sienien hinta

hapero

Mikähän mahtaa olla suppilovahveroiden kilohinta tänä syksynä? Ravintola olisi ostanut 2eurolla kilo.Entä huolisikohan kukaan kuivattuja korvasieniä ja millä hinnalla?

11

20767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomasi

      Kuulin mustatorvisienistä hintaa 15 euroo kilolta maksetun joten 2 tuntuu ihan törkeeltä???

      • ja kilohinta

        mistä saa 15 € kilohintaa mustista torvisienistä? Se DallaWalla maksoi sysmässä muistaakseni 5€/kilo.
        Sitten pieni juttu, miettikääpä paljon mustia torvisieni menee kiloon!! Ihan helvetin paljon koska ne ovat niin kevyitä..
        Mutta tiedän paikan missä niitä olisi ihan niin paljon kuin viitsii kerätä eli kuka maksaa sn 15€/kilo???


      • Sienestäjä

        Mustatorvisieni ja suppilovahvero on kaksi ihan eri juttuu. Ota asioista selvää ennenkuin puutut näihin keskusteluihin!


      • Sienimestari
        Sienestäjä kirjoitti:

        Mustatorvisieni ja suppilovahvero on kaksi ihan eri juttuu. Ota asioista selvää ennenkuin puutut näihin keskusteluihin!

        Vai sinä hapero luulet tietäväsi kaiken!


      • minä
        Sienestäjä kirjoitti:

        Mustatorvisieni ja suppilovahvero on kaksi ihan eri juttuu. Ota asioista selvää ennenkuin puutut näihin keskusteluihin!

        molemmat on syötäviä sieniä ilman esikäsittelyä ja yhtä hyviä. mustatorvisieni on vaan todella kevyt että kyl kiloon saakin poimia paljon


      • minä kirjoitti:

        molemmat on syötäviä sieniä ilman esikäsittelyä ja yhtä hyviä. mustatorvisieni on vaan todella kevyt että kyl kiloon saakin poimia paljon

        5 euroa kilo ryöpättynä, puhdistettuna ja suolattuna. Suolaa reilusti mukana. (Haaparousku)
        Markkinat rajalliset, mutta kummiski.


      • luonto ja maa.
        dfxx kirjoitti:

        5 euroa kilo ryöpättynä, puhdistettuna ja suolattuna. Suolaa reilusti mukana. (Haaparousku)
        Markkinat rajalliset, mutta kummiski.

        Aika hyvin tienais jos rouskuista 5€/kg (riippuen tietysti markkinoiden koosta). Parhaimpana syksynä kun tuli 3€/kg niin tuli siinä jotakin 1000€ saatua. Nykyisin maksavat vain 1,5€/kg joka on vähän alihinta.


    • hepahepsu

      Nyt tuli selville torvet ja rouskut.. mutta se suppilovahvero?? mikähän kilohinta??
      Yks muori kauppas 10€/kilo mutta onkohan vähä liian kallis?

    • hepahepsu

      juuri metsästin tietoa että vuonna 06
      suppilov.n keskimääräinen kilohinta ollu 4,03€/kg hinta oli korkea verrattuna pariin edelliseen vuoteen!
      vuonna 05 suppilosta maksettu 1,75€/kg

    • Piaf

      Pari viikkoa sitten Kivenlahden S-marketissa oli muovirasiaan pakattu kilohinnaltaan 17,87 € kg. Aika arvokas vaikka olikin rasian myötä "jalostettu".

      • kokkikolmonen

        7e kilo myin ravintolaan=680e, (n.1/4osa oli kantarellejä)...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe