Silmätulehdus??!Helpoin hoito kotikonstein?..

Tylleröinen

Mun kissalla (pennulla) on silmätulehdus..Tai en oo ihan varma siitä, mutta silmät rähmää kovasti ja nyt jo vuotaa vetistä rähmää ollut jo jotain puolitoista viikkoa. Toisella oli kans mutta se kait parantu ittestään ja eikä rähmä ollut vetistä. Mut mikä neuvoksi?.. Vai pitäiskö mennä suoraan apteekkiin hakemaan lääkkeet? Ja muutenki silmät on vetiset ja kissa on hyvin kuumeisen oloinen..VASTATTKAAA!!!!!

6

2161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tylleröinen

Joku oli sanonut täällä netissä yhillä kissasivuilla että auttais jos keittäis vettä ja lisäis siihen vähän suolaa, ja pyyhkis kissan silmät lämpimällä vedellä monta kertaa päivässä?? pitääks paikkaansa?

• Anqua

moips! meil on koton 7 kissaa ja mun kisul on kans silmätulehdus meeppä apteekkiin kysymään lääkkeitä tai vieppä eläinlääkäriin

• minä

Varaa aika eläinlääkärille, ei pentujen terveyden kanssa kannata leikkiä

• Cosmo&Wanda

Heips.

Omalla kisullani silmät rähmivät kauan. Käytin eläinlääkärissä mutta eläinlääkärin määräämä tippa ei sopinutkaan kisulleni vaan aiheutti ärsytystä lisää. Käytin viimeisillä rahoillani sitä silloin ja yritin sitten kotikonstein hoitaa. No eihän siitä mitään tullut ja lopulta tulehdus oli niin paha että kisu raapi ihon auki silmän ykäpuolelta. Soitin eläinlääkärille ja hän määräsi puhelimitse tipat ja niillä rauhottui. Kauluri piti pitää kaulassa, jotta kisu ei päässyt enempää raapimaan silmiään. Nyt täytyy hoitaa silmiä joka aamu ja ilta puhdistaen ne silmävedellä. Mutta.. vie vain heti eläinlääkäriin, jos vielä kuumeisen oloinenkin.

• mamma40

ei saa antibiootteja ilman reseptiä eli lääkäriin näyttämään ne silmät. Hoitamaton tulehdus voi aiheuttaa jopa vakavia jälkiseurauksia ja jotkin tulehdukset on oire flunssasta (klamydia, herpes tmv.) jotka eivät parane ilman hoitoa.

• Sae

Pennun ollessa kyseessä ei saa koskaan jäädä katselemaan miten vaiva kehittyy, vaan se on vietävä mahdollisimman nopeasti lääkäriin. Silmätulehdus voi olla pennulle paljon vaarallisempi kuin aikuiselle kissalle ja haittaa sen kehistystä merkittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe