Onko kellään kokemusta millainen Alanya on talvella, esimerkiksi tammikuussa? Kuulemma paljon paljon hiljaisempi kuin kesäsesongin aikaan, tietysti. Itse olen lähdössä tammikuussa sinne viikoksi tai pariksi.
Alanya talvella?
14
6494
Vastaukset
- Milla
miksi...? Eihän siellä ole mitään silloin! Olen asunut 2 vuotta Alanyassa, osan aikaa kaupungin ulkopuolella. Kaupunki on tyhjä ja autio. Paikalliset eivät paljon keskenään bailaa. Hissukseen istuskellaan baareissa, pelataan korttia, backgammonia, biljardia saleilla yms. Istutaan ja juodaan teetä, käydään screeniltä katsomassa jalkapalloa!!!!
Turha luulo, että paljon tekemistä löytyy. Paikalliset eivät edes käy paljon muuta kuin sukuloimassa jne. Sukulaisista pidetään kyllä huolta ja potkitaan toisiaan eteenpäin, niitä huonompiosaisia.
Älä missään nimessä luule, että voit viihtyä siellä talvella viikkoa kauempaa, paitsi jos suhde on ihan uusi....
Muuttakaan talvella Istanbuliin tms, paljon parempi vaihtoehto, sentään elämää ympärillä.- inlovewithturkey
...on talvella? Onko siellä lämmintä? Tietääkö kukaan keskilämpötilaa joulukuussa? Uskaltaako sinne lähteä nainen/tyttö yksinään? Tekisi niin mieli Turkkiin talvella veronpalautusrahojen kanssa:))
- mm83
Niin, tiedän kyllä et Alanya on tosi hiljainen talvella. Enkä ole sinne bilettämään lähdössä, vaan poikakaverin kanssa, joka asuu muualla Turkissa. Mut ehkäpä pitää sit miettiä jotain muuta kaupunkia, olishan se kiva et jotain elämää olis.. Ehkä sit Antalya..
- Milla
inlovewithturkey kirjoitti:
...on talvella? Onko siellä lämmintä? Tietääkö kukaan keskilämpötilaa joulukuussa? Uskaltaako sinne lähteä nainen/tyttö yksinään? Tekisi niin mieli Turkkiin talvella veronpalautusrahojen kanssa:))
tarvitaan, kylmähermoisuutta, varovaisuutta jne..
En suosittele Istanbulia kovin nuorelle naiselle yksin reissuamiseen. Joka paikassa on omat vaaransa, onhan Istanbul miljoonakaupunki, johon mahtuu yhtä sun toista.
Lämmintä on turha hakea joulukuussa, kaupunki on niin pohjoisessa maata, että luntakin satelee.
Joulukuussa on parasta mennä jonnekin Kanarialle tai vielä kauemmas, Dominikaaniseen, Thaimaahan tms.
Ymmärrän, että ei se kaikkia kiinnosta. Pitkin hampain olen minäkin muualla käynyt talviaikana,
vaikka sydän sykkii Turkkia kohtaan kaikkein lämpimimmin.
Harmi kun tekee nykyään sellaista työtä, ettei voi saada kuin 2 vk kerrallaan lomaa. Olisi ihana olla joskus 3-4 viikkoa Turkissa, se kun on toinen koti ja sydän itkee joka kerran, kun kone nousee kohti Suomea. - kiuiu
mm83 kirjoitti:
Niin, tiedän kyllä et Alanya on tosi hiljainen talvella. Enkä ole sinne bilettämään lähdössä, vaan poikakaverin kanssa, joka asuu muualla Turkissa. Mut ehkäpä pitää sit miettiä jotain muuta kaupunkia, olishan se kiva et jotain elämää olis.. Ehkä sit Antalya..
Kurdi idästä? Miten kävi tämän suhteen? Paljonko vei?
- nissas
Tuleehan se selväksi teksteistä, että ei ole mitään tekemistä kun baarit suljetaan talveksi on useampien toteamus. Ryyppäämistä ja remuamista varten sinne ALanyaan meette.
- ei varmaan
bailailemaan lähde Alanyaan kolmeksi kuukaudeksi. Kyllä ne varmaan hakee lämpöisempiä ilmoja ja halvempaa elämistä kuin Suomessa. Espanja muuttunut pikku hiljaa kovin kalliiksi paikaksi keskivertoeläkeläiselle, joten Turkki on oiva vaihtoehto. Espanjan asuntojen hinnatkin ovat kalliimpia kuin Suomessa, mutta Turkista vielä ainakin saa melko edullisesti ostettua. Miksi muuten moni on jo ostanut eläkeläisasunnon Turkista?
- Urrpo
Happamia sanoi Nissas pihlajanmarjoista. Katkeruudellasi ei ole mitään rajaa. Oletko muistanut ottaa lääkkeet?
- pike
on totta että alanya on hiljaisempi talvikaudella kun turistiryysis on ohi!
itse olen ollut siellä helmikuussa ja pidin kovasti. tekemistä ja illanviettopaikkoja kyllä löytyy; ravintoloita joissa paikalliset käyvät viettämässä iltaa ja kuuntelemassa turkkilaista musiikkia livenä...varsinaiset turistimenopaikat ovat suurimmaksi osaksi kiinni!
mun mielestäni talvikaudella meininki on paljon aidompaa ja alanya näyttää ne todelliset ja aidot kasvonsa. Suosittelen!- Anonyymi
Joo. Tammikuun lopulla 2 vk Alanyaan. Olin joskus Alanyassa maaliskuussa, jolloin yöt oli viileitä - jopa kylmiä. Antalyassa olin viikon alkuvuodesta. Lento 31.12., joten ehtu Uudenvuoden bileisiin. Oli kiva reissu. Kuljeksimasta paikallisissa paikoissa ja niillä minibusseilla.
- siripitti
no eikös siellä ole valtavasti turisteja talvella?
- Kylläkelpaa
Talvella siellä on kivaa kun on rauhallista. Myös hyviä ostoksia saa tehtyä talvella ja vielä edullisemmin kuin nyt. Suomalainen tarkenee kyllä ihan hyvin Alanyassa tammikuussakin. Bilettämisestä en tiedä kun en sitä harrasta.
- Anonyymi
Joo näin aikuisena ei kuumat kelit kiinnosta, joten säät talvella ei ole probleema. Olin joskus vuosia sitten heinäkuun lopun 2 vk siellä ja tukalan kuumaa oli. Ensin ei ollut ilmastointia ja otin sen lisämaksusta ja maksoi maltaita. Piti maksaa EUROINA (liiroja eivät halunneet) käteisellä kun siellä ei pankki- eikä luottokortit käyneet. Kuzadasissa elo-syyskuussa 1990-luvulla ja koko ajan lämpötila about 40 astetta. Yötkin oli kuumia
- Shoppailijat
On totta että talvella tekee parempia ostoksia.
Ostin pari omenaa ja t- paidan viime talvena. Omenat ovat vieläkin ikkunalaudalla mutta paita on jo rätteinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882