HENKILÖLLISYYDEN TODISTAMINEN

18-vuotias

Mulla ei ole passia, eikä mitään papereita. (maksaa liikaa) Niin mitä keinoja on että ne uskois että olen 18, millä tavoin voin todistaa sen?

18

8980

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pessinisti

      Passi, ajokortti tai henkilökortti, näillä voi aina todistaa ikänsä. Jos ei mitään näistä löydy, niin sitten oot poken/myyjän/kenen hyvänsä armoilla. Hanki joku edellä mainituista henkilöllisyystodistuksista, itelläni henkilökortti, maksaa muutaman kympin.

      • kelpaaa

        Ajokorttia ei tarvi hyväksyä henkkareiks, mutta se yleensä kelvataan..
        pieni tarkennus...


      • ajokortti
        kelpaaa kirjoitti:

        Ajokorttia ei tarvi hyväksyä henkkareiks, mutta se yleensä kelvataan..
        pieni tarkennus...

        Ajokortti kyllä kelpaa henkkariksi joka paikassa ja aina. Mistä tuommoista huuhaata keksit...


    • ..jukka

      ..kuvallinen kortti maksaa 25 e ja poliisin myöntämä henkilökortti 40 e.

      • föööö

        Poliisin kuvallinen käy, kelakortti ei käy henkilöllisyyden todistamisessa kuin korkeintaan pankeissa. Kuvallinen kela ei ole kuulemma mikään henkkari, koska se on kelan, eikä minkään poliisin tai valtion myöntämä.


      • yli 18 v.
        föööö kirjoitti:

        Poliisin kuvallinen käy, kelakortti ei käy henkilöllisyyden todistamisessa kuin korkeintaan pankeissa. Kuvallinen kela ei ole kuulemma mikään henkkari, koska se on kelan, eikä minkään poliisin tai valtion myöntämä.

        Kyllä kuvallinen kela-kortti käy pankeissa ja kaupoissa. Ainakaan minulla ei ole koskaan tullut ongelmia sen kanssa. Olen monesti näyttänyt sitä,eikä siitä olla valitettu. Ainoastaan poikakaveri on suositellut minulle poliisin myöntämää korttia,mutta en ainakaan vielä koe tarvitsevani sitä.


      • 18-vuotias
        yli 18 v. kirjoitti:

        Kyllä kuvallinen kela-kortti käy pankeissa ja kaupoissa. Ainakaan minulla ei ole koskaan tullut ongelmia sen kanssa. Olen monesti näyttänyt sitä,eikä siitä olla valitettu. Ainoastaan poikakaveri on suositellut minulle poliisin myöntämää korttia,mutta en ainakaan vielä koe tarvitsevani sitä.

        Kuvallinen opiskelijakortti ja kelakortti yhdessä?


      • föööööö
        18-vuotias kirjoitti:

        Kuvallinen opiskelijakortti ja kelakortti yhdessä?

        Saattaa se käyä jollain lähikipsalla, pankissa tai kaupassa, mutta jos oot jonnekki baariin menossa, niin ei välttämättä käy, riippuu tietysti siitä, meneekö kyseisellä baarilla hyvin vai huonosti. Mutta nämä kela ym. opiskelijakortti eivät käy yleensä, koska ne eivät ole pankin tai poliisin myöntämiä. Hommaa sellainen poliisin myöntämä henkilökortti tai vaihda mummotyyliin.


      • fööööö
        föööööö kirjoitti:

        Saattaa se käyä jollain lähikipsalla, pankissa tai kaupassa, mutta jos oot jonnekki baariin menossa, niin ei välttämättä käy, riippuu tietysti siitä, meneekö kyseisellä baarilla hyvin vai huonosti. Mutta nämä kela ym. opiskelijakortti eivät käy yleensä, koska ne eivät ole pankin tai poliisin myöntämiä. Hommaa sellainen poliisin myöntämä henkilökortti tai vaihda mummotyyliin.

        valtion, ei pankin.


      • Ankeli
        yli 18 v. kirjoitti:

        Kyllä kuvallinen kela-kortti käy pankeissa ja kaupoissa. Ainakaan minulla ei ole koskaan tullut ongelmia sen kanssa. Olen monesti näyttänyt sitä,eikä siitä olla valitettu. Ainoastaan poikakaveri on suositellut minulle poliisin myöntämää korttia,mutta en ainakaan vielä koe tarvitsevani sitä.

        Kuvallinen kelakortti käy yleensä kaupoissa sun muissa, mutta baariin sillä ei pääse. Ei ainakaan yhdessäkään tuntemassani baarissa. Suosittelen hankkimaan poliisilta kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Tai yksinkertaisesti passin, siitä kun on hyötyä vaikka missä.


    • Tuulia

      On vähintäänkin suotavaa, että täysi-ikäinen ihminen kantaisi mukanaan edes jotain virallista henkilöllisyystodistusta.

      Ja miten luulet voivasi mennä ravintolaan, jos rahat eivät riitä edes henkilöllisyystodistuksen hankkimiseen?

      • ahahhah

        Luulin et tää on joku läppä noiden sun kelakorttien ja opiskelijakorttien yhdistämisies kanssa :D siis ei tosiaan käy mikään kuvallinen kelakaan, ainakaan jos helsingin baareihin haluut. mut ehkä jossain tuppukyläs menee ku ei henkilökorteista ole tietoakaan.

        suutu vaan ihan vapaasti mulle, ei haittaa.


      • mihin tarvitaan henkaria?
        ahahhah kirjoitti:

        Luulin et tää on joku läppä noiden sun kelakorttien ja opiskelijakorttien yhdistämisies kanssa :D siis ei tosiaan käy mikään kuvallinen kelakaan, ainakaan jos helsingin baareihin haluut. mut ehkä jossain tuppukyläs menee ku ei henkilökorteista ole tietoakaan.

        suutu vaan ihan vapaasti mulle, ei haittaa.

        ite en ole tarvinu todistaa ikääni kun aluks parikertaa paikallises (asun paikas jossa huikeat n9000 asukasta) ja Vaasas hullussa pullos kun siellä kysytään oli sitten 18v tai 50v kaikkilta kysytään.
        Kaveri on käyttäny kelankuvallist ja opiskelia korttia ja opiskelia korttia ja hyvin menny vaatetus ei sillä mikään räppikuteet tai muu muoti tyyli vaan ihan normi kuteet kuin muillakin 19v jampoil ja yks kaveri käyttää armeejan sotilaspassia mut sehän onkin valtion antama:)


      • Ankeli
        ahahhah kirjoitti:

        Luulin et tää on joku läppä noiden sun kelakorttien ja opiskelijakorttien yhdistämisies kanssa :D siis ei tosiaan käy mikään kuvallinen kelakaan, ainakaan jos helsingin baareihin haluut. mut ehkä jossain tuppukyläs menee ku ei henkilökorteista ole tietoakaan.

        suutu vaan ihan vapaasti mulle, ei haittaa.

        Tuppukylä tai Helsinki, baari mikä baari. Et varmasti pääse täällä baariin ilman asianmukaista henkilöllisyystodistusta. Ellei satu olemaan portsarina joku tyyppi joka meinaa että paskan väliä.


    • mä vaan

      En lukenu mitä vaihtoehtoja sulle on jo tarjottu,mutta mulla on kyllä toiminu kelakortti ja joku kuvallinen kortti (missä ei oo henkkareiden loppuosaa) esim. ilmainen meidän koulun opiskelijakortti...

    • Särkynyt enkeli

      Niih.. Ei voi olla noin vaikeeta.. Jos vaikka kuule hankkisit kuvallisen kelakortin.. Ei maksa niin paljoo etteikö kenellä vaan olis varaa hankkii sitä..

    • ballet

      Kaikilla pitäis olla koska muuten sua ei periaatteessa ole olemassa... ei maksa paljoo eli käys hakees jokin

    • Kahwittaa

      LOPULLINEN VASTAUS tähän asiaan on, että VIRALLISIA asiakirjoja henkilöllisyyden todistamiseen Suomessa ovat:
      - henkilökortti
      - väliaikainen henkilökortti
      - passi
      - väliaikainen passi
      - hätäpassi
      - muukalaispassi

      Virallisia tähän tarkoitukseen eivät ole, eli EI tarvitse hyväksyä:
      - ajokortti
      - kuvallinen tai kuvaton kela-kortti
      - oleskelulupa
      - opiskelijakortti
      - kirjastokortti
      - pelikortit

      Piste.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe