näkyy eli urakalla vedetty vaan seinät valmiiksi ja rahat pois...siitähän ne elää.

        ja meidän isäntä tekee kaiken itse!!!


      • RajuRappaaja kirjoitti:

        Jos et ihan käsi ole niin varmana saat parhaimman lopputuloksen kun teet itse. Vedät vaikka serpo410 tain jopa 137 pohjalle Cura100:lla tai käsin. Pinta Cura100 tai muutaman kympin suppilolla.

        Serpo 430 ehdottomasti värillä ja sen saat tasaiseksi toisella tai viimeistään kolmannella ruiskutus kerralla. Ei mikään ongelma ainakaan suht vaaleilla väreillä.

        Kun katsoo "urakoitsijoiden" rappausjälkeä niin kyllä kädenjäljet näkyy eli urakalla vedetty vaan seinät valmiiksi ja rahat pois...siitähän ne elää.

        ensinnä 137 ei suositella alle eikä päälle... ja itse keskityn omakotitalojen rappauksiin ja minulla on aikaa niille eri tavalla koska en tee muita rappauksia kuin ok-talojen en ryöstä enkä myöskään laskuta kaikkia rahoja ennen kuin ASIAKAS ON TYYTYVÄINEN...LIIKEIDEANI PERUSTUU OMAKOTITALOJEN RAPPAUKSEEN JA TASOITE TÖIHIN...EI MINULLA OLE VARAA TEHDÄ YHTÄÄN HUONOA TYÖTÄ KOSKA KYLMÄ TOSI ASIA ON ETTÄ SANA KIERTÄÄ....


      • RajuRappaaja
        [email protected] kirjoitti:

        ensinnä 137 ei suositella alle eikä päälle... ja itse keskityn omakotitalojen rappauksiin ja minulla on aikaa niille eri tavalla koska en tee muita rappauksia kuin ok-talojen en ryöstä enkä myöskään laskuta kaikkia rahoja ennen kuin ASIAKAS ON TYYTYVÄINEN...LIIKEIDEANI PERUSTUU OMAKOTITALOJEN RAPPAUKSEEN JA TASOITE TÖIHIN...EI MINULLA OLE VARAA TEHDÄ YHTÄÄN HUONOA TYÖTÄ KOSKA KYLMÄ TOSI ASIA ON ETTÄ SANA KIERTÄÄ....

        137 on melkein samaa kun 410, joka on tehty lähinnä lämpörappauksiin. 410:ssä on kuitua vaan enemmän koska sillä voidaan villan päällekin rapata.

        Ja edelleenkin painotan että jos saat talos siihen asti tehtyä että on rappausta vaille niin kyllä saat sen rappingin siihen parhaiten itse.

        Teettäisin sitten vaikka sillä 20 000 eurolla jonkun muun homman vaikka runkopystytyksen tai LVIS hommelit tai jotain....


    • tomppa

      hei Sakari,mikä sun omistussuhde ko.ruiskuun,voisin olla kiinnostunut ostamaan ko.koneen sinun rappauksen jälkeen, tai voisin tulla sinulle avuksi rappaukseen ja hyvität minulle sitten konekaupassa.Olen nimitttäin ammattimies.

    • rapparuisku

      Terve! Mul olis tarve myös ruiskulle. Onko sulla vielä se tai onko mitään tietoa ko.asiasta. Terv, Heikki

    • phool

      tekee se

    • Tolja

      En tiedä tuosta mutta haluaisin kysyä tekeekö pieniä rappauksia Sharpshooterilla?

      • NickNailer

        Pientä ja pintaa. Ei tarvitse hiertää, jos ei halua.

        Kattoon huono. Noista yläsuppiloleluista siihen sopii paremmin Putzmeisterin purkki kulmakappaleella.

        Motonetinkin suppilolla ruikkii pieniä pinta-aloja ja ainoastaan sekin pintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe