odotan toista lastani ja nimivaihtoehtoja olisi kiitettävästi, kertokaahan mikä on mielestänne paras pojalle/tytölle!
Poika: Lucas, Dominic, Marco, Niko.
Tyttö: Saga, Shira, Christina
mikä paras?
26
1470
Vastaukset
- LadyDomina
Poika: Marco
Tyttö: Christina- Jade
Samaa mieltä olen, Marco ja Christina parhaat.
- nimellinen jo
Jade kirjoitti:
Samaa mieltä olen, Marco ja Christina parhaat.
Noi kuulosti parhaimmilta, varsinkin Marco. Tyttöjen nimistä en laittais noista mitään, mut kaipa toi Christina on järkevin...
- minja
Lukas
ja
Shira - Lina
Olisit kertonut isomman sisaruksen nimen, niin olisi helpompi valita sopivin nimi. Näistä vaihtoehdoista parhaimmalta kuulostaa Lucas. Tyttöjen nimistä Shira. Ja miten sopivat sukunimeen, sitä me emme tiedä.
- nonnu
siksi en kertonut, koska en halua sisarusten nimien olevan toistensa kaltaisia... sukunimi on myös sellainen, että sopii kaikkien vaihtoehtojen kanssa.
- Pikkupiika
Itse ihastuin nimiin Villemo, Vanja, Angelica (Solin toinen nimi) ja pojista juuri Dominic sekä Tristan, mutta eipäs ukolle kelvannut mikään näistä =)
Noista paras olisi mielestäni siis Dominic ja Saga, ihan vaikka vain sen perusteella millaisia heidän hahmonsa olivat. Jos nyt osuin oikeaan tässä Jääkansan tarinassa...- nonnu
olit ihan oikeassa! itse pidin Vingasta ja Tristanista, myös Saga ja Dominic ovat ihania!!
Miehelleni käy myös Tristan..saas nähdä mihin päädytään...Sol olisi kaunis toinen nimi tytölle.
Tancred olisi kanssa hieno, mutta ehkä vähän turhan vaikea sanoa ja kirjoittaa.
- TiiEm
Noista paras olis pojalle Niko tai MarKo ja tytölle Saga.
- äippä
en tiiä ootko jo miettiny toiset nimet, mut jos et ole ni ehdotukseni olis Saga Shira Christina. ei tarvis päättää mikä noista ois paras!
- nonnu
keksitpä hyvän idean! tosin en tiedä järjestystä vielä, toisia nimiä ei ole keksitty vielä!
- :-)
C-kirjain ei kuulu suomenkielisiin nimiin. Vaihda k. Muuten kivoja nimiä, paitsi Niko ja Marko, joita on joka luokalla viisi.
- nonnu
huomasitko, ei shira, saga, christina, dominic ym...kuulu myöskään suomalaisiin nimiin...enkä supisuomalaista haluakkaan...lapsen isä on puoliksi saksalainen eli ei tässä oo puhdasta suomalaista lasta tulossakaan:)
- Suomalaisten nimien puolesta
nonnu kirjoitti:
huomasitko, ei shira, saga, christina, dominic ym...kuulu myöskään suomalaisiin nimiin...enkä supisuomalaista haluakkaan...lapsen isä on puoliksi saksalainen eli ei tässä oo puhdasta suomalaista lasta tulossakaan:)
Moi,
Kantasi on vähän ristiriitainen, jos mielestäsi Tancred on liian vaikea lausua (se on muuten Ranskassa koiran nimi, mutta annetaanhan täälläkin nykyään pojille koirannimiä), mutta silti haluat antaa Suomessa asuville lapsillesi (vaikka ovatkin 1/4 saksalaisia) nimiä, jotka kirjoitetaan c:llä. Opettajana voin sanoa, että Marco ym. on tosi raivostuttavia, koska joutuvat koko elämänsä täällä sanomaan "marko c:llä", kun kysytään nimeä. Meidän koulussa yksi jopa kulkee sillä nimellä, kun on tarpeeksi monta kertaa joutunut tavamaan sitä muille. Sitäkö haluat? Eihän se äännettynä kuullosta mitenkään erityiseltä. Miksei Marko ja Kristiina? Shirat ym. ovat sitten luokkaa Shakira ja Anastacia, joita teiniäidit varmaan lapsille antaa. Jos muuten lapsesi kastetaan ev.lut, kirkkoon, pitäisi kirkkolain mukaan papin puuttua nimiasuihin, jotka eivät vastaa suomalaista kirjoitusasua. Mutta monet papit on liian nössöjä takomaan vanhemmille järkeä päähän.
Terv. tulevaisuuden lasten puolesta - Meiju
Suomalaisten nimien puolesta kirjoitti:
Moi,
Kantasi on vähän ristiriitainen, jos mielestäsi Tancred on liian vaikea lausua (se on muuten Ranskassa koiran nimi, mutta annetaanhan täälläkin nykyään pojille koirannimiä), mutta silti haluat antaa Suomessa asuville lapsillesi (vaikka ovatkin 1/4 saksalaisia) nimiä, jotka kirjoitetaan c:llä. Opettajana voin sanoa, että Marco ym. on tosi raivostuttavia, koska joutuvat koko elämänsä täällä sanomaan "marko c:llä", kun kysytään nimeä. Meidän koulussa yksi jopa kulkee sillä nimellä, kun on tarpeeksi monta kertaa joutunut tavamaan sitä muille. Sitäkö haluat? Eihän se äännettynä kuullosta mitenkään erityiseltä. Miksei Marko ja Kristiina? Shirat ym. ovat sitten luokkaa Shakira ja Anastacia, joita teiniäidit varmaan lapsille antaa. Jos muuten lapsesi kastetaan ev.lut, kirkkoon, pitäisi kirkkolain mukaan papin puuttua nimiasuihin, jotka eivät vastaa suomalaista kirjoitusasua. Mutta monet papit on liian nössöjä takomaan vanhemmille järkeä päähän.
Terv. tulevaisuuden lasten puolestaJotkut papit puuttuu turhankin hanakasti.
Pappi ei meinannut antaa tehdä minusta Meijua.
Meijuhan on supisuomalainen nimi, muunnoksena Maijuista ja muista. Myös Koreassa tätä käytetään, myydään muunmuassa Meiju-merkkkisiä kenkiä, ja pappi oli kuullut vain siitä yhteydestä.
Nykyään Meiju on hyvin yleinen nimi, vaikkei nimipäivää olekaan.
Se niistä fiksuista papeista. Minun mielestäni nimen saavat vanhemmat päättää ihan itse, kunhan vähän käyttävät järkeään.
Saga on nätti nimi. Tunnen muutaman Sagan. - piki
Meiju kirjoitti:
Jotkut papit puuttuu turhankin hanakasti.
Pappi ei meinannut antaa tehdä minusta Meijua.
Meijuhan on supisuomalainen nimi, muunnoksena Maijuista ja muista. Myös Koreassa tätä käytetään, myydään muunmuassa Meiju-merkkkisiä kenkiä, ja pappi oli kuullut vain siitä yhteydestä.
Nykyään Meiju on hyvin yleinen nimi, vaikkei nimipäivää olekaan.
Se niistä fiksuista papeista. Minun mielestäni nimen saavat vanhemmat päättää ihan itse, kunhan vähän käyttävät järkeään.
Saga on nätti nimi. Tunnen muutaman Sagan.Tunnen erään tytön jolle pappi ei suostunut antamaan äidin valitsemaa nimeä Mira vaan kastoi lapsen Maritaksi.
- nainen
Siitä :)
- LEIJONA
No ekaks tytölle: Iina Juulia Orvokki, Riikka Josefiina, Henriikka Maria, Elli-Ilona, Netta
Lotta, Elviira- Mari, Salla Maria, Reetta Maarit, Jenni Riikka ja Kiia Anniina
Ja poikien nimiä: Jani/Joni Petteri, Kalle Oskari, Ville Johannes, Kalle Kasmir, Aleksi Olavi, Mikael Santeri ja Jussi-Pekka- nonnu
et silleen...
- ehdottomasti!
Eikä perusteluja tarvita=)
- eräs
mielestäni lukas ja saga sopisivat parhaiten, sopivan erikoisia, mutta kuitenkin "suomalaisten suuhun sopivia"
- magia
Pojalle ehdottomasti Dominic(kirjotettaisiin sitten Dominik) ja tytölle Saga.
- Äiti
Lucas ja Saga parhaita. Ihania!
- ilkiö
Muistakaa hyvät ihmiset miettiä sukunimeä ettei tule nimihirviöitä kuten Dominic Lucas Järvinen.
Jos lapsella on suomalainen sukunimi, tulisi mielestäni etunimenkin olla suhteellisen "suomalaistyyppinen". - asdftnrymujiol
Milloin on edes on Marcon nimipäivä??!
- namn1
Minä pidän suomalaisista nimistä eli noista vaihtoehdoista Niko ja sitten suomalaisittain Kristiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211118Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864