Kone ei käynnisty

Masa

Minulla on:
Intel Pentium 4 2400 mhz
Abit SA7 533 mhz
256 mt DDR 333 mhz
ATX 400W Q-Tec
Hercules 3D Prophet 9000 pro 128 mt

Poistin 256 mt 333 mhz-muistikamman ja lisäsin 2x512 mt ddr 400 mhz. Vaihdoin näytönohjaimeksi XFX GF 6600 GT 256 mt AGP.
Käynnistin koneen ja kerkesin pelaamaan n. 10 minuuttia ja yhtäkkiä peli jämähti ja jouduin resetoimaan koneen. Näyttöön ei tullut kuvaa ja muutenkin koneen käynnistyminen tuntui jäävän puolitiehen. Resetoin koneen uudelleen ja sama juttu. Loppujen lopuksi kone sammui itsestään ja ei enää käynnistynyt virtanapista. Haistoin lievää palaneen käryä virtalähteen suunnasta. Epäilin virtalähteen kärähtämistä, joten ostin uuden Antec Smartpower 2.0 450W-virtalähteen. Kone ei edelleenkään käynnisty... missä vika? Onko emolevylle tapahtunut jotain? Kaikki komponentit on tarkistettu ja pintapuolisesti ei ole havaittavissa mitään vikaa komponenteissa. Odotan mielipiteitä ja vinkkejä!!!!!! KIITOS!

9

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pkv

      Ajatuksia:
      Käynnistät koneen, ni ei tee mitään (kuvaa edes)..hmm.. Olitko muuttanu biossista mitään (esim. muistien voltteja)? Olisko muistit poksahtanu? Kokeile niitä edellisiä (256). Näytönohjain tehny työsopimuksen irti? Ennenkö teki tiltin katsoitko lämpötiloja.

      • Masa

        Vaihdoin vanhan muistikamman takaisin, mutta tilanne on edelleen sama. Kone ei käynnisty virtanappia painamalla. Unohdin aiemmin mainita, että kun napsautan virtalähteen tietokoneen takaa päälle, niin näppäimistössä välähtää valot hetkellisesti. Eli virta ei vaan jostain syystä pääse jatkamaan virtalähdettä pidemmälle. Epäilen suuresti emolevyn vahingoittumista. Jokin johto on voinut kärähtää emolevyssä, minkä takia virta ei enää pääse kulkemaan. Olisiko uusien muistikampojen väylänopeus ollut ristiriidassa emolevyyn?


      • Pkv
        Masa kirjoitti:

        Vaihdoin vanhan muistikamman takaisin, mutta tilanne on edelleen sama. Kone ei käynnisty virtanappia painamalla. Unohdin aiemmin mainita, että kun napsautan virtalähteen tietokoneen takaa päälle, niin näppäimistössä välähtää valot hetkellisesti. Eli virta ei vaan jostain syystä pääse jatkamaan virtalähdettä pidemmälle. Epäilen suuresti emolevyn vahingoittumista. Jokin johto on voinut kärähtää emolevyssä, minkä takia virta ei enää pääse kulkemaan. Olisiko uusien muistikampojen väylänopeus ollut ristiriidassa emolevyyn?

        Laitoitko sen lisä virran emoon?


      • ...
        Masa kirjoitti:

        Vaihdoin vanhan muistikamman takaisin, mutta tilanne on edelleen sama. Kone ei käynnisty virtanappia painamalla. Unohdin aiemmin mainita, että kun napsautan virtalähteen tietokoneen takaa päälle, niin näppäimistössä välähtää valot hetkellisesti. Eli virta ei vaan jostain syystä pääse jatkamaan virtalähdettä pidemmälle. Epäilen suuresti emolevyn vahingoittumista. Jokin johto on voinut kärähtää emolevyssä, minkä takia virta ei enää pääse kulkemaan. Olisiko uusien muistikampojen väylänopeus ollut ristiriidassa emolevyyn?

        Antaako emolevy mitään virhekoodia käynnistäessä (eli eripituisia piippauksia)? jos ei anna, eikä virtaa tule muualle kuin tuulettimiin niin kuulostaa kovasti vialliselta emolevyltä.


      • Pkv
        ... kirjoitti:

        Antaako emolevy mitään virhekoodia käynnistäessä (eli eripituisia piippauksia)? jos ei anna, eikä virtaa tule muualle kuin tuulettimiin niin kuulostaa kovasti vialliselta emolevyltä.

        http://www.gen-x-pc.com/beep_codes.htm
        Tuolta löytyy lisää aiheesta.


      • Masa
        Pkv kirjoitti:

        http://www.gen-x-pc.com/beep_codes.htm
        Tuolta löytyy lisää aiheesta.

        Käytin konetta tietokoneliikkeessä ja he kokeilivat minun emolevyä heidän testikoneessaan ja se ei toiminut, eli emolevy on rikki.
        Prosessorin nyt ainakin toivoisi olevan ehjä. Prosessorini toimii socket 478 tukevan emolevyn kanssa, eli pitää nyt ostaa sellainen emolevy.. Kiitos kun vaivauduitte vastaamaan!!


      • Pkv
        Masa kirjoitti:

        Käytin konetta tietokoneliikkeessä ja he kokeilivat minun emolevyä heidän testikoneessaan ja se ei toiminut, eli emolevy on rikki.
        Prosessorin nyt ainakin toivoisi olevan ehjä. Prosessorini toimii socket 478 tukevan emolevyn kanssa, eli pitää nyt ostaa sellainen emolevy.. Kiitos kun vaivauduitte vastaamaan!!

        Kertoivatko liikkeessä mikä oli rikki (mielenkiinon vuoksi)?


      • Masa
        Pkv kirjoitti:

        Kertoivatko liikkeessä mikä oli rikki (mielenkiinon vuoksi)?

        Eivät niin tarkasti tutkineet, että olisivat lähteneet etsimään vikakohtaa. Totesivat vain, että se on rikki. Epäilivät kyllä näytönohjaimen 4x/8x (mitä toi nyt tarkottaakaan), kun mun emossa oli 2x(3.3V) / 4x(1.5). Kai ne näytönohjaimen suuremmat jännitteet on käräyttäny emolevystä jotain.


      • Nimetön
        Masa kirjoitti:

        Eivät niin tarkasti tutkineet, että olisivat lähteneet etsimään vikakohtaa. Totesivat vain, että se on rikki. Epäilivät kyllä näytönohjaimen 4x/8x (mitä toi nyt tarkottaakaan), kun mun emossa oli 2x(3.3V) / 4x(1.5). Kai ne näytönohjaimen suuremmat jännitteet on käräyttäny emolevystä jotain.

        paska juttu mul oli vähän aikaa sitte sama juttu. virran lähde käräytti emon. meinas mennä prossuki pentiumin 3.4 ee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      86
      880
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe