Silmätulehdus??!Helpoin hoito kotikonstein?..

Tylleröinen

Mun kissalla (pennulla) on silmätulehdus..Tai en oo ihan varma siitä, mutta silmät rähmää kovasti ja nyt jo vuotaa vetistä rähmää ollut jo jotain puolitoista viikkoa. Toisella oli kans mutta se kait parantu ittestään ja eikä rähmä ollut vetistä. Mut mikä neuvoksi?.. Vai pitäiskö mennä suoraan apteekkiin hakemaan lääkkeet? Ja muutenki silmät on vetiset ja kissa on hyvin kuumeisen oloinen..VASTATTKAAA!!!!!

6

2234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tylleröinen

Joku oli sanonut täällä netissä yhillä kissasivuilla että auttais jos keittäis vettä ja lisäis siihen vähän suolaa, ja pyyhkis kissan silmät lämpimällä vedellä monta kertaa päivässä?? pitääks paikkaansa?

• Anqua

moips! meil on koton 7 kissaa ja mun kisul on kans silmätulehdus meeppä apteekkiin kysymään lääkkeitä tai vieppä eläinlääkäriin

• minä

Varaa aika eläinlääkärille, ei pentujen terveyden kanssa kannata leikkiä

• Cosmo&Wanda

Heips.

Omalla kisullani silmät rähmivät kauan. Käytin eläinlääkärissä mutta eläinlääkärin määräämä tippa ei sopinutkaan kisulleni vaan aiheutti ärsytystä lisää. Käytin viimeisillä rahoillani sitä silloin ja yritin sitten kotikonstein hoitaa. No eihän siitä mitään tullut ja lopulta tulehdus oli niin paha että kisu raapi ihon auki silmän ykäpuolelta. Soitin eläinlääkärille ja hän määräsi puhelimitse tipat ja niillä rauhottui. Kauluri piti pitää kaulassa, jotta kisu ei päässyt enempää raapimaan silmiään. Nyt täytyy hoitaa silmiä joka aamu ja ilta puhdistaen ne silmävedellä. Mutta.. vie vain heti eläinlääkäriin, jos vielä kuumeisen oloinenkin.

• mamma40

ei saa antibiootteja ilman reseptiä eli lääkäriin näyttämään ne silmät. Hoitamaton tulehdus voi aiheuttaa jopa vakavia jälkiseurauksia ja jotkin tulehdukset on oire flunssasta (klamydia, herpes tmv.) jotka eivät parane ilman hoitoa.

• Sae

Pennun ollessa kyseessä ei saa koskaan jäädä katselemaan miten vaiva kehittyy, vaan se on vietävä mahdollisimman nopeasti lääkäriin. Silmätulehdus voi olla pennulle paljon vaarallisempi kuin aikuiselle kissalle ja haittaa sen kehistystä merkittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27