Millaisia iltahartauksia?

Emmi

tehtäväni on pitää iltahartaus riparilla ja haluaisinkin tietää mistä aiheesta olisi kiva kuunnella ja voisitteko antaa vähän muitakin vinkkejä hartauden pitämisestä...isokiitos jos joku vaivautuu auttamaan hädän alaista isosta...millaisia iltahartauksia oli omalla riparillasi?

14

4617

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isonen

      eli annan tämmöisen vihjeen. Pikkusille kannattaa pitää iltahartaus itse koskevasta asiasta uskoon tuleminen itse pisin henkilö kohtaisista rukous vastauksista ja mun mielestä ne pitivät siitä . omaan elämään liittyvistä asioista tai tarinoista

      • J

        joop, omakohtaiset/itsellesi tutut hartaudet on varmaan myös sulle kivoimpia pitää. Kerro esim. omia kokemuksiasi rukouksesta tai Raamatun lukemisesta...


      • reetu
        J kirjoitti:

        joop, omakohtaiset/itsellesi tutut hartaudet on varmaan myös sulle kivoimpia pitää. Kerro esim. omia kokemuksiasi rukouksesta tai Raamatun lukemisesta...

        iltahartaudenhan voi pitää melkein mistä vaan...
        ite oon nyt kevään ja kesän aikana leireillä pitäny hartauden ystävistä ja niiden tärkeydestä, enkeleistä, siitä miten jokainen on tärkee just sellasena kun on, kiitollisuudesta.... hmm.. olikohan muita... mut oikeesti, otat jonkun itelle läheisen jutun ja rupeet kehittelemään... siitä se lähtee!


      • Iso...
        reetu kirjoitti:

        iltahartaudenhan voi pitää melkein mistä vaan...
        ite oon nyt kevään ja kesän aikana leireillä pitäny hartauden ystävistä ja niiden tärkeydestä, enkeleistä, siitä miten jokainen on tärkee just sellasena kun on, kiitollisuudesta.... hmm.. olikohan muita... mut oikeesti, otat jonkun itelle läheisen jutun ja rupeet kehittelemään... siitä se lähtee!

        Yleisesti hyvä vinkki ja mun tietääkseni aina todella hyvin toiminut hartausasihe on oma suhde ja usko Jumalaan. Vaikka se olisikin epäilevää ja ontuvaakin. Kun kerrot omin sanoin ja rehellisesti, niin pitäisi kyllä kolahtaa...
        Esim. hetki jolloin olet ollut lähimpänä jumalaa tms...
        Tsemppiä!:)
        t. monia leirejä kokenut isonen


    • riparilainen2002

      Mielestäni paras iltahartaus jonka olen kuullut, on ehdottomasti "Jalanjäljet hiekassa".Tunnet varmaan tarinan... Jos et niin se menee suurinpiirtein näin:" KävelinPimeällärannalla ja katselin kuinka jalanjälkeni painautuivat hiekkaan.Yhtäkkiä huomasin omien jalanjälkieni vieressä toiset vähän himmeämmät jäljet.Ihmettelin että kuka kulkee vierelläni.Sitten kuulin äänen.Se oli Jumala.Hän sanoi:Otin sinut kasteessa lapsekseni ja lupasin kulkea vierelläsi aina.Sen olen nyt tehnyt. Silloin mieleeni tulivat hetket jolloin olin surullinen ja minulla oli vaikeaa ja huomasin hiekassa vain yhdet jäljet ja kysyin Jumalalta: Rakas Jumala, miksi olet jättänyt minut yksin silloin kun olisin tarvinnut sinua eniten?? Silloin Jumala vastasi: Lapseni,en ole koskaan jättänyt sinua!!! Silloin minä kannoin sinua."

      • Vieno04

        Erittäin hyvä


      • iygölkjhgfd

        "Otin sinut kasteessa lapsekseni ja lupasin kulkea vierelläsi aina."

        Lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneet jne rikollisuuden lapsikaste on nk rikollisuuden yksi muoto perisynnistä.
        Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan rikollisen kristinusko jäseniksi, uskovaisiksi tai edes pedojen uhreiksi:
        http://yle.fi/uutiset/katolisen_poikakuoron_jasenia_raiskattiin_ja_hakattiin_vuosikymmenia__tutkimus_kolminkertaisti_uhrimaaran/8581727

        Lapsikaste rikoksesta ei kirkko tai papisto ota rikoksesta vastuuta vaan asettaa sen lasten vanhemmille persinnyksi joka velvoittaa kastettua kastattamaan omat jälkeläisensä samaan rikollisuuteen rikollisesti ja niin se lapsikaste perisynti rikoksena siirtyy sukupovista seuraaviin...

        Perisynti rikollisuuden syntiä ei ole Jeesuksen opeissa. Jeesus siunasi lapsia ja toisinlapsia kohteleville antoi samassa tilaisuudessa toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet.

        Joten rikollisuuden palveluksessa oleva papisto kouluttaa saatanaa jumalanaan palvelevia saatanaa jumalaksi uskovia uskontunnustuksen kaltaiseksi aivopestyjä mieleltään sairaita ikuisia rikollisia kristittyjä uskovaisia...

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Tuollaisiksi aivopestyt opettaa pappislupauksen antaneina kaltasikseen:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Tässä törkeä ammatti valehtelijan vale:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"

        Tuossa , yllä olevassa tekstissä on neljä tosi törkeää valetta ja Jumalallisuuden ihmisyyden sielullisuutta omaava löytää useampia...


      • Vieno04 kirjoitti:

        Erittäin hyvä

        Prö nekröpöst


      • Rehellinen.Aikuinen

        " Ihmettelin että kuka kulkee vierelläni.Sitten kuulin äänen.Se oli Jumala"

        PUUAAAHHHH ... HEH HEH HEH ... Uskonnon tuputtaminen on saanut todella sekaisin. Jumala on saatuuaa ja hööpöötyystää.


    • T.Mirka

      Kerro totuus. Jumala & jeesus ovat satua ja höpötystä. Todisteita mistään muustakaan ei ole.

      Minä en pysty rehellisenä ihmisenä valehtelemaan herkkäuskoisille lapsille. Pystytkö sinä siihen?

      • repanne

        AMMATTI VALEHTELIJA PYSTYY!
        Siten parhaat tienaa hyvin ja parhaat saa mahtavia veroja maksaneiden kustannuksella luxus asuntoja!


      • Rehellinen.Aikuinen
        repanne kirjoitti:

        AMMATTI VALEHTELIJA PYSTYY!
        Siten parhaat tienaa hyvin ja parhaat saa mahtavia veroja maksaneiden kustannuksella luxus asuntoja!

        Pidän pappeja "ammatti valehtelijoina". Eivät pysty todistamaan opetuksiaan todeksi. Heidän opetuksensa on pelkkää huuhaata.

        Rehelliset ja luotettavat ihmiset eivät pysty valehtelemaan lapsille.


    • Minä.en

      Pystytkö valehtelemaan lapsille?

      • jljryagdkrfowskldcjd

        Joku pappi voisi vastata tähän.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe