Ave tärisee maantienopeuksilla.

D4D

Omituista värinä, kuin hierova penkki, pienellä vedolla ja moottorijarrutuksella.

Ratti ei heilu eikä vatkaa.

Koetettiin tänään huollossa eri rengasvaihtoehdoilla, ei muutosta.
Huoltomestarin mielestä "ihan normaalia tien epätasaisuutta joka välittyy liian kovien renkaiden vuoksi runkoon" (Nokia NRe)
Käskettiin ostaa Dunlopit niin johan loppuu tärinä?
Vaihdettu on jo takuseen jarrulevyt palat ympäriinsä, vetoaksulat ja nivelet, ei vaan helppaa tärinät.
Tuntuu kuin tulisi takaoikeelta eli siis apparin puolelta, Nyt luvattiin uudet iskarit taakse jos auttaisi...
Jos se onkin kytkin niin kauanko kestää että laukee kunnolla?
Voisko olla moottorissa? Vauhtipyörä?

Takuuta vielä jäljellä vuodenvaihteeseen/15000 km...

39

11128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lada

      Muista myös, että Avensiksen alusta ei ole mikään huippuluokan tekele.

    • toyisti

      tärinä tuntuu penkissä tulee se takapyöristä. Kokeile vaihtaa renkaita edestä taakse ja takaa eteen jos tärinä siirtyy eteen on rengas viallinen. Itselläni alkoi yht.äkkiä myös täristelee persiissä syyllinen oli hajonnut renkaan runko ranskalaisvalmisteisesta(niinpä tietysti) good year venturasta. Uudelleen tasapainoitus auttoi hetkeksi, mutta uudet piti ostaa vaikka renkaat oli kulunut vain 2 milliä.

      Jos tärinä ei siirry renkaiden mukana eteen niin sitten esim. takaolkatappi voi olla vääntynyt tai viallinen laakeri saa renkaan vipottamaan jne...

      Ave muutenkin tosi herkkä tasapainotukselle ja renkaan vipotukselle.

      • toyisti

        siis 2 neljästä oli viallisia toinen oli edessä ja toinen takana, edessä oleva ei tosin täristänyt kun oli edessä mutta takana ajoittain antoi tutinaa. Sitten kun sain nuo kaksi nakkia vaihdettua loppu kaikki tutinat/tärinät.

        Tosin vikahan voi olla muualla sun tapauksessa.


      • toyisti

        jos vapina tulee vain vetopäällä tai moottorijarrutuksessa niin silloinhan vika on voimansiirrossa esim. vetoakselin kannatinlaakeri jne...


      • D4D
        toyisti kirjoitti:

        jos vapina tulee vain vetopäällä tai moottorijarrutuksessa niin silloinhan vika on voimansiirrossa esim. vetoakselin kannatinlaakeri jne...

        On kokeiltu eri renkailla, talvitilsoilla Nokiat, misukan energyt oli ja aurorat eestä taa ja ristiinrastiin... Kaikilla sama ongelma.

        Toisessa Toyota huollossa huomattiin tänään eturenkaassa pystysuuntaista heittoa ja painotus oli perssiillää korjattiin muttei vaikutusta.
        Nyt luvattiin vaihtaa vielä takaiskarit uusiin. josko siitä olis apua.
        Vetoakselit on uusittu, en tiedä on laakeri vaihdettu samalla, luulis...
        Tärinä ei poistu vaikka vaihtaa vapaalle ja antaa rullata, eli sen puolesta ei kaiketi voi oikein moottorin puolelta tulla, vaikka pyöriihän se vetopuoli ja laatikko seillä silti mukana???

        Toisaalta täyskaasu kiihdytyksessä ongelmaa ei huomaa/tunne.

        Aikas mysteeri.Hä?


      • kölli
        toyisti kirjoitti:

        jos vapina tulee vain vetopäällä tai moottorijarrutuksessa niin silloinhan vika on voimansiirrossa esim. vetoakselin kannatinlaakeri jne...

        Oireet viittaavat vahvasti vetoakselin laakeriin. Kurkkaappa suojakumeja. Paskana aivan varmasti. Pikkusen hiekkaa laakerin väliin ja muutama tuhat kilsaa ajoa = epämääräistä tärinää, joka tuntuu eritoten moottorijarrutuksissa ja kiihdytyksissä.


      • td ave
        D4D kirjoitti:

        On kokeiltu eri renkailla, talvitilsoilla Nokiat, misukan energyt oli ja aurorat eestä taa ja ristiinrastiin... Kaikilla sama ongelma.

        Toisessa Toyota huollossa huomattiin tänään eturenkaassa pystysuuntaista heittoa ja painotus oli perssiillää korjattiin muttei vaikutusta.
        Nyt luvattiin vaihtaa vielä takaiskarit uusiin. josko siitä olis apua.
        Vetoakselit on uusittu, en tiedä on laakeri vaihdettu samalla, luulis...
        Tärinä ei poistu vaikka vaihtaa vapaalle ja antaa rullata, eli sen puolesta ei kaiketi voi oikein moottorin puolelta tulla, vaikka pyöriihän se vetopuoli ja laatikko seillä silti mukana???

        Toisaalta täyskaasu kiihdytyksessä ongelmaa ei huomaa/tunne.

        Aikas mysteeri.Hä?

        onko ollut ongelmia etujarrulevyjen kanssa.vanhemmassa mallissa ollu pyörän navoissa heittoa joka aiheuttaa pyörän "vemppaamista".


      • D4D
        kölli kirjoitti:

        Oireet viittaavat vahvasti vetoakselin laakeriin. Kurkkaappa suojakumeja. Paskana aivan varmasti. Pikkusen hiekkaa laakerin väliin ja muutama tuhat kilsaa ajoa = epämääräistä tärinää, joka tuntuu eritoten moottorijarrutuksissa ja kiihdytyksissä.

        Sisemmät vaihdettiin ja akselit kanssa, luulis että se laakerikin uusitaan??(täytyy kysyä)
        Suojakumit on uudet siis ulompien nivelten ja ehjät.
        Tarkoitatko siis sitä mötikköö joka on laatikon oikealla puolella n puolessavälissä oikeanpuolen vetoakselia???

        Hojotan huolto on kyllä ollut hyvin ymmärtäväinen, eihän näistä heille laskua tule vaan tehtaalle, eli laskuttavat varmaan viimisen mukaan...

        Se "paksumpi tyyny" ei auta yhtään, senverran on resonanssissa taajuutta että tulee kyllä läpi paksummastakin familonista...


      • noilla kilometreillä
        D4D kirjoitti:

        Sisemmät vaihdettiin ja akselit kanssa, luulis että se laakerikin uusitaan??(täytyy kysyä)
        Suojakumit on uudet siis ulompien nivelten ja ehjät.
        Tarkoitatko siis sitä mötikköö joka on laatikon oikealla puolella n puolessavälissä oikeanpuolen vetoakselia???

        Hojotan huolto on kyllä ollut hyvin ymmärtäväinen, eihän näistä heille laskua tule vaan tehtaalle, eli laskuttavat varmaan viimisen mukaan...

        Se "paksumpi tyyny" ei auta yhtään, senverran on resonanssissa taajuutta että tulee kyllä läpi paksummastakin familonista...

        eli jo 85 tkm kohdalla vetoakselia ja laakeria uusiksi. Ei tartte muilla merkeillä ennen 200 tkm.


      • D4D
        noilla kilometreillä kirjoitti:

        eli jo 85 tkm kohdalla vetoakselia ja laakeria uusiksi. Ei tartte muilla merkeillä ennen 200 tkm.

        Vaihtoivat ne josko auttaisi tuohon tärinään, muuta niistä se ei johtunut. Kiva musta että kokeilivat... Nyt on uudet!!


      • Toiset kestää!
        noilla kilometreillä kirjoitti:

        eli jo 85 tkm kohdalla vetoakselia ja laakeria uusiksi. Ei tartte muilla merkeillä ennen 200 tkm.

        ja mittarissa vajaat 600tkm ja alkuperäiset laakerit!

        Aika erikoisen lyhytikäistä on tuo Tojon hyvä laatu!!!


    • kaupunkinopeuksissa!

      Ei siitä (2001-mallinen vvti) saatu autoa.
      Vaihdoin kolme vuotta sitten diesel Pesoon, joka on osoittautunut yllättäen erittäin laadukkaaksi ja mukavaksi kulkijaksi.

      • Pekka

        Myynti kampanja täällä Tojon osiolla oikein on, liekö maahantuoja palkannut pojat töihin. Eiköhän poikien kannattaisi siirtyä ennemmin Ladan palstalle, sillä ainakin jokunen vuosi sitten ladalla ajavat ostelivat Pösöjä pilvin pimein. Samoin teki meidänkin taata, Pösön vannoutunut ihailija. :)


      • edes kerran
        Pekka kirjoitti:

        Myynti kampanja täällä Tojon osiolla oikein on, liekö maahantuoja palkannut pojat töihin. Eiköhän poikien kannattaisi siirtyä ennemmin Ladan palstalle, sillä ainakin jokunen vuosi sitten ladalla ajavat ostelivat Pösöjä pilvin pimein. Samoin teki meidänkin taata, Pösön vannoutunut ihailija. :)

        Käyppä edes kerran elämässäsi kokeilemasaa muun merkkisiä 2000-luvun autoja, niin sinunkin silmäsi saattaisivat avautua.


      • pekka
        edes kerran kirjoitti:

        Käyppä edes kerran elämässäsi kokeilemasaa muun merkkisiä 2000-luvun autoja, niin sinunkin silmäsi saattaisivat avautua.

        Hanki sinäkin Tojota, niin ehkä silmäsi myös avautuisivat. Tuskimpa vaihtaisit merkkiä sen jälkeen. Olen minä ajellut muunkin merkkisillä autoilla mitä Tojota, näitäkin 2000-luvun malleja. Eniten olen ajanut Ooppelia -01 ja -04 vuosimalleja, näitä on tullut ajettua useamman tuhannen kilometrin verran. Useampaa Golfia olen ajanut, viimeksi semmoinen oli viivalla autoa ostettaessa. Fordilla olen ajanut myös paljon. parilla Focuksella ja viidellä eri uuden koppaisella Mondeolla.Paketti Citikallakin olen ajanut, se ei ollut huono ajaa, mutta laadultaan se on ihan per***stä. Siinä taitaa olla nuo meikäläisen ajamat tämän vuosituhannen autot, aika kattava otos kuitenkin yleisimmistä merkeistä ja malleista.


      • Tojotia!
        pekka kirjoitti:

        Hanki sinäkin Tojota, niin ehkä silmäsi myös avautuisivat. Tuskimpa vaihtaisit merkkiä sen jälkeen. Olen minä ajellut muunkin merkkisillä autoilla mitä Tojota, näitäkin 2000-luvun malleja. Eniten olen ajanut Ooppelia -01 ja -04 vuosimalleja, näitä on tullut ajettua useamman tuhannen kilometrin verran. Useampaa Golfia olen ajanut, viimeksi semmoinen oli viivalla autoa ostettaessa. Fordilla olen ajanut myös paljon. parilla Focuksella ja viidellä eri uuden koppaisella Mondeolla.Paketti Citikallakin olen ajanut, se ei ollut huono ajaa, mutta laadultaan se on ihan per***stä. Siinä taitaa olla nuo meikäläisen ajamat tämän vuosituhannen autot, aika kattava otos kuitenkin yleisimmistä merkeistä ja malleista.

        Kaksi Carinaa ja viimeinen niitti oli 2002 mallinen Avensis. Nätti auto kuin mikä, vaan toivoton ajettava. Sähkövikoja vaikka toisille jakaa. Tärisevä ohjaus. Useita Abs-anturireita
        painepesuri vei maalit kynnyskoteloista jne.

        Vaikka Toyotan laatua vieläkin pidetään hyvänä, silti löytyy runsaasti tapauksia, joiden perusteella todellinen laatu on varsin kehnoa.


      • sepi
        Tojotia! kirjoitti:

        Kaksi Carinaa ja viimeinen niitti oli 2002 mallinen Avensis. Nätti auto kuin mikä, vaan toivoton ajettava. Sähkövikoja vaikka toisille jakaa. Tärisevä ohjaus. Useita Abs-anturireita
        painepesuri vei maalit kynnyskoteloista jne.

        Vaikka Toyotan laatua vieläkin pidetään hyvänä, silti löytyy runsaasti tapauksia, joiden perusteella todellinen laatu on varsin kehnoa.

        sama vika, d4d-04 tärisee takapää noin 80kmh-90 ja sitte loppuu. en usko että levyssä on vikaa,olen testannut suoruuden ja jos levy olisi kiero niin pitäisi se tuntea jarruttaessa. onko tehtaalla levyt tasapainoitettu väärin.


      • ohjausakseli
        sepi kirjoitti:

        sama vika, d4d-04 tärisee takapää noin 80kmh-90 ja sitte loppuu. en usko että levyssä on vikaa,olen testannut suoruuden ja jos levy olisi kiero niin pitäisi se tuntea jarruttaessa. onko tehtaalla levyt tasapainoitettu väärin.

        ja raskaampi ratti on auttanut joissakin Avensiksissa tärinään. Ei sitä kokonaan pois saa, mutta vähennettyä.


      • vaihtoehto
        pekka kirjoitti:

        Hanki sinäkin Tojota, niin ehkä silmäsi myös avautuisivat. Tuskimpa vaihtaisit merkkiä sen jälkeen. Olen minä ajellut muunkin merkkisillä autoilla mitä Tojota, näitäkin 2000-luvun malleja. Eniten olen ajanut Ooppelia -01 ja -04 vuosimalleja, näitä on tullut ajettua useamman tuhannen kilometrin verran. Useampaa Golfia olen ajanut, viimeksi semmoinen oli viivalla autoa ostettaessa. Fordilla olen ajanut myös paljon. parilla Focuksella ja viidellä eri uuden koppaisella Mondeolla.Paketti Citikallakin olen ajanut, se ei ollut huono ajaa, mutta laadultaan se on ihan per***stä. Siinä taitaa olla nuo meikäläisen ajamat tämän vuosituhannen autot, aika kattava otos kuitenkin yleisimmistä merkeistä ja malleista.

        kerroppas pekka paljonko ajoit sitikalla kun tiesit että laatu on ihan perseestä,entä kun olet ajanut focuksilla niin kerroppa kumpi on parempi ajaa corolla vai focus,entä ave vai mondeo ja kaiken lisäksi jos olet se sama pekka joka tässä taannoin kertoi että ostaa heti uuden corollan kun uusi malli tulee...niin oiskohan sulla ennakkoluuloja vähän turhan paljon,itse en ainakaan vielä voisi kertoa ostanko tietyn auton edes koeajamatta sitä olkoon merkki sitten mikä vaan!!?


      • BMW-trulli
        ohjausakseli kirjoitti:

        ja raskaampi ratti on auttanut joissakin Avensiksissa tärinään. Ei sitä kokonaan pois saa, mutta vähennettyä.

        No jo, on Tojolla konstit!

        Vähän niinkuin hölmöläisen peiton jatkaminen!


      • vieläkin!
        vaihtoehto kirjoitti:

        kerroppas pekka paljonko ajoit sitikalla kun tiesit että laatu on ihan perseestä,entä kun olet ajanut focuksilla niin kerroppa kumpi on parempi ajaa corolla vai focus,entä ave vai mondeo ja kaiken lisäksi jos olet se sama pekka joka tässä taannoin kertoi että ostaa heti uuden corollan kun uusi malli tulee...niin oiskohan sulla ennakkoluuloja vähän turhan paljon,itse en ainakaan vielä voisi kertoa ostanko tietyn auton edes koeajamatta sitä olkoon merkki sitten mikä vaan!!?

        Etupyörä putosi huollon jälkeen ripustuksesta!

        Oli meinaan hengenlähtö lähellä!


      • hyvin!
        Pekka kirjoitti:

        Myynti kampanja täällä Tojon osiolla oikein on, liekö maahantuoja palkannut pojat töihin. Eiköhän poikien kannattaisi siirtyä ennemmin Ladan palstalle, sillä ainakin jokunen vuosi sitten ladalla ajavat ostelivat Pösöjä pilvin pimein. Samoin teki meidänkin taata, Pösön vannoutunut ihailija. :)

        Laatu on kautta linjan parempaa kuin Tojotalla!
        Muutos tapahtui 90-luvun kuluessa.


      • bittibritti
        Tojotia! kirjoitti:

        Kaksi Carinaa ja viimeinen niitti oli 2002 mallinen Avensis. Nätti auto kuin mikä, vaan toivoton ajettava. Sähkövikoja vaikka toisille jakaa. Tärisevä ohjaus. Useita Abs-anturireita
        painepesuri vei maalit kynnyskoteloista jne.

        Vaikka Toyotan laatua vieläkin pidetään hyvänä, silti löytyy runsaasti tapauksia, joiden perusteella todellinen laatu on varsin kehnoa.

        Sulle on sattunut brittiave käteen. Olisit ostanut aidon japanilaisen.


      • tiedonhaluinen...
        vieläkin! kirjoitti:

        Etupyörä putosi huollon jälkeen ripustuksesta!

        Oli meinaan hengenlähtö lähellä!

        corollastako tää eturengas tipahti


    • avensis kuski

      NRe ei sovi Avensikselle ja aiheuttaa tärinää. Tällä palstalla ollut tärinästä juttua aiemminkin.

      • tärinää

        vanha koppaseen aveen ei tuntunut mikään oikein istuvan,tärinää oli niin kauan kuin auto oli minulla ja tietenkin ne syyttivät aluvanne valmistajaa et vika on siinä eikä avessa-ihme homma vaan kun samat vanteet laitoin toiseen autoon niin tärinästä ei ollut tietoakaan


      • Hmm, hmm!

        BMW:t ja Pösöt kelpuuttaa kaikkien valmistajien renkaat!

        Taitaa se todellinen "Tojo-laatu" pilkistää tässäkin!


    • bolshevikki

      Itselläni täristi ratti 110Km/h:n nopeudessa, alustassa olen huomannut tärinöitä ja värinöitä vain sorateillä. Avensis on paska auto: koriliitokset ovat mitä sattuu, koko auto on huonosti koottu, ei ihme että tärisee!!

      • tärisee

        ei syytä huoleen, paksumpi tyyny vain takapuolen alle.


    • ominaisuus

      Luulen, että huolto on oikessa, tod. näk. se on sitä tien epätasisuutta. millä autolla olet ajanut viimeksi? Monesti odotukset uudesta autosta on liian suuret. mm. äänet sekä moottorin ja tien yms. on niin hyvin eristetty, että nämä tien virheet tulee korostetusti esiin, osa kiitos pintakovan jousituksen, joka on viritetty autobaanoja silmällä pitäen virheettömillä teillä. Rengasleveys suomessa sais maximissaan olla 185 ja profiili mahdollisimman korkea, niin renkaat suodattaisivat nämä tärinät. ihmeen paljon ovat takuuseen ruvenneet kokeilemaan. Hyvä toyotan huolto!!!

      • D4D

        ON -91 kaarina II jossa 205/45*15 tilsat alla eikä täristä eikä vastkaa mihinkään,vaan menee kuin juna!!!
        Toi on senluokan tärinää ettei se VOI johtua tiestä. Ajoin juuri viimeviikolla Tukholman kautta pohjoiruotsiin ja sieltä Kemin kautta kotiin ja joka pätkällä vapisee, ei kaikki tiet voi olla yhtäepätasaisia?
        Myös huoltoneuvoja ja huoltomies totesivat vian ja eivät osaa/ymmärrä sanoa mistä se voisi johtua, kaikki uusitaan mitä vaan pyydän...Tietysti se pitää osoittaa että vika johtuu juuri siitä osasta, jos sanoo että auto tärisee ei se riitä, pitää osata sanoa missä vika on...
        On tosi että tuo Ave ei ole uudeksi autoksikaan kovin hiljainen ja jousitus ei ole kovin sporttinen. Mutta en ole sitä urheiluautoksi ostanutkaan vaan matka-ajoon. Rallia on tullutm joskus nöösipoikana ajettua Escortilla ihan tarpeeksi.


    • D4D

      No nysse vika sit löytys. Takaiskarissa ilmaa sen verran että "pintajäykkyys" puuttui, eli uudet konit alle ja nyt menee taasen ihan kuin pumpulilla ajelis...

      -Ei oo riemulla rajaa kun HOJOTALLA saa ajaa-

      • toyisti

        olla lyhyt aikainen, jos renkaassa on kuitenkin heittoa josta tärinä tuli ja joka "söi" edellisen iskarin, voi uusikin jonkun ajan kuluttua olla loppu samalla tavalla ja tärinä alkaa uudelleen.
        Mutta toivottavasti olen väärässä.


      • ominaisuus
        toyisti kirjoitti:

        olla lyhyt aikainen, jos renkaassa on kuitenkin heittoa josta tärinä tuli ja joka "söi" edellisen iskarin, voi uusikin jonkun ajan kuluttua olla loppu samalla tavalla ja tärinä alkaa uudelleen.
        Mutta toivottavasti olen väärässä.

        Täristäminen Avensiksissa on enemmänkin alustan ominaisuus, jonka voi hetkeksi saada kuriin uusilla iskareilla ja huolellisella tasapainotuksella. Molemmissa omistamissani Avensiksissa tärinä alkoi aina muutama tuhat kilometriä tasapainotuksen jälkeen noin 100km/h nopeudessa.


    • täryjyry

      On vain ominaisuus.

    • Ajahiljempaa

      Maantienopeudet taitaa olla sille vähän liikaa. Tai siis olen liikenteessä päätellyt että niiden huippunopeus on rajoitettu sataan.

      • Vaihtamalla_paranee

        Minulla loppui Toyotan tärinät siihen, kun vaihdoin Corollan Xantiaan. Nyt on jo toinen C5:n alla, ja maantie on tasaista.


    • trrrrrr

      aksiaalinen heitto jossain renkaassa!(siis rengas ei ole kunnolla vanteella) kyllä täristää..

    • Tojomiesvaluuruoskaa

      Tuo tärinä on jännittävintä mitä normi tojotistin harmaaseen päivään kuuluu. Tojootti olisi oikeasti pettynyt jos työmatka sujuisi eurooppalaisen elegantin eleettömästi.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8760
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      181
      1320
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe